Придніпровський районний суд м.Черкаси
м. Черкаси, вул. Гоголя, 316, 18001, (0472) 37-30-76
справа № 2а-273/11
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2011 року Придніпровський районний суд м . Черкаси в складі:
-головуючого - КЛОЧКО О.В.
-при секретарі - ТУЗ Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м . Черкаси справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про визнання відмови у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни протиправною та зобов`язання про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про визнання відмови у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги Дітям війни протиправною та зобов`язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком за період з 1.01.2007 року по 31.12.2010 року та в подальшому.
Просив суд стягнути з відповідача на його користь заборгованість недоплаченої державної соціальної допомоги за 2006-2009 роки в сумі 7087,50 гривень.
В обґрунтування своїх позовних вимог ОСОБА_1 вказує на те, що він належить до соціальної категорії Дитина війни та відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни зі січня 2007 року має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком .
Відповідач всупереч рішення Конституційного Суду України від 9.07.2007 року за № 6-рп\ 2007, яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік та рішення Конституційного Суду України № 10- рп\ 2008 від 22 .05.2008 року, яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України Про Державний бюджет України 2008 рік , в тому числі й щодо зупинення ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , не здійснив нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії.
Такі дії відповідача мають бути визнанні протиправними, а вказане Управління має бути зобов`язано нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 1 січня 2007 року по 2010 рік включно та в подальшому.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 - Павленко С.В. адміністративний позов підтримала.
Представник Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси в судове засідання не з`явився, надавши клопотання від 13.12.2010 року про можливість розгляду справи у їхню відсутність , проти позову заперечують та при вирішенні спору просили застосувати ст.ст. 99,100 КАС України .
Заслухавши представника позивача ОСОБА_1 - Павленко С.В. та дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення, виходячи з наступних підстав .
Позивач ОСОБА_1 , 1938 року народження, має статус Дитини війни відповідно до пенсійного посвідчення і у відповідності до статусу та ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни має право на отримання державної соціальної допомоги, а саме, підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком .
Згідно письмової відповіді Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси на заяву позивача , вбачається , що ОСОБА_1 та іншим особам даної соціальної категорії Діти війни відповідач не здійснює зазначених виплат, посилаючись на відсутність у нього коштів та на невизначеність розрахункової величини \ мінімальної пенсії за віком \ для розрахунку підвищень до пенсії категорії громадян, які мають статус дітей війни .
Відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 19.01.2006 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.
Згідно ст. 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 22.05.2008 року, фінансове забезпечення державних соціальних гарантій , передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Стосовно позовних вимог щодо здійснення ОСОБА_1 доплати до пенсії, суд вважає їх частково підлягаючими задоволенню з наступних підстав .
Відповідно до п.12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з урахуванням ст. 111 цього Закону було зупинено.
Рішенням Конституційного Суду України від 9.07.2007 року за № 6рп\2007 року , у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України А конституційності \ положень статей 29, 36 ч.2 ст. 56, ч.2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12,13,14,23,2930,39,41,43,44,45,46 , ст. 71, ст. 98,101,103,111 Закону України Про ; Державний бюджет України на 2007 рік \ справа про соціальні гарантії громадян \, визнано таким , що не відповідає Конституції України \ є неконституційним \ положення п.12 ст. 71 Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік , яким зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з урахуванням ст. 111 цього Закону.
Також, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10рп\2008 року у справі щодо відповідності Конституції України \ конституційності \ положень статей Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік \ справа про соціальні гарантії громадян \, визнано таким, що не відповідає Конституції України \ є неконституційним \ положення Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік , яким зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .
Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв`язку з правовідносинами , які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними .
Рішення Конституційного Суду України є обов`язковим для виконання на території України, остаточним і не може бути оскарженим .
Відповідно до ч.2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними , втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Відповідно до ст. 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків , передбачених Конституцією У країни.
В даному ж випадку конституційні права ОСОБА_1 обмежені.
Згідно ст. З Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.
Стаття 8 Конституції України встановлює що норми Конституції України є нормами прямої ДІЇ
Відповідно до ст. 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод .
гідно з ч.2 ст. З Закону України Про соціальний захист дітей війни державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно - правовими актами.
Позивач ОСОБА_1 відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни має право на отримання доплати до пенсії у розмірі ЗО % мінімальної пенсії за віком . За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст. 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , іншого нормативно - правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір , немає .
Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення Про Пенсійний фонд України і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного Положення через створені в установленому порядку його територіальні управління .
Відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів .
Таким чином, обов`язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни обґрунтовано покладено на Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м .
Черкаси, за місцем проживання позивача ОСОБА_1 .
Задовольняючи частково позов ОСОБА_1 , суд виходить з того, що вимоги про стягнення з Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси доплати до пенсії за період з 1.01.2007 року до задоволення не підлягають, оскільки відсутні будь - які докази щодо пропуску терміну звернення до суду саме з поважних причин.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод або інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів \ ч.2 ст.99 КАС України \.
Також, враховуючи обставини справи та надані в розпорядження суду письмові докази, суд вважає, що позов ОСОБА_1 підлягає до задоволення частково, а саме, в частині задоволення вимог про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі ЗО % мінімальної пенсії за віком, починаючи з 25 травня 2010 року та по 20 січня 2011 року \ позовну заяву позивач подав до суду 25 листопада 2010 року \, тобто , лише в межах строку звернення до суду ,у зв`язку з пропуском ОСОБА_1 терміну звернення до суду без надання доказів про пропуск цього терміну саме з поважних причин.
Згідно до ст. 99 КАС України строк звернення до адміністративного суду обчислюється в шість місяців , а тому , позов підлягає до задоволення саме з 25 травня 2010 року по 20 січня 2011 року включно, за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком, виплаченої позивачу в 2010 - 2011 роках .
Що стосується вимог позивача в частині нарахування та виплати недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в подальшому \ без конкретизації періоду часу \, то в цій частині вимог суд має відмовити, оскільки суд не може вирішувати спір про права та обов`язки сторін у майбутньому, виходячи за межі позовних вимог та має приймати рішення у межах встановлених повноважень суду , визначених статтею 162 КАС України .
Крім того , до задоволення не підлягає і визначена позивачем сума недоплаченої державної соціальної допомоги в сумі 7087,50 грн., оскільки така сума коштів позивачу не була нарахована ,а суд не може перебирати на себе функції органу, до повноважень якого належить нарахування \ перерахунок \ державної соціальної допомоги .
Таким чином, в решті вимог позивача має бути відмовлено.
Державне мито по розгляду даної категорії справ слід віднести на рахунок Держави . і На підставі ст.ст. 3,8, ч,2 ст. 19, ч.І ст. 21 ,ст. 152 Конституції України , ст.ст. 17,19, 49,69 , 99, 100 КАС України, керуючись ст. ст. 158 -163 КАС України , рішеннями Конституційного Суду України від 9.07.2007 року та від 22.05.2008 року, суд -
ПОСТАНОВИВ.
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково .
, Визнати відмову Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси про відмову ОСОБА_1 у нарахуванні та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком протиправною.
Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м . Черкаси нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі ЗО % мінімальної пенсії за віком, починаючи з 25 травня 2010 року по 20 січня 2011 року включно за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком, виплаченої в 2010 - 2011 роках згідно Закону України Про соціальний захист дітей війни .
В решті позовних вимог відмовити .
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 15.09.2020 |
Номер документу | 91510978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Клочко О. В.
Адміністративне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Тетеревятников А. П.
Адміністративне
Снятинський районний суд Івано-Франківської області
Собко В.М. В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні