РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 вересня 2020 року справа № 580/2394/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Білоноженко М.А. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправною бездіяльності, рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
02.07.2020р. до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі - відповідач) в якій позивач просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області в особі відділу у Кам`янському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області щодо невнесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 в частині перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995 року №55;
- визнати протиправним рішення від 19.02.2020 № Г-7/0-0.260-8/134-20 Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області в особі відділу у Кам`янському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області щодо відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 в частині перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995 року №55;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Черкаській області в особі відділу у Кам`янському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області внести до Державного земельного кадастру відомості про земельну ділянку в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 щодо перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995 року №55.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що він має право на постійне користування земельною ділянкою площею 17,7 га, що розташована в межах Юрчиської сільської ради відповідно до Державного акту на право постійного користування серії ЧР №6-77 від 03.01.1995р., виданого на підставі рішення Кам`янської районної ради народних депутатів Кам`янського району Черкаської області №71-21 від 17.06.1994р. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №55. Згідно довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за вих.№27-23-0.0260-49/164-19) станом на 31.12.2015р. земельна ділянка в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, 18 - фермерські господарства, перебуває у користуванні ОСОБА_1 , та вказано: Земельна ділянка надана в постійне користування згідно Державного акта №ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 .
Відповідно до витягу №НВ-7112759532019 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер №7121887000:02:000:0739 (адміністративні межі Юрчиської сільської ради): цільове призначення 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання - землі запасу, площа 17,6999 га, Інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки - Проведення ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель під час здійснення землеустрою, 16.02.2018р.; ЧРФ ДП Центр ДЗК, ОСОБА_2 , орган, який зареєстрував земельну ділянку - Відділ у Кам`янському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, дата державної реєстрації земельної ділянки - 02.04.2018р.
На основі вищевикладеного вказується, що станом на 31.12.2015р. та 02.04.2018р. (дата державної реєстрації земельної ділянки в ДЗК) відділу у Кам`янському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області, було відомо, що земельна ділянка в адміністративних межах Юрчиської сільської ради, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 надана та перебуває у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55. Разом з тим, у відомостях ДЗК відсутня вищевказана інформація.
У січні 2020 року ОСОБА_1 було подано заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру відповідно до затвердженої форми, із проханням внести такі відомості про земельну ділянку: місце розташування земельної ділянки -Черкаська область, Кам`янський район, адміністративні межі Юрчиської сільської ради, інші відомості: вид використання земельної ділянки - для ведення фермерського господарства, відомості про право постійного користування - земельна ділянка надана в постійне користування ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55, кадастровий номер земельної ділянки: 7121887000:02:000:0739.
23.01.2020р. було надано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та внесено лише такі зміни до відомостей цільове призначення: 01.02 Для ведення фермерського господарства, Землі сільськогосподарського призначення, Для ведення фермерського господарства . Проте, відомості про право постійного користування: земельна ділянка надана в постійне користування ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 не були внесені.
06.02.2020р. ОСОБА_1 було подано заяву про внесення відомостей ДЗК про Державний акт на право постійного користування серія ЧР №6-77 від 03.01.1995р.
Разом з тим, відділом у Кам`янському району ГУ Держгеокадастру у Черкаській області відмовлено у внесенні вказаних відомостей.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи.
29.07.2020р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, за змістом якого заперечує проти позовних вимог, посилаючись на те, що відповідно Порядку ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. № 1051 до Державного земельного кадастру вносяться інформація про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відсутнє зареєстроване речове право на земельну ділянку з кадастровим номером 7121887000:02:000:0739, тому вимога про зобов`язання внесення відомостей не відповідає вимогам закону.
У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідача, вказавши про їх безпідставність та наполягав на задоволенні позову. Також вказав, що відповідач наділений повноваженнями та зобов`язаний формувати поземельні книги на земельні ділянки, вносити записи до них, забезпечувати зберігання таких книг, здійснювати внесення відомостей до Державного земельного кадастру, здійснювати виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, передавати органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
У запереченні на відповідь на відзив, представник відповідача зазначив, що позивачем не спростовано обставин викладених у відзиві Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, просив відмовити у задоволенні позовних вимог вказавши, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру про землекористувача не є виправленням технічної помилки, а внесення відомостей до Державного земельного кадастру про наявні речові права визначені законодавством.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
ОСОБА_1 має право на постійне користування земельною ділянкою площею 17,7 га, що розташована в межах Юрчиської сільської ради відповідно до Державного акту на право постійного користування серії ЧР №6-77 від 03.01.1995р., виданого на підставі рішення Кам`янської районної ради народних депутатів Кам`янського району Черкаської області №71-21 від 17.06.1994р. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №55.
Згідно довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за вих.№27-23-0.0260-49/164-19) станом на 31.12.2015р. земельна ділянка в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, 18 - фермерські господарства, перебуває у користуванні ОСОБА_1 , та вказано: Земельна ділянка надана в постійне користування згідно Державного акта №ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 .
Відповідно витягу №НВ-7112759532019 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер №7121887000:02:000:0739 (адміністративні межі Юрчиської сільської ради): цільове призначення 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання - землі запасу, площа 17,6999 га, Інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки - Проведення ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель під час здійснення землеустрою, 16.02.2018; ЧРФ ДП Центр ДЗК, ОСОБА_2 , орган, який зареєстрував земельну ділянку - Відділ у Кам`янському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, дата державної реєстрації земельної ділянки - 02.04.2018р.
На підставі вищевикладеного станом на 31.12.2015р. та 02.04.2018р. (дата державної реєстрації земельної ділянки в ДЗК) відділу у Кам`янському районі ГУ Держгеокадастру у Черкаській області, було відомо, що земельна ділянка в адміністративних межах Юрчиської сільської ради, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 надана та перебуває у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55. Разом з тим, у відомостях ДЗК відсутня вищевказана інформація.
У січні 2020 року ОСОБА_1 було подано заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру відповідно до затвердженої форми, із проханням внести такі відомості про земельну ділянку: місце розташування земельної ділянки -Черкаська область, Кам`янський район, адміністративні межі Юрчиської сільської ради, інші відомості: вид використання земельної ділянки - для ведення фермерського господарства, відомості про право постійного користування - земельна ділянка надана в постійне користування ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55, кадастровий номер земельної ділянки: 7121887000:02:000:0739.
23.01.2020р. було надано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та внесено лише зміни до відомостей цільове призначення: 01.02 Для ведення фермерського господарства, Землі сільськогосподарського призначення, Для ведення фермерського господарства .
Відомості про право постійного користування: земельна ділянка надана в постійне користування ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 не були внесені.
06.02.2020р. ОСОБА_1 , було подано заяву про внесенні відомостей ДЗК про Державний акт на право постійного користування серія ЧР №6-77 від 03.01.1995р.
Разом з тим, відділом у Кам`янському району ГУ Держгеокадастру у Черкаській області відмовлено у внесенні вказаних відомостей.
Не погоджуючись з таким рішенням суб`єкта владних повноважень позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру (далі - ДЗК) установлює Закон України Про Державний земельний кадастр від 07 липня 2011 року № 3613-VI (далі - Закон № 3613).
Процедуру та вимоги щодо ведення ДЗК визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051(далі - Порядок № 1051).
З приводу статусу відомостей, які містяться у ДЗК, суд зазначає наступне.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 3613 визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Відповідно до ст. 3 Закону № 3613 ДЗК базується на таких основних принципах: обов`язковості внесення до ДЗК відомостей про всі його об`єкти; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до ДЗК виключно на підставі та відповідно до цього Закону, тощо.
Статус відомостей ДЗК встановлений ст. 20 Закону № 3613, згідно з якою відомості ДЗК є офіційними; внесення до ДЗК передбачених цим Законом відомостей про об`єкти ДЗК є обов`язковим.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1051 відомостями ДЗК є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.
Пунктом 12 Порядку № 1051 визначено, що відомості ДЗК є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.
ДЗК ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях, що передбачено ч. 2 ст. 5 Закону № 3613 та п. 3 Порядку № 1051.
Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону № 3613 внесення відомостей до ДЗК та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.
Таким чином, відомості ДЗК є офіційними, а тому мають відповідати таким критеріям як повнота, об`єктивність і достовірність.
Земельна ділянка є одним з об`єктів ДЗК, що визначено ст. 10 Закону № 3613.
Закон № 3613 та Порядок № 1051 чітко визначають перелік відомостей про певну земельну ділянку, який міститься в ДЗК, а також джерело отримання цих відомостей.
Пунктом 67 Порядку № 1051 встановлено, що внесення відомостей (змін до них) до ДЗК здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону № 3613 та цього Порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону 3613 відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в ч. 2 ст. 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Підстави внесення відомостей до ДЗК визначені ст. 21 Закону № 3613.
Так, згідно з ч. 9 ст. 21 Закону № 3613 відомості про розподіл земель між власниками та користувачами вносяться до ДЗК відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Підпунктом 16 п. 24 Порядку № 1051 визначено, що до ДЗК вноситься інформація про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Аналіз зазначених положень Закону № 3613 та Порядку № 1051 зумовлює висновок, що наявна у ДЗК інформація про власника або користувача земельної ділянки, зокрема про його прізвище, ім`я, по батькові, має відповідати даним Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01 липня 2004 року № 1952-IV (далі Закон № 1952) визначено, що Державний реєстр речових прав на нерухоме майно єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти таких прав.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1952 однією з загальних засад державної реєстрації прав є гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження.
Згідно з ч. ч. 1-2 ст. 12 Закону № 1952 Державний реєстр прав, крім іншого, містить записи про зареєстровані речові права на нерухоме майно, про об`єкти та суб`єктів цих прав.
Записи, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.
Абзацом 1 ч. 5 ст. 12 Закону № 1952 визначено, що відомості Державного реєстру прав вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки їх не скасовано у порядку, передбаченому цим Законом.
Державний акт на право постійного користування землею є однією з підстав для державної реєстрації права власності, про що свідчить п. 8 ч. 1 ст. 27 Закону № 1952.
Як встановлено під час розгляду справи підставою відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей щодо земельної ділянки в частині перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 стала відсутність зареєстрованого речового право на земельну ділянку з кадастровим номером 7121887000:02:000:0739, яка перебуває у його користуванні.
Таким чином, виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства, враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку, що рішення відповідача від 19.02.2020 № Г-7/0-0.260-8/134-20 щодо відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 в частині перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р. №55 прийняте відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано та відповідає критеріям, визначеним у ч.2 ст. 2 КАС України, в зв`язку з чим судом не встановлено підстав для визнання його протиправним та скасування.
Стосовно посилань позивача як на підставу задоволення позову, допущення відповідачем помилок у відомостях Державного земельного кадастру під час внесення інформації про вказану земельну ділянку та позовної вимоги про зобов`язання відповідача внести до Державного земельного кадастру відомості про земельну ділянку в адміністративних межах Юрчиської сільської ради площею 17,6999 га, кадастровий номер 7121887000:02:000:0739 про перебування у постійному користуванні ОСОБА_1 згідно Державного акта ЧР 6-77 від 03.01.1995р., суд зазначає.
Абзацом 1 ч. 1 ст. 9 Закону № 3613 установлено, що внесення відомостей до ДЗК здійснюється державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з абз. 1 п. 5 Порядку № 1051 до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до ДЗК і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом № 3613 та цим Порядком.
Повноваження державного кадастрового реєстратора визначені ч. 4 ст. 9 Закону № 3613 та п. 6 Порядку № 1051.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону № 3613 та пп. 6 п. 6 Порядку № 1051 виправлення помилок у Державному земельному кадастрі належить до повноважень державного кадастрового реєстратора.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей ДЗК, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей, що визначено абз. 2 п. 5 Порядку № 1051.
Відповідно до ч. 7 ст. 9 Закону № 3613, абз. 4-5 п. 5 Порядку № 1051 втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Під втручанням у діяльність державного кадастрового реєстратора розуміється прямо не передбачена законодавством дія будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань, яка стосується здійснення Державним кадастровим реєстратором повноважень, визначених Законом № 3613 та цим Порядком.
Виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру, регламентовано ст. 37 Закону № 3613 та Порядком № 1051.
Згідно з п. 138 Порядку № 1051 помилками у ДЗК є:
1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення ДЗК;
2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення ДЗК (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до ДЗК);
3) помилка, допущена у відомостях ДЗК внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти ДЗК, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);
4) помилка, допущена у відомостях ДЗК, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;
5) технічна помилка, допущена у відомостях ДЗК внаслідок перенесення до ДЗК відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;
6) помилка, допущена у відомостях ДЗК під час державної реєстрації земельної ділянки;
7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до ДЗК.
Частиною 1 ст. 37 Закону № 3613 визначено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення ДЗК, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
Відповідно до п. 139 Порядку № 1051 у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.
У повідомленні викладається суть виявлених помилок.
До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.
Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Згідно з п. 140 Порядку № 1051 повідомлення про виявлення технічних помилок обліковуються шляхом їх реєстрації у ДЗК з присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати їх реєстрації та створенням їх електронних копій за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Повідомлення про виявлення технічних помилок реєструються в день їх надходження в порядку черговості.
Дата реєстрації повідомлень про виявлення технічних помилок у ДЗК вважається датою їх прийняття.
Згідно з п. 142 Порядку № 1051 розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених п. п. 143-150 цього Порядку, здійснюються державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення.
Відповідно до п. 143 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.
Згідно з п. 144 Порядку № 1051 якщо факт невідповідності відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення ДЗК: 1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30; 2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення ДЗК); 3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок); 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з ДЗК на заміну документа, в якому виявлено помилку.
Пунктом 146 Порядку № 1051 визначено, що виправлення технічної помилки здійснюється державним кадастровим реєстратором у ДЗК, витязі, довідці з ДЗК, викопіюванні з картографічних матеріалів ДЗК та всіх документах, які створюються під час ведення Державного ДЗК (в електронній та паперовій формі) та містять відповідні відомості, шляхом повторного виготовлення (в електронній та паперовій формі) відповідних документів (їх аркушів).
Відповідно до ч. 6 ст. 37 Закону № 3613 інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Згідно з п. 149 Порядку № 1051 якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості ДЗК відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.
Системний аналіз наведених вище положень Закону № 3613 та Порядку № 1051 дозволяє дійти висновку, що виправлення помилок у ДЗК належить до повноважень державного кадастрового реєстратора та здійснюється відповідно до вимог ст. 37 Закону № 3613 та Порядку № 1051.
Суд акцентує увагу, що приписами ст. 37 Закону № 3613 врегульовано правові підстави виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру.
Так, за приписами ч.ч.1-5 ст. 37 Закону № 3613, уразі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.
Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.
Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Позивачем не наведено та судом не встановлено, визначених Законом № 3613 підстав для виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру.
Відтак, не втручаючись у питання прав на земельну ділянку, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову, оскільки позивачем не доведено допущення Управлінням Держгеокадастру в Черкаській області, як відповідачем, протиправної бездіяльності, наявність якої б зумовлювала задоволення похідних від цього позовних вимог, як і не доведено обов`язку Управління вчинити дії, заявлені у позові.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ, що визначено ч. 1 ст. 2 КАС України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною 2 ст. 39 Закону № 3613 визначено, що дії або бездіяльність державного кадастрового реєстратора можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законом.
Таким чином, здійснюючи захист прав, свобод та інтересів фізичної особи від порушень з боку органу державної влади чи його посадової особи при здійсненні ними владних управлінських функцій, суд не вправі підміняти своїм рішенням рішення суб`єкта владних повноважень.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору, у відповідності до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 5, 6, 14, 77, 241-246, 255, 263, 295, КАС України суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Копію рішення направити учасникам справи.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень, частини 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.А. Білоноженко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2020 |
Оприлюднено | 17.09.2020 |
Номер документу | 91568278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
М.А. Білоноженко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні