Рішення
від 03.09.2020 по справі 360/1033/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

03 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1033/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шембелян В.С.,

за участю секретаря судового засідання - Полякової В.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» в особі голови ОСОБА_1 до Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Луганське обласне управління лісового та мисливського господарства про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

10 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов зазначений адміністративний позов Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» в особі голови ОСОБА_1 до Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації (відповідач №1), Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації (відповідач №2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Луганське обласне управління лісового та мисливського господарства (третя особа), в якому позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (т.2 а.с.4), просить суд:

- визнати неправомірною бездіяльність обох відповідачів щодо не погодження позивачу Проекту організації і розвитку мисливського господарства (Проект);

- зобов`язати відповідача 2 надати пропозиції відповідачу 1 щодо погодження позивачу вказаного Проекту;

- зобов`язати голову відповідача 2 шляхом видання відповідного розпорядження погодити позивачу вказаний Проект.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що протягом тривалого часу Громадська організація використовувала у своїй діяльності територію мисливських угідь, що на теперішній час за даними Державного земельного кадастру враховуються у сільських та селищних радах Попаснянського району, а також знакодяться в постійному користуванні Попаснянського та Тошківського лісництв ДП «Сєвєродонецьке лісомисливське господарство» .

Станом на сьогоднішній день Попаснянська районна рада товариства мисливців та-рибалок у встановленому діючим законодавством України порядку має право на користування мисливськими угіддями загальною площею 89798,00 га, що розташовані на території Попаснянського району, що підтверджується як рішенням Луганської обласної ради № 19/53 від 21.08.2013, так і діючими Договорами про умови ведення мисливського господарства від 28.08.2013. При цьому як рішення Луганської обласної ради так і укладені договори є чинними, так як ніким не скасовувались, а тому є чинною і визначена цими рішенням та договорами загальна площа мисливських угідь у розмірі 89798,00 га, що розташовані на території Попаснянського-району Луганської області.

З метою проведення впорядкування наданих у користування мисливських угідь, позивачем на підставі технічного завдання на розробку проекту та договору № 5/14 від 03.03.2014 року був замовлений Проект організації і розвитку мисливського господарства, який був виготовлений навчально-науково-виробничою лабораторією біоресурсів навколишнього природного середовища Запорізького національного університету. При цьому цей Проект був виготовлений на підставі як прийнятого рішення №19/53 від 21.08.2013 та укладеного договору від 28.08.2013 так і на підставі карт-схем мисливських угідь та інших плановокартографічних матеріалів.

Однак, Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації відмовився вносити пропозиції щодо погодження Проекту голові Луганської обласної державної адміністрації, посилаючись на, те, що в рішенні Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013 в переліку місцевих рад Попаснянського району, на яких розташовані мисливські угіддя, відсутні Попаснянська міська рада та Вовчоярівська селищна рада Попаснянського району. При цьому, сам голова Луганської обласної державної адміністрації - керівник обласної військово-цивільної адміністрації Гайдай С.В. фактично залишив звернення позивача без розгляду, оскільки ніякої відповіді з боку керівника ВЦА громадська організація так і не отримала.

Позивач вважає, що така відмова та бездіяльність з боку суб`єктів владних повноважень щодо надання пропозиції та погодження Проекту суттєво порушує права членів Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок, які гарантовані Законом України «Про мисливське господарство та полювання» , який забезпечує рівні права усім користувачам мисливських угідь у взаємовідносинах з органами державної влади щодо ведення мисливського господарства, організації охорони, регулювання чисельності, використання та відтворення тваринного світу.

На думку позивача, Луганська обласна рада припустилася помилки, не зазначивши в постановочній частині рішення № 19/53 від 21.08.2013 в переліку складу мисливських угідь, які передані позивачу в користування, землі Папаснянської міської ради та Вовчоярівської сільської ради, хоча загальна площа всіх угідь - 89798,00 га в рішенні визначена правильно.

Позивач просить суд врахувати ці обставини при постановленні рішення та задовільнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 13.04.2020, після усунення недоліків, прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 04.05.2020 (т.1 а.с.118-119).

04.05.2020 відкладено підготовче засідання до 04.06.2020 (т.1 а.с.151).

Ухвалою суду від 04.06.2020 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання до 06.07.2020 (т.1 а.с.158).

06.07.2020 відкладено підготовче засідання до 16.07.2020 (т.1 а.с.244).

Ухвалою суду від 16.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 03.09.2020 (т.2 а.с.9).

30.04.2020 від відповідача 2 - Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти позову він заперечує (т.1 а.с.128-131), зазначив, що вирішення порушеного у зверненні позивача питання виходить за межі повноважень Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації та Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації з огляду на те, що внесення змін до рішення обласної ради буде фактично не виправленням технічної описки у рішенні обласної ради від 21.08.2013 № 19/53, а наданням у користування додаткових мисливських угідь, що відповідно до абзацу третього частини першої статті 9 Закону України Про мисливське господарство та полювання належить виключно до повноважень обласних рад.

Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

04.05.2020 від відповідача - Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації надійшов відзив на позов (т.1 а.с.139-141), в якому, зокрема, зазначено, що вирішення питання надання в користування мисливських угідь виходить за межі повноважень облдержадміністрації, та можливе шляхом внесення відповідних зміни до Закону України Про військово-цивільні адміністрації .

Відповідач вважає, що твердження позивача щодо протиправності, на його думку, бездіяльності облдержадміністрації є необгрунтованим, посилання на не розгляд звернення - безпідставним та таким, що не відповідає фактичним обставинам справи.

Згідно резолюції голови облдержадміністрації відповідальним виконавцем щодо відповіді на звернення позивача від 07.02.2020 № 7/2 визначено Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, яким, у свою чергу, надано відповідь листом від 03.03.2020 № 01/1/01-06-283 та повернуто на доопрацювання наданий Проект організації і розвиту мисливського господарства.

На думку відповідача, враховуючи, що облдержадміністрацією взагалі не було допущено бездіяльності при розгляді звернення позивача, а тим більше - протиправної (неправомірної), підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання облдержадміністрації погодити наданий позивачем Проект організації і розвитку мисливського господарства, зауважив, що таке погодження є незаконним, оскільки Департаментом екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації встановлено невідповідність рішення обласної ради та Проекту. Так, у резолютивній частині рішення Луганської обласної ради від 21.08.2013 № 19/53 відсутні відомості щодо надання позивачу в користування мисливських угідь, які знаходяться на землях Вовчоярівської селищної та Попаснянської міської рад. Отже, межі територій мисливських угідь, вказані у графічних матеріалах, доданих до Проекту, не відповідають переліку земель, зазначених в наведеному рішенню обласної ради. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

30.06.2020 від представника позивача надійшла відповідь на відзив (т.1 а.с.183-187), в якому, зокрема, зазначив, що позивач погоджується, що Департамент лише виготовляє проекти розпоряджень голови. Разом з тим, на думку позивача, такі дії Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації за своєю суттю і є пропозиція голові ОДА вчинити певні дії, оскільки виготовляючи проекти розпоряджень голови ОДА, Департамент таким чином пропонує голові прийняти таке розпорядження у редакції, що була виготовлена самим посадовими особами Департаменту.

Суд розглядає справу в порядку загального позовного провадження відповідно до вимог статті 205 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, суд встановив такі обставини.

Громадська організація Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок , код ЄДРПОУ 21823473, є юридичною особою, яка зареєстрована Попаснянською районною державною адміністрацією Луганської області 14.10.1996, дата запису 16.03.2005 за № 13721200000000148, керівником якої є Філь Олександр Борисович (т.1 а.с.18, 20).13721200000000148.

Відповідно до п.3.1 Статуту, затвердженого рішенням конференції ГО від 02.11.2019, головною метою Організації є здійснення захисту прав і свобод, задоволення своїх законних інтересів, сприяння веденню мисливського та рибного господарства (т.1 а.с.5-17, 19).

Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок на протязі 2012 - початку 2013 років отримала погодження щодо користування мисливськими угіддями з боку органів місцевого самоврядування Попаснянського району, а саме:

- рішення Білогорівської селищної ради Попаснянського району від 12.07.2012 №22/14 щодо користування мисливськими угіддями площею 6 709 га, що розташовані на території Білогорівської селищної ради (т.1 а.с.188);

- рішення Березівської сільської ради Попаснянського району від 19.09.2012 №20/6 щодо користування мисливськими угіддями площею 5 666 га, що розташовані на території Березівської сільської ради (т.1 а.с.189);

- рішення Голубівської сільської ради Попаснянського району від 25.09.2012 №14/20 щодо користування мисливськими угіддями площею 11 466 га, що розташовані на території Голубівської сільської ради (т.1 а.с.190);

- рішення Малорязанцівської селищної ради Попаснянського району від 28.11.2012 №19/13 щодо користування мисливськими угіддями площею 6 505 га, що розташовані на території Малорязанцівської селищної ради (т.1 а.с.191);

- рішення Врубівської селищної ради Попаснянського району від 08.01.2013 №26/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 10 262 га, що розташовані на території Врубівської селищної ради (т.1 а.с.192);

- рішення Комишувахської селищної ради Попаснянського району від 28.01.2013 №29/9 щодо користування мисливськими угіддями площею 10 899 га, що розташовані на території Комишувахської селищної ради (т.1 а.с.193);

- рішення Троїцької сільської ради Попаснянського району від 28.01.2013 №25/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 16 577 га, що розташовані на території Троїцької сільської ради (т.1 а.с.194);

- рішення Вовчоярівської селищної ради Попаснянського району від 05.02.2013 №24/5 щодо користування мисливськими угіддями площею 1 776 га, що розташовані на території Вовчоярівської селищної ради (т.1 а.с.195);

- рішення Калинівської селищної ради Попаснянського району від 19.02.2013 №35/1 щодо користування мисливськими угіддями площею 11 200 га, що розташовані на території Калинівської селищної ради (т.1 а.с.196);

- рішення Мирнодолинської селищної ради Попаснянського району від 06.03.2013 №32/4 щодо користування мисливськими угіддями площею 8 017 га, що розташовані на території Мирнодолинської селищної ради (т.1 а.с.197);

- погодження голови Попаснянської міської ради від 27.11.2012 щодо користування мисливськими угіддями площею 723 га що розташовані на території Попаснянської міської ради (т.2 а.с.2).

Таким чином, загальна площа мисливських угідь, щодо користування якими позивач отримав погодження від місцевих громад протягом 2012-2013 років до прийняття рішення Луганською обласною радою від 21.08.2013 № 19/53, з урахуванням угідь Вовчоярівської селищної ради Попаснянського району площею 1 776 га, а також угідь Попаснянської міської ради площею 723 га, - складає 89 798,00 га.

Рішенням Попаснянської районної ради № 24/20 від 22.11.2012 було погоджено право користування за Попаснянською районною радою Товариства мисливців та рибалок мисливськими угіддями у межах земель Попаснянського району загальною площею 89,8 тис. га (т.1 а.с.21).

В додатках до зазначеного рішення була наведена таблиця про розподіл мисливських угідь Попаснянської районної ради товариства мисливців і рибалок по місцевим радам Попаснянського району, а також лист-погодження із сільськими та селищними та міською радами та Попаснянського району (серед яких є і Вовчоярівська селищна рада та Попаснянська міська рада) щодо територій мисливських угідь в межах адміністративного кордону Попаснянського району (т.1 а.с.22, 23).

01.08.2013 головою Луганської обласної державної адміністрації було прийняте розпорядження №1053, за змістом якого було погоджено надання Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування мисливських угідь загальною площею 89 798,00 га (т.1 а.с.24-25).

08.08.2013 Державним агентством лісових ресурсів України на адресу Луганської обласної ради було надіслане подання щодо надання Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування мисливських угідь загальною площею 89 798,00 га терміном на 15 років (т.1 а.с.27).

21.08.2013 Луганською обласною радою було прийняте рішення №19/53 Про надання у користування мисливських угідь Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок , яким надано Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок у користування терміном на 15 років мисливські угіддя загальною площею 89798,00 га, що розташовані на території Попаснянського району згідно з наданою картою-схемою мисливських угідь (т.1 а.с.28-29).

При цьому судом встановлено, що в резолютивній (постановочній) частині зазначеного рішення в переліку місцевих рад Попаснянського району, на яких розташовані мисливські угіддя, серед інших не зазначені Попаснянська міська рада та Вовчоярівська селищна рада Попаснянського району, однак, загальна площа території мисливських угідь була зазначена - 89 798,00 га.

Враховуючи відомості матеріалів погодження площі мисливськіх угідь, отримані позивачем від місцевих громад протягом 2012-2013 років, загальна площа яких, з урахуванням угідь Вовчоярівської селищної ради та Попаснянської міської ради, складає 89 798,00 га, що дорівнює загальній площі таких угідь, що зазначена в поданні Державного агентства лісових ресурсів України та в самому рішенні Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013, суд дійшов висновку, що Луганська обласна рада дійсно припустилася помилки, не зазначевши в резолютивній частині цього рішення в переліку місцевих рад Попаснянського району, на яких розташовані мисливські угіддя, які надані в користування позивачу на 15 років, серед інших Попаснянську міську раду та Вовчоярівську селищну раду Попаснянського району.

28.08.2013 між Попаснянською районною радою товариства мисливців та рибалок, з одного боку, та Луганським обласним управлінням лісового та мисливського господарства і Державним агентством лісових ресурсів України, з іншого боку, були укладені Договори про умови ведення мисливського господарства, в пункті 1.1 яких було зазначено, що на підставі рішення Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013 Попаснянській районній раді товариства мисливців та рибалок терміном до 21 серпня 2028 року були надані мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 89 798,00 га згідно з наданою картою-схемою мисливських угідь (т.1 а.с.30-32, 33-35).

З метою проведення впорядкування наданих у користування мисливських угідь, Попаснянського районною радою товариства мисливців та рибалок на підставі технічного завдання на розробку проекту та договору №5/14 від 03.03.2014 був замовлений Проект організації і розвитку мисливського господарства, який був виготовлений навчально-науково-виробничою лабораторією біоресурсів навколишнього природного середовища Запорізького національного університету (т.1 а.с.36-42).

Як вбачається з Проекту, останній був виготовлений на підставі як прийнятого рішення №19/53 від 21.08.2013 та укладеного договору від 28.08.2013, так і на підставі карт-схем мисливських угідь та інших плановокартографічних матеріалів (т.1 а.с.83).

Пунктом 1.1 цього Проекту визначено місцезнаходження і площа мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок, а саме визначено, що Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок веде мисливське господарство в межах Попаснянського адміністративного району Луганської області. Мисливські угіддя розташовані в тому числі в межах Попаснянської міської ради, Білогорівської, Вовчоярівської, Врубівської, Калинівської, Комишуваської Малорязанцівської, Мирнодолинської селищних рад та Березівської, Голубівської, Троїцької сільських рад Попаснянського району, а площа мисливських угідь становить 89798 га.

07.02.2020 Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок звернулась до голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації із заявою - зверненням щодо погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок (т.1 а.с.43-50).

Листом від 03.03.2020 № 01/1/01-06 283 директор Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації повідомив позивача про те, що його Проект розглянуто Департаментом та виявлено помилки в рішенні Луганської обласної ради №19/53 від 21.08.2013, які необхідно усунути, тому Проект повернуто на доопрацювання (т.1 а.с.51-52).

Відповідач 1 - Луганська обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація відповіді позивачу за заявою від 07.02.2020 не надавав, рішень щодо погодження Проекту не приймав, що визнають сторони.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд керується такими вимогами чинного законодавства.

Статтею 11 Закону України Про тваринний світ від 13 грудня 2001 року № 2894-III (Закон №2894) передбачено, що державне управління та регулювання у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, уповноважені центральні органи виконавчої влади у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу, до яких належать центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища,- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, інші уповноважені органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

Відповіднодо статті 13 Закону №2894 до повноважень уповноважених центральних органів виконавчої влади у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу належить, зокрема,... подання в установленому порядку документів з питань надання у користування мисливських угідь та рибогосподарських водних об`єктів органам, які уповноважені приймати рішення про надання у користування таких угідь та об`єктів.

Згідно статті 14 Закону №2894 до повноважень обласних державних адміністрацій у галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу належить, зокрема,... .погодження в установленому порядку питань, що стосуються надання в користування мисливських угідь та рибогосподарських водних об`єктів.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 21 Закону №2894 мисливством вважається вид спеціального використання тваринного світу, яке здійснюється шляхом добування диких звірів та птахів, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах у межах мисливських угідь і які можуть бути об`єктами полювання. Для організації та ведення мисливського господарства надаються у користування спеціально визначені для цього мисливські угіддя.

Згідно з положеннями статті 24 Закону №2894 організація і ведення мисливського господарства, полювання та надання у користування мисливських угідь здійснюються у порядку, встановленому Законом України Про мисливське господарство та полювання , іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 4 Закону України Закону України Про мисливське господарство та полювання від 22 лютого 2000 року № 1478-III (Закон № 1478) державне регулювання у галузі мисливського господарства та полювання здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої .влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

За змістом статей 6, 6-1 Закону № 1478 подання документів з питань надання у користування мисливських угідь належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, а також до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства у галузі мисливського господарства і полювання.

Відповідно до підпункту 21 пункту 3 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 №521, Держлісагенство України відповідно до покладених на нього завдань вносить пропозиції щодо надання в користування мисливських угідь та припинення права користування ними органам, що приймають зазначені рішення.

Згідно з вимогами пункту 1, підпункту 4.1 пункту 4 Положення про обласні управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21.03.2012 № 134, обласні управління лісового та мисливського господарства підпорядковуються Держлісагентству України та є його територіальними органами та відповідно до покладених на них завдань забезпечують, зокрема подання Держлісагентству України документів з питань надання у користування мисливських угідь.

Відповідно до статті 9 Закону України Про мисливське господарство та полювання до повноважень обласних рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь; вирішення інших питань у межах своїх повноважень.

Відповідно до статті 10 Закону № 1478 до повноважень сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування, мисливських угідь.

Частинами 1 та 2 статті 21 Закону № 1478 передбачено, що ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь. Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.

Частинами 3 та 4 статті 21 Закону № 1478 передбачено, що умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь, форма договору встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Порядок надання у користування мисливських угідь визначено положеннями статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання № 1478 від 22 лютого 2000 року, якими встановлено, що мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 28 Закону № 1478 користувачі мисливських угідь забезпечують їх упорядкування протягом двох років з дня надання таких угідь у користування. Порядок проведення впорядкування мисливських угідь визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Частинами 3 та 4 статті 28 № 1478 передбачено, що проекти організації та розвитку мисливського, господарства після їх розроблення погоджуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у галузі лісового і мисливського господарства та полювання, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями. Проекти організації та розвитку мисливського господарства, розроблені відповідно до існуючих на момент їх реалізації вймог, вважаються дійсними до закінчення строку їх дії за умови відсутності зміни площі та меж мисливських угідь.

Відповідно до абзацу третього частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації 3 лютого 2015 року № 141-VIII (Закон №141) військово-цивільні адміністрації області, як тимчасові державні органи здійснюють на відповідній території повноваження обласних рад, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом. Проте, вичерпний перелік повноважень обласної ради, які обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація здійснює відповідно до Закону (частина третя статті 4) не передбачає вирішення надання у користування мисливських угідь.

Частиною другою статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що обласні ради можуть розглядати та вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Повноваження саме обласних рад щодо надання мисливських угідь передбачені вимогами ст. 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання № 1478 від 22 лютого 2000 року.

Відповідно до пункту 1 Указу Президента України від 05.03.2015 № 123/2015 Про утворення військово-цивільних адміністрацій утворено Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію.

Згідно із абзацом третім частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації (далі - Закон про ВЦА) ВЦА області, як тимчасові державні органи здійснюють на відповідній території повноваження обласних, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

Отже в силу зазначених вище вимог законодавства саме відповідач 1 - Луганська обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація мала розглянути заяву позивача від 07.02.2020 та прийняти рішення щодо погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Попаснянської районної ради товариства мисливців та рибалок (погодити чи відмовити в погодженні).

Згідно з положенням про Департамент, що затверджено розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації від 21.12.2019 №1060, Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, що є структурним підрозділом відповідача 1, не надано повноважень самостійно розглядати та приймати рішення щодо погодження проектів організації і розвитку мисливського господарства, отже він не мав повноважень вирішувати такі питання та повідомляти позивача про прийняті рішення. Мав повноваження лише щодо розроблення проекту розпорядження голови обласної адміністрації щодо погодження в установленому порядку проектів організації та розвитку мисливського господарства (п.п.19 п.5 Положення).

Як встановлено судом, відповідач 1 - Луганська обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація рішень щодо погодження Проекту не приймав, про прийняті ним рішення щодо проекту позивача не повідомляв, отже допустив протиправну бездіяльність щодо розгляду питання про погодження вказаного Проекту та прийняття відповідного рішення з повідомленням позивача про результати такого розгляду.

Отже, право позивача, за захистом якого він звернувся до суду порушене саме внаслідок протиправної бездіяльності відповідача 2 щодо розгляду вказаного питання. Тому належним способом захисту порушених прав позивача буде саме визнання протиправною бездіяльності відповідача 1 щодо розгляду Проекту, а також зобов`язання його розглянути та прийняти рішення щодо погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні вимог позивача до Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації слід відмовити, оскільки він не є належним відповідачем у справі, а зобов`язання його підготувати проект розпорядження голови ЛОДА відносно Проекту не є достатньо ефективним способом захисту, на думку суду, оскільки самостійних повноважень щодо прийняття рішення стосовно предмету спору він не має.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Позивачем при зверненні до суду було сплачено судовий збір у розмірі 4004,00 грн, що підтверджується квитанцією № 0.0.1642866722.1 від 10.03.2020 та № 0.0.1670732539.2 від 08.04.2020 (т.1 а.с.4, 116).

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.

Враховуючи, що позов підлягає частковому задоволенню, судовий збір підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації у розмірі 2102,00 грн на користь позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» в особі голови Філя Олександра Борисовича до Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Луганське обласне управління лісового та мисливського господарства про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації щодо розгляду питання про погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» .

Зобов`язати Луганську обласну державну адміністрацію - обласну військово-цивільну адміністрацію розглянути питання щодо погодження Проекту організації і розвитку мисливського господарства Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» та прийняти рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Громадської організації «Попаснянська районна рада товариства мисливців та рибалок» (код ЄДРПОУ 21823473, місцезнаходження: 93300, Луганська область, м.Попасна, вул.Первомайська, 75) за рахунок бюджетних Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022450, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, пр.Центральний, 59) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 14 вересня 2020 року.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2020
Оприлюднено18.09.2020
Номер документу91594322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1033/20

Постанова від 14.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 03.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 03.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 16.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні