Ухвала
від 16.09.2020 по справі 460/6753/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

16 вересня 2020 року м. Рівне №460/6753/20 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А., після одержання позовної заяви

Товариства з обмеженою відповідальністю "Радивилівська шляхо - будівельна дільниця" до Управління Укртрансбезпеки у Рівненській області провизнання протиправними та скасування розрахунку, постанови, В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Радивилівська шляхо - будівельна дільниця" звернулося до суду з позовом до Управління Укртрансбезпеки у Рівненській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати розрахунок плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №34516 від 26.05.2020;

- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу №204258 від 23.06.2020.

У відповідності до вимог п.4 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Пунктом 1 частини 1 статті 170 КАС України передбачено, що суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України)

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Згідно з п.2 ч.1 ст.4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Частиною 1 статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до юрисдикції адміністративних судів, серед іншого, належать справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка правильності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб) відповідно до прийнятих або вчинених при здійсненні ними владних управлінських функцій.

Відтак, предметом судового перегляду можуть виступати як рішення, так і дії чи бездіяльність відповідного суб`єкта.

Зі змісту позовної заяви та долучених до неї документів, судом встановлено, що предметом оскарження в даній справі є, зокрема, розрахунок плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №34516 від 26.05.2020.

Суд зазначає, що розрахунок за наслідками оформлення результатів габаритно-вагового контролю під час перевірки 26.05.2020 у відношенні до позивача та визначення йому суми сплати за проїзд в розмірі 12,6 євро ніяким чином не впливає на права та обов`язки сторін у справі, оскільки такий розрахунок не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні ст. 19 КАС України, а тому він не може бути предметом спору. Відсутність спору, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту.

Аналогічна позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 30.01.2019 у справі № 803/3/18.

При цьому Велика Палата Верховного Суду, ухвалюючи 30.01.2019 судове рішення в справі № 803/3/18, у якій предметом зустрічного позову були аналогічні позовні вимоги, зазначила, що поняття "спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства" слід тлумачити в більш широкому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, так і тих, які взагалі не підлягають судовому розгляду. З огляду на це, такі вимоги не підлягають розгляду як в порядку адміністративного судочинства, так і взагалі не підлягають судовому розгляду.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для відмови у відкритті провадження у даній справі в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №34516 від 26.05.2020.

Керуючись статтями 170, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

У відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Радивилівська шляхо - будівельна дільниця" до Управління Укртрансбезпеки у Рівненській області про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №34516 від 26.05.2020, - відмовити.

Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Суддя С.А. Борискін

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2020
Оприлюднено21.09.2020
Номер документу91595814
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/6753/20

Рішення від 18.01.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Рішення від 18.01.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні