Ухвала
від 16.09.2020 по справі 739/501/20
НОВГОРОД-СІВЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 739/501/20

Провадження № 2-а/739/14/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 вересня 2020 року м. Новгород-Сіверський

Новгород - Сіверський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючого - судді Чепурка В.В.,

за участі:

секретаря судового засідання - Лукаш Н.Я.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про скасування рішення адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення,

В С Т А Н О В И В:

1. Описова частина

Стислий виклад позицій учасників справи

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про скасування рішення адміністративної комісії вказаної сільської ради №01 від 08 квітня 2020 року.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що офіцером поліції Костирею К.О. відносно нього за його відсутності було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 152 КУпАП за порушення правил благоустрою, а саме самовільне перегородження проїзної частини по пров. Польовому в с. Ясна Поляна Новгород-Сіверського району. У подальшому 08 квітня 2020 року адміністративною комісією Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області було прийнято рішення про притягнення його до адміністративної відповідальності за статтею 152 КУпАП з накладенням стягнення у виді штрафу, в розмірі 1 360 грн. При цьому про час та місце судового розгляду його повідомлено не було і розгляд справи здійснено без його участі. Позивач зазначає, що у протоколі не було вказано даних про викривача адміністративного правопорушення. Крім того, у порушення вимог законодавства оскаржуване рішення не містить опису обставин, встановлених під час розгляду справи та підпису секретаря колегіального органу, що здійснював розгляд справи.

Заяви та клопотання учасників справи

Представник відповідача відзиву на позов не подав.

У судове засідання позивач та його представник не з`явилися, при цьому позивач подав заяву про розгляд справи без його участі в якій просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача до суду також не з`явився, при цьому теж подав заяву про розгляд справи без його участі.

Учасники справи інших заяв та клопотань до суду не подавали.

Процесуальні дії у справі

Ухвалою суду від 21 квітня 2020 року відкрито провадження у справі та визначено здійснювати її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у справі, також за клопотанням позивача витребувано у відповідача ряд доказів. При цьому сторонам визначено строк для подання заяв по суті справи.

Ухвалою суду від 04 травня 2020 року позовну заяву залишено без руху та визначено строк для усунення її недоліків, виявлених після відкриття провадження у справі, а саме сплати судового збору за подання позовної заяви.

05 травня 2020 року позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 28 серпня 2020 року, враховуючи неподання сторонами відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечень, строк на подання яких відповідно до процесуального законодавства було продовжено у зв`язку з запровадженням на території України карантину до 07 серпня 2020 року та необхідність з`ясування важливих для вирішення справи обставин, судом було вирішено здійснювати розгляд даної справи з повідомлення (викликом) сторін у справі та призначено судове засідання у справі на 11 год. 00 хв. 16 вересня 2020 року.

Враховуючи наявність відповідних заяв позивача та представника відповідача про розгляд справи без їх участі судом 16 вересня 2020 року ухвалено здійснювати розгляд справи без участі сторін на підставі матеріалів, наявних у справі.

У зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи на підставі частини четвертої статті 229 КАС України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного пристрою не здійснювалося.

2. Мотивувальна частина

Фактичні обставини, встановлені судом, зміст спірних правовідносин та оцінка аргументів і доказів учасників справи

Як встановлено, 01 квітня 2020 року дільничним офіцером поліції Новгород-Сіверського ВП ГУНП в Чернігівській області Костирею К.О. відносно позивача було складено протокол про адміністративне правопорушення серії АПР18 №365012 про вчинення правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП, відповідно до якого позивач 01 квітня 2020 року об 11 год. 30 хв. порушив встановлені правила благоустрою Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, а саме самовільно перегородив проїзну частину по пров. Польовому с. Ясна Поляна Новгород-Сіверського району Чернігівської області (а.с. 7).

08 квітня 2020 року на засіданні адміністративної комісії Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області було здійснено розгляд складеного відносно позивача протоколу про адміністративне правопорушення, на якому заслуховувався Бучківський сільський голова, який повідомив про надходження для розгляду вказаного вище протоколу, а також повідомив, що позивач викликався на засідання комісії через дружину, яка заявила, що її чоловік, тобто позивач, перебуває в м. Києві і ніякого відношення до перегородження дороги не має, зазначивши, що дорогу перегородив житель с. Бучки ОСОБА_2 . Також на засіданні адміністративної комісії було заслухано ОСОБА_2 який пояснив, що він поклав одну перекладину на прохання позивача за 300 грн., та членів комісії і ухвалено оскаржуване рішення №01 від 08 квітня 2020 року Про розгляд протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 для притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП , яке прийнято адміністративною комісією одноголосно (а.с. 21-22).

Зі змісту оскаржуваного рішення №01 від 08 квітня 2020 року Про розгляд протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 для притягнення до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП вбачається, що у вказаному рішенні зазначено, що розглянувши та обговоривши адміністративний матеріал на ОСОБА_1 для притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 152 КУпАП, направлений Новгород-Сіверським відділом поліції, адміністративна комісія вирішила притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення статті 152 КУпАП та накласти штрафу у розмірі 80 неоподатковуваних мінімумів у сумі 1360 грн. Також зазначено реквізити для сплати штрафу. Рішення містить підпис голови комісії (а.с. 6).

Статтею 152 КУпАП передбачено відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, за вчинення якого передбачено накладення стягнення на правопорушників - громадян у виді штрафу у розмірі від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається диспозиція статті 152 КУпАП за своєю структурою є бланкетною, оскільки для конкретизації правопорушення відсилає до іншого нормативно-правового акту, що визначає відповідні державні стандарти, норми і правила у сфері благоустрою населених пунктів, правила благоустрою територій населених пунктів.

Представником відповідача подано суду правила благоустрою території Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, затверджені рішенням 3 сесії 7 скликання вказаної ради від 25 грудня 2015 року, які на час їх затвердження не містили жодної заборони громадянам встановлювати загородження на дорогах сільської ради (а.с. 37-46).

Водночас, з рішення Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області №323 від 19 лютого 2019 року вбачається, що ним до правил благоустрою Бучківської сільської ради було внесено зміни, зокрема п.6.2.3, яким визначено заборони, доповнено абзацом 4 такого змісту: з метою організації вільного проходу, проїзду на дорогах будь-яких категорій, які знаходяться на території Бучківської сільської ради, в тому числі і грунтових дорогах місцевого значення, які пролягають на територіях мало чисельних населених пунктів, а визначені старими генеральними планами забудови забороняється встановлювати будь-які загородження, або заборонні знаки без спеціального на це рішення (а.с.36).

Отже, на час винесення оскаржуваного рішення правила благоустрою Бучківської сільської ради містили відповідну заборону на встановлення загороджень на дорогах Бучківської сільської ради без спеціального на це рішення і за порушення вказаної заборони винна особа підлягала відповідальності за статтею 152 КУпАП.

Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 277 КУпАП передбачено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

Відповідно до частини першої статті 277-2 КУпАП повістка особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, вручається не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначаються дата і місце розгляду справи.

Як вбачається, суду відповідачем не надано жодних доказів того, що позивач був належним чином і завчасно, у визначені законодавством строки, повідомлений про розгляд відносно нього протоколу про адміністративне правопорушення. Зі змісту протоколу засідання адміністративної комісії вбачається, що голова Бучківської сільської ради, яка не входить до складу адміністративної комісії, телефонувала 07 квітня 2020 року дружині позивача з метою повідомити про розгляд 08 квітня 2020 року, тобто наступного дня, відповідного протоколу про адміністративне правопорушення відносно позивача і отримала від останньої інформацію про перебування позивача в м. Києві.

Вказане свідчить, що позивач взагалі не був повідомлений про розгляд відносно нього протоколу про вчинення адміністративного правопорушення і відповідно був позбавлений можливості взяти участь у розгляді справи та скористатися своїми правами, передбаченими статтею 268 КУпАП.

Частиною першою статті 283 КУпАП передбачено, що розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

Згідно частини другої статті 283 КУпАП постанова повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Відповідно до частини дев`ятої статті 283 КУпАП постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується посадовою особою, яка розглянула справу, а постанова колегіального органу - головуючим на засіданні і секретарем цього органу.

Зі змісту оскаржуваного рішення, яким позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 152 КУпАП, вбачається, що у ньому, в порушення вимог частини першої статті 283 КУпАП, взагалі не міститься опису обставин вчинено правопорушення, встановлених під час розгляду справи, зокрема не вказано в чому полягає правопорушення, вчинене позивачем, коли, де та в який спосіб воно було вчинене, відсутнє посилання на відповідні положення правил благоустрою, які були порушені позивачем.

Також у порушення вимог частини дев`ятої статті 283 КУпАП рішення підписане лише головною адміністративної комісії, при цьому воно не містить підпису секретаря адміністративної комісії.

Викладене вище свідчить, що оскаржуване рішення адміністративної комісії Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області винесено з порушення вимог чинного законодавства у зв`язку з чим воно є незаконним.

Пунктом 2 частини першої статті 286 КАС України передбачено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи).

За таких обставин суд приходить до висновку про необхідність скасувати рішення адміністративної комісії Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області №01 від 08 квітня 2020 року, яким позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу, в розмірі 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 360 гривень, а справу відносно позивача про вчинення правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП передати до адміністративної комісії Бучківської сільської ради на новий розгляд.

На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 9, 76, 77, 90, 229, 241-246, 251, 255, 262, 286, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Позов ОСОБА_1 до Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про скасування рішення адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення - задовольнити повністю.

Скасувати рішення адміністративної комісії Бучківської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області №01 від 08 квітня 2020 року, яким ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу, в розмірі 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 360 гривень, а справу відносно ОСОБА_1 про вчинення правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП передати до адміністративної комісії Бучківської сільської ради на новий розгляд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду через Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Даний строк оскарження продовжується на весь період дії на території України карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Бучківська сільська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області, ЄДРПОУ - 04415324, місцезнаходження: Чернігівська область, Новгород-Сіверський район, с. Бучки, вул. 1 Травня, 2.

Суддя В.В. Чепурко

СудНовгород-Сіверський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення16.09.2020
Оприлюднено18.09.2020
Номер документу91618428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —739/501/20

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Чепурко В. В.

Ухвала від 28.08.2020

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Чепурко В. В.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Чепурко В. В.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Чепурко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні