ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"18" вересня 2020 р. справа № 300/2355/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Боршовський Т.І., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області та ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації земельної ділянки в державному земельному кадастрі та скасування запису в поземельній книзі, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 16.09.2020 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області та ОСОБА_2 , в якому просить суд: скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки для будівництва індивідуального гаража, площею 0,0084 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2610100000:08:001:0214; скасувати запис про земельну ділянку для будівництва індивідуального гаража, площею 0,0084 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2610100000:08:001:0214, у поземельній книзі та закрити поземельну книгу № 2610100000:08:001:0214.
З`ясовуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження в адміністративній справі та дотримання позивачем вимог до позовної заяви, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Пунктом 2 частини 5 статті 160 КАС України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
В даному випадку, позивач не зазначив в позовній заяві власний номер засобу зв`язку, офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, а також відомості про Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області: ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Щодо зазначення в позовній заяві ОСОБА_2 як другого відповідача, то суд вказує на таке.
В позовній заяві позивач зазначає про те, що зареєстрована за ОСОБА_2 земельна ділянка з кадастровим номером 2610100000:08:001:0214 незаконно накладається на земельну ділянку, на яку ним за рішенням Івано-Франківської міської ради від 08.11.2019 за № 300-32, розроблено проект відведення земельної ділянки.
Згідно з пунктом 9 частини 1 статті 4 КАС України відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Відповідно до частини 4 статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Частиною 5 статті 46 КАС України визначено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об`єднання;
3) про затримання іноземця або особи без громадянства чи примусове видворення за межі території України;
4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Отже, ОСОБА_2 не є суб`єктом владних повноважень в спірних правовідносинах, і таким чином не має адміністративно процесуальної правоздатності як такий суб`єкт.
Також вказані ОСОБА_1 позовні вимоги не передбачені частиною 5 статті 46 КАС України, що, в свою чергу, виключає можливість зазначення відповідачем фізичної особи в цьому адміністративному позові.
Окрім цього, згідно з частиною 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається, в тому числі, зміст позовних вимог.
Способи судового захисту визначені в статті 5 КАС України. Так, згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно частини 1 статті 5 КАС України, який має бути сформульований максимально чітко і зрозуміло, оскільки від якості позовної заяви, юридично правильного змісту позовних вимог, зазначення способу судового захисту залежить швидкий і ефективний розгляд справи.
Так, позивач просить суд скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки та скасувати запис про земельну ділянку в поземельній книзі та закрити поземельну книгу. З огляду на зміст позовних вимог, позивач обрав спосіб судового захисту, який не передбачений статтею 5 КАС України. Так, суд може визнати рішення суб`єкта владних повноважень індивідуального характеру протиправним та скасувати його, визнати дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язати вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення.
В позовній заяві позивачем не зазначено жодного рішення, дії чи бездіяльності Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, які він оскаржує. Натомість позивач просить суд скасувати державну реєстрацію земельної ділянки, скасувати запис про земельну ділянку в поземельній книзі та зобов`язати закрити поземельну книгу.
Суд зазначає про те, що за результами розгляду адміністративної справи, в разі задоволення позову, суд приймає рішення про захист порушеного права чи інтересу особи у спосіб, що передбачений статтями 5, 245 КАС України. При цьому суд не перебирає на себе повноваження суб`єкта владних поноважень - відповідача у справі та не вчиняє дії, що входять до його компетенції. Суд лише встановлює факт протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень та відновлює порушене право чи інтерес позивача у спосіб скасування рішення чи зобов`язання вчинити дію або утриматися від її вчинення.
Суд звертає увагу на те, що згідно з частиною 1 статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до частини 8 статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Таким чином, повноваження щодо скасування в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки, скасування запису про земельну ділянку в поземельній книзі та закриття поземельної книги, належать Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки.
Окрім цього, згідно з пунктом 5 частини 5 статті 160 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви документи в підтвердження обставин, якими він обгрунтовує свої вимог.
В даному випадку, суд зазначає про те, що в позовній заяві позивач вказує на те, що земельна ділянка за кадастровим номером 2610100000:08:001:0214 незаконно накладається на земельну ділянку, на яку ним за рішенням Івано-Франківської міської ради від 08.11.2019 за № 300-32, розроблено проект відведення земельної ділянки. Однак позивач не долучив до позовної заяви належним чином завірену копію такого проекту відведення, для оцінки судом вищевказаних обставин.
Таким чином, позивачу необхідно уточнити зміст позовних вимог, склад сторін справи, відомості про сторін, долучити докази в підтвердження викладених обставин.
За таких обставин, позовну заяву подано без додержання вимог статті 160 КАС України.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В зв`язку з вищевикладеним, згідно з вимогами частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву належить залишити без руху та надати позивачу строк для їх усунення.
Керуючись статтями 5, 160, 169, 171, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області та ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації земельної ділянки в державному земельному кадастрі та скасування запису в поземельній книзі - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків до десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Виправити недоліки позовної заяви у спосіб: подати до Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву, в необхідній кількості примірників, в якій:
- зазначити власний номер засобу зв`язку, офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, а також відомості про Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області: ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
- уточнити склад сторін у справі;
- уточнити зміст позовних вимог відповідно до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України;
- надати належним чином завірені копії проекту відведення ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва індивідуальних гаражів, площею 0,0097га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 ), в кількості примірників, залежно від обраного позивачем складу сторін.
Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вищезазначений строк позовна заява буде повернена.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91633709 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні