ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/358/20
провадження № 2-а/753/139/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" вересня 2020 р.Дарницький районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді - Лужецької О.Р.,
при секретарі - Григораш Н.М.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача Дейнегіна С.М.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві адміністративний позов ОСОБА_1 до виконуючого обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А. про визнання незаконною та скасування постанови у справі про накладення адміністративного стягнення
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до виконуючого обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А., в якому просить скасувати постанову виконуючого обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощука С.А. від 12.12.2019 р. у справі про порушення митних правил № 59/70200/19.
Заявлені вимоги обґрунтовує тим, що постановою у справі про порушення митних правил № 59/70200/19 від 12.12.2019 р., винесеною виконуючим обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А., його, як агента з митного оформлення товарів та транспортних засобів комерційного призначення ТОВ БЦ АЯКС , було притягнено до адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів, що складає 126 602 грн. 25 коп., згідно ст. 485 МК України, за нібито вчинення протиправних дій, спрямованих на зменшення від сплати митних платежів у сумі 42 200 грн. 75 коп. шляхом внесення до митних декларацій № UA702010/2018/000622 від 22.02.2018, UA702010/2018/001782 від 17.05.2018, UA702010/2018/002015 від 10.07.2018, UA702010/2018/002151 від 22.08.2018, UA702010/2018/002379 від 22.10.2018, UA702010/2018/002551 від 06.12.2018, UA702010/2019/000739 від 29.03.2019, UA702010/2019/000888 від 02.05.2019, UA702010/2019/001043 від 05.06.2019 невірного коду товару згідно УКТ ЗЕД, посилаючись на Акт від 23.08.2019 №588/12-32-14-10/20163218 ГУ ДФС у Луганській області документальної невиїзної перевірки, малого ПП Норма з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, стосовно яких проведено митне оформлення за окремими митними деклараціями.
Вказану постанову позивач вважає необґрунтованою та такою, що винесена з порушенням чинного законодавства, оскільки в його діях відсутній умисел на вчинення правопорушення, він не зацікавлена особа, не є власником або посадовою особою підприємства-імпортера, які можуть мати зиск від зменшення оподаткування. Наведена ним інформація в митній декларації є достовірною та базується на технічній документації виробника, що зазначена в графі 44 митної декларації, яка також є достовірною.
Позивач та його представник у судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просили їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позові.
Відповідач в судове засідання не з`явився, надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позову та розглядати справу без її участі. (а.с. 123-130).
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Як вбачається із матеріалів справи 23.08.2019 р. ГУ ДФС у Луганській області складено Акт №588/12-32-14-10/20163218 документальної невиїзної перевірки, малого приватного підприємства Норма з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, стосовно яких проведено митне оформлення за окремими митними деклараціями.
02.10.2019 р. Луганською митницею ДФС від ГУ ДФС у Луганській області отриманоАкт від 23.08.2019 р. №588/12-32-14-10/20163218 документальної невиїзної перевірки, малого ПП Норма з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, стосовно яких проведено митне оформлення за окремими митними деклараціями.
07.11.2019 р. завідувачем сектору взаємодії з митними органами іноземних держав УПМП та МВ Луганської митниці ДФС стосовно ОСОБА_1 був складений протокол про порушення митних правил за ст. 485 МК України № 59/70200/19.
Виконуючим обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А., 22.10.2019 року прийнято постанову у справі про порушення митних правил № 59/70200/19, якою агента з митного оформлення митного брокера ТОВ БЦ АЯКС ОСОБА_1 ,визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів, що становить 126 602 грн. 25 коп. (а.с.104-109).
Згідно даної постанови, агентом з митного оформлення ОСОБА_1 , митним брокером ТОВ БЦ АЯКС , що надає послуги з декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України Малому ПП Норма до митного оформлення на митному посту Старобільськ Луганської митниці ДФС було подано електронну митну декларацію типу:
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/000622 від 22.02.2018, товар за №14, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402100 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 74 414,91 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 14 882, 98 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 4 464,90 грн., в тому числі ввізного мита 3 720, 75 грн. та ПДВ 744,5 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/001782 від 17.05.2018, товар за №№3, 4, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402100 та 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 50 636,01 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 10 127,2 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 3 038,16 грн., в тому числі ввізного мита 2 531,8 грн. та ПДВ 506,36 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/002015 від 10.07.2018, товар за №№1, 2, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402100 та 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 48273,28 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 9 654,65 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 та 8501402090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 2 896,4 грн., в тому числі ввізного мита 2 413,66 грн. та ПДВ 482,74 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/002151 від 22.08.2018, товар за №7, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 9978,51 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 498,93 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 598,72 грн., в тому числі ввізного мита 498,93 грн. та ПДВ 99,79 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/002379 від 22.10.2018, товар за №2, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 111204,94 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 5560,25 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 6672,30 грн., в тому числі ввізного мита 5560,25 грн. та ПДВ 1112,05 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/002551 від 06.12.2018, товар за №№ 5, 12 заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402500 та 8483402100 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 101283,39 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 20256,67 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 6077,01 грн., в тому числі ввізного мита 5064,17 грн. та ПДВ 1012,84 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/000739 від 29.03.2019, товар за №8, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 29 986,24 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 5 997,25 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501402090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 1799,17 грн., в тому числі ввізного мита 1499,31 грн. та ПДВ 299,86 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/000888 від 02.05.2019, товар за №1, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 84747,02 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 16949,40 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 та 8501402090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 5084,83 грн., в тому числі ввізного мита 4237,36 грн. та ПДВ 847,47 грн.;
- IM 40 ДЕ UA702010/2018/001043 від 05.06.2019, товар за №№ 1, 2, заявлено код згідно з УКТ ЗЕД 8483402100 та 8483402500 (ставка мита пільгова 0%), митна вартість товару 192820,99 грн., сплачено митні платежі - ПДВ в розмірі 38564,19 грн. Контролюючим органом визначено код товару УКТ ЗЕД 8501510090 (ставка ввізного мита 5%), заниження митних платежів на загальну суму 11569,29 грн., в тому числі ввізного мита 9641,05 грн. та ПДВ 1928,21 грн..
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України визначено, що ввезення товарів, транспортних засобів на митну територію України, вивезення товарів, транспортних засобів за межі митної території України - сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів, транспортних засобів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку.
Згідно положень Закону України від 19.09.2013 № 584-VII Про митний тариф товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складена на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, що ведеться Всесвітньою митною організацією.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД на основі характеристик товару, які є визначальними для класифікації.
Відповідно до ч. 1 ст. 248 Митного кодексу України, митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Відповідно до ч. 1, п. 5 ч.8 ст. 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості про товари, у тому числі у вигляді кодів: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів.
Відповідно до ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Згідно з Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, графа 31 МД повинна містити такі відомості про товар: опис товару відповідно до товаросупровідних документів в обсязі, достатньому для його розпізнання та віднесення до коду згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до положень статті 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Аналізуючи зміст нормативного регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що склад правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України, передбачає, з-поміж іншого те, що особа, яка його вчинила, діяла умисно, тобто усвідомлено, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі). Об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановлено наведеною правовою нормою, полягає у поданні неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості.
Отже, зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченого ст. 485 МК України, обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (визначений законом порядок сплати податків та зборів).
Тобто, для притягнення до відповідальності у даному випадку необхідно довести факт заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, викладеної в постановах від 06 червня 2018 року по справі №607/1866/17 та № 607/2391/17, для притягнення до відповідальності, згідно статті 485 Митного кодексу України, необхідно доведення факту заявлення в митній декларації, в даному випадку, неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду в постанові від 13.12.2018 по справі № 759/360/17 зазначив, що за відсутності обґрунтованих доказів, які свідчили саме про умисел декларанта на заниження митних платежів (шляхом повідомлення недостовірної інформації про товар) сам факт неправильного визначення коду згідно з УКТЗЕД не є достатньою підставою для кваліфікації дій позивача як порушення митних правил відповідно до ст. 485 МК України.
За приписами ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
У силу вимог ч. 3 ст. 335 МК України, разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості. У встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про: документи, що підтверджують повноваження особи, яка подає митну декларацію; зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами; транспортні (перевізні) документи; комерційні документи, наявні у особи, яка подає декларацію; у разі необхідності - документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; документи, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних, антидемпінгових та компенсаційних заходів (за наявності таких обмежень); у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що підтверджують країну походження товару; у разі необхідності - документи, що підтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платежів; у разі необхідності - документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму; у разі необхідності - документи, що підтверджують зміну термінів сплати митних платежів; у разі необхідності - документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів та обраний метод її визначення відповідно до ст. 53 цього Кодексу.
Згідно положень ст. 52 МК України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів; подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно ч.ч. 2,3,4 ст. 69 МК України органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Отже, здійснення такого контролю є прямим обов`язком відповідача, в той час як застосування штрафних санкцій за порушення, пов`язані з неправильною класифікацією товарів, можливе лише при поданні декларантом неправдивих відомостей, підроблених документів чи подання документів не в повному обсязі.
Частиною 6 вказаної правової норми встановлено, що штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються органами доходів і зборів виключно у разі, якщо прийняте органом доходів і зборів рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.
З матеріалів справи вбачається, що разом з митними деклараціями, були подані інші документи, у тому числі технічна документація виробника. Митна декларація була перевірена в установленому порядку.
Відтак, з огляду на вищезазначене, судом не встановлено, що позивач з метою ухилення від сплати митних платежів у митних декларацій № UA702010/2018/000622 від 22.02.2018, UA702010/2018/001782 від 17.05.2018, UA702010/2018/002015 від 10.07.2018, UA702010/2018/002151 від 22.08.2018, UA702010/2018/002379 від 22.10.2018, UA702010/2018/002551 від 06.12.2018, UA702010/2019/000739 від 29.03.2019, UA702010/2019/000888 від 02.05.2019, UA702010/2019/001043 від 05.06.2019 вказував неправдиві відомості щодо коду товару, необхідного для визначенні його митної вартості.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, та не спростовано відповідачем, що позивач у митній декларації вказував відомості, які не можна вважати неправдивими та на підставі яких вірно вказаний код товару для визначення митної вартості товару.
При цьому, позивачем було доведено, що склад правопорушення відсутній, оскільки він, хоч і подавав митні декларації до митниці, але користувався лише документами наданими замовником (відсутня об`єктивна сторона), він відповідно не мав спеціальної мети - ухилитися від сплати митних платежів і зборів (відсутня суб`єктивна сторона).
Такі висновки суду узгоджуються з позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 04 грудня 2018 року у справі №461/3158/18 та у справі №640/3257/17, від 14 березня 2019 року у справі №569/16121/15-а, від 14 травня 2019 року у справі №334/1738/16-а (2-а/334/124/16).
Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 531 Митного кодексу України, підставами для скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил є: 1) відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил; 2) необ`єктивність або неповнота провадження у справі або необ`єктивність її розгляду; 3) невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи; 4) винесення постанови неправомочною особою, безпідставне недопущення до участі в розгляді справи особи, притягнутої до відповідальності, або її представника, а також інше обмеження прав учасників провадження у справі про порушення митних правил та її розгляду; 5) неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення; 6) накладення стягнення, не передбаченого цим Кодексом.
Таким чином, суд вважає, що відсутність у діях ОСОБА_2 ознак порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, є підставою для скасування оскаржуваної постанови.
Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 77, 90, 94, 241-246, 250, 257, 262, 286 КАС України, ст.ст. 4, 52, 69, 257, 264, 266, 335, 485, 489, 495, 531 МК України, ст.ст. 10, 293, 294 КУпАП, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до виконуючого обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А. про визнання незаконною та скасування постанови у справі про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.
Скасувати постанову в справі про порушення митних правил № 59/70200/19 від 12.12.2019 року винесену виконуючим обов`язки начальника Східної митниці Держмитслужби Форощук С.А. стосовно ОСОБА_1 за ст. 485 МК України.
Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду через Дарницький районний суд м. Києва протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду
СУДДЯ О.Р. ЛУЖЕЦЬКА
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91638390 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дарницький районний суд міста Києва
Лужецька О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні