ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 вересня 2020 року м. Київ № 640/21862/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Маруліної Л.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства ПРОФІНАНС
про стягнення заборгованості у розмірі 51 000 грн.,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі також - Комісія, НКЦПФР , позивач) до Публічного акціонерного товариства ПРОФІНАНС (далі також - відповідач, Товариство), в якій просить стягнути з Публічного акціонерного товариства ПРОФІНАНС (код за ЄДРПОУ 37249988) штраф у розмірі 51 000 грн. (п`ятдесят одна тисяча) гри. 00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії за неподання інформації до Комісії, у відношенні відповідача винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів: від 10.09.2018 року №446-ЦА-УП-Е, відповідно до якої, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.; від 10.09.2018 року №447-ЦА-УП-Е, відповідно до якої, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.; від 10.09.2018 року №448-ЦА-УП-Е, відповідно до якої, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, з огляду на що, позивач звернувся до суду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.01.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідачем у встановлений судом строк відзиву не надано.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Статтею 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Частинами першою, другою та четвертою статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для емітентів (крім іноземних) з дня державної реєстрації такого емітента як юридичної особи до 31 грудня звітного року включно. Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.
Згідно з частиною шостою статті 40 зазначеного Закону строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.
Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Згідно з пунктами 5, 6 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частинами другою та третьою статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.09.2018 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн.
- № 446-ЦА-УП-Е на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- № 447-ЦА-УП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;
- № 448-ЦА-УП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470.
Ураховуючи те, що відповідачем у визначений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або добровільної сплати суми штрафу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відтак, підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною другою статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведення експертиз, з огляду на що, сплачений судовий збір стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 255, 263, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва.
В И Р І Ш И В :
1.Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ЄДРПОУ 37956207, вул. Московська, 8, корпус 30, м. Київ, 01010) задовольнити.
2.Стягнути з Публічного акціонерного товариства ПРОФІНАНС (01015, м. Київ, вул. Московська, буд. 46/2, Літера А , код ЄДРПОУ 37249988) штраф у розмірі 51 000 (п`ятдесят одна тисяча) гривень до Державного бюджету України, який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:
Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (ЄДРПОУ 37956207, вул. Московська, 8, корпус 30, м. Київ, 01010);
Відповідач: Публічне акціонерне товариство ПРОФІНАНС (01015, м. Київ, вул. Московська, буд. 46/2, Літера А , код ЄДРПОУ 37249988)
Повне судове рішення складено 18.09.2020 року.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91639077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Земляна Галина Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні