Постанова
від 17.09.2020 по справі 917/93/20
СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

проспект Незалежності, 13, місто Харків, 61058

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" вересня 2020 р. Справа №917/93/20

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Гетьман Р.А., суддя Дучал Н.М. , суддя Слободін М.М.,

при секретарі судового засідання Тимошенко А.А.,

за участю представників:

від позивача - Якименко О.В., адвокат, довіреність б/н від 02.05.2019, свідоцтво ЧЦ №000135,

від відповідача - не з`явився,

розглянувши матеріали апеляційної скарги Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів (вх.№2010П/1 від 12.08.2020) на рішення Господарського суду Полтавської області від 24.06.2020 у справі №917/93/20 (м. Полтава, суддя Кльопов І.Г., повний текст рішення складено 13.07.2020),

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс , м. Дніпро,

до Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів , м. Полтава,

про визнання протиправною відмову оформлену листом №589 від 25.10.2019, -

ВСТАНОВИЛА:

До Господарського суду Полтавської області надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс до Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів про визнання протиправної відмови Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів , оформленої листом №589 від 25.10.2019, у реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс як учасника земельних торгів, призначених на 10:00 год. 06.11.2019, аукціон №20715, лот №39900 з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024, з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем у справі, незаконно відхилено заявку позивача на участь у торгах, у зв`язку з чим, позивач не був допущений до участі у земельних торгах.

Рішенням Господарського суду Полтавської області від 24.06.2020 позов задоволено повністю. Визнано протиправною відмову Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів , оформлену листом №589 від 25.10.2019, у реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс як учасника земельних торгів, призначених на 10:00 год. 06.11.2019, аукціон №20715, лот № 39900 з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024, з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області. Стягнуто з Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів ( вул. Європейська, 2, к. 311, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 36792434) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс (просп. Пушкіна, 4, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39793818) судовий збір в сумі 2102,00 грн.

Відповідач з вказаним рішенням суду першої інстанції не погодився та звернувся до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм чинного законодавства, просить скасувати рішення Господарського суду Полтавської області від 24.06.2020 по справі №917/93/20 та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі; справу розглянути за участю представника відповідача; судові витрати покласти на позивача.

В обґрунтування своєї позиції по справі відповідач вказує на наступне:

- позивач не може набувати право користування спірною земельною ділянкою на умовах оренди на земельних торгах оскільки являється сільськогосподарським підприємством відмінним від фермерського господарства;

- посилання позивача на те, що положення ст. 37-1 ЗК України дають йому підстави для набуття прав на спірну земельну ділянку є помилковим, тому що земельна ділянка, право оренди на яку було виставлено на земельні торги, на місцевості знаходиться окремо, а не в масиві земель сільськогосподарського призначення і надається в користування за результатами земельних торгів, а положення ст. 37-1 ЗК України стосуються земельних ділянок, які вже використовує сільгоспвиробник;

- апелянт вважає, що інформація з Державного земельного кадастру не дає повну картину прав на земельні ділянки, тому що вони реєструються не в Державному земельному кадастрі, а в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Крім того, сторони у своїх відносинах повинні користуватися чинним законодавством, а не практикою застосування норм права іншими суб`єктами правових відносин;

- при передачі у власність чи користування земельних ділянок державної та комунальної власності законодавством передбачено дозвільний принцип, а не навпаки дозволено все, що не заборонено законом .

Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 13.08.2020 відкрито апеляційне провадження за даною апеляційною скаргою. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на апеляційну скаргу протягом 5 днів з дня вручення даної ухвали. Призначено справу до розгляду на 17.09.2020.

Від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу (вх.№7775 від 20.08.2020), в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення Господарського суду Полтавської області від 24.06.2020 у справі №917/93/20 - без змін.

Обґрунтовуючи свою позицію по справі позивач вказує про наступне:

- положення ч. 3 ст. 22 ЗК України кореспондує саме зі ст. 118 та ст. 123 ЗК України і не відноситься до ст. 124 ЗК України, та відповідно до ст. 137 ЗК України, які передбачають порядок передачі землі в оренду шляхом проведення земельних торгів. Тобто, у ЗК України чи іншому нормативному акті відсутні будь-які заборони щодо передачі в оренду на земельних торгах сільськогосподарським підприємствам земель із цільовим призначенням - для фермерського господарства. Відповідно, глава 21 ЗК України, яка регулює порядок проведення земельних торгів, не передбачає норми, яка б забороняла юридичним особам-резидентам брати участь в аукціоні тільки з тієї підстави, що предметом лоту є земля для фермерського господарства;

- згідно зі ст. 16 Закону України Про державний земельний кадастр від 07.07.2011 відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в ч. 2 ст. 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Отже, відомості, які містяться в Державному земельному кадастрі повністю відповідають інформації, яка знаходиться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Згідно Витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.09.2020, у зв`язку з відпусткою судді Склярук О.І. для розгляду справи №917/93/20 визначено наступний склад колегії суддів: суддя Гетьман Р.А., суддя Дучал Н.М., суддя Слободін М.М.

За змістом ч.14 ст.32 Господарського процесуального кодексу України означена зміна складу суду зумовлює новий відлік визначеного ст.273 цього Кодексу процесуального строку розгляду апеляційної скарги.

До судового засідання Східного апеляційного господарського суду 17.09.2020 з`явився позивач, який висловив свою позицію по справі відповідно до якої заперечив проти задоволення вимог апеляційної скарги. Апелянт до судового засіданні не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (т.1, а.с.142).

Відповідно до ч.11 ст.270 ГПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи те, що судом апеляційної інстанції створено всі необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства, вжито заходи для належного повідомлення сторін про час та місце розгляду справи, враховуючи, що участь в засіданні суду є правом, а не обов`язком учасника справи, судова колегія дійшла висновку про можливість закінчення розгляду апеляційної скарги в даному судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи, а також викладені у апеляційній скарзі та відзиві на неї доводи, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлення обставин справи та відповідність їх наданим доказам, та розглянувши справу в порядку статті 269 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів встановила наступні обставини.

Рішенням Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 12.09.2019 Про проведення земельних торгів (аукціону) з продажу права оренди на земельні ділянки комунальної власності вирішено провести земельні торги у формі аукціону з продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, в тому числі земельної ділянки, яка розташована на території Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області, за цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства площею 24,5150 га ріллі, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024, нормативна грошова оцінка - 113064, 85 грн.

Оголошення про проведення торгів опубліковано на офіційному сайті Держгеокадастру України, згідно якого аукціону присвоєно номер 20715 (лот №39900), організатором торгів виступала Руденківська сільська рада Новосанжарського району Полтавської області, виконавцем земельних торгів - Приватне підприємство Регіональний інвестиційний центр аукціонів . Місцем проведення земельних торгів визначено приміщення Руденківської сільської ради за адресою: Полтавська область, Новосанжарський район, с.Руденківка, вул. Центральна, 13; дата і час проведення торгів - 06 листопада 2019 року о 10:00 год.

В позовній заяві позивач вказує, що виконавши вказані вище вимоги, ним було подано 04.10.2019 заяву про участь у земельних торгах з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024.

Разом з тим, листом від 25.10.2019 за №589 Виконавець земельних торгів - Приватне підприємство Регіональний інвестиційний центр аукціонів , повідомив позивача про те, що у нього відсутні правові підстави для його реєстрації в якості учасника земельних торгів по лоту 39900 (аукціон №20715) з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га кадастровий номер 5323481400:00:002:0024 з цільовим призначенням для фермерського господарства, у зв`язку із чим повернув всі подані раніше документи.

Відмовляючи позивачу в участі у земельних торгах, відповідач посилався на ст.22 ЗК України, відповідно до якої землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування:

а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства;

б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Таким чином, позивач не був допущений до участі у земельних торгах, які відбулись 06.11.2019.

Згідно інформації, яка міститься на офіційному сайті Держгеокадастру України стосовно аукціону №20715 лоту №39900, за результатами торгів визначено розмір річної плати за користування земельною ділянкою - 11871,79 грн., строк користування - 10 років.

Отже, земельні торги є такими, що відбулися, не анульованими та не скасованими.

Звертаючись з даним позовом до суду, позивач стверджував, що відповідачем - Приватним підприємством Регіональний інвестиційний центр аукціонів під час проведення земельних торгів з відчуження права оренди земельної ділянки не додержано вимог чинного законодавства України.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що будь-яких обмежень чи заборон щодо передачі в оренду юридичним особам, в тому числі сільськогосподарським підприємствам, земель для ведення фермерського господарства ні Земельний кодекс України, ні спеціалізований Закон України Про оренду землі не містять, а тому відмова відповідача у реєстрації позивача як учасника земельних торгів, призначених на 10:00 год. 06.11.2019, аукціон № 20715, лот № 39900 з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024, з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області - є безпідставною та необґрунтованою.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Частиною 1 ст.116 Земельного кодексу України унормовано, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

За приписами ч. 1, 2 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст.122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті (ч.1 ст.134 Земельного кодексу України).

У відповідності до положень ч.ч.1-4 ст.135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.

На земельних торгах не може бути використане переважне право купівлі.

Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

Виконавцем земельних торгів є суб`єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.

Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою , яка виставляється на земельні торги.

Проведення земельних торгів щодо земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначаються:

а) перелік земельних ділянок або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами;

б) стартова ціна лота;

в) строк та інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування земельною ділянкою на земельних торгах;

г) особа, уповноважена організатором земельних торгів на укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги.

За приписами ч.ч.6-8 ст.137 Земельного кодексу України земельні торги проводяться не раніше 30 днів та не пізніше 90 днів після оприлюднення оголошення.

Особа, яка бажає взяти участь у земельних торгах, не пізніше ніж за три робочі дні до їх проведення подає виконавцю земельних торгів:

а) заяву про участь у земельних торгах;

б) інформацію про найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, інформацію про державу, в якій зареєстровані або мають постійне місце проживання засновники (учасники) юридичної особи, у статутному (складеному) капіталі якої є частка іноземного капіталу; або прізвище, ім`я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті) фізичної особи - підприємця. Фізичні особи, які не є підприємцями, подають копію довідки про присвоєння їм реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків) або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті). Для іноземних громадян та осіб без громадянства - прізвище, ім`я та по батькові, громадянство (підданство) іншої держави, постійне місце проживання в країні, громадянином (підданим) якої є особа; для іноземних юридичних осіб - найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована юридична особа.

Копії засвідчуються підписом особи, яка бажає взяти участь у торгах;

в) документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків (копії розрахункових документів, виписки з рахунків).

Представник фізичної чи юридичної особи подає також документи, що підтверджують право діяти від імені учасника торгів.

Виконавець земельних торгів приймає документи в учасників - фізичних осіб та представників учасників - юридичних осіб.

Виконавець земельних торгів після отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, заносить до книги реєстрації учасників торгів порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати, та видає учаснику (його представнику) довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку, вхідний квиток, інформаційну картку на лот та картку учасника (із зазначенням на зворотному боці умов проведення торгів).

Як вбачається з матеріалів справи, позивач подав ПП Регіональному інвестиційному центру аукціонів заяву про участь у земельних торгах з продажу права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5323481400:00:002:0024 та додав копії документів, передбачених частиною 7 статті 137 Земельного кодексу України, серед яких:

-засвідчена копія статуту ТОВ Агроцентр - Плюс ;

-засвідчена копія опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору;

-засвідчена копія витягу №1804654500179 з реєстру платників податку на додану вартість;

-засвідчена копія довідки АТ ОТП БАНК про відкриття банківського рахунку;

-засвідчена копія протоколу засідання загальних зборів учасників ТОВ Агроцентр - Плюс №05/03/2018-АП від 05.03.2018;

-засвідчена копія наказу №2 о/с від 06.03.2018;

-засвідчена копія витягу з ЄДРЮОФОПГФ від 12.08.2019;

-засвідчена копія виписки з ЄДРЮОФОПГФ від 24.09.2019;

-засвідчена копія Рішення №04/10/2019 одноособового учасника ТОВ Агроцентр - Плюс від 04.10.2019;

-засвідчена копія довіреності від 04.10.2019, виданої на ім`я Тур Є.А.;

-засвідчена копія паспорту директора ТОВ Агроцентр - Плюс ;

- засвідчена копія довідки з ідентифікаційним номером ТОВ Агроцентр - Плюс ;

-засвідчена копія платіжного доручення про сплату гарантійного внеску №3001558851 від 07.10.2019;

- засвідчена копія платіжного доручення про сплату реєстраційного внеску №3001558852 від 07.10.2019.

Як вже було зазначено вище, Приватне підприємство Регіональний інвестиційний центр аукціонів листом від 25.10.2019 за №589 повідомило ТОВ Агроцентр - Плюс про розгляд заяви про участь у земельних торгах та відсутність правових підстав для реєстрації підприємства в якості учасника земельних торгів по зазначеному лоту оскільки земельна ділянка з кадастровим номером 5323481400:00:002:0024 має цільове призначення для ведення фермерського господарства , а ТОВ Агроцентр - Плюс є сільськогосподарським підприємством, якому можуть передаватись у користування тільки землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Однак, колегія суддів вважає такі посилання відповідача безпідставними та такими, що ґрунтуються на помилковому тлумаченні норм чинного законодавства, з огляду на наступне.

Класифікація видів земель сільськогосподарського призначення , організаційно-правова форма підприємницької діяльності та вид економічної діяльності не є тотожними категоріями.

Поділ земель України за основним цільовим призначенням встановлено статтею 19 Земельного Кодексу України. Так, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Класифікація видів цільового призначення земель затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 Про затвердження класифікації видів цільового призначення земель . Пункт 1.3. Класифікації встановлює, що КВЦПЗ застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів. Відповідно до пункту 1.4. КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів. Відповідно до вказаного Наказу землі сільськогосподарського призначення - це землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей; землі, надані для діяльності у сфері надання послуг у сільському господарстві, та інше.

Землі для ведення фермерського господарства є видом земель сільськогосподарського призначення.

Водночас, фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону (ст.1 Закону України Про фермерське господарство .

Відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України сільськогосподарське підприємство - юридична особа, що є сільськогосподарським товаровиробником у розумінні пункту 2.15-1 цієї статті. (2.15-1. Сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа - підприємець, основною діяльністю якої є виробництво сільськогосподарської продукції та/або розведення, вирощування, вилов риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробка на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, а також здійснення операцій з її постачання, причому в такій діяльності питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно).

Тобто колегія суддів зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю (як позивач) або фермерське господарство є організаційно-правовими формами підприємницької діяльності, тоді як сільськогосподарське підприємство це вид економічної діяльності, який може здійснюватись юридичними особами незалежно від організаційно-правової форми або фізичними особами-підприємцями. В свою чергу землі для ведення фермерського господарства це лише класифікація виду землі сільськогосподарського призначення.

Відповідно до п.б ч.3 ст.22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування, зокрема сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Агроцентр-Плюс є сільськогосподарським підприємством, а тому має право на отримання земель сільськогосподарського призначення у власність або у користування.

Крім того, Земельний кодекс України не обмежує можливість передання у власність або користування земель сільськогосподарського призначення сільськогосподарським підприємствам залежно від їх організаційно-правової форми. Так само, глава 21 Земельного кодексу України, яка регулює порядок проведення земельних торгів не передбачає норми, яка б забороняла юридичним особам-резидентам брати участь в аукціоні тільки з тієї підстави, що предметом лоту є земля сільськогосподарського призначення із видом - для фермерського господарства.

Жодних інших підстав для відмови у допуску до участі в торгах, відповідно до офіційної відповіді, відповідачем зазначено не було.

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що чинним законодавством України не встановлено заборон та обмежень на оренду юридичними особами, зокрема сільськогосподарськими підприємствами, земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням - для фермерського господарства. А тому відмова відповідача - Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів`у реєстрації позивача як учасника земельних торгів, призначених на 10:00 год. 06.11.2019, аукціон №20715, лот №39900 з продажу права оренди на земельну ділянку площею 24,5150 га, кадастровий номер 5323481400:00:002:0024, з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території Руденківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області є безпідставною та необґрунтованою.

Таким чином, колегія суддів встановила, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції рішення, у зв`язку з чим підстав для задоволення скарги - колегія суддів не вбачає.

Враховуючи, що колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги, судові витрати понесені заявником апеляційної скарги у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції, відшкодуванню не підлягають в силу приписів статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись статтями 129, 233, 240, 269, п.1, ч.1 ст. 275, 276, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду, -

ПОСТАНОВИЛА :

Апеляційну скаргу Приватного підприємства Регіональний інвестиційний центр аукціонів залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Полтавської області від 24.06.2020 у справі №917/93/20 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок і строки касаційного оскарження передбачено ст.286-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено та підписано 21.09.2020.

Головуючий суддя Р.А. Гетьман

Суддя Н.М. Дучал

Суддя М.М. Слободін

СудСхідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.09.2020
Оприлюднено22.09.2020
Номер документу91651088
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/93/20

Постанова від 01.12.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 24.11.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 02.11.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Судовий наказ від 12.10.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Постанова від 17.09.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Постанова від 17.09.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 13.08.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Рішення від 24.06.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 26.05.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 21.04.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні