ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
30 липня 2020 року м. Дніпросправа № 160/2389/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Сафронової С.В. (доповідач),
суддів: Чепурнова Д.В., Мельника В.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2020 року в адміністративній справі №160/2389/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МІКС КОРМ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в:
128.02.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому з урахуванням уточнень позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1320464/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 153 від 09.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 153 від 09.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 27.08.2019 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1320471/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 170 від 23.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ .
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 170 від 23.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 13.09.2019 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1320466/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 163 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 163 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 13.09.2019 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1320484/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 145 від 02.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 145 від 02.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 27.08.2019 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1316082/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 162 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Приватному сільськогосподарському підприємству Приморський ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 162 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь Приватному сільськогосподарському підприємству Приморський , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 13.09.2019 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1316082/42181424 від 01.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 159 від 01.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 159 від 01.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ на користь СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , а саме: 27.08.2019 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №153 від 09.08.2019 року, №170 від 23.08.2019 року, №163 від 20.08.2019 року, №145 від 02.08.2019 року, №162 від 20.08.2019 року та №159 від 01.08.2019 року, згідно квитанцій вказані накладні було отримано, але реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарської операції, за результатом якої складено податкові накладні, які надіслано для реєстрації. При цьому, рішеннями відповідача-1 було відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних, також, в рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної вказано як підставу для відмови надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, тобто, не вбачається конкретної підстави відмови, а тому рішення, прийняті відповідачем-1 є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, у зв`язку з чим позивач просив позовні вимоги задовольнити.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2020 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1320464/42181424 від 01.11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 153 від 09.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 153 від 09.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1320471/42181424 від 01.11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №170 від 23.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №170 від 23.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1320466/42181424 від 01.11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 163 від 20.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 163 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1320484/42181424 від 01.11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 145 від 02.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 145 від 02.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1316082/42181424 від 01..11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 162 від 20.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 162 від 20.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №№1316082/42181424 від 01.11.2019 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 159 від 01.08.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 159 від 01.08.2019 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МІКС КОРМ , датою її фактичного отримання.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Матеріалами справи встановлено, що ТОВ МІКС КОРМ ( Покупець ) з метою здійснення господарської діяльності посередників у торгівлі сировиною 29.11.2018 року уклало з ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод ( Постачальник ) договір поставки № 1808/8.
Згідно п. 1.1. вказаного договору, Постачальник зобов`язується поставити (передати) Покупцю в обумовлені Договором строки шрот соєвий гранульований або негранульований (за вибором) Постачальника) виробництва Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноесктраційний завод (далі - Продукція), а Покупець зобов`язується прийняти Продукцію та сплатити Постачальнику її вартість.
Товар, який ТОВ МІКС КОРМ закуповувало у ПАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно договору № 1808/8, поставлявся ТОВ МІКС КОРМ наступним Покупцям: Товариству з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ , Товариству з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод .
TOB МІКС КОРМ було придбано у ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно видаткової накладної № 2690 від 09.08.2019 року шрот соєвий в кількості 10 т. на суму 117 000, 00 грн. На підтвердження якості товару позивачем надано посвідчення якості від 09.08.2019 року, № 52, виданим ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод .
Товар було оплачено TOB МІКС КОРМ частково, шляхом внесення предоплати відповідно до рахунку на оплату № 1956 від 07.08.2019 року на суму 117 000, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 507 від 08.08.2019 року на суму 99 400,00 грн.
Між ТОВ МІКС КОРМ (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ (Покупець) (код ЄДРПОУ 23794250) 12.11.2018 року укладено договір поставки № 121101 (далі - договір № 121101 ).
Згідно п. 1.1., 1.2. договору № 121101, в порядку та на умовах визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передавати у власність (поставляти), а Покупець приймати та оплачувати товар (шрот соняшниковий, шрот з насіння соняшника та шрот соєвий). Найменування, асортимент, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість товару буде визначатись Сторонами у Специфікації та/або видаткових накладних, які будуть формуватись Постачальником на підставі заявок Покупця з подальшим виставленням рахунків - фактур для здійснення оплати товару.
Відповідно до п.п. 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Розділу 3 договору № 121101, Покупець передає Постачальнику запит (далі - Заявка ) на постачання певного асортименту та кількості Товару. На основі Заявки Постачальник складає специфікацію та/ або рахунок - фактуру із зазначенням ціни, кількості, асортименту Товару, місця поставки. Постачальник зобов`язаний поставити партії товару не пізніше 5 (п`яти) календарних днів з дати виставлення рахунку - фактури. Постачання Товару здійснюється Покупцем за свій рахунок. Доказом передачі партії Товару у власність Покупця є оформлені належним чином відвантажувальні документи. Датою фактичного постачання Товару є дата оформлення видаткової накладної.
Так, на виконання умов договору № 121101 ТОВ МІКС КОРМ 09.08.2019 року поставило TOB ТАКТЕКС - СПФ згідно видаткової накладної № 183 від 09.08.2019 року, 10 т шроту соєвого на загальну суму 121 500,00 грн.
ТОВ ТАТЕКС - СПФ повністю оплатило отриманий від ТОВ МІКС КОРМ шрот соєвий, відповідно до рахунка на оплату № 174 від 09.08.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням № 1129 від 19.08.2019 року на суму 121 500,00 грн.
Транспортування товару здійснювалось, відповідно до 3.2. договору №121101 Покупцем ТОВ ТАТЕКС - СПФ за свій рахунок власним транспортом, в ході поставки товару було складено товарно - транспортну накладну № Р183 від 09.08.2019р. та №2192 від 09.08.2019 року.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ податкову накладну № 153 від 09.08.2019 року на суму 121 500,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 27 серпня 2019 року о 09:45:15 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 153 від 09.08.2019 року на суму 121 500,00 грн., виписану за результатами співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 153 від 09.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 153 від 09.08.2019 року, TOB МІКС КОРМ 24.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 153 від 09.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.10.2019 року документ прийнято.
Позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 01.11.2019 року № 1320464/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Також, ТОВ МІКС КОРМ було придбано у ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно видаткової накладної № 2803 від 23.08.2019 р. шрот соєвий в кількості 10 т. на суму 106 020, 00 грн. Якість товару підтверджується посвідченням якості від 23.08.2019 року, № 10, виданим ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод .
Товар оплачено ТОВ МІКС КОРМ повністю, відповідно до рахунку на оплату №2039 від 21.08.2019 року на суму 106 020, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 537 від 22.08.2019 року на суму 106 020, 00 грн.
В свою чергу, між ТОВ МІКС КОРМ (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ (Покупець) (код ЄДРПОУ 23794250) 12.11.2018 року укладено договір поставки № 121101 (далі - договір № 121101 ).
Згідно п. 1.1., 1.2. договору № 121101, в порядку та на умовах визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передавати у власність (поставляти), а Покупець приймати та оплачувати товар (шрот соняшниковий, шрот з насіння соняшника та шрот соєвий). Найменування, асортимент, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість товару буде визначатись Сторонами у Специфікації та/або видаткових накладних, які будуть формуватись Постачальником на підставі заявок Покупця з подальшим виставленням рахунків - фактур для здійснення оплати товару.
Відповідно до п.п. 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Розділу 3 договору № 121101, Покупець передає Постачальнику запит (далі - Заявка ) на постачання певного асортименту та кількості Товару. На основі Заявки Постачальник складає специфікацію та/або рахунок - фактуру із зазначенням ціни, кількості, асортименту Товару, місця поставки. Постачальник зобов`язаний поставити партії товару не пізніше 5 (п`яти) календарних днів з дати виставлення рахунку - фактури. Постачання Товару здійснюється Покупцем за свій рахунок. Доказом передачі партії Товару у власність Покупця є оформлені належним чином відвантажувальні документи. Датою фактичного постачання Товару є дата оформлення видаткової накладної.
Так, на виконання умов договору № 121101 ТОВ МІКС`КОРМ 09.08.2019 року поставило TOB ТАКТЕКС - СПФ згідно видаткової накладної № 195 від 23.08.2019 року, 10 т шроту соєвого на загальну суму 110 000,04 грн.
TOB ТАТЕКС - СПФ повністю оплатило отриманий від TOB МІКС КОРМ шрот соєвий, відповідно до рахунка на оплату № 183 від 23.08.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням № 1187 від 29.08.2019 року на суму 110 000,04 грн.
Транспортування товару здійснювалось, відповідно до 3.2. договору №121101 Покупцем ТОВ ТАТЕКС - СПФ за свій рахунок власним транспортом. В ході поставки товару було складено товарно - транспортну накладну № Р195 від 23.08.2019 року та №2220 від 23.08.2019 року.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ податкову накладну № 170 від 23.08.2019 року на суму 110 000,04 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 13 вересня 2019 року о 09:28:06 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 170 від 23.08.2019 року на суму 110 000,04 грн., виписану за результатами співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 170 від 23.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 170 від 23.08.2019 року, ТОВ МІКС КОРМ 24.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 170 від 23.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ТУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.10.2019 року документ прийнято.
Проте, позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 01.11.2019 року № 1320471/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Також, TOB МІКС КОРМ було придбано у ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно видаткової накладної № 2766 від 20.08.2019р. шрот соняшниковий в кількості 30 т. на суму 262 500, 00 грн. Якість товару підтверджується посвідченням якості від 20.08.2019 року, № 83, виданим ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод .
Товар оплачено ТОВ МІКС КОРМ повністю, відповідно до рахунку на оплату №2028 від 19.08.2019 року на суму 262 500, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 525 від 20.08.2019 року на суму 315 000,00 грн.
В свою чергу, між ТОВ МІКС КОРМ (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод (Покупець) (код ЄДРПОУ 41153595) 19.08.2019 року укладено договір поставки № 1908/01 (далі - договір № 1908/01 ).
Згідно п. 1.1. договору № 1908/01, Постачальник, зобов`язується передавати у власність Покупця Товар, а Покупець прийняти товар та оплатити його вартість в порядку та на умовах, обумовленими в цьому договорі. Найменування товару: шрот соняшниковий, макуха соняшникова, шрот соєвий, макуха соєва, висівки пшеничні.
Відповідно до п. 3.1., 3.3., 3.4 договору № 1908/01, поставка товару здійснюється на умовах - склад Покупця або склад Постачальника. Завантаження товару на складі Постачальника здійснюється силами і за рахунок Постачальника, розвантаження товару на складі Покупця здійснюється силами і за рахунок Покупця. Передача права власності та товар оформляється шляхом підпису на видаткові накладній уповноваженої особи Покупця. Датою поставки за цим договором вважається дата передачі товару Постачальником Покупцеві в місці поставки.
Так, на виконання умов договору № 1908/01 ТОВ МІКС КОРМ відвантажило на адресу ТОВ БКЗ ЗО т. шроту соняшникового, що підтверджується видатковою накладною № 191 від 20.08.2019 року на суму 375 000,12 грн.
Оплата за товар була здійснена Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод , відповідно до рахунку на оплату № 180 від 20.08.2019 року на суму 375 000,12 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 43 від 22.10.2019 року на суму 20 000, 00 грн., № 81 від 06.09.2019 року на суму 90 000,00 грн., № 108 від 15.10.2019 року на суму 30 000, 00 грн. та № 130 від 21.08.2019 року на суму 75 000, 12 грн.
Транспортування товару здійснювалось TOB МТС ГРУП , на підставі договору - заявки на надання транспортних послуг від 20.08.2019 року, укладеного з ТОВ МІКС КОРМ , та підтверджується актом надання послуг №229 від 21.08.2019 року, заявкою на перевезення вантажу №20/08 від 20.08.2019 року та товарно- транспортними накладними № Р190 від 20.08.2019 року та № 758 від 20.08.2019 року.
Оплата за послугу перевезення була проведена ТОВ МІКС КОРМ в повному обсязі за рахунком на оплату № 245 від 21.08.2019 року на суму 30 600, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням платіжним дорученням № 536 від 22.08.2019 року на суму 24 480, 00 грн. та№ 550 від 10.09.2019 року на суму 6 120,00 грн.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод податкову накладну № 163 від 20.08.2019 року на суму 312 500,10 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 13 вересня 2019 року о 16:38:02 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 163 від 20.08.2019 року на суму 312 500,10 грн., виписану за результатами співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю Бахмацький комбікормовий завод . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 163 від 20.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 163 від 20.08.2019 року, TOB МІКС КОРМ 24.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 163 від 20.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ТУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.10.2019 року документ прийнято.
Проте, позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 01.11.2019 року № 1320466/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме надано не повний пакет документів щодо реалізації товару (акт звірки з покупцем та інше).
Також, ТОВ МІКС КОРМ ( Покупець ) з метою здійснення господарської діяльності посередників у торгівлі сировиною 01.08.2018 року уклало з ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод ( Постачальник ) договір поставки № 864/8.
Згідно п. 1.1. даного договору, Постачальник зобов`язується поставити (передати) Покупцю в обумовлені Договором строки шрот соєвий гранульований або негранульований (за вибором) Постачальника) виробництва Приватного акціонерного товариства Пологівський олійноесктраційний завод (далі - Продукція), а Покупець зобов`язується прийняти Продукцію та сплатити Постачальнику її вартість.
Товар, який ТОВ МІКС КОРМ закуповувало у ПАТ Пологівський олійноекстракційний завод , поставлявся ТОВ МІКС КОРМ наступним Покупцям: Товариству з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ , Приватному сільськогосподарському підприємству Приморський , зокрема: ТОВ МІКС КОРМ було придбано у ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно видаткової накладної № 2644 від 02.08.2019 року шрот соняшниковий в кількості 7,74 т. на суму 59 605,74 грн. Якість товару підтверджується посвідченням якості від 02.08.2019 року № 10, виданим ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод .
Товар оплачено ТОВ МІКС КОРМ повністю, шляхом внесення предоплати відповідно до рахунку на оплату № 1913 від 01.08.2019 року на суму 77 010,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 493 від 01.08.2019 року на суму 77 010,00 грн.
В свою чергу, між TOB МІКС КОРМ (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ (Покупець) (код ЄДРПОУ 23794250) 12.11.2018 року укладено договір поставки № 121101.
Згідно п. 1.1., 1.2. договору № 121101, в порядку та на умовах визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передавати у власність (поставляти), а Покупець приймати та оплачувати товар (шрот соняшниковий, шрот з насіння соняшника та шрот соєвий). Найменування, асортимент, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість товару буде визначатись Сторонами у Специфікації та/або видаткових накладних, які будуть формуватись Постачальником на підставі заявок Покупця з подальшим виставленням рахунків - фактур для здійснення оплати товару.
Відповідно до п.п. 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Розділу 3 договору № 121101, Покупець передає Постачальнику запит (далі - Заявка ) на постачання певного асортименту та кількості Товару. На основі Заявки Постачальник складає специфікацію та/ або рахунок - фактуру із зазначенням ціни, кількості, асортименту Товару, місця поставки. Постачальник зобов`язаний поставити партії товару не пізніше 5 (п`яти) календарних днів з дати виставлення рахунку - фактури. Постачання Товару здійснюється Покупцем за свій рахунок. Доказом передачі партії Товару у власність Покупця є оформлені належним чином відвантажувальні документи. Датою фактичного постачання Товару є дата оформлення видаткової накладної.
Так, на виконання умов договору № 121101 ТОВ МІКС КОРМ 02.08.2019 року поставило TOB ТАКТЕКС - СПФ згідно видаткової накладної № 177 від 02.08.2019 року, 7,74 т шроту соняшникового на загальну суму 62 694,00 грн.
ТОВ ТАТЕКС - СПФ повністю оплатило отриманий від ТОВ МІКС КОРМ шрот соняшниковий, відповідно до рахунка на оплату № 65 від 02.08.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням № 1068 від 07.08.2019 року на суму 62 694,00 грн.
Транспортування товару здійснювалось, відповідно до 3.2. договору №121101 Покупцем ТОВ ТАТЕКС - СПФ за свій рахунок власним транспортом. В ході поставки товару було складено товарно - транспортну накладну № Р177 від 02.08.2019 року та № 743 від 02.08.2019 року.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ податкову накладну № 145 від 02.08.2019 року на суму 62 694,10 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 27 серпня 2019 року о 09:44:02 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 145 від 02.08.2019 року на суму 62 694,10 грн., виписану за результатами співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю ТАТЕКС - СПФ . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 145 від 02.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 145 від 02.08.2019 року, TOB МІКС КОРМ 24.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 145 від 02.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.10.2019 року документ прийнято.
Проте, позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 01.11.2019 року № 1320484/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання і придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Також, ТОВ МІКС КОРМ було придбано у ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод згідно видаткової накладної № 2768 від 20.08.2019р. шрот соняшниковий в кількості 30 т. на суму 195 030, 00 грн. Якість товару підтверджується посвідченням якості від 20.08.2019 року, виданим ПрАТ Пологівський олійноекстракційний завод .
Товар оплачено ТОВ МІКС КОРМ частково, відповідно до рахунку на оплату № 2029 від 19.08.2019 року на суму 195 030, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 526 від 20.08.2019 року на суму 175 365,00 грн.
В свою чергу, між ТОВ МІКС КОРМ (Постачальник) та Приватним сільськогосподарським підприємством Приморський (Покупець) (код ЄДРПОУ 30815005) 20.08.2019 року укладено договір поставки № 2008/01.
Згідно п. 1.1. договору № 2008/01, Постачальник, зобов`язується передавати у власність Покупця Товар, а Покупець прийняти товар та оплатити його вартість в порядку та на умовах, обумовленими в цьому договорі. Найменування товару: шрот соняшниковий, макуха соняшникова, шрот соєвий, макуха соєва, висівки пшеничні.
Відповідно до п. 3.1., 3.3., 3.4 договору № 2008/01, поставка товару здійснюється на умовах - склад Покупця або склад Постачальника. Завантаження товару на складі Постачальника здійснюється силами і за рахунок Постачальника, розвантаження товару на складі Покупця здійснюється силами і за рахунок Покупця. Передача права власності та товар оформляється шляхом підпису на видаткові накладній уповноваженої особи Покупця. Датою поставки за цим договором вважається дата передачі товару Постачальником Покупцеві в місці поставки.
Так, на виконання умов договору № 2008/01 ТОВ МІКС КОРМ відвантажило на адресу Приватного сільськогосподарського підприємства Приморський 30 т. шроту соняшникового, що підтверджується видатковою накладною № 190 від 20.08.2019 року на суму 213 000,12 грн.
Оплата за товар була здійснена Приватним сільськогосподарським підприємством Приморський , що підтверджується платіжними дорученнями: № 148 від 21.08.2019 року на суму 6500, 00 грн., № 191 від 21.08.2019 року на суму 10 800,00 грн., та № 402 від 21.08.2019 року на суму 195 700,12 грн.
Транспортування товару здійснювалось ТОВ Експер Тайм , на підставі договору № 02/07 транспортної експедиції від 02.07.2018 року, укладеного з ТОВ МІКС КОРМ , та підтверджується актом здачі - прийняття виконаних робіт (надання послуг) транспортних послуг №1035/08 від 20.08.2019 року, заявкою на перевезення вантажу №20/08 від 20.08.2019 року та товарно-транспортними накладними № Р190 від 20.08.2019 року та № 758 від 20.08.2019 року.
Оплата за послугу перевезення була проведена TOB МІКС КОРМ в повному обсязі за рахунком - фактурою № 1035/08 від 20.08.2019 року на суму 10500, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням платіжним дорученням № 532 від 21.08.2019 року на суму 10500, 00 грн.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь Приватному сільськогосподарському підприємству Приморський податкову накладну № 162 від 20.08.2019 року на суму 177 500,10 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 13 вересня 2019 року о 09:30:21 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 162 від 20.08.2019 року на суму 177 500,10 грн., виписану за результатами співпраці з Приватним сільськогосподарським підприємством Приморський . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 162 від 20.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 162 від 20.08.2019 року, ТОВ МІКС КОРМ 30.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 162 від 20.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 30.10.2019 року документ прийнято.
Проте, позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 07.11.2019 року № 1324585/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме надано не повний пакет документів щодо реалізації товару (акт звірки з покупцем та інше).
Також, ТОВ МІКС КОРМ ( Покупець ) з метою здійснення господарської діяльності посередників у торгівлі сировиною 31.07.2019 року уклало з ТОВ УКРОЛІЯ ( Постачальник ) договір поставки № 346.
Згідно п. 1.1. даного договору постачальник зобов`язується поставити, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити на умовах цього договору товар - шрот соняшниковий у кількості, зазначеній в Протоколах узгодження ціни - Специфікаціях до цього договору, які являються його невід`ємною частиною.
Товар, який TOB МІКС КОРМ закуповувало у ТОВ УКРОЛІЯ , в подальшому поставлявся TOB МІКС КОРМ наступному Покупцю - СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 .
Так, ТОВ МІКС КОРМ було придбано у ТОВ УКРОЛІЯ згідно видаткової накладної № 7579 від 01.08.2019р. шрот соняшниковий в кількості 31,26 т. на суму 221 977, 26 грн. Якість товару підтверджується посвідченням якості від 31.07.2019 року, виданим ТОВ УКРОЛІЯ .
Товар оплачено ТОВ МІКС КОРМ повністю, відповідно до рахунку на оплату № 3570 від 31.07.2019 року на суму 221 977,26 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 490 від 31.07.2019 року на суму 213 030,00 грн. та № 509 від 08.08.2019 року на суму 8977, 26 грн.
В свою чергу, між ТОВ МІКС КОРМ (Постачальник) та СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 (Покупець) (код ЄДРПОУ 32062052) 06.11.2018 року укладено договір поставки № 061101.
Згідно п. 1.1. договору № 061101, в порядку та на умовах, визначених цим договором, Постачальник, зобов`язується передавати у власність (поставляти), а Покупець прийняти і оплачувати товар. Під товаром сторони розуміють шрот соєвий та шрот соняшниковий.
Відповідно до п.п. 3.2., 3.3., 3.4 договору № 061101, доказом передачі партії товару у власність покупця є оформлені належним чином відвантажувальні документи. Датою фактичного постачання товару є дата оформлення видаткової накладної. Постачання товару здійснюється Покупцем за свій рахунок зі складу Продавця.
Так, на виконання умов договору № 061101 ТОВ МІКС КОРМ відвантажило на адресу підприємства СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 31,26 т, шроту соняшникового, що підтверджується видатковою накладною № 174 від 01.08.2019 року на суму 242 265,25 грн.
Оплата за товар була здійснена СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 відповідно до рахунку на оплату № 163 від 31.07.2019 року, що підтверджується платіжними дорученнями: № 939 від 05.08.2019 року на суму 122 265,25 грн., № 962 від 08.08.2019 року на суму 100 000,00 грн., та № 1030 від 21.08.2019 року на суму 17 460, 01 грн.
Транспортування товару здійснювалось ТОВ АГРОФІРМА ЗОРЯ - 1986 , відповідно до Заявки - Договору на автоперевезення № 01 від 31.07.2019 року що підтверджується актом надання послуг № 484 від 02.08.2019 року, товарно - транспортною накладною Р7579 від 01.08.2019 року та товарно - транспортною накладною № Р 174 від 01.08.2019 року.
Оплата за послугу перевезення була проведена ТОВ МІКС КОРМ в повному обсязі за рахунком - фактурою № 1956 від 07.08.2019 року що підтверджується платіжним дорученням платіжним дорученням № 499 від 02.08.2019 року на суму 17 420, 40 грн.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ МІКС КОРМ було складено на користь СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 податкову накладну № 159 від
01.08.2019 року на суму 239 725, 26 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - ЄРПН ).
В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 27 серпня 2019 року о 10:00:37 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 159 від 01.08.2019 року на суму 239 725, 26 грн., виписану за результатами співпраці з СТОВ АГРОФІРМА ВІЛЬНЕ - 2002 . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 159 від 01.08.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, з метою належної реєстрації податкової накладної № 159 від 01.08.2019 року, TOB МІКС КОРМ 24.10.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних і розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 159 від 01.08.2019 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної податкової служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 24.10.2019 року документ прийнято.
Проте, позивачем було отримано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2019 року № 1316082/42181424, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме надано не повний пакет документів щодо реалізації товару (акт звірки з покупцем та інше).
Позивач вважає вказані рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними та такими, що суперечить вимогам законодавства, що і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Відповідно до п. 201.1, п. 201.2, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 року, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість. Податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. Усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації. Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом Українита цим Порядком. Дата складання податкової накладної заповнюється цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапки, коми та інші розділові знаки в даті складання податкової накладної не проставляються.
Згідно пунктів 2, 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування. За операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.
Згідно п. 12 вищевказаного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно допунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Таким чином, підставою для зупинення/відмови в реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних є неповне заповнення її реквізитів, невнесення даних. Колегія суддів вважає, що податкова накладна від 22.07.2019 року № 6 містить всі обов`язкові реквізити, передбачені пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, в накладній заповнені всі графи, до яких вноситься обов`язкова інформація.
Після надходження податкової накладної до ДФС/ДПС, перевіряється її відповідність критеріям вказаним у п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, а те, чи може підприємство, яке виписало податкову накладу здійснити виробництво товару, у даному випадку, надавати будівельні послуги.
Згідно пунктів 5, 6, 7, 14, 18, 21, 22 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року (дійсний на час реєстрації накладної) податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна /розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної /розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / озрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно пунктів 3, 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної /розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2020 |
Оприлюднено | 23.09.2020 |
Номер документу | 91660627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні