Рішення
від 22.09.2020 по справі п/320/1203/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 вересня 2020 року № П/320/1203/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Ставищенської районної ради та Відділу освіти Ставищенської районної державної адміністрації, про застосування заходів реагування.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області за адресою: Київська обл., Ставищенський р-н., с.Гейсиха, вул.Центральна, буд.58, шляхом зобов`язання Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 27.12.2019 №126.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що в ході проведення позапланової перевірки Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області, що розташована за адресою: Київська обл., Ставищенський р-н., с.Гейсиха, вул.Центральна, буд.58, було встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що є підставою для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді зупинення експлуатації вказаного об`єкта до усунення відповідних порушень.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі.

Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Ставищенську районну раду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Відділ освіти Ставищенської районної державної адміністрації.

Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, зазначив, що посадові особи контролюючого органу провели позапланову перевірку Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області на предмет дотримання вимог чинного законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки із значними порушеннями, що призвело до необґрунтованих висновків щодо наявності відповідних порушень.

На думку відповідача, значна частина з об`єктів, які були предметом перевірки, були в належному стані, а тому незначні недоліки в їхній комплектації не повинні бути кваліфіковані як порушення.

Крім того, відповідач зазначив, що виявлені порушення є незначними та не створюють безпеки здоров`ю та життю інших осіб, а тому, на думку позивача, застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі закладу освіти, є безпідставним.

Ставищенська районна рада надала пояснення, у яких зазначила, що обраний Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області захід реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будівлі Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області за адресою: Київська обл., Ставищенський р-н., с.Гейсиха, вул.Центральна, буд.58, не відповідає критеріям законності і пропорційності, з огляду на вчинення відповідачем дій, направлених на усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.

Третя особа наголосила на тому, що повне зупинення експлуатації будівлі Гейсиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області зумовить обмеження права 115 учнів на освіту, що на думку, третьої особи, суперечить нормам чинного законодавства.

Відділ освіти Ставищенської районної державної адміністрації у поясненнях по справі зазначив, що виявлені під час перевірки порушення становлять незначний ризик техногенної та пожежної небезпеки, а тому підстави для зупинення експлуатації будівлі закладу освіти відсутні.

Третя особа наголосила на тому, що Відділом освіти Ставищенської районної державної адміністрації вчиняються дії на усунення порушень, які зафіксовані в акті від 27.12.2019 №126, а саме: здійснено закупівлю вогнегасників; організовано навчання з цивільного захисту; укладено договір на розроблення проектно-кошторисної документації на протипожежне оброблення дерев`яних конструкцій.

У судове засідання, призначене на 20.08.2020, учасники справи не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та своєчасно.

20.08.2020 на адресу суду від представників сторін надійшли клопотання про здійснення розгляду справи у порядку письмового провадження.

10.03.2020 на адресу суду від Ставищенської районної ради Київської області надійшло клопотання про здійснення розгляду справи без участі представника третьої особи.

Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На підставі наведеного, усною ухвалою суду від 20.08.2020 призначено справу для розгляду по суті у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Гейсиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області (ідентифікаційний код 20621170, місцезнаходження: 09441, Київська обл., Ставищенський р-н., с. Гейсиха, вул. Радянська, буд.58) зареєстрована в якості юридичної особи 10.06.1998, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.27-32).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 07.11.2017 №102918657 будівля закладу освіти, загальною площею 4502,8 кв. м., яка розташована за адресою: Київська обл., Ставищенський р-н., с. Гейсиха, вул. Центральна (Радянська), буд.58, перебуває у комунальній власності Ставищенської районної ради (а.с.122).

Як вбачається з матеріалів справи, у період з 26.12.2019 по 27.12.2019 провідним інспектором Володарського РС ГУ ДСНС України у Київській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Першко Миколою Олександровичем на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області від 13.12.2019 №1364 (а.с.13-14) було проведено позапланову перевірку щодо додержання Гейсиською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами проведення якої був складений акт від 27.12.2019 №126 (а.с.16-22).

Зі змісту вказаного акта вбачається, що в ході перевірки були виявлені порушення Гейсиською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області законодавчих та нормативно-правових актів у сфері техногенної та пожежної безпеки, зокрема:

- п.1.2 глава 1 розділ V Правил пожежної безпеки України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12,2014 №1417 (далі - ППБУ) - приміщення та будівлі закладу освіти не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56:2014 Системи протипожежного захисту (автоматична пожежна сигналізація);

- п.2.5 глава 2 розділ III ППБУ - не виконано обробляння дерев`яних конструкцій навчального закладу вогнезахисним просоченням, ліцензованою підрядною організацією чи ліцензованим суб`єктом господарської діяльності;

- п.1.6 глава 1 розділу IV ППБУ- не виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- п.1.16 глава 1 розділ IV ППБУ - розподільчі електрощити не оснащені схемами підключення споживачів з пояснювальними написами;

- п.1.18 глава 1 розділу IV ППБУ- допускається використання електроламп зі знятими ковпаками;

- п. 2.31 глава 2 розділ ІІІ ППБУ - не обладнано евакуаційні виходи світловими покажчиками Вихід білого кольору на зеленому фоні, підключеним до джерела живлення евакуаційного освітлення;

- п.2.3 глава 2, розділ III, п.1.24 глава 1 розділ IV ППБУ - дверний отвір влаштований у технічному приміщенні електрощитової не захищено протипожежними дверима ІІ-го типу;

- п.5 розділ II ППБУ- не відкоригований відповідно до вимог план евакуації людей із закладу освіти на випадок пожежі;

- п.2.17 глава 2 розділ IIІ ППБУ - стіни коридору та приміщення закладу оздоблені горючим матеріалом;

- п. 2.21 розділ II ППБУ - на коридорі І-го поверху школи встановлена перегородка без погодження проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку;

- п.1.21 розділ IV ППБУ - не виконано захист будівель, від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- п.3.20 п. глава 3 розділ V ППБУ - на технічне обслуговування відправлено більше 50% вогнегасників;

- п.3.9 глава 3 розділ V ППБУ, п.10 розділ III Наказ МВС України від 15 січня 2018 року №25 - навчальний заклад не забезпечений необхідною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками);

- п.3.10 глава 3 розділу V ППБУ - не встановлено знаки місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;

- п.3.11 глава 3 розділу V ППБУ - пожежний щит не укомплектований засобами пожежогасінням, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 м X 2м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- п.2.12 глава 2 розділ III ППБУ - на дверях горища, електрощитової, підвалу не вказано місце зберігання ключів;

- п.2.1 глава 2 розділ V ППБУ - системи протипожежного водопостачання не утримуються відповідно до протипожежних вимог. В несправному стані знаходиться наявний гідрант зовнішнього протипожежного водопостачання закладу;

- п.п.10 п.2.1 глава 2 розділ V ППБУ - біля місць розташування пожежних гідрантів відсутні покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) із зазначенням: для пожежного гідранту - літерний індекс ПГ , цифровим значенням діаметру трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева); для пожежної водойми - літерний індекс ПВ , цифровим значенням запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватись, розмістивши його на найближчих зовнішніх стінах будівель об`єкту чи на будь-яких опорах;

- п.2.22 глава 2 розділ III ППБУ - на фасаді закладу освіти відсутній адресний вказівник (назва вулиці, номер будинку), встановленими на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваними у темний час доби;

- п.8 розділ II ППБУ- територія та будівлі об`єкту не забезпечені відповідними знаки безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (150 6309:1987, ЮТ) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- пункт 4 глави 6 розділу V ПТБ - працівниками не пройдено навчання з техногенної безпеки;

- пункт 3 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення в разі виникнення аварії;

- пункт 3 глави 6 розділу V ПТБ - у приміщеннях та на шляхах евакуації навчального закладу на видному місці не вивішено відповідні інструкції щодо порядку забезпечення техногенної безпеки та дій працівників об`єкта у разі виникнення надзвичайної ситуації.

Виявлення вказаних порушень відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, стало підставою для звернення позивача до суду з вимогами про застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді часткового зупинення експлуатації вказаного об`єкта, з приводу чого суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі-Закон №877).

Частиною першою статті 1 Закону №877 встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини шостої статті 7 Закону №877 за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, регулюються Кодексом цивільного захисту України №5403 від 02.10.2012.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (ст. 66 КЦЗ України).

Згідно з частиною першою статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України закріплено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що Кодексом цивільного захисту України передбачено наявність загрози життю та здоров`ю людей внаслідок порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства з питань техногенної, пожежної безпеки, в якості підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Під час розгляду справи Ставищенським районним сектором ГУ ДСНС України у Київській області за заявою відповідача у період з 13.08.2020 по 14.08.2020 було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якого складено акт №34 від 14.08.2020 (а.с.215-221).

У вказаному акті зазначено про відсутність порушень Гейсиською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Отже, матеріали справи свідчать, що відповідачем було повністю виконано вимоги контролюючого органу та усунуто у добровільному порядку виявлені порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки, що свідчить про відсутність законодавчо визначених передумов для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності.

Враховуючи викладене, суд вважає, що правові підстави для задоволення позову відсутні у зв`язку з добровільним усуненням відповідачем порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2020
Оприлюднено24.09.2020
Номер документу91687302
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/320/1203/20

Рішення від 22.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні