Рішення
від 22.09.2020 по справі 560/2218/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2218/20

РІШЕННЯ

іменем України

22 вересня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, у якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача при розгляді клопотання від 16.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , та зобов`язати Севрюківську сільську раду Красилівського району повторно розглянути клопотання від 16.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 з урахуванням висновків суду.

Обґрунтовуючи вимоги позивачка зазначила, що 16.01.2020 року звернулась до Севрюківської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 0.25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, розташованої в АДРЕСА_1 та знаходиться в межах населеного пункту с.Севрюки і перебуває у комунальній власності. Вказана заява 29.01.2020 року була розглянута на засіданні постійної комісії з питань законності, охорони громадського порядку та землекористування, рішенням якої рекомендовано більш коректно вказати місце розташування земельної ділянки та її розміри, оскільки зазначена у викопіюванні земельна ділянка площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства накладається на земельні ділянки інших громадян, якими вони користуються більше 15 років, а також на земельну ділянку для обслуговування житлового будинку. У зв`язку з цим, комісія вирішила не виносити на розгляд сесії питання щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою на вказану земельну ділянку. Зазначає, що рішення постійної комісії Севрюківської сільської ради із рекомендацією більш коректного зазначення місця розташування земельної ділянки їй не надсилалось та в будь-який спосіб про нього позивачка не інформувалась, а тому до пленарного засідання сесії зазначеної сільської ради, а саме 05.02.2020 року, не могла виконати зазначених рекомендацій та забезпечити розгляд і вирішення клопотання. Листом голови Севрюківської сільської ради від 29.01.2020 року за вих. №22 її повідомлено, що зазначена сільська рада в частині надання дозволу на розробку та виготовлення технічної документації на земельну ділянку розміром 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 відмовила на підставі частини 7 статті 118 ЗК України, а саме через невідповідність місця розташування земельної ділянки згідно викопіювання, оскільки дана земельна ділянка надається для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. Рішенням Севрюківської сільської ради від 05.02.2020 року №4 наданий дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в АДРЕСА_1 площею 0,25 га, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. Однак, заява від 16.01.2020 року, в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , на розгляд Севрюківської сільської ради сільським головою ОСОБА_2 не виносилась, відповідно зазначеною сільською радою не розглядалась та не вирішувалась. Вважаючи, що заява від 16.01.2020 року, в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , у строк та у спосіб встановлені ЗК України Севрюківською сільською радою Красилівського району не розглянута, та передбачене частиною 7 статті 118 ЗК України рішення у місячний строк не прийняте, позивачка звернулась до суду з цим позовом.

У відзиві на позов відповідач зазначив, що 16.01.2020 року позивачка звернулася до Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області із клопотанням про надання дозволу на розробку землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та 2.00 га для ведення особистого селянського господарства. Рішенням 40 сесії сільської ради №4 від 05.02.2020 року наданий дозвіл на розробку та виготовлення технічної документації в розмірі 0,25 га для будівництва та обслуговування жилового будинку, господарських будівель і споруд. В частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 позивачці відмовлено, оскільки площа не відповідає масиву та некоректно вказана накладаючись на городи сусідів. Позивачці запропоновано вказати коректніше місце розташування земельної ділянки. Крім того, зазначає, що сорок першою сесією сільської ради був наданий дозвіл на розробку та виготовлення технічної документації із землеустрою орієнтовною площею 0,15 га для ведення особистого селянського господарства, що в зальному складає 0,40 га що числились за дворогосподарством позивачки. В задоволенні позовних вимог просить відмовити.

Позивачка подала до суду відповідь на відзив, в якій зазначає, що 16.01.2020 року звернулась до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності, 17.02.2020 року звернулась із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) в натурі ( на місцевості) меж земельної ділянки площею 0.15 га для ведення особистого селянського господарства, яка згідно з погосподарського обліку Севрюківської сільської ради рахувалась за будинковолодінням по АДРЕСА_1 , як такої, що перебувала у користуванні родини. Таким чином, зазначені клопотання та заява були подані з різних фактичних та правових підстав. Статтею 118 ЗК України передбачено різні порядки та підстави їх розгляду і вирішення, а тому предметом спору є законність дій відповідача при розгляді та вирішенні заяви про надання дозволу на розроблення проекту, землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а не технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) її меж. При цьому, вирішення заяви від 17.02.2020 року та надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) в натурі на місцевості меж земельної ділянки площею 0.15 га. для ведення особистого селянського господарства із земель які рахуються за будинковолодінням по АДРЕСА_1 не позбавляє законного права на вирішення раніше поданого клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га. для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.

16.01.2020 року позивачка звернувся до Севрюківської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та 2,0 га для ведення особистого селянського господарства яка розташована за адресою АДРЕСА_1 , що знаходиться в межах населеного пункту с. Севрюки та перебуває у комунальній власності.

Листом від 29.01.2020 №22 Севрюківська сільська рада повідомила позивачку, що питання про надання дозволу на розробку та виготовлення технічної документації щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд буде винесено на розгляд сесії сільської ради. В частині надання дозволу на розробку та виготовлення технічної документації на земельну ділянку розміром 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 відмовила на підставі частини 7 статті 118 ЗК України, у зв`язку із невідповідністю місця розташування земельної ділянки згідно викопіювання, та наданням земельної ділянки для обслуговування житлового будинку.

Рішенням від 05 лютого 2020 року №4 Севрюківська сільська рада надала ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою АДРЕСА_1 , площею 0.25 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка).

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду клопотання від 16.01.2020 року, в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га. для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , позивачка звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Згідно з частиною 6 статті 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для, зокрема, ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови. При цьому, підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Зазначений перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є вичерпним.

Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 13 листопада 2019 року по справі №803/1244/16.

При цьому, згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Нормами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи щодо земельних питань передбачає прийняття рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Аналогічна правова позиція вказана в постанові Верховного Суду від 23.11.2018 по справі №826/8844/16.

Якщо міською радою за результатами розгляду питання позивача на пленарному засіданні сесії не було прийнято рішення, це вказує на відповідну бездіяльність відповідача, котра є протиправною.

Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 13 листопада 2019 року по справі №461/2782/17.

Суд встановив, що відповідач в порушення вимог частини 7 статті 118 ЗК України у місячний строк з дня отримання заяви від 16.01.2020 року не прийняв рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням підстав такої відмови. Заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою відповідач не виносив на розгляд сесії та не розглянув на сесії сільської ради. Отже, бездіяльність відповідача щодо розгляду клопотання позивачки від 16.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 є протиправною.

Водночас, відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У зв`язку з цим, слід зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивачки від 16.01.2020 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, в порядку та у спосіб, визначений статтею 118 ЗК України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.

Враховуючи викладене, позов ОСОБА_1 необхідно задовольнити.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області щодо розгляду клопотання ОСОБА_1 від 16.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Севрюківську сільську раду Красилівського району Хмельницької області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 16.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, у порядку та у спосіб, визначений статтею 118 ЗК України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.

Стягнути на користь ОСОБА_1 840,80 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Севрюківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Севрюківська сільська рада Красилівського району Хмельницької області (вул. Шкільна, 29,Севрюки,Красилівський район, Хмельницька область,31030 , код ЄДРПОУ - 04407158)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2020
Оприлюднено24.09.2020
Номер документу91736803
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2218/20

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Рішення від 22.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні