Постанова
від 25.09.2020 по справі 440/564/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2020 р. Справа № 440/564/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Чалого І.С.,

Суддів: П`янової Я.В. , Бартош Н.С. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2020 року по справі № 440/564/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

03 лютого 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про:

- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020р. №1316-СГ;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №01/19 від 12.12.2019, шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0272 площею 2,7487 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів.

- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1322-СГ;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №02/19 від 12.12.2019р., шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0269 площею 81,7622 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;

- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1314-СГ;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №03/19 від 12.12.2019, шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0263 площею 8,6712 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;

- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №1324-СГ;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяву №04/19 від 12.12.2019р., шляхом надання Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:013:0033 площею 10,5848 га зі зміною цільового призначення з земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горишні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів.

В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що наведена у наказах підстава для відмови в наданні дозволу не передбачена статтею 122 ЗК України. Відповідач, відмовляючи у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не посилався на конкретні підстави для відмови, виклавши у листі лише загальну інформацію про невідповідність поданих документів вимогам законодавства.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2020 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано накази Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №№ 1314-СГ, 1316-СГ,1322-СГ,1324-СГ "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою".

Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) /а.с. 11-14/: №01/19 (вх. №Т-21409/0/25- 19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0272, площею 2,7487 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №02/19 (вх. №Т-21403/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0269, площею 81,7622 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №03/19 (вх. №Т-21405/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0263, площею 8,6712 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів; №04/19 (вх. №Т-21407/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:013:0033, площею 10,5848 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів, з урахування висновків суду.

У задоволенні іншої частини позовних вимог було відмовлено.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк (код ЄДРПОУ 43401806, адреса: 39600, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Першотравнева, 1, оф. 68) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, 36039, код ЄДРПОУ 39767930).

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на те, що рішення суду першої інстанції не враховує всі обставини справи і не позволяє позивачу в повній мірі захистити порушене право, а тому рішення суду в частині відмови в задоволенні позову є незаконним, необґрунтованим, в зв`язку з чим просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти постанову, якою в позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги про скасування судового рішення посилається на правові висновки Верховного Суду. Стверджує, що повноваження відповідача з надання дозволу на розробку проекту землеустрою за фактичних обставин спірних правовідносин не є дискреційними, наводячи відповідні рішення Європейського суду з прав людини. Вважає, що ефективним способом захисту його порушеного права буде зобов`язання відповідача розглянути заяви товариства саме шляхом надання дозволів на розробку проекту землеустрою.

Відповідно до ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що 12.12.2019 позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області з листами/а.с. 11-14/:

- №01/19 (вх. №Т-21409/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0272, площею 2,7487 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;

- №02/19 (вх. №Т-21403/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0269, площею 81,7622 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;

- №03/19 (вх. №Т-21405/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:012:0263, площею 8,6712 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів;

- 04/19 (вх. №Т-21407/0/25-19 від 13.12.2019), в якому просив надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5310290300:00:013:0033, площею 10,5848 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення державної власності код КВЦПЗ 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та надання її в оренду для земель промисловості,транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення код КВПЦПЗ 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій під будівництво та обслуговування об`єктів інфраструктури з виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області за межами населених пунктів.

За результатами розгляду вказаних клопотань Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області 14.01.2020 видано накази №№ 1314-СГ, 1316-СГ, 1322-СГ, 1324-СГ "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою", якими Товариству з обмеженою відповідальністю Омельницький енергопарк відмовлено у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з підстав невідповідності поданих на розгляд клопотань вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів /а.с. 15-18/.

Не погоджуючись з наказами Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, частково відмовляючи в задоволенні позову, виходив з того, що суд не вправі виходити за межі предмету доказування у справі та досліджувати чи є мотиви прийняття наказу вичерпними та чи дотримано позивачем усіх інших умов для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою та чи існують інші підстави для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції з таких підстав.

Колегія судів зазначає, що у справі, що розглядається, предметом спору є відмови відповідача за заявами позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки .

Надання правової оцінки дій Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області потребує вирішення декількох питань, зокрема щодо:

а) підстав надання або відмови у наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

б) форми та порядку прийняття рішення відповідного органу про відмову у наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність;

в) правових наслідків недотримання суб`єктом владних повноважень порядку прийняття та форми рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою;

г) юридичної природи повноважень органу, який приймає рішення щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою;

д) ефективного засобу захисту прав особи у зв`язку з протиправним рішенням, дією або бездіяльністю під час розгляду та вирішення її звернення про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Рішення суду першої інстанції в частині визнання протиправними та скасування наказів Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 14.01.2020 №№ 1314-СГ, 1316-СГ,1322-СГ,1324-СГ "Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою" сторонами не оскаржується.

Як вбачається зі змісту апеляційної скарги позивачем оскаржується рішення суду першої інстанції лише в частині встановленого судом способу захисту порушеного права позивача.

Законом, який регулює земельні правовідносини, є Земельний кодекс України від 25.10.2001 № 2768-III (надалі - ЗК України), а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти.

Згідно з ч. ч. 2, 3 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини третьої статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко- економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, відмовляючи позивачу у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою відповідач зазначив, що у Полтавській області на територіях Кременчуцького району та Горішньоплавнівської міськради Потоківська сільська рада Кременчуцького району та Дмитрівська сільська рада Горішньоплавнівської міськради рішеннями від 17 і 18 жовтня 2019 об`єдналися у Дмитрівську територіальну громаду. Також міститься посилання на наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 21.02.2019 №59 "Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності".

Тобто відповідачем при розгляді клопотання позивача не надана його оцінка на предмет відповідності вимогам статтей 32, 118 ЗК України, тому вказане клопотання підлягає розгляду повноважним органом на відповідність вимогам закону, а суд на цьому етапі позбавлений процесуальної можливості приймати рішення за умови не перевірки, не надання оцінки та не встановлення певних обставин суб`єктом владних повноважень з цього питання.

Зобов`язання судом відповідача надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може мати місце лише у випадку, якщо судом встановлено відсутність таких підстав для відмови у видачі дозволу, які передбачені законом, а саме:

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів;

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;

- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

При цьому, суд не уповноважений здійснювати перевірку наявності чи відсутності усіх названих підстав, у випадку, якщо відповідач цього не здійснив, оскільки у такому разі це не входить до предмету судової перевірки.

Однак, у межах справи, що розглядається, виправити цю ситуацію шляхом зобов`язання відповідача прийняти конкретне рішення не можливо, оскільки питання, які необхідно перевірити для прийняття такого судового рішення не входять до предмету судової перевірки, що може призвести до видачі такого дозволу з порушенням закону.

Способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є саме зобов`язання відповідача належним чином розглянути питання щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із прийняттям відповідного владного рішення.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 06 листопада 2019 року у справі № 509/1350/17 зазначила таке.

Щодо ефективності обраного судом апеляційної інстанції способу захисту (зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву) Велика Палата Верховного Суду зазначає, що суд має право визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії. Суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

При цьому застосування такого способу захисту у цій справі вимагає з`ясування судом, чи виконано позивачем усі визначені законом умови, необхідні для одержання дозволу на розробку проекту землеустрою.

Разом з тим наведених обставин судами не встановлено. Оцінка правомірності відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою стосувалася лише тих мотивів, які наведені відповідачем у оскаржуваному рішенні. Однак суди не досліджували у повній мірі, чи ці мотиви є вичерпними і чи дотримано позивачем усіх інших умов для отримання ним такого дозволу.

Отже, як зазначила Велика Палата Верховного Суду, апеляційний суд дійшов правильного висновку про те, що належним способом захисту та відновлення прав позивача у цій справі буде зобов`язання відповідача повторно розглянути відповідну заяву позивача про надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою.

Отже, у даній справі відсутні підстави для зобов`язання відповідача надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, оскільки обставинами справи не підтверджено, що відповідачем здійснена повна перевірка наявності чи відсутності підстав для надання такого дозволу.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткову відмову в задоволенні позову.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції в частині, що оскаржується, дійшла висновку, що при прийнятті рішення суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 229, 238, 241, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Омельницький енергопарк" - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2020 року по справі № 440/564/20 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Головуючий суддя І.С. Чалий Судді Я.В. П`янова Н.С. Бартош

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91782167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/564/20

Постанова від 03.06.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні