Якимівський районний суд Запорізької області
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
Справа № 330/1638/20
2-а/330/20/2020
"11" вересня 2020 р. Якимівський районний суд Запорізької області в складі:
судді Ковальчук О.А.
за участю секретаря Шанцевої Н.В.,
представників позивача ОСОБА_1 Алексеєнка В.П. та Дуда С.В.,
відповідача Власової С.М., її представника Матвєєва І.В.,
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета
спору на стороні відповідача Зайченка С.А., його представника Доманського В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Начальника управління державного нагляду за дотриманням законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Власової Світлани Миколаївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Начальника управління державного нагляду за дотриманням законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Власової С.М., в якому зазначила, що 09.07.2020 року за скаргою довіреної особи власника дачного будинку, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером №2320355400:01:005:0189, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 була здійснена позапланова перевірка обслуговуючого кооперативу Сан Сіті , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 на предмет дотримання вимог Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць про що був складений Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта №961/06 від 09.07.2020 року. На підставі вказаного акту головним спеціалістом відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Шамрай О.А. відносно ОСОБА_1 , яка є головою правління ОК Сан Сіті , був складений протокол про адміністративне правопорушення від 09.07.2020 року, згідно якого 09.07.2020 року о 16 годині 00 хвилин, смт Кирилівка, виявлено вигрібні ями та контейнерний майданчик для сміттєзбірників, розташовані на відстані менше 20 метрів від житлового будинку ОСОБА_3 , що є порушенням, передбаченим ст. 42 КУпАП . 28.07.2020 року був розглянутий вищезазначений матеріал за наслідками якого була винесена Постанова про накладення адміністративного стягнення №529, згідно якої ОСОБА_1 була притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 42 КУпАП з накладенням адміністративного стягнення в розмірі 204 гривні.
Просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення №529 від 28.07.2020р. винесену начальником управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізької області Власовою Світланою Миколаївною щодо накладення на ОСОБА_1 адміністративного штрафу в розмірі 204,00грн. та справу про адміністративне правопорушення закрити, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, в зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення. Обґрунтовує тим, що обставини, викладені в адміністративному матеріалі і в постанові ґрунтуються не на фактичних обставинах, а на припущеннях перевіряючих посадових осіб контролюючого органу, які сотворили фактичні обставини та встановили порушення на підставі недостовірних даних, що свідчить про проведення перевірки з грубим порушенням порядку її проведення, фіксування та оформлення матеріалів. При розгляді адміністративного матеріалу відповідач знехтував низкою законодавчих актів, які регламентують правовідносини в сфері державного нагляду та порядку розгляду адміністративної справи, а саме:з Акту №961/06 санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта від 09.07.2020 року вбачається, що порушення перевіряючими виявлене на підставі викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки з кадастровим номером 2320355400:01:005:0189, представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 . При цьому до Акту була надана копія якогось сумнівного малюнку з вже встановленими відстанями між начебто існуючими об`єктами, виконаний сертифікованим інженером землевпорядником ОСОБА_4 . Тобто, перевіряючи взагалі не здійснювали фактичних вимірюваннь відстані на якій знаходяться контейнерний майданчик та вигрібні ями від дачного будинку ОСОБА_2 , а обмежились малюнком наданим представником скаржника, який є зацікавленою особою у вирішенні справи. При цьому, коли перевіряючі намагались здійснити вимірювання власним вимірювальним інструментом, уповноважена особа ОСОБА_3 , яка діяла за довіреністю від 16.01.2020року, категорично заперечувала проти цього, мотивуючи, що наявний вимірювальний інструмент немає відповідної сертифікації. При розгляді адміністративної справи, відповідач не прийняв до уваги, що вигрібні ями літ А1 та будівля вигрібної ями літ. А2, які начебто розташовані на відстані 11.1 та 19 метрів, згідно технічної документації на об`єкт нерухомості, побудовані у 1991році, а дачний будинок ОСОБА_2 значно пізніше, приблизно у 2018 році. При цьому, ОК Сан Сіті , заснований 16.06.2016року, тобто на час вже існуючих вигрібних ям літ А1 та літ. А2. Крім того, в Акті №961/06 санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта від 09.07.2020року, зазначене, що на прилеглій території в наявності інженерні споруди зазначені як вигрібні ями - найближча на відстані 3,5м., що є порушенням п.2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць . Перевіряючи навіть не спромоглися встановити чи взагалі вони існують, а якщо існують та кому саме належать. Зазначені споруди позначені лише на малюнку яким керувались перевіряючи, що наданий їм представником скаржника. Згідно схеми розташування будівель та споруд виготовленої 01.04.2020 року зазначених споруд взагалі немає на земельної ділянки, що перебуває в оренді ОК Сан Сіті . Отже, перевіряючі самостійно, без обстеження, лише на підставі сумнівної схеми наданої представником ОСОБА_3 , встановили, що на земельної ділянки з кадастровим номером 2320355400:01:005:0235, існують інженерні споруди вигрібні ями, поклали цю вигадку в інкриміноване правопорушення. Таким чином. ОСОБА_1 як осадова особа ОК Сан Сіті взагалі не є суб`єктом інкримінованого правопорушення.
В довершення протиправних дії, 15.07.2020 року підприємству був виписаний Припис щодо усунення порушень вимог санітарного законодавства виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) №961/06, згідно якого ОК Сан Сіті була висунута протиправна вимог про зупинення функціонування вигрібних ям, вирішення питання розміщення вигрібних ям та переносу контейнерного майданчика на відстань не менше 20м. від стін житлових будинків. При цьому, термін усунення порушень був встановлений з 20.07.2020року, з повідомленням про його виконання ГУ Держпродспоживслужби в Запорізької області до 15.08.2020року, а розгляд адміністративної справи згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 09.07.2020pоку призначений на 21.07.2020року о 10 годині 00 хвилин. Тобто, перевіряючи одразу склали протокол про адміністративне правопорушення, а потім виписали Припис, виконання якого не тягне за собою адміністративної відповідальності особи, на яку покладається обов`язок його виконання. Зазначена обставина свідчить про упередженість та зацікавленість посадових осіб ГУ Держпродспоживслужби в Запорізької області у вирішенні справи.
Відповідач не здійснив об`єктивно жодної дії на встановлення чи спростування факту наявності самого правопорушення, не виявив суб`єкта (винну особу),в діях якої вбачається склад правопорушення (замовник будівництва), навіть не опитали ОСОБА_1 , жодного вимірювання не здійснили, не встановили момент будування вигрібних ям, не перевірили наявність причинного зв`язку з будуванням вигрібних ям з недостатньою відстанню до них від будинку. А незаконно діяли лише по вказівці представника ОСОБА_2 . Не звернули увагу, що відповідно досліджуваних документів, після будування ям (1991 р.) саме ОСОБА_2 незаконно побудував свій будиночок, не дотримуючись та з порушенням санітарних норм.
В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 Алексеєнко В.П. та ОСОБА_5 підтримали адміністративний позов та просять його задовольнити. Пояснили, що при проведенні перевірки уповноваженими особами була порушена процедура проведення перевірки. Також, відстань вигрібних ям та сміттєвого майданчика значно більше, аніж вказано в акті, але доказів надати не можуть. Крім того, вигрібні ями були побудовані ще у 1991 році, не посадовими особами обслуговуючого кооперативу Сан-Сіті .Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з*явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце розгляду справи.
В судовому засіданні відповідач ОСОБА_6 та її представник Матвєєв І.В., заперечують проти задоволення адміністративного позову, пояснили, що до ГУ Держпродспоживслужби надійшла заява гр. ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки. При виїзді на місце спеціалісти головного управління повинні були встановити наявність суб`єкта господарювання обслуговуючого кооперативу Сан сіті , технічних споруд та сміттєзбірників. Огляд проводили на основі експертно-проектної документації. Будь-які вимірювання до повноважень Держпродспоживслужби не належать, для цього є землевпорядні архітектурно-проектні організації. За фактом порушення законодавства було складено акт, який підписаний ОСОБА_1 , без будь-яких зауважень. Процедура розгляду справи була дотримана. Крім того, до повноважень Держподспоживслужби не відносяться повноваження з`ясовувати, хто і коли побудував вигрібні ями та встановлено сміттєзбірники.
В судовому засіданні третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_2 та її представник Доманський В.П. заперечують проти задоволення позову, пояснив, що ОСОБА_2 набув права власності на будинок на підставі договору купівлі-продажу в 2018 році, реєстрація права власності зазначеного будинку відбулася в 2016 році. ОСОБА_4 зробив на замовлення ОСОБА_2 схему топографо-геодезичної зйомки, яку надав до ГУ Держпродспоживслужби разом з заявою про проведення перевірки. Власником земельної ділянки та вигрібних ям є ОК Сан ситі . Під час здійснення перевірки Державною екологічною інспекцією були виявлені порушення охоронного законодавства і законодавства з відходами, за що ОСОБА_1 було притягнуто до відповідальності. Представник третьої особи вважає, що ОСОБА_1 винна в скоєнні адміністративного правопорушення, оскільки вона є головою правління ОК Сан сіті .
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників позивача, відповідача, його представника, третю особу, її представника, суд вважає, що позовні вимоги незаконні, необґрунтовані і не підлягають задоволенню з наступних підстав:
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань обслуговуючий кооператив Сан Сіті розташований за адресою АДРЕСА_1 .Особою, яка має вчиняти юридичні дії від імені коопертативу Сан Сіті є її керівник ОСОБА_1 . Основним видом економічної діяльності кооперативу є комплексне обслуговування об*єктів (а.с.16) Як пояснили представники позивача, в тому числі вивоз відходів діяльності об*єктів, розташованих за адресою обслуговуючий кооператив Сан Сіті .
Згідно договору купівлі - продажу та витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав Право приватної власності 03.04.2018 року ОСОБА_2 став власником дачного будинку та земельної ділянки, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, які розташовані по АДРЕСА_2 .Відповідно до умов укладеного договору купівлі - продажу нерухомого майна від 03.04.2018 року, право власності продавця на дачний будинок було за реєстровано 09.06.2016 року, п.1.3 договору. На підставі зазначеного випливає, що: - ОСОБА_2 , не здійснював будівництва дачного будинку на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, які розташовані по АДРЕСА_2 , а став його власником на підставі договору купівлі -продажу;- право власності на дачний будинок на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, які розташовані по АДРЕСА_2 було зареєстровано в червні 2016 року, а не в 2018 році.
01.06.2020 року ОСОБА_2 звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області з заявою про проведення перевірки дотримання Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ вимог санітарних норм та правил в частині експлуатації та розміщення вигрібних ям, сміттєзбірників, які розташовані на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235, яка перебуває у користування ОК САН СІТІ та межує з земельною ділянкою, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, і яка перебуває у власності ОСОБА_2 та просив вжити заходи до порушників санітарних норм та правил обслуговуючого кооперативу Сан-сіті та припинення противоправних дій, мотивуючи тим, що постійний сморід вигрібних ям та сміттєзбірників, скупчення щурів та комах, які є розповсюджувачами небезпечних інфекційних захворювань, становлять загрозу його здоров*ю та здоров*ю його родини (а.с. 36)
24.06.2020 року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживача повідомило ГУ Держпродспожив служби в Запорізькій області про погодження проведення позапланового заходу державного нагляду в частині вимог санітарного законодавства Головним управлінням на підставі звернення фізичної особи ОСОБА_2 про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю та здоров*ю, суб*єктом господарювання ОК Сан Сіті за адресою вул.. Коса Пересип, 104, смт Кирилівка Якитмівського арйону Запорізької області (а.с. 39)
06.07.2020 року першим заступником начальника Головного управлінням Держпродспожив служби в Запорізькій області був виданий наказ № 708 головному спеціалісту відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управлінням Держпродспожив служби в Запорізькій області Шамрай О.А., начальнику відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Запорізького районного управління Головного управління Держпродспожив служби в Запорізькій області Звєрєву Г.В. здійснити позаплановий захід з державного нагляду (контролю) на предмет дотримання вимог санітарного законодавства ОК Сан Сіті за адресою вул.. Коса Пересип, 104, смт Кирилівка Якитмівського арйону Запорізької області, в термін з 09.07.2020 по 10.07.2020 року (а.чс. 40).
09.07.2020 року головним спеціалістом відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управлінням Держпродспожив служби в Запорізькій області Шамрай О.А., начальником відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Запорізького районного управління Головного управління Держпродспожив служби в Запорізькій області Звєрєвим Г.В. проведено обстеження об*єкта обслуговуючого кооперативу Сан Сіті , розташованого за адресою Запорізька область, смт Кирилівка, вул.Коса Пересип, 104 в пристуності керівника об*єкту голови правління ОК Сан Сіті ОСОБА_1 з метою перевірки дотримання вимог Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров*я від 17.03.2011 року № 145. Встановлено, що обслуговуючий кооператив Сан Сіті , розташований за адресою Запорізька область, смт Кирилівка, вул.Коса Пересип, 104. Згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.04.2020 року № 207529221 та № 2075299137 будівля вигрібної ями літера А1, будівля вигрібної ями літера А2 знаходяться у власності Обслуговуючого кооперативу Сан Сіті . При огляді на місці виявлено, що на прилеглій до житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189) території об лаштовані вигрібні ями. Згідно викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року) будівля вигрібної ями літера А1, будівля вигрібної ями літера А2 розташовані на відстані 11,1 та 19 метрів.Також згідно викопіровки з матеріалів розміщення
земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року) на прилеглій території в наявності інженерні споруди, зазначені як вигрібні ями- найближча на відстані 3,5 м, що є порушенням п.2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць . На відстані 19 м відж стіни житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189) розташований контейнерний майданчик зі сміттєзбірниками згідно викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року), що є порушенням п.2.8 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць . Про виявлені порушення був складений Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта №961/06 від 09.07.2020 року, який був підписаний головним спеціалістом відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управлінням Держпродспожив служби в Запорізькій області Шамрай О.А., начальником відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Запорізького районного управління Головного управління Держпродспожив служби в Запорізькій області Звєрєвим Г.В. та головою правління ОК Сан Сіті . Зауважень, доповнень від осіб, які його підписали не було.
09.07.2020 року головним спеціалістом відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Шамрай О.А. відносно ОСОБА_1 , яка є головою правління ОК Сан Сіті , був складений протокол про адміністративне правопорушення, згідно якого 09.07.2020 року о 16 годині 00 хвилин, смт Кирилівка, виявлено вигрібні ями та контейнерний майданчик для сміттєзбірників, розташовані на відстані менше 20 метрів від житлового будинку ОСОБА_3 , що є порушенням статті 22 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення № 4004- Х11 від 24.02.1994 року, п.2.8, 2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць , затверджених наказом Мінстерства охорони здоров*я від 17.03.2011 року № 145. Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена статтею 42 Кодесу України про адміністративні правопорушення . Дата розгляду справи 21.07.2020 року о 10 годині в приміщенні ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою м. Запоріжжя, вул.. Гоголя, 105 а, кабінет 313. Копію протоколу отримано ОСОБА_1 09.07.2020 року. За клопотанням представника ОСОБА_1 розгляд справи було відкладено на 28.07.2020 року. 28.07.2020 року був розглянутий вищезазначений матеріал за наслідками якого була винесена Постанова про накладення адміністративного стягнення №529, згідно якої ОСОБА_1 була притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 42 КУпАП з накладенням адміністративного стягнення в розмірі 204 гривні.Примірник постанови був отриманий представником ОСОБА_1 Алексєєнко В.П. 28.07.2020 року.
Згідно ст. 236 КУпАП органи державної санітарно-епідеміологічної служби розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням санітарних норм (стаття 42 ). Від імені органів державної санітарно-епідеміологічної служби розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення в межах територій та об`єктів нагляду, визначених законодавством, мають право: головний державний санітарний лікар України та його заступники, головні державні санітарні лікарі Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, головні державні санітарні лікарі водного, залізничного, повітряного транспорту, водних басейнів, залізниць та їх заступники, головні державні санітарні лікарі районів, міст, районів у містах, лінійних підрозділів та об`єктів водного, залізничного, повітряного транспорту, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону, Служби безпеки України, з`єднань, частин та підрозділів і їх заступники; лікарі-гігієністи, лікарі-епідеміологи органів державної санітарно-епідеміологічної служби - щодо адміністративних правопорушень, передбачених зокрема статтею 42 КУпАП. Згідно постанови Кабінета Міністрів України від 10.09.2014 року р. № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади з метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та відповідно до пунктів 9 і 9-1 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України утворена Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері охорони прав на сорти рослин, у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження), у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів;
П. 6 цієї постанови передбачено, що центральні органи виконавчої влади, що припиняються згідно з цією постановою, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення центральних органів виконавчої влади, яким передаються повноваження та функції центральних органів виконавчої влади, що припиняються. Таким чином діюче законодавство відносить до компетенції регіональних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів розгляд справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням санітарних норм (стаття 42 ). Відповідно до п. 10 статті 4 Закона України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності посадові особи органу державного нагляду (контролю) з метою з`ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законом.
П.11 статті 4 цього закону передбачає, що плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.
Згідно ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності однією з підстав для здійснення позапланових заходів є: звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи територіального органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки.
Проаналізуваши чинне законодавство, суд вважає, що посадова особа діяла в межах в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному,повному і об`єктивному дослідженню всіх обставин справи в їх сукупності,керуючись законом і правосвідомостю.
Під час розгляду справи про адміністративне порушення були взяті до уваги відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.04.2020 року № 207529221 та № 2075299137, згідно яких будівля вигрібної ями літера А1, будівля вигрібної ями літера А2 знаходяться у власності Обслуговуючого кооперативу Сан Сіті .Так, 21.04.2020 року за Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ було зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право власності на нерухоме майно: будівлю вигрібної ями літ. А1 площею 24,4 кв. м., будівлю вигрібної ями літ. А2 площею 24,4 кв.м. та замощення І, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об^єктів нерухомого майна щодо об"єкта нерухомості від 24.04.2020 №207529137.
Згідно вищевказаної інформаційної довідки будівлі вигрібних ям літ. А1, літ. А2 та замощення І, які зареєстровані за Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ , значаться такими, що розташовані на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235, та за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об"єктів нерухомого майна щодо об*єкта нерухомості від 24.04.2020 №207529137 - підставою для державної реєстрації права власності будівель вигрібних ям літ. А1, літ. А2 та замощення І були: акт про уточнення поштової адреси, який виданий 01.04.2020 р. та технічний паспорт, виданий інженером з інвентаризації нерухомого майна Суржок Н.Л. 01.04.2020 p., про що зазначено в інформаційній довідці з державного реєстру.Жодних інших документів, які вказували на будівництво вигрібних ям, введення їх в експлуатацію тощо саме в 1991 році - відсутні.
01.06.2020 року ОСОБА_2 звернувся з заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області з заявою про проведення перевірки дотримання Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ вимог санітарних норм та правил в частині експлуатації та розміщення вигрібних ям, сміттєзбірників, які розташовані на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235, яка перебуває у користування ОК САН СІТІ та межує з земельною ділянкою, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, і яка перебуває у власності ОСОБА_2 .Окрім поданої заяви щодо проведення перевірки дотримання Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ вимог санітарних норм та правил, буда надана схема топографе - геодезичної зйомки М 1:500 на якій зазначені будівлі вигрібних ям, дачний будинок ОСОБА_2 , позначені межі земельної ділянки ОСОБА_2 , позначені відстані від дачного будинку до вигрібних ям.Зазначена схема топографе - геодезичної зйомки М 1:500 виконана сертифікованим інженером -землевпорядником ОСОБА_4 , які мав право виконувати вказаний вид робіт відповідно до Закону України Про землеустрій , копія сертифікату знаходиться в матеріалах перевірки.
Схема топографе - геодезичної зйомки М 1:500 виконана на замовлення ОСОБА_2 , що не заборонено чинним законодавством України.
Відповідно до положень ст. 26 Закону України Про землеустрій передбачено, що розробниками документації із землеустрою є в т.ч. фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Положеннями ст. 34 Закону України Про землеустрій передбачено, що топографо-геодезичні та картографічні роботи проводяться з метою створення і своєчасного поновлення планово-картографічної основи при здійсненні землеустрою в порядку, визначеному Законом України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність". Інформаційний зміст і масштаб топографо-геодезичних та картографічних матеріалів визначаються з урахуванням використання цих матеріалів, детальності проектування, обстежень і вишукувань відповідно до закону.Таким чином, підготовлена сертифікованим - інженером землевпорядником схема М 1: 500 є результатом робіт із землеустрою, відповідно до Закону України Про землеустрій .
Актом санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта №961/06 від 09.07.2020 року було виявлено, що на прилеглій до житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189) території об- лаштовані вигрібні ями. Згідно викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року) будівля вигрібної ями літера А1, будівля вигрібної ями літера А2 розташовані на відстані 11,1 та 19 метрів.Також згідно викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року) на прилеглій території в наявності інженерні споруди, зазначені як вигрібні ями- найближча на відстані 3,5 м, що є порушенням п.2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць . На відстані 19 м відж стіни житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189) розташований контейнерний майданчик зі сміттєзбірниками згідно викопіровки з матеріалів розміщення земельної ділянки (кадастровий номер 2320355400:01:005:0189), представленої уповноваженою особою ОСОБА_3 (довіреність від 16.01.2020 року), що є порушенням п.2.8 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць . Про виявлені порушення був складений Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта №961/06 від 09.07.2020 року.
Також вважаю за необхідне відзначити, що ст. 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до положень ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Стаття 75 КАС України визначає, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Згідно ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Однак вказаних доказів Позивач не надає, що вказує на те, що його доводи, які зазначені в позовній заяві відносяться до статусу припущень.
Щодо притягнення Позивача до адміністративної відповідальності, яке відбулось без перевірки всіх обставин вчиненого правопорушення
Як було зазначено вище, 01.06.2020 року ОСОБА_2 звернувся з заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області з заявою про проведення перевірки дотримання Обслуговуючим кооперативом САН СІТІ вимог санітарних норм та правил в частині експлуатації та розміщення вигрібних ям, сміттєзбірників, які розташовані на земельній ділянці, кадастровий номер 2320355400:01:005:0235, яка перебуває у користування ОК САН СІТІ та межує з земельною ділянкою, кадастровий номер 2320355400:01:005:0189, і яка перебуває у власності ОСОБА_2 , копія звернення додавалась до заяви про залучення третьої особи.
За результатами розгляду звернення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області здійснено перевірку, про що складено Акт санітарне - епідеміологічного обстеження від 09.07.2020 р. № 961/06 та винесено припис про усунення порушень вимог санітарного законодавства виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) від 15.07.2020 р. №961/06.
Крім того, 28.07.2020 року відносно керівника ОК САН СІТІ ОСОБА_1 винесено постанову № 529 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Як вбачається з матеріалів перевірки та винесеної постанови, Позивача по справі притягнули до адміністративної відповідальності за порушення в т.ч. п. 2.8 та п. 2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць. Відповідно до п. 2.8 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м. На території садибної забудови населених пунктів відстань від контейнерних майданчиків до меж присадибних ділянок зі сторони вулиць повинна складати не менш як 5 м. Місця розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів на присадибній ділянці та відстань від них до власного житлового будинку визначає власник цього будинку з додержанням правил добросусідства. Спірні питання щодо місць розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів на території присадибної ділянки розглядаються у порядку вирішення земельних спорів згідно з законодавством. Відповідно до п. 2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць вигреби повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м. Місце розміщення вигребу на присадибній ділянці та відстань від нього до власного житлового будинку визначає власник цього будинку з додержанням правил добросусідства. Спірні питання щодо місць розміщення вигребів на території присадибної ділянки розглядаються у порядку вирішення земельних спорів згідно з законодавством. В умовах нецентралізованого водопостачання вигреби на території присадибної ділянки повинні бути віддалені від індивідуальних колодязів і каптажів джерел на відстань не менше 20 м, при цьому відстань від вигребів до громадських колодязів і каптажів джерел повинна бути не менше 50 м. При цьому слід враховувати напрямок схилу ділянки.
Як вбачається зі ст. 22 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення У процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій їх власник зобов`язаний створити безпечні і здорові умови праці та відпочинку, що відповідають вимогам санітарних норм, здійснювати заходи, спрямовані на запобігання захворюванням, отруєнням, травмам, забрудненню навколишнього середовища. Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки і території відповідно до вимог санітарних норм.
Позивачем не спростовується факт не використання будівель вигрібних ям за своїм цільовим призначенням.
Позивачем не доведено належними та допустимими доказами, що будівлі вигрібних ями були:
- по-перше, збудовані відповідно до вимог законодавства, з отриманням відповідних дозвільних документів та були введені в експлуатацію;
- по-друге, збудовані саме в 1991 році, первісна реєстрація права власності на будівлі вигрібних ям відбулось саме в квітні 2020 року і першим власником вказаних будівель вигрібних ям є ОК САН СІТІ , яким станом на квітень 2020 року керувала Позивач по справі;
- по-третє, розміщенні на іншій відставні аніж та яка зазначена в схемі М 1:500, і яка підготовлена сертифікованим - інженером землевпорядником та міститься в матеріалах перевірки Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.
Пункт 2.8 та п. 2.22 Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць визначають вимоги щодо місця розташування вигрібних ям та сміттєзібрників, які з боку керівника ОК САН СІТІ не дотримані, спростування дотримання санітарних норм та правил -позивачем до суду надано не було.
Таким чином, сам факт складу правопорушення, так і подія правопорушення підтвердженні, що є наслідком для притягнення до адміністративної відповідальності позивача, та свідчить про законність винесеної постанови.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 8, 9, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 79, 242, 243, 244, 245 246, п. 1 ч. 3 ст. 286 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 до Начальника управління державного нагляду за дотриманням законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Власової Світлани Миколаївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення залишити без задоволення.
Постанову про накладення адміністративного стягнення №529 від 28.07.2020 року, винесену начальником управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізької області Власовою Світланою Миколаївною щодо накладення на ОСОБА_1 адміністративного штрафу в розмірі 204 гривень залишити без змін.
Апеляційна скарга на судове рішення подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня складення повного судового рішення. Дата складення повного судового рішення 22.09.2020 року.
Суддя
Суд | Якимівський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91796012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Якимівський районний суд Запорізької області
Ковальчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні