Рішення
від 28.09.2020 по справі 640/18065/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2020 року м. Київ № 640/18065/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЗЕЙТ ГРУП" (Дмитрівська б.71 оф.208, м. Київ 135,01135, код ЄДРПОУ41536078)

до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 39439980)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося товариство з обмеженою відповідальністю АЗЕЙТ ГРУП (далі - позивач) з позовом до Головного управління ДФС у м.Києві (далі - відповідач), у якому просить визнанати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.06.2019р. №0482721207.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2019р. адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.10.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

В обґрунтування свої позовних вимог, позивач не погоджується із висновками акту перевірки від 22.05.2019 року за №4330/26-15-12-07-20/41536708 та винесеним на їх підставі податковим повідомленням-рішенням від 11.09.2019 року №0482721207 у зв`язку з неправомірним тлумаченням контролюючим органом чинного законодавства України.

Також зазначає, що 31.03.2019 року ТОВ АЗЕЙТ ГРУП у відповідності з п.п. г) п. 198.5 ст.198 ПКУ було складено ПН №5 з ознакою не підлягає наданню отримувачу (покупцю), тип причини 13 та покупцем - ТОВ АЗЕЙТ ГРУП з ІПН 600000000000 (ПН складена самому собі). Зазначена ПН була зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) 26.04.19 року з затримкою на 11 днів.

Відтак, винесене контролюючим органом оспорюване податкове повідомлення-рішення щодо застосування до позивача штрафу у розмірі 10% за порушення граничних строків реєстрації ПН №5 з ознакою не підлягає наданню отримувачу (покупцю), тип причини 13 згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки при реєстрації податкової накладної, що не підлягають наданню покупцю ( Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини ) необхідно зазначити конкретні причини, що визначенні пунктам 8, 10-15 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

Натомість, відповідач по-іншому тлумачить дану норм, зокрема у листі ДФС України від 14.04.17 р. №11310-09-10/10306 не виокремлюється окремим видом податкові накладні, що не підлягають наданню покупцю, і по таким податковим накладним на думку фіскального органу застосовуються санкції, визначенні пп. 120-1.1 ПК.

Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує проти позовних вимог та вказує на те, що відповідно до матеріалів перевірки та податкових накладних, розрахунків коригування до таких податкових накладних, встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), але складені у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності (тип 13 згідно п. 8 Порядку № 1307), що в свою чергу не є складеними на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або складеними на операції з постачання товарів/послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Також зазначає, що відповідно до п. 17 Порядку № 1307, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 року для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні. У податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, у графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої частини робиться помітка "Без ПДВ". Зазначене не поширюється на операції з постачання товарів/послуг, до яких одночасно застосовуються як нульова ставка, так і основна та/або ставка 7 відсотків. У такому разі складається одна податкова накладна, у якій заповнюються відповідні графи нижньої табличної частини.

Операції, що оподатковуються за нульовою, основною ставкою або ставкою 7 відсотків, відображаються в окремих рядках нижньої табличної частини податкової накладної.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що 03.10.2018 року між ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 , код ЄДРПОУ 40469505 та ТОВ АЗЕЙТ ГРУП був укладений Договір поставки № 03/10-18. У відповідності до п. 2.2. Договору термін поставки кожної партії Товару вказується в Специфікації на дану партію Товару. До Договору поставки № 03/10-18 від 03.10.2018 року було укладено Специфікацію №1 у відповідності до якої ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 зобов`язується поставити ТОВ АЗЕЙТ ГРУП бетон марки С 25/30 в термін не пізніше до 30.03.2019 року. Поставка бетону може здійснюватися відповідно до виробничих потреб ТОВ АЗЕЙТ ГРУП керуючись кінцевою датою поставки бетону вказаної у Специфікації.

На виконання умов Специфікації №1 від 03.10.2018 року до Договору поставки № 03/10-18 від 03.10.2018 року ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 було сформовано податкові накладні, а саме: №8 від 04.03.2019р., №5 від 03.03.2019р., №10 від 05,03.2019р., №15 від 08.03.2019р., №22 від 11.03.2019р., №50 від 17.03.2019р., №23 від 12.03.2019 p., № 27 від 14.03.2019р., №51 від 18.03.2049р., №18 від 09.03.2019р., №19 від 10.03.2019р., №30 від 15.03.2019р.,№57 від 20.03.2019р., №64 від 23.03.2019р., №58 від 21.03.2019р., №11 від 06.03.2019р., №14 від 07.03.2019р.,№26 від 13.03.2019р., №53 від 19.03.2019р.

Також вказує на те, що враховуючи той факт, що ТОВ АЗЕЙТ ГРУП не було отримано від ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 первинних документів на підставі яких повинна була здійснюватися поставка бетону, було надано відповідні бухгалтерські консультації, на підставі яких 19.04.2019 року ТОВ АЗЕЙТ ГРУП було подано Податкову декларацію за реєстраційним номером 9078445922 без врахування податкового кредиту отриманого від ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 на суму 1 383 549,96 грн., який дорівнює сумі податкових накладних №8 від 04.03.2019р., №5 від 03.03.2019р., №10 від 05.03.2019р., №15 від 08.03.2019р., №22 від 11.03.2019р., №50 від 17.03.2019р., №23 від 12.03.2019 p., № 27 від 14.03.2019р., №51 від 18.03.2049р., №18 від 09.03.2019р., №19 від 10.03.2019р., № 30 від 15.03.2019р.,№57 від 20.03.2019р., №64 від 23.03.2019р., №58 від 21.03.2019р., №11 від 06.03.2019р., №14 від 07.03.2019р.,№26 від 13.03.2019р., №53 від 19.03.2019р.

Однак, 29.04.2019 року, ТОВ АЗЕЙТ ГРУП керуючись отриманими роз`ясненням від ФОП ОСОБА_1 п.п. г) п. 198.5 ст.198 ПКУ та роз`ясненнями ДФСУ, викладеними у абзаці 7 листа Про податок на додану вартість № 24876/7/99-99-19-0302-17 від 09.07.2015 було складено зведену ПН №5 від 31.03.2019 року (реєстраційний номер документу 9087352724) з ознакою не підлягає наданню отримувачу (покупцю), тип причини 13 та покупцем - ТОВ АЗЕЙТ ГРУП з ІПН 600000000000 (ПН складена самому собі). Зазначена ПН була зареєстрована в ЄРПН 26.04.19 року з затримкою на 11 днів.

Позивач зазначає, що фактично у березні 2019 року поставка бетону не відбувалася у зв`язку з відсутністю у ТОВ АЗЕЙТ ГРУП виробничої необхідності використання бетону при проведенні будівельно-монтажних робіт. Так як термін поставки бетону згідно Специфікації №1 збігає 30.03.2019, сторони підписали Специфікацію №2 з узгодженим терміном поставки до 03.04.2019 року.

При цьому, у відповіді на відзив позивач вказує на те, що керуючись податковим законодавством та враховуючи той факт, що в податкову декларацію за реєстраційним номером 9078445922 від 19.04.2019 року, ТОВ АЗЕЙТ ГРУП не включив ПН №8 від 04.03.2019р., №5 від 03.03.2019р., №10 від 05.03.2019р., №15 від 08.03.2019р., №22 від 11.03.2019р., №50 від 17.03.2019р., №23 від 12.03.2019 p., № 27 від 14.03.2019р., №51 від 18.03.2049р., №18 від 09.03.2019р., №19 від 10.03.2019р., № ЗО від 15.03.2019р., №57 від 20.03.2019р., №64 від 23.03.2019р., №58 від 21.03.2019р., №11 від 06.03.2019р., №14 від 07.03.2019р.,№26 від 13.03.2019р., №53 від 19.03.2019р. до складу податкового кредиту за березень 2019 року, то в податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2019 року № 9102822299 від 17.05.2019 року ТОВ АЗЕЙТ ГРУП не було включено РК, які були подані ТОВ ЄВРОВЕКТОР 2016 , а саме: РК №79 від 16.04.2019 до ПН №8 від 04.03.2019, РК №80 від 16.04.2019 до ПН №5 від 03.03.2019, РК №83 від 16.04.2019 до ПН №10 від 05.03.2019, РК №86 від 16.04.2019 до ПН №11 від 06.03.2019, РК №88 від 16.04.2019 до ПН №14 від 07.03.2019, РК №89 від 16.04.2019 до ПН №15 від 08.03.2019, РК №90 від 16.04.2019 до ПН №18 від 09.03.2019, РК №92 від 16.04.2019 до ПН №19 від 10.03.2019, РК №94 від 16.04.2019 до ПН №22 від 11.03.2019, РК №97 від 16.04.2019 до ПН №23 від 12.03.2019, РК №99 від 16.04.2019 до ПН №26 від 13.03.2019, РК №100 від 16.04.2019 до ПН №27 від 14.03.2019, РК №103 від 16.04.2019 до ПН №30 від 15.03.2019, РК №105 від 16.04.2019 до ПН №50 від 17.03.2019, РК №107 від 16.04.2019 до ПН №51 від 18.03.2019, РК №109 від 16.04.2019 до ПН №53 від 19.03.2019, РК №110 від 16.04.2019 до ПН №57 від 20.03.2019, РК №116 від 16.04.2019 до ПН №64 від 23.03.2019, РК №112 від 16.04.2019 до ПН №58 від 21.03.2019 та РК № 2 від 25.04.2019 до ПН №5 від 31.03.2019 (реєстраційний номер документу 9087790443), яка була подана ТОВ АЗЕЙТ ГРУП .

Вважає, що за результатами господарської діяльності, ТОВ АЗЕЙТ ГРУП було відображено суму позитивного значення між податковими зобов`язаннями та податковим кредитом з вирахуванням податкового кредиту у сумі 1 383 549,96 грн., а отже ТОВ АЗЕЙТ ГРУП не було нанесено збитків державному бюджету України, а навпаки нанесено шкоди ТОВ АЗЕЙТ ГРУП , шляхом збільшення податкових зобов`язань.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "АЗЕЙТ ГРУП" (ПН 41536708) за березень 2019 року

За результатами камеральної перевірки відповідачем складений Акт №4330/26-15-12-07-20/41536708 від 22.05.2019 року, в якому встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за березень 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме податкової накладної №5 від 21.03.2019 року на суму 1383549,96 грн. з затримкою на 11 днів.

На підставі вказаного Акту від 22.05.2019 року відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.06.2019 року №0482721207 про оплату штрафних санкцій у сумі 138355,00 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму 1383549,96 грн.

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомлення-рішенням позивач звернувся із скаргою від 09.07.2019 року №11/19 (вх. ДФС №28155/6 від 09.07.2019) до ДФС України.

За результатами розгляду скарги позивача від 09.07.2019 року, ДФС України 06.09.2019 року рішенням №876/6/99-00-08-0505 залишила податкове повідомлення-рішення від 11.06.2019 року №0482721207 без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Незгода позивача із прийнятим рішенням зумовила його звернення до суду із даним позовом, при вирішенні якого Окружний адміністративний суд міста Києва виходить із наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування та повернення в разі переплати, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

Відповідно до п. п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Пункт 201.1 статті 201 ПК України передбачає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абз. 8,9 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Водночас положеннями п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

З аналізу вказаних норм вбачається, що п.201.10 ст.201 ПК України виокремлено такі види податкових накладних, які підлягають реєстрації в ЄРПН: податкові накладні, які не надаються покупцю та податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. При цьому, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст.120-1 ПК України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Даний правовий висновок у спірних правовідносинах викладено Верховним Судом у постановах від 04.09.2018 р. по справі № 816/1488/17, від 11.12.2018 р. по справі № 807/68/18, від 07.02.2019 р. по справі № 808/3250/17.

Підпункт 20.1.4 пункту 20.1 статті 20Податкового кодексу України встановлює, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1307 від 31 грудня 2015 року (далі - Порядок N№1307) встановлено, що при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" зазначається тип причини:

01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);

02 - Складена на постачання неплатнику податку;

03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;

09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

11 - Складена за щоденними підсумками операцій;

12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

Відповідно до п. 11 Порядку №1307 у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної у графі "Зведена податкова накладна" зазначається код ознаки: 1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України; 2 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України; 3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку; 4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної в графі "Зведена податкова накладна" робиться помітка "X".

У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Як свідчать обставини справи та не заперечується позивачем, на підставі аналізу даних ЄРПН відповідачем під час здійсненні перевірки встановлено, що позивачем 26.04.2019 року зареєстровано в ЄРПН податкову накладну від 31.03.2019 року №5 на суму ПДВ 1383549,96 грн. при граничному терміні реєстрації 15.04.2019 року, тобто із затримкою реєстрації на 11 календарних днів.

Пунктом 16 Порядку № 1307 визначено, що таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б.

До розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, зокрема, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

У графі 8 зазначається код ставки: 20 -у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901-у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Водночас, до графи 9 податкових накладних вноситься код пільги. Графа 9 заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування податком на додану вартість.

У графі 9 зазначається код відповідної пільги з податку на додану вартість згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДФС станом на дату складання податкової накладної.

У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв`язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляється умовний код "99999999 , а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи Податкового кодексу України та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування.

До розділу А податкової накладної (рядки І - X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме:

у рядку І зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість;

у рядках II - IV зазначаються суми податку на додану вартість, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках V та VI;

у рядках V - IX зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 нижньої табличної частини податкової накладної.

У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, рядки II - VIII не заповнюються.

Відповідно до п. 17 Порядку № 1307, для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні. У податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, у графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої частини робиться помітка "Без ПДВ".

Зазначене не поширюється на операції з постачання товарів/послуг, до яких одночасно застосовуються як нульова ставка, так і основна та/або ставка 7 відсотків. У такому разі складається одна податкова накладна, у якій заповнюються відповідні графи нижньої табличної частини.

Операції, що оподатковуються за нульовою, основною ставкою або ставкою 7 відсотків, відображаються в окремих рядках нижньої табличної частини податкової накладної.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Як встановлено судом, із позовної заяви не вбачається посилань позивача на спростування висновків контролюючого органу.

На підтвердження своїх доводів щодо відсутності порушень з боку позивача належних та допустимих доказів до суду не надано.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 77, 122, 123, 242, 243, 251, 255 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АЗЕЙТ ГРУП" (Дмитрівська б.71 оф.208, м. Київ 135,01135, код ЄДРПОУ41536078) - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91816488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18065/19

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні