Рішення
від 29.09.2020 по справі 160/11836/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2020 року Справа № 160/11836/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Ількова В.В., при секретарі: за участю: представника позивача: представника відповідача: Мартіросян Г.А., Чимбар А.Д., Паніної О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу №160/11836/20 за позовом ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 року №13, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

1. О 08 годині 45 хвилин 28 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною і скасувати постанову Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області від 25 вересня 2020 року №13 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року і про перерахування в восьмиденний строк грошової застави до сільського бюджету;

- зобов`язати Любимівську сільську територіальну виборчу комісію Дніпровського району Дніпропетровської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

2. Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.09.2020 року цю справу передано на розгляд судді Ількову В.В .

3. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративно суду від 28.09.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №160/11836/20 та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання о 09:00 год. 29.09.2020 року.

4. Також, ухвалою суду від 28.09.2020 року витребувано у позивача належним чином засвідчені докази по справі:

- інформацію (відомості) щодо рахунку, з якого була здійснена оплата грошової застави позивача ОСОБА_1 .

5. Ухвалою суду від 28.09.2020 року витребувано у відповідача належним чином засвідчені докази по справі, а саме:

- усі подані ОСОБА_1 документи для реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

- копію квитанції №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року;

- копію протоколу засідання територіальної виборчої комісії, на якому прийнято оскаржуване рішення;

- копію постанови №13 від 25.09.2020 року.

6. 28.09.2020 року відповідачем до суду було надано відзив на позовну заяву позивача разом із витребуваними ухвалою доказами по справі.

7. О 16 годині 20 хвилин 28 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшла заява про забезпечення позову, в якій позивач просить суд:

- застосувати заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії п.2 постанови №13 від 25.09.2020 року Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області та заборони Любимівській сільській територіальній виборчій комісії Дніпровського району Дніпропетровської області здійснювати виконання п.2 постанови №13 від 25.09.2020 року до набрання чинності рішенням суду у справі Дніпропетровського окружного адміністративного суду №160/11836/20.

8. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2020 року у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову в адміністративній справі №160/11836/20 за позовом ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 року №13, зобов`язання вчинити певні дії, було відмовлено. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 630,60 гривень.

9. Також, 28.09.2020 року позивачем на виконання вимог ухвали суду від 28.09.2020 року було надано письмову інформацію (відомості) щодо рахунку, з якого була здійснена оплата грошової застави позивача ОСОБА_1 .

10. Ухвалою суд 29.09.2020 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 29.09.2020 року о 13:15 годині.

11. 29.09.2020 року завершено розгляд справи по суті.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

12. Представником позивача у судовому засіданні зазначено, що позивачем особисто 21 вересня 2020 року було подано заяву про самовисування для реєстрації на посаду Любимівського сільського голови Дніпропетровського району в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області, розташованій по вул.Садовій,1 в с.Любимівка Дніпровського району Дніпропетровської області.

13. 25 вересня 2020 року відповідачем було прийнято постанову №13 про відмову ОСОБА_1 у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради. На думку позивача, ця постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

14. Позивач вказує, що відповідач посилається на дві підстави для відмови йому у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради.

15. Під час розгляду поданих позивачем документів, виборча комісія встановила, що у квитанції № 0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року про внесення грошової застави не вказано прізвище, ім`я, по батькові суб`єкта і тому не можливо встановити належним чи неналежним суб`єктом внесена застава, а також вказаний в цій квитанції рахунок № НОМЕР_1 , з якого, на думку членів виборчої комісії, було здійснено плату грошової застави, співпадає з рахунком іншого кандидата, визначеного в квитанції № 0.0.1842115528.1 від 19.09.2020 року, що обумовило висновок членів виборчої комісії про те, що грошова застава сплачена іншим кандидатом.

16. У позовній заяві вказано, що у дублікаті квитанції № 0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року про внесення грошової застави вказано, що платником є ОСОБА_1 .

17. Банківський рахунок, який зазначений в постанові як рахунок, з якого здійснювалась плата грошової "застави, є рахунком Управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області. Це підтверджується Додатком №10 до Порядку Інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів.

18. Крім того, частиною 3 ст. 230 Виборчого кодексу України (далі по тексту - ВК України) встановлено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

19. Представник позивача зазначив, що позивач був позбавлений можливості усунути недоліки, згідно положень ч.3 ст. 230 ВК України.

20. На думку позивача, подана ним квитанція №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року містила всю необхідну інформацію про платника, суму, рахунок отримувача та інші дані та не могла бути перешкодою для розуміння відповідачем викладених в ній відомостей.

21. Таким чином, позивач вважає, що постанову №13 про відмову йому у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради було прийнято в порушення порядку ст.230 Виборчого кодексу України, у зв`язку із чим позивач звернувся до суду із цим позовом, посилаючись порушення його права бути обраними до органів місцевого самоврядування.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

22. Відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

23. 21 вересня 2020 року ОСОБА_1 звернувся особисто до Любимівської сільської ТВК із заявою про реєстрацію його кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області. Заява позивачем була підписана 21.09.2020 року.

24. До заяви про реєстрацію позивачем надані такі документи: автобіографія ОСОБА_1 у паперовому вигляді; автобіографія ОСОБА_1 від 21.09.2020 року на електронному носії; одна фотокартка 4X6 у паперовому вигляді та на електронному носії; копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата та довідка про реєстрацію місця проживання особи; документ про внесення грошової застави, а саме квитанція № 0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року.

25. Після отримання документів, членом комісії, відповідальним за прийняття документів згідно ч.3 ст. 224 Виборчого кодексу України складено довідку та, як вказує відповідач, її було видано позивачу.

26. 22 вересня 2020 року під час перевірки Любимівською сільською ТВК документів кандидата на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, встановлено невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства.

27. У поданій позивачем квитанції № 0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року відсутня інформація про особу - платника грошової застави.

28. 22 вересня 2020 року комісією складено акт про відсутність необхідної інформації у поданих документах.

29. Відповідач, зазначає, що у встановлений законом строк кандидатом ОСОБА_1 будь-яких уточнюючих документів до Любимівської сільської ТВК надано не було.

30. Відповідачем було прийнято постанову №13 від 25.09.2020 року про відмову ОСОБА_1 у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування, в багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

31. Також, представник відповідача вказав, що у постанові № 13 від 25.09.2020 року була допущена помилка в даті подання позивачем документів. Помилково вказано дату 22.09.2020 року, але позивачем були подані документи 21.09.2020 року, що також підтверджується довідкою від 21.09.2020 року №27 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського голови на місцевих виборах 25.10.2020 року.

32. Крім того, у відповідності до положень ч.4 ст. 225 ВК України у разі прийняття сільською, селищною, районною у місті, міською, районною, обласною територіальною виборчою комісією та виборчою комісією Автономної Республіки Крим рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати та/або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутих організацією партії або шляхом самовисування, внесена грошова застава у п`ятиденний строк після прийняття такого рішення перераховується на рахунок організації партії або на рахунок, вказаний у заяві, поданій до відповідної виборчої комісії особою, висунутою шляхом самовисування.

33. У судовому засіданні, під час розгляду справи, відповідачем також було зазначено, що згідно постанови №10 від 16.09.2020 року територіальною виборчою комісією було зареєстровано ОСОБА_3 кандидатом на посаду Любимівського сільського голови Дніпровського району Дніпропетровської області, висунутого шляхом самовисування.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

34. Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

35. Центральна виборча комісія постановою від 08 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

36. 21 вересня 2020 року, о 16 год 50 хв., до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії, позивачем ОСОБА_1 особисто було подано заяву про самовисування та інші, визначені частиною другою статті 224 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатом на посаду Любимівського сільського голови Дніпровського району в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

37. Зазначене вище також підтверджується довідкою від 21.09.2020 року №27 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського голови на місцевих виборах 25.10.2020 року.

38. До заяви про реєстрацію ОСОБА_1 були надані такі документи:

- автобіографія ОСОБА_1 у паперовому вигляді; - автобіографія ОСОБА_1 від 21.09.2020 року на електронному носії;

- одна фотокартка 4X6 у паперовому вигляді та на електронному носії;

- копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата та довідка про реєстрацію місця проживання особи;

- документ про внесення грошової застави, а саме квитанція №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року.

39. Згідно матеріалів справи, встановлено, що 22 вересня 2020 року під час перевірки Любимівською сільською ТВК документів кандидата на посаду сільського голови Любимівської сільської ради встановлено невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства.

40. У поданій позивачем квитанції №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року відсутня інформація про особу - платника грошової застави.

41. 22 вересня 2020 року комісією складено акт про відсутність, у поданих на реєстрацію документах, кандидата на посаду сільського голови Любимівської міської ради, ОСОБА_1 , інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена.

42. Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що вказаний акт від 22.09.2020 року, позивач не отримував.

43. Як зазначає відповідач, що у встановлений законом строк, кандидатом ОСОБА_1 будь-яких уточнюючих документів до Любимівської сільської ТВК надано не було.

44. Любимівською сільською територіальною виборчою комісією Дніпровського району Дніпропетровської області було прийнято постанову №13 від 25.09.2020 року, якою відмовлено у реєстрації ОСОБА_1 у кандидати на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

45. Згідно цієї постанови №13 від 25.09.2020 року, під час розгляду поданих кандидатом, ОСОБА_1 документів, Любимівською сільською територіальною виборчою комісією Дніпровського району Дніпропетровської області встановлено, що у квитанції №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року (час оплати 15:20:36 год.) про внесення грошової застави, яку надав ОСОБА_1 , не вказано прізвище, ім`я, по-батькові суб`єкта, тому не можливо встановити належним чи неналежним суб`єктом внесена застава.

46. Таким чином, відповідачем було вказано, що усупереч вимогам частини другої статті 225 Виборчого кодексу України, грошова застава була сплачена іншим кандидатом, оскільки рахунок № НОМЕР_2 , з якого було здійснено плату грошової застави співпадає з рахунком іншого кандидата, визначеного в квитанції №0.0.1842115528.1 від 19.09.2020 року.

47. Відповідач дійшов висновку у постанові № 13 від 25.09.2020 року, що це порушення є не можливим, тому Любимівською сільською територіальною виборчою комісією було прийнято постанову №13 від 25.09.2020 року про відмову ОСОБА_1 у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування, в багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

48. Також, постановою встановлено, що внесену грошову заставу у восьмиденний строк перерахувати, відповідно до ч.8 статті 225 Виборчого кодексу України, до сільського бюджету.

49. Таким чином, позивачу ОСОБА_1 було відмовлено в реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, оскільки, на думку відповідача, ним не надано належного документу про внесення грошової застави відповідно до положень ст.ст.224, 225 Виборчого кодексу України.

50. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить із такого.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

51. Згідно ч. 1 ст. 224 ВК України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

52. Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

53. Відповідно до ч. 2 ст. 224 ВК України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред`явлення ним документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, та подання ним документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, а також подання особисто підписаної ним заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного, міського голови із згодою на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних у зв`язку з участю у місцевих виборах.

54. Таким чином, підставою для реєстрації виборчою комісією кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування є, зокрема, подання кандидатом документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, зокрема: документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 ВК України.

55. Відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 225 ВК України організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.

56. Згідно положень ч.3 ст. 225 ВК України реквізити рахунку для внесення грошової застави не пізніш як на другий день після початку виборчого процесу розміщуються відповідною територіальною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності) та/або на стенді офіційних матеріалів такої комісії, а також передаються до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному веб-сайті.

57. Частиною 4 ст. 225 ВК України передбачено, що у разі прийняття сільською, селищною, районною у місті, міською, районною, обласною територіальною виборчою комісією та виборчою комісією Автономної Республіки Крим рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати та/або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутих організацією партії або шляхом самовисування, внесена грошова застава у п`ятиденний строк після прийняття такого рішення перераховується на рахунок організації партії або на рахунок, вказаний у заяві, поданій до відповідної виборчої комісії особою, висунутою шляхом самовисування.

58. У разі надходження на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії для внесення грошової застави коштів у меншому розмірі, ніж визначено частинами першою, другою цієї статті, та/або коштів, які внесені із порушенням вимог, встановлених цією статтею, такі кошти поверненню не підлягають та у восьмиденний строк після закінчення строку реєстрації кандидатів перераховуються відповідно до сільського, селищного, міського, обласного, республіканського Автономної Республіки Крим бюджету.

59. Відповідно до ч. 1 ст. 229 ВК України кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

60. Згідно ч. 7 ст. 229 ВК України сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

61. Пунктом 1 ч. 2 ст. 230 ВК України визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).

62. Згідно положень ч.2 ст. 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

63. Відповідно до положень ч.3 ст. 230 Виборчого кодексу України встановлено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

64. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

65. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

66. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

67. Дослідивши матеріали справи, встановлено, що 21 вересня 2020 року, о 16 год 50хв., до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії, ОСОБА_1 було особисто подано заяву про самовисування та інші, визначені частиною другою статті 224 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатом на посаду Любимівського сільського голови Дніпровського району в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

68. Вказане вище, також підтверджується поясненнями представника відповідача, а також довідкою від 21.09.2020 року №27 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського голови на місцевих виборах 25.10.2020 року.

69. Під час розгляду поданих кандидатом, ОСОБА_1 документів, Любимівською сільською територіальною виборчою комісією Дніпровського району Дніпропетровської області, було встановлено, що у квитанції № 0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року (час оплати 15:20:36 год.) про внесення грошової застави не вказано прізвище, ім`я, по-батькові суб`єкта і тому не можливо встановити належним чи не належним суб`єктом внесена застава.

70. Крім того, під час розгляду поданих позивачем документів відповідачем також було вказано, що у цій же квитанції рахунок № НОМЕР_1 , з якого, на думку членів виборчої комісії, було здійснено плату грошової застави, співпадає з рахунком іншого кандидата, визначеного в квитанції № 0.0.1842115528.1 від 19.09.2020 року, що обумовило висновок членів виборчої комісії про те, що грошова застава сплачена іншим кандидатом.

71. Згідно матеріалів справи, у якості документу про внесення грошової застави кандидатом ОСОБА_1 до територіальної виборчої комісії надана квитанція №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року (час оплати 15:20:36 год.) (а.с.62), однак, відповідачем не було встановлено ким внесена грошова застава, інформація щодо платника по цій квитанції була відсутня.

72. Враховуючи вищевказане, відповідач дійшов висновку, що це порушення є не можливим, тому Любимівською сільською територіальною виборчою комісією було прийнято постанову №13 від 25.09.2020 року про відмову ОСОБА_1 у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування, в багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

73. Таким чином, відповідачем на своєму засіданні, яке відбулось 25.09.2020 року, за наслідками розгляду документів позивача для реєстрації у кандидати на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року було прийнято оскаржувану позивачем постанову №13 про відмову у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, а також про перерахування внесеної грошової застави у восьмиденний строк, відповідно до ч.8 статті 225 Виборчого кодексу України, до сільського бюджету.

74. Дослідивши докази по справі, слід зазначити про таке.

75. Відповідно до ч. 8 ст. 7 ВК України будь-які прямі чи непрямі привілеї або обмеження виборчих прав громадян України за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками забороняються.

76. Не допускаються обмеження щодо участі громадян України у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених Конституцією України та цим Кодексом. Рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками (п. 1 ч. 5 ст. 12 ВК України).

77. Підставою для реєстрації виборчою комісією кандидата на посаду сільського голови, висунутого шляхом самовисування є, зокрема, обов`язкове подання кандидатом документу про внесення грошової застави відповідно до положень статті 225 ВК України.

78. Дослідивши докази по справі, встановлено, що 21 вересня 2020 року, о 16 год. 50хв., до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії, ОСОБА_1 особисто було подано заяву про самовисування та інші, визначені частиною другою статті 224 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатом на посаду Любимівського сільського голови Дніпровського району в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

79. До вказаних вище документів, позивачем, у тому числі, була долучена квитанція №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року (час оплати 15:20:36 год.) про внесення грошової застави (а.с.62).

80. У поданій до виборчої комісії квитанції №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року (час оплати 15:20:36 год.), дійсно відсутня інформація щодо платника грошової застави.

81. Під час розгляду справи позивачем до матеріалів справи були долучені дублікати квитанції №0.0.1844410691.1 від 25.09.2020 року (час оплати 21,09.2020 року о 15:20:36 год.) та №0.0.1844410691.1 від 28.09.2020 року (час оплати 21.09.2020 року о 15:20:36 год.) про внесення позивачем грошової застави (а.с.60, 61).

82. Згідно цих дублікатів квитанції №0.0.1844410691.1 від 25.09.2020 року та від 28.09.2020 року платником є ОСОБА_1 .

83. Також, слід вказати, що у квитанції №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року та у дублікатах квитанцій №0.0.1844410691.1 від 25.09.2020 року та від 28.09.2020 року визначено у якості призначення платежу: застава кандидата на посаду Любимівського сільського голови Дніпровського району, Дніпропетровської області.

84. Таким чином, позивачем ОСОБА_1 до суду були надані дублікати квитанції №0.0.1844410691.1 від 25.09.2020 року та від 28.09.2020 року, які містять інформацію про платника, ОСОБА_1 (час оплати 21.09.2020 року о 15:20:36 год), суму, рахунок отримувача та інші дані.

85. Згідно положень ч.2 ст. 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

86. Відповідно до положень ч.3 ст. 230 Виборчого кодексу України встановлено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

87. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

88. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

89. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

90. Дослідивши докази по справі, встановлено, що 22.09.2020 року відповідачем було складено акт про відсутність, у поданих на реєстрацію документах, кандидата на посаду сільського голови Любимівської міської ради, ОСОБА_1 , інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена.

91. Згідно змісту цього акту, встановлено, шо у поданій квитанції №0.0.1844410691.1 від 22.09.2020 року, 15:20:15, яка надана ОСОБА_1 не вказані ПІБ суб`єкта, яким було здійснено оплату. ОСОБА_1 засобами телефонного зв`язку було невідкладно повідомлено про виявлені недоліки: 22.09.2020 року о 09:42 год. - телефон було вимкнено. 22.09.2020 року о 09:58 год. - суб`єкт не відповів і не перетелефонував.

92. На думку відповідача, особу було належно повідомлено засобами телефонного зв`язку, але в установлений абзацем 3 ч.3 ст.230 Виборчого Кодексу України строк, особа не усунула зазначені недоліки, та не подала інформацію яка обов`язково має бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, оскільки з поданої ним квитанції не можливо ідентифікувати платника (п.1 ст.230 Виборчого кодексу України).

93. Під час розгляду справи у судовому засіданні представник позивача зазначив, що акт від 22.09.2020 року позивачем не було отримано, і його було позбавлено можливості усунення виявлених недоліків, згідно положень ч.3 ст.230 ВК України.

94. Крім того, згідно матеріалів справи, встановлено, що позивачем було здійснено оплату грошової застави - 21.09.2020 року о 15:20 год., а не як зазначено комісією у акті - 22.09.2020 року.

95. Вказане вище також підтверджується квитанцією №0.0.1844410691.1 від 21.09.2020 року, долученою відповідачем до матеріалів справи, а також наданими позивачем дублікатними цієї квитанції №0.0.1844410691.1 від 25.09.2020 року та від 28.09.2020 року.

96. Інших дзвінків відповідачем не здійснено, доказів належного повідомлення позивача, щодо виявлених недоліків, згідно положень ст. 230 Виборчого кодексу України, відповідачем не надано.

97. У матеріалах справи, відсутні додаткові докази повідомлення позивача, щодо виявлених недоліків.

98. Таким чином, позивач був позбавлений можливості усунення виявлених недоліків, згідно положень ч.3 ст. 230 ВК України.

99. Щодо доводів відповідача про те, що грошова застава сплачена іншим кандидатом, оскільки рахунок № НОМЕР_3 , з якого було здійснено плату грошової застави співпадає з рахунком іншого кандидата, визначеного в квитанції № 0.0.1842115528.1 від 19.09.2020 року, слід зазначити про такі обставини.

100. Банківський рахунок, який вказаний в оскаржуваній позивачем постанові як рахунок, з якого здійснювалась плата грошової "застави, є рахунком Управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, що підтверджується витягом та інформацією розміщеною на сайті ЦВК України (а.с.64).

101. Зазначене вище також, підтверджується Додатком №10 до Порядку Інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів.

102. Отже, оцінивши досліджені докази, слід дійти висновку, що висновки відповідача про наявність в діях позивача порушень положень ст.ст. 224,255 Виборчого кодексу України є недоведеними належними та допустимими доказами.

103. Відповідачем додаткових доказів на підтвердження своєї правової позиції суду не надано.

104. З урахуванням частини 2 статті 2 КАС України, оскаржувана постанова №13 від 25.09.2020 року прийнята не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та Законом України Про місцеві вибори ; необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); упереджено та нерозсудливо, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню, а оскаржувана постанова - скасуванню.

105. Щодо вимог постанови про здійснення перерахування в восьмиденний строк грошової застави, здійсненої позивачем, до сільського бюджету, у відповідності до ч.8 ст.225 ВК України, слід зазначити про таке.

106. Представник відповідача, в судовому засіданні, під час розгляду справи зазначив, що оскаржувана позивачем постанова №13 від 25.09.2020 року може бути скасована, в частині грошової застави, адже згідно положень ч.4 ст. 225 ВК України, у разі прийняття сільською, селищною, районною у місті, міською, районною, обласною територіальною виборчою комісією та виборчою комісією Автономної Республіки Крим рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати та/або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутих організацією партії або шляхом самовисування, внесена грошова застава у п`ятиденний строк після прийняття такого рішення перераховується на рахунок організації партії або на рахунок, вказаний у заяві, поданій до відповідної виборчої комісії особою, висунутою шляхом самовисування.

107. Частиною 5 ст. 225 ВК України також передбачено, що грошова застава, внесена організацією партії, яка висунула кандидатів у депутати, або організацією відповідної партії вищого рівня, або кандидатом, який висувався шляхом самовисування, повертається у разі, якщо за підсумками виборів організація партії отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів або кандидата визнано обраним у восьмиденний строк з дня офіційного оприлюднення результатів виборів депутатів, на рахунок суб`єкта внесення застави, з якого вносилася грошова застава.

108. Проте, відповідачем у неналежний спосіб прийнято рішення щодо здійснення перерахунку у восьмиденний строк грошової застави, здійсненої позивачем, до сільського бюджету, за ч.8 ст. 225 ВК України, що також визнав представник відповідача в судовому засіданні.

109. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

110. Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

111. Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

112. Разом з тим, слід вказати, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності.

113. Отже, під дискреційним повноваженням слід розуміти таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

114. У адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

115. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов`язку суд витребовує названі документи та матеріали, а якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів (частина 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

116. Відповідач, Любимівська сільська територіальна виборча комісія Дніпровського району Дніпропетровської області у спірних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень, який Виборчим кодексом України наділений повноваженнями приймати рішення про реєстрацію кандидатів на посаду сільського голови, висунутого шляхом самовисування або про відмову в їх реєстрації. Вказані повноваження є дискреційними.

117. Щодо судового контролю за дискреційними адміністративними актами суб`єктів владних повноважень Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював позицію з цього питання, згідно якої національні суди повинні проконтролювати, чи не є викладені у них висновки адміністративних органів щодо обставин у справі довільними та нераціональними, непідтвердженими доказами або ж такими, що є помилковими щодо фактів; у будь-якому разі суди повинні дослідити такі акти, якщо їх об`єктивність та обґрунтованість є ключовим питанням правового спору (пункти 156-157, 159 рішення у справі "Сігма радіо телевіжн лтд. проти Кіпру" (Sigma Radio Television ltd. v. Cyprus №32181/04); пункт 44 рішення у справі "Брайєн проти Об`єднаного Королівства" (Bryan v. the United Kingdom); пункти 47-56 рішення у справі "Путтер проти Болгарії" (Putter v. Bulgaria № 38780/02).

118. Поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

119. Тобто, дискреційними є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом такого права є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова "може".

120. Натомість, відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.

121. Аналогічна позиція викладена, зокрема у постанові Верховного Суду від 30 липня 2020 року у справі № 826/10085/16.

122. Враховуючи те, що визнання протиправним і скасування оскаржуваного рішення та зобов`язання Любимівську сільську територіальну виборчу комісію Дніпровського району Дніпропетровської області повторно розглянути подані позивачем документи не призведе до повного захисту прав позивача, оскільки реєстрація кандидатів на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування, завершується, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Любимівську сільську територіальну виборчу комісію Дніпровського району Дніпропетровської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

123. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 29.06.2019 року у справі № 855/161/19.

124. Отже, оскільки відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості прийнятого рішення, з урахуванням вимог, визначених частиною 2 статті 19 Конституції України, частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 року №13, зобов`язання вчинити певні дії, підлягає задоволенню.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

125. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

126. Відповідно до частини четвертої статті 242 КАС України судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

127. Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

128. Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

129. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

130. Справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права, яка проявляється в рівності всіх перед законом, цілях і засобах, що обираються для їх досягнення.

131. Справедливе застосування норм права - є передусім недискримінаційний підхід та неупередженість.

132. Положеннями частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

133. Отже, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позивачем обґрунтовані позовні вимоги щодо протиправності прийнятої відповідачем постанови №13 від 25.09.2020 року про відмову йому у реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради.

134. З огляду на викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області та визнання протиправною і скасування постанови Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області від 25 вересня 2020 року №13 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року і про перерахування в восьмиденний строк грошової застави до сільського бюджету, а також зобов`язання Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

135. Щодо розподілу судових витрат.

136. Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

137. Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

138. Відповідно до приписів статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1682,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

139. Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 268, 272, 273, 275 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 до Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 року №13, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

2. Визнати протиправною і скасувати постанову Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області від 25 вересня 2020 року №13 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року і про перерахування в восьмиденний строк грошової застави до сільського бюджету.

3. Зобов`язати Любимівську сільську територіальну виборчу комісію Дніпровського району Дніпропетровської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Любимівської сільської ради, висунутого шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі №1 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Любимівської сільської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 судові витрати у розмірі 1682,00 гривень.

5. Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код ОКПП НОМЕР_4 ).

6. Відповідач: Любимівська сільська територіальна виборча комісія Дніпровського району Дніпропетровської області (52042, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с.Любимівка, вул. Садова, 1, код ЄДРПОУ 43790996).

7. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

8. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

9. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

10. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України №2147-VIII від 03.10.2017 року).

Суддя В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91842524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11836/20

Постанова від 02.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні