Рішення
від 28.09.2020 по справі 400/4199/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2020 р. № 400/4199/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянув за правилами спрощеного провадження в письмовому порядку адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНТИН", вул. Проектна, 6 (в.Заводська,15/1,к15,54002), м.Миколаїв,54002

до відповідача:Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв,54001

про:визнання протиправним та нечинним п.2 рішення від 10.07.2019 р. №52/18,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АВЕНТИН (надалі-позивач або ТОВ АВЕНТИН ) звернулося до адміністративного суду з позовною заявою до Миколаївської міської ради ( надалі-відповідач), в якій просить визнати протиправним та нечинним п.2 рішення №52/18 від 10.07.2019.

Ухвалою від 04.12.2019 провадження у справі відкрито та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 15.01.2020 на 10:30 год.

Представник позивача 24.06.2020 надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмово провадження.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України суд, перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч.5 ст. 250 КАС України).

В обґрунтування позову позивач послався на те, що 10.07.2019 відповідач прийняв рішення №52/18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва , яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва. Позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги Конституції України, Податкового кодексу України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , що призвело до незаконного підвищення розміру плати за землю з 01.01.2020.

Позивач зазначає, що є землекористувачем відповідно до договору оренди землі, укладеному між позивачем та Миколаївською міською радою №8942 від 10.08.2012; права власності на земельні ділянки кадастровий номер 4810136300:07:001:0014 та кадастровий номер 4810136300:07:001:0076, відтак є суб`єктом застосування рішення відповідача Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва .

15.01.2020 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній у задоволенні позову просить відмовити, посилаючись, зокрема, на те, що п.2. рішення Миколаївської міської ради від 10.07.2019 №52/18 відповідає вимогам законодавства та прийнятий у відповідності до вимог чинного законодавства, органом який має всі повноваження на його ухвалення, та жодним чином не порушує інтереси та права позивача.

Позивач скористався своїм правом на відповідь на відзив, в якій наполягав на тому, що оспорюване рішення прийняте з порушенням пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України та відповідачем не дотримано порядку.

Дослідивши письмові докази, суд встановив таке.

10.07.2019 Миколаївська міська рада прийняла рішення №52/18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва .

У рішенні №52/18 вказано: Розглянувши технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Миколаєва, виготовлену державним підприємством Українським науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя, відповідно до вимог Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України Про оцінку земель , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва (додається). 2.Дане рішення набирає чинності 01.01.2020. 3.Визнати такими, що втратили чинність, з дня введення в дію цього рішення: 3.1 рішення Миколаївської міської ради від 27.01.2011 № 3/40 Про затвердження грошової оцінки земель м. Миколаєва ; 3.2. рішення Миколаївської міської ради від 09.06.2011 № 6/39 Про розгляд протесту прокуратури м. Миколаєва від 10.05.11 № 56-1889 вих.-11 на пункти 3, 5 рішення міської ради від 27.01.11 № 3/40 ; 3.3. пункт 1 рішення Миколаївської міської ради від 01.03.2012 № 15/24 Про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішень міської ради стосовно нормативної грошової оцінки земель м. Миколаєва . 4.Рекомендувати територіальним органам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у м. Миколаєві, відповідно до ст.23 Закону України Про оцінку земель , забезпечити своєчасну видачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. 5. З дня введення в дію цього рішення рекомендувати власникам земельних ділянок, користувачам та орендарям земельних ділянок комунальної власності м. Миколаєва, відповідно до положень ст. 286.2 Податкового кодексу України та ст.ст. 5, 13 Закону України Про оцінку земель : - замовити через департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради або електронні сервіси Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та отримати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджену цим рішенням; - надати копії цих витягів до територіальних органів Державної фіскальної служби України у Миколаївській області та управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради.

Рекомендувати територіальним органам Державної фіскальної служби України у м. Миколаєві: - здійснювати контроль за поданням податкових декларацій з плати за землю власниками, користувачами та орендарями земельних ділянок на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджену цим рішенням; - забезпечити нарахування земельного податку та орендної плати за земельні ділянки на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджену цим рішенням; - з метою нарахування фізичним особам земельного податку та орендної плати за землю замовити через департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради або електронні сервіси Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджену цим рішенням. ...

Відповідно до ст. 1 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру, зокрема, земельного податку.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (ч. 1 ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).

Разом з цим, дані про нормативну грошову оцінку стосовно окремої земельної ділянки за правилами ч. 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Водночас, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель , витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп.14.1.72 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп.14.1.136 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Відповідно до ст.12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Відповідно до ч.5 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Ст. 57 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.

Відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Нормами пп. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 ПКУ визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Посилання Відповідача на ч. 5 ст. 59 Закону України Про місцеве замоврядування щодо того, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію та на ч. 5 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , якою передбачено, що регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання є хибним.

Оскільки нормами п. 5.2. ст. 5 Подактового кодексу України, встановлено, що у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 14,1.147. п. 14.1. ст. 14 ПК України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, у зв`язку з чим до правовідносин сторін застосовуються саме поняття, терміни, правила та положення, встановлені ПК України.

Підпунктом 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 ПК України встановлено, що податкове законодавство України грунтується, в тому числі на такому принципі, як презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої Рішенням №52/18 тягне за собою зміну бази оподаткування, що є елементом земельного податку, у який не може бути внесена зміна пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки відповідно до підпункту 4.1.9. п. 4.1. ст. 4 ПКУ.

За таких обставин прийняте з порушенням підпункту 4.1.9. п. 4.1. ст. 4 ПКУ Рішення № 52/18 в частині пропуску шестимісячного строку, не може бути застосовано і протягом бюджетного 2020 року.

Позивач стверджує, що станом на 01.07.2019 та на дату звернення з позовною заявою до суду на офіційному порталі Державної податкової служби відсутні дані про рішення №52/18.

Відповідач-Миколаївська міська рада, не спростував дану інформацію та відповідно не довів суду правомірність своїх дій.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За таких обставин позов належить задовольнити, оскільки він обґрунтований та підтверджений матеріалами справи.

Однією з вимог заявлених позивачем в адміністративному позові, є вимога п.2 стягнути з відповідача судові витрати, в тому числі витрати на правничу допомогу . Позивач просить стягнути з відповідача витрати на правничу допомогу адвоката в сумі 20 000,00 грн.

Відшкодування витрат на правничу допомогу регулюється ст.. 134 КАС України. Відповідно до положень ст. 134 КАС України, витрати пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (ч. 1 ст. 134 КАС України).

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (ч.2 ст.134 КАС України). Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (ч.4 ст.134 КАС України). Позивач не надав суду жодних доказів на підтвердження понесених ним витрат на правничу допомогу.

З огляду на це, Суд вважає необґрунтованою вимогу про стягнення з відповідача витрат на професійну правничу допомогу.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України та підлягають поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариство з обмеженою відповідальністю "АВЕНТИН" (вул. Проектна, 6(в.Заводська,15/1,к15,54002),Миколаїв,54002 32507357) до Миколаївська міська рада (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 26565573) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та нечинним пункт 2 рішення Миколаївської міської ради від 10.07.2019 №52/18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва щодо Дане рішення набирає чинності 01.01.2019 .

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв,54001 КОД 26565573) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕНТИН" (вул. Проектна, 6(в.Заводська,15/1,к15,54002),Миколаїв,54002 КОД 32507357) судові витрати в розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок) .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91843907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/4199/19

Постанова від 15.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Постанова від 28.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні