Справа № 420/6932/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації Спортивний клуб Еколог до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
27.07.2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Громадської організації Спортивний клуб Еколог до Головного управління ДПС в Одеській області у якій позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Одеській області від 05.05.2020 року №0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 18556,28 грн. у тому числі штрафу в розмірі 15327,45 грн. та пені 3228,83 грн.
В обґрунтування позовної заяви, позивач зазначає, що відповідно до платіжних доручень № 405 від 08.05.2019р., № 411 від 05.06.2019р., № 415 від 09.07.2019р., № 422 від 02.08.2019р., № 3 від 10.09.2019р., ним здійснено перерахування коштів ЄСВ на рахунок № НОМЕР_1 , що відкритий на ім`я ДПІ у Київському районі м.Одеси на загальну суму 29124,00 грн. Платіжними дорученнями № 31 від 10.01.2020р., № 35 від 11.02.2020р., № 1 від 11.03.2020р., № 8 від 16.04.2020р., позивач здійснив перерахування коштів ЄСВ на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий на ім`я ДПІ у Київському районі м.Одеси на загальну суму 20970,00 грн. В платіжних дорученнях зазначено призначення платежів - ЄСВ. Проте, вказані кошти перераховано помилково на інший рахунок у зв`язку зміною розрахункових рахунків податкового органу на інші. Стосовно інших періодів, вказаних в рішенні №0072125005 (21.01.2016-08.12.2016; 21.12.2016-23.05.2017; 22.10.2019-10.12.2019), позивач зазначає, що здійснив вчасне перерахування ЄСВ на відповідні рахунки №НОМЕР_4, № НОМЕР_5 відкриті на ім`я ДПІ у Київському районі м.Одеси, а допущена позивачем технічна помилка, внаслідок якої кошти помилково були перераховані на розрахунковий рахунок виявлена та самостійно виправлена позивачем, шляхом зарахування відповідних сум на правильний рахунок.
Ухвалою судді від 03.08.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
10.09.2020 року за вх. № 36085/20 представником відповідача до суду подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідач не погоджується з доводами позивача, адже згідно даних інтегрованої картки платника по коду класифікації доходів бюджету 71010000 по ГО СК Еколог рахується заборгованість за 2019 рік у сумі 17810,93 грн. в зв`язку з тим, що роботодавець подав звіти, а сплата на відповідний рахунок не надійшла. За 2019 рік проведено нарахування згідно зданих звітів на суму 81650,8 грн., всього за два роки нараховано 128543,85 грн., сплата склала 113450,2 грн., в тому числі 11.06.2020 року та 18.06.2020 року перераховано кошти з одного бюджетного рахунку на інший платіжними дорученнями № 5 від 11.06.2020 року та № 164 від 18.06.2020 року згідно заяв ГО СК Еколог від 03.06.2020 року. Таким чином, до позивача застосовано штрафні санкції та нараховано пеню за несвоєчасну сплату ГО СК Еколог єдиного внеску згідно рішення від 05.05.2020 року №0072125005, яке на переконання відповідача є обґрунтованим.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Громадська організація Спортивний клуб Еколог зареєстрована 16.10.2005 року, за номером 15561200000012504. Основний вид економічної діяльності - діяльність спортивний клубів (код КВЕД 93.12), діяльність інших громадських організацій (код КВЕД 94.99).
Громадською організацією Спортивний клуб Еколог здійснено перерахування коштів ЄСВ на рахунок № НОМЕР_4 отримувач ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів, про що надано наступні платіжні доручення: № 189 від 17.02.2016 року; № 195 від 04.03.2016 року; № 199 від 05.04.2016 року; № 206 від 13.05.2016 року; № 212 від 08.06.2016 року; № 216 від 06.07.2016 року; № 221 від 05.08.2016 року; № 225 від 06.09.2016 року; № 233 від 07.10.2016 року; № 239 від 09.11.2016 року; № 244 від 07.12.2016 року; № 253 від 11.01.2017 року; № 258 від 10.02.2017 року; № 262 від 14.03.2017 року; № 267 від 05.04.2017 року; № 279 від 10.05.2017 року; № 284 від 07.06.2017 року
Про сплату на рахунок № НОМЕР_5, отримувач Головне управління ДФС в Одеській області (а.с.22-41), надано наступні платіжні доручення: № 7 від 07.10.2019 року; № 14 від 08.11.2019 року, № 20 від 10.12.2019 року.
Відповідно до платіжних доручень № 31 від 10.01.2020 року, № 35 від 11.02.2020 року, № 1 від 11.03.2020 року, № 8 від 16.04.2020 року, позивач здійснив перерахунок коштів ЄСВ на рахунок № НОМЕР_2 , отримувач Головне управління ДФС в Одеській області на загальну суму 20970,00 грн. (а.с.43-46).
Відповідно до платіжних доручень № 405 від 08.05.2019 року, №411 від 05.06.2019 року, № 415 від 09.07.2019 року, № 422 від 02.08.2019 року, №3 від 10.09.2019 року, позивач здійснив перерахування коштів ЄСВ на рахунок № U37196204001551, на загальну суму 29124,00 грн. (а.с.48-52).
Проте, 05.05.2020 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення № 0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до позивача застосовано штраф у розмір 15327,45 грн та нараховано пеню у розмірі 3228,83 грн (а.с.19).
03.06.2020 року позивач звернувся до начальника Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області із заявою, в якій просив перерахувати з рахунку № НОМЕР_2 на рахунок № НОМЕР_3 помилково сплачені кошти в сумі 20970,00 грн., та із заявою, в якій просив перерахувати з рахунку № НОМЕР_1 на рахунок № НОМЕР_3 як помилково сплачені кошти в сумі 29124,00 грн. за платіжними дорученнями (а.с.42, 47).
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачений Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року № 2464-VІ (далі - Закон № 2464-VІ).
Відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України № 2464-VІ платник єдиного внеску зобов`язаний подавати звітність та сплачувати до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Частиною 8 ст. 9 Закону № 2464-VІ встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця..
Як слідує із п. 1 ч. 10 ст. 9 Закону № 2464-VІ, днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок податкового органу.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч. 11 ст. 9 Закону № 2464-VІ).
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст.1 Закону № 2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених цим Законом.
Згідно із ч. 10 ст. 25 Закону №2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464-VI).
Отже, вищезазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, тобто, у випадку допущення платником податку бездіяльності у формі неоплати (несвоєчасної оплати) ЄСВ.
Згідно абз. 1 ч. 14 ст. 25 Закону № 2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа податкового органу у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
За змістом ч. 5 ст. 9 Закону № 2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).
Абзацом 1 ч. 1 ст. 43 Бюджетного кодексу України передбачено, що при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.
Згідно з ч. 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Водночас, п. 22.4 ст. 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 05.04.2001 року за № 2346-III передбачено, що під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним:
для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника;
для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача в разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку.
Банки мають забезпечувати фіксування дати прийняття розрахункового документа на виконання.
Таким чином, під сплатою єдиного внеску слід розуміти внесення відповідних сум на рахунки органів доходів і зборів.
Відповідно до п. 109.1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Як встановлено судом, позивачем сплачувався ЄСВ за 2019 рік та за 2020 рік своєчасно та у повному обсязі, про що свідчать відповідні платіжні доручення за вказаний період. Проте, сплачені позивачем кошти з ЄСВ за платіжними дорученнями № 31 від 10.01.2020 року, № 35 від 11.02.2020 року, № 1 від 11.03.2020 року, № 8 від 16.04.2020 року та за платіжними дорученнями № 405 від 08.05.2019 року, № 411 від 05.06.2019 року, №4 15 від 09.07.2019 року, № 422 від 02.08.2019 року, № 3 від 10.09.2019 року помилково сплачувались до ГУ ДКСУ в Одеській області на невірний рахунок (а.с.42, 47).
Суд не погоджується з позицію контролюючого органу стосовно того, що сплата сум єдиного внеску на помилковий рахунок в даному випадку є рівнозначною його несплаті або несвоєчасній сплаті.
Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 лютого 2016 року № 54 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 березня 2016 року за №330/28460) (далі - Положення №54), у відповідності до п. 1 розділу II якого Державна податкова служба України та її територіальні органи в областях, місті Києві, Офіс великих платників податків Державної податкової служби (далі - головні управління ДПС) (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу страхових коштів.
За змістом пунктів 1-3 розділу III Положення № 54, страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719 у розрізі відокремлених підрозділів ДПС.
Страхові кошти, які надійшли за день (з урахуванням повернення помилково або надміру сплачених сум та/або безпідставно стягнутих сум єдиного внеску) на рахунки 3719 у розрізі відокремлених підрозділів ДПС, наприкінці операційного дня у регламентований час засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються Казначейством на відповідні рахунки 3719 головних управлінь ДПС з подальшим перерахуванням на відповідні рахунки 3719 ДПС на підставі договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених органами Казначейства з власниками рахунків.
Страхові кошти, акумульовані на рахунках 3719 ДПС, об 11 год. 00 хв. наступного операційного дня засобами програмного забезпечення розподіляються автоматично за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до визначених Законом пропорцій (у відсотках) та перераховуються за призначенням - на рахунки, відкриті в Казначействі за балансовим рахунком 3717 Рахунки державних позабюджетних фондів (далі - рахунок 3717) на ім`я фондів загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування відповідно до договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених Казначейством з власниками рахунків.
Позивачем зобов`язання зі сплати єдиного внеску виконані вчасно, у встановлені Законом терміни для такої сплати. Помилка при зазначенні невідповідного рахунку, не може слугувати підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування ЄСВ.
Помилка позивача не свідчить про несплату належних сум ЄСВ у визначений законодавством строк, від так не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому (на кінець операційного дня) у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в Казначействі.
Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 14 лютого 2018 року по справі № 816/1254/17, від 20 лютого 2018 року по справі № 816/591/16, від 24 жовтня 2018 року по справі № 760/6097/16-а (2а/760/590/16), від 11.04.2019 у справі № 822/3323/17, яка враховується судом при вирішенні даної справи відповідно до ч.5 ст. 242 КАС України.
За таких підстав, відповідачем протиправно та без достатніх підстав прийнято рішення №0001805806 від 06 лютого 2020 року про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пеня за несвоєчасне перерахування єдиного соціального внеску на суму 6 298,52 грн. (штраф 4 149,17 грн., пеня 2 149,35 грн.), яке підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи викладене та той факт, що позивачем виконано зобов`язання зі сплати єдиного внеску у встановлені Законом терміни та розмірі, суд вважає, що відсутні підстави для застосування штрафних санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та відповідно позовні вимоги за даним позовом є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності свого рішення.
Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в загальній сумі 2102 грн., що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією № 1971 від 15.07.2020 року.
Отже, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору підлягають присудженню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДпС в Одеській області.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 255, 243-246, 250 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Громадської організації Спортивний клуб Еколог (місцезнаходження: 65016, м. Одеса, вул. Львівська 15, код ЄДРПОУ 26045997) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Одеській області від 05.05.2020 року №0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 18556,28 грн. у тому числі штрафу в розмірі 15327,45 грн. та пені 3228,83 грн..
Стягнути на користь Громадської організації Спортивний клуб Еколог (місцезнаходження: 65016, м. Одеса, вул. Львівська 15, код ЄДРПОУ 26045997) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 2102,00 (дві тисячі сто дві гривні) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, Семінарська 5).
Рішення суду набирає законної сили, відповідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.295, ст.297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Токмілова Л.М.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 30.09.2020 |
Номер документу | 91844079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні