Постанова
від 05.02.2021 по справі 420/6932/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/6932/20 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л.М.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року по справі за адміністративним позовом громадської організації Спортивний клуб Еколог до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И Л А :

27 липня 2020 року громадська організація "Еколог" звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просила визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Одеській області від 05.05.2020 року №0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 18 556,28 грн, у тому числі штрафу в розмірі 15327,45 грн та пені 3228,83 грн.

В обґрунтування позовних вимог ГО "СК "Еколог" зазначило, що ним здійснено вчасне перерахування ЄСВ однак допущена технічна помилка, внаслідок якої кошти помилково були перераховані на інший розрахунковий рахунок. Зазначена помилка виявлена та самостійно виправлена позивачем, шляхом зарахування відповідних сум ЄСВ на правильний рахунок, а тому оскаржувана вимога є необґрунтованою.

Відповідач заперечував проти позову, зазначаючи, що згідно даних інтегрованої картки платника по коду класифікації доходів бюджету 71010000 по ГО СК Еколог рахується заборгованість за 2019 рік у сумі 17 810,93 грн в зв`язку з тим, що роботодавець подав звіти, а сплата на відповідний рахунок не надійшла. За заявою позивача лише в червні 2020 року сплачений ЄСВ перераховано на вірний бюджетний рахунок. У зв`язку зі сплатою ЄСВ на невідповідний рахунок виникли недоїмка, штраф та пеня, що відповідає приписам чинного законодавства.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року адміністративний позов ГО "СК "Еколог" задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Одеській області від 05.05.2020 року №0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 18 556,28 грн, у тому числі штрафу в розмірі 15327,45 грн та пені 3228,83 грн.

Не погодившись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позову у повному обсязі. Зокрема, дублюючи зміст відзиву на позовну заяву, апелянт зазначає, що суд першої інстанції надав перевагу доводам позивача, не прийнявши до уваги докази податкового органу.

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін в зв`язку із необґрунтованістю доводів апелянта.

Відповідно п.3 ч.1 ст.311 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

Громадська організація "Спортивний клуб "Еколог" зареєстрована в ЄДРПОУ з 16.10.2005 року код 26045997, основним видом економічної діяльності є діяльність спортивних клубів (код КВЕД 93.12).

Громадською організацією "СК "Еколог" здійснено перерахування коштів ЄСВ на рахунок № UA37193201011551 отримувач ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів, про що надано наступні платіжні доручення: № 189 від 17.02.2016 року; № 195 від 04.03.2016 року; № 199 від 05.04.2016 року; № 206 від 13.05.2016 року; № 212 від 08.06.2016 року; № 216 від 06.07.2016 року; № 221 від 05.08.2016 року; № 225 від 06.09.2016 року; № 233 від 07.10.2016 року; № 239 від 09.11.2016 року; № 244 від 07.12.2016 року; № 253 від 11.01.2017 року; № 258 від 10.02.2017 року; № 262 від 14.03.2017 року; № 267 від 05.04.2017 року; № 279 від 10.05.2017 року; № 284 від 07.06.2017 року

З травня по вересень 2019 року позивач сплачував ЄСВ на рахунок № U37196204001551.

На рахунок № НОМЕР_1 , отримувач Головне управління ДФС в Одеській області, позивач перераховував кошти у період з жовтня 2019 року по грудень 2019 року (а.с.22-41).

Відповідно до платіжних доручень № 31 від 10.01.2020 року, № 35 від 11.02.2020 року, № 1 від 11.03.2020 року, № 8 від 16.04.2020 року, позивач здійснив перерахунок коштів ЄСВ на рахунок № 208999980000255659202001551, отримувач Головне управління ДФС в Одеській області на загальну суму 20970,00 грн. (а.с.43-46).

05 травня 2020 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення № 0072125005 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до позивача застосовано штраф у розмір 15 327,45 грн та нараховано пеню у розмірі 3 228,83 грн (а.с.19).

03 червня 2020 року позивач звернувся до начальника Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області із заявою, в якій просив перерахувати з рахунку № НОМЕР_2 на рахунок № НОМЕР_3 помилково сплачені кошти в сумі 20970,00 грн., та із заявою, в якій просив перерахувати з рахунку № НОМЕР_4 на рахунок № НОМЕР_3 як помилково сплачені кошти в сумі 29124,00 грн. за платіжними дорученнями (а.с.42, 47).

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем зобов`язання зі сплати єдиного внеску виконані вчасно, у встановлені Законом терміни для такої сплати. Помилка при зазначенні невідповідного рахунку, не може слугувати підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування ЄСВ. Страхові кошти на кінець операційного дня у будь-якому разі перераховуються на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в Казначействі.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

За приписами ч.4, ч.5 ст. 45 Бюджетного кодексу України (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).

Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI.

Єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464-VI).

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема:

- своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;

- вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;

- подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Згідно з п.1 ч.10 ст. 9 Закону № 2464-VI встановлено, що днем сплати єдиного внеску вважається:

у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Частиною 11 ст.9 Закону № 2464-VI, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Приписами ч.10 п.2, ч.11 ст.25 Закону № 2464-VI визначено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Отже, як вірно встановлено судом першої інстанції, зазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок.

Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 10 квітня 2020 року по справі № 821/844/17.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що допущена позивачем помилка не свідчить про несплату належних сум ЄСВ у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому (на кінець операційного дня) у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в Казначействі.

Єдиними доводами апеляційної скарги, які аналогічні доводам відзиву на позовну заяву, є те, що позивачем несвоєчасно здійснено сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного соціального внеску, оскільки допущена платником технічна помилка, внаслідок якої кошти помилково були перераховані на інший рахунок відповідача.

Однак, зазначеним доводам надана належна оцінка судом першої інстанції та вони не знайшли свого підтвердження, оскільки ЄСВ позивачем сплачувалось у строки та у сумі відповідно до вимог чинного законодавства, що не заперечується і відповідачем. Тобто доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 03 серпня 2020 року, постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328 КАС України, судова колегія,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення з підстав, передбачених статтею 328 КАС України.

Головуючий Н.В.Вербицька

Суддя О.В.Джабурія

Суддя К.В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2021
Оприлюднено08.02.2021
Номер документу94665228
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6932/20

Ухвала від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 05.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні