Рішення
від 28.09.2020 по справі 420/9573/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9573/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Лементовського О.В.

представника позивача Байло Є.С.

представників відповідача Романенко Р.С., Непомнющого О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправними та скасування постанов, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом та просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 63 Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє ; визнати протиправною та скасувати постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє ; зобов`язати Кароліно-Бугазську сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області зареєструвати кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області на перших місцевих виборах депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області 25 жовтня 2020 року згідно переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє", поданою разом із заявою Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє" 22 вересня 2020 року, а саме ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка висувається кандидатом у третьою багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , яка висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 22 вересня 2020 року представником Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області подано заяву та інші, визначені статтею 223 Виборчого кодексу України документи для реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади на перших місцевих виборах депутатів та голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади 25 жовтня 2020 року згідно переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє . Згідно з переліком кандидатів по багатомандатному виборчому окрузі № 7 було висунуто ОСОБА_1 . 25.09.2020 року Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області на своєму засіданні встановила опечатку у автобіографії ОСОБА_1 , як зазначено в постанові рік закінчення вищого начального закладу був меншим ніж рік народження, у зв`язку з чим постановою № 63 від 25.09.2020 року о 17 год. 35 хв. Відмовлено Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє у реєстрації ОСОБА_1 в якості кандидата в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7. При цьому, ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України встановлено вичерпний перелік підстав для відмови окремого кандидата у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Разом з тим, у документах поданих представником організації жодної із шести підстав встановлено не було, опечатка в автобіографії є суто технічною помилкою, яка жодним чином не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей щодо закінчення навчального закладу, а відмова в реєстрації за такої умови суперечить ч. 3 ст. 230 ВК України. При цьому, оскільки в реєстрації в якості кандидата в депутати ОСОБА_1 позивачу було відмовлено, в подальшому о 17 год. 40 хв. Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області приймає постанову № 64 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє так як серед висунутих кандидатів відсутня передбачена ч. 7 ст. 220 ВК України умова щодо присутності не менше 30 % осіб однієї статті у загальній кількості кандидатів. Частиною 1 статті 230 ВК України визначено підстави для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах. Разом з тим, проаналізувавши подані документи для реєстрації кандидатів у депутати можна дійти висновку, що жодної із підстав визначених ч. 1 ст. 230 ВК України встановлено не було. Згідно наданого переліку із 13 кандидатів у депутати 9 чоловічої статті та 4 жіночої статті, тому під час подачі документів положення ч. 7 ст. 220 ВК України було повністю дотримано. Виявлена відсутність квоти зумовлена протизаконністю та перевищенням повноважень під час прийняття відповідачем постанови № 63. Крім того, всупереч приписам ст. 230 ВК України можливості надати уточнену автобіографію кандидата у депутати ОСОБА_1 надано не було.

Ухвалою суду від 27 вересня 2020 року відкрито провадження по справі з урахуванням особливостей встановлених ст. ст.268-273 КАС України щодо розгляду окремих категорій термінових справ та призначено судове засідання.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позовну заяву в повному обсязі.

Представник відповідача Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області голова комісії Романенко Р.С. позовні вимоги визнав, вважав їх обґрунтованими.

Представник відповідача Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області Непомнющий О.М. проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі, просив суд відмовити в їх задоволенні та зазначив, що рішення від 25 вересня 2020 року № 63, № 64 Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято у відповідності до чинного законодавства України. Також, представник відповідача зауважив, що під час прийняття рішення від 25.09.2020 року № 63 комісія дійшла висновку, що зазначення в автобіографії кандидата у депутати ОСОБА_1 іншого року закінчення навчального закладу не є опискою, а навмисним введенням в оману щодо наявності відповідної освіти. При цьому, постанову № 64 від 25.09.2020 року фактично прийнято з підстав винесення постанови № 63 від 25.09.2020 року, оскільки після цього встановлено порушення вимог щодо гендерної рівності кандидатів.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

15 липня 2020 року Верховною Радою України прийнято постанову № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

30 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією винесено постанову № 208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

22 вересня 2020 року представником Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, зокрема ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_1 . При цьому, до заяви додано рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , перелік кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , заяви осіб, включених до переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , автобіографії осіб, включених до переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , документ про внесення грошової застави, фотографі осіб, включених до переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати (а.с. 7).

25 вересня 2020 року о 17:35 хв. Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області винесено постанову № 63 Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє (а.с. 12-13).

25 вересня 2020 року о 17:40 год. Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області винесено постанову № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє (а.с. 14-15).

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України.

Згідно ст. 1 Виборчого кодексу України Вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Відповідно до ст. 11 Виборчого кодексу України громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно ст. 32 Виборчого кодексу України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 33 Виборчого кодексу України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно ч. 12, 14, 15 ст. 36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Приписами частини 1 статті 192 Виборчого кодексу України визначено вибори депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідної територіальної громади. У кожному такому окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів.

Згідно ч. 1, 2 ст. 192 Виборчого кодексу України депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи, зокрема, висування та реєстрація кандидатів.

Згідно ч. 1 ст. 206 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Відповідно п. 4 ч. 2 ст. 206 Виборчого кодексу України відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема, реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.

Згідно ч. 1, 2 ст. 216 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів. Обласна організація партії може висунути єдиний обласний виборчий список кандидатів у депутати відповідної обласної ради. Обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм може також висунути, зокрема, кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).

Згідно ч. 1, 3, 4, 7 ст. 220 Виборчого кодексу України право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом. Висування кандидатів у депутати організацією партії у кожному багатомандатному виборчому окрузі відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею. Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом. Організація партії висуває кандидатів із числа осіб, зазначених у частині третій цієї статті, у вигляді переліку кандидатів до відповідної ради (із зазначенням номера багатомандатного виборчого округу, в якому висувається кожен кандидат у депутати), який формується та затверджується на конференції, зборах організації партії. Під час формування переліку кандидатів до відповідної ради організація партії повинна забезпечити представництво не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 223 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення конференції, зборів організації партії, зазначеного у частині восьмій статті 220 цього Кодексу, про висування кандидатів у депутати від організації партії та затвердженого переліку кандидатів у депутати відповідної ради, який додається до такого рішення і є його невід`ємною частиною, за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який обов`язково повинен містити відомості, зазначені у частині десятій статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

3) заяв осіб, включених до переліку кандидатів у депутати відповідної ради від організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії (в тому числі у відповідному багатомандатному виборчому окрузі), які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата у депутати, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності мандата - зазначити про його відсутність);

4) документ про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

6) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між переліком кандидатів до відповідної ради від організації партії, наданим на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях. Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатних округах, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії. Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Згідно ч. 4 ст. 223 Виборчого кодексу України відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.

Відповідно до ч. 1, 6 ст. 228 Виборчого кодексу України сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатному виборчому окрузі, або кандидата в депутати, висунутого шляхом самовисування, за умови подання до відповідної комісії документів, передбачених статтею 223 цього Кодексу. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Згідно ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Відповідно до ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Згідно ч. 3, 4 ст. 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Судом встановлено, що 25 вересня 2020 року о 17:35 хв. Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області винесено постанову № 63 Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє (а.с. 12-13).

Як вбачається з постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 63 від 25.09.2020 року, 22 вересня 2020 року до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії представник Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє подав заяву та інші визначені частиною першою статті 223 Виборчого кодексу України документи для реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів та голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади 25 жовтня 2020 року згідно до переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , серед яких було висунуто кандидатом у депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 ОСОБА_1 . Розглянувши документи на засіданні 25.09.2020, Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія встановила опечатку у автобіографії ОСОБА_1 , а саме рік закінчення вищого навчального закладу був меншим ніж рік народження ОСОБА_1 , а тому керуючись ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія постановила відмовити Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє у реєстрації ОСОБА_1 в якості кандидата в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області.

З наданої до суду копії автобіографії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , що надавалась до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області разом із заявою від 22.09.2020 року вбачається, що в графі освіта зазначено середня технічна, закінчила Білгород-Дністровський фаховий коледж природокористування, будівництва та комп`ютерних технологій за спеціальністю - еколог, 1985 році (а.с. 107).

При цьому, з наданої до суду копії диплома молодшого спеціаліст серії НОМЕР_1 , виданого 30 червня 2017 року вбачається, що ОСОБА_1 закінчила у 2017 році Білгород-Дністровський державний аграрний технікум (теперішня назва Білгород-Дністровський фаховий коледж природокористування, будівництва та комп`ютерних технологій) за спеціальністю 5.04010602 Прикладна екологія та здобула кваліфікацію технік-еколог (а.с. 27).

Тобто, згідно копії диплома молодшого спеціаліст серії НОМЕР_1 ОСОБА_1 закінчила Білгород-Дністровський державний аграрний технікум (теперішня назва Білгород-Дністровський фаховий коледж природокористування, будівництва та комп`ютерних технологій) у 2017 році, а не у 1985 році, як зазначено нею в поданій до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області автобіографії.

При цьому, з оскаржуваної постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 63 від 25.09.2020 року вбачається, що саме виявлення факту зазначення невірного року закінчення навчального закладу у автобіографії ОСОБА_1 , а саме рік закінчення вищого навчального закладу був меншим ніж рік народження ОСОБА_1 , слугувало підставою для відмови Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє у реєстрації ОСОБА_1 в якості кандидата в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області, відповідно до ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України.

Разом з тим, як вбачається з Виборчого кодексу України, частина 2 статті 230 включає сім підпунктів (підстав) за яких територіальна виборча комісія може відмовити в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, серед яких відсутня така підстава як виявлення неправильного року закінчення навчального закладу .

Крім того, пунктом 5 частини 1 статті 223 Виборчого кодексу України визначено, що автобіографії кандидатів у депутати обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді).

При цьому, з автобіографії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , що надавалась до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області разом із заявою від 22.09.2020 року вбачається, що в графі освіта зазначено середня технічна, закінчила Білгород-Дністровський фаховий коледж природокористування, будівництва та комп`ютерних технологій за спеціальністю - еколог.

Тобто, кандидатом в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 дотримано вимоги визначені п. 5 ч. 1 ст. 223 Виборчого кодексу України щодо зазначення в автобіографії відомостей про освіту. Разом з тим, невірно зазначено дату закінчення навчального закладу.

При цьому, будь-яких доказів на підтвердження того, що зазначення у автобіографії ОСОБА_1 року закінчення вищого навчального закладу меншого ніж рік народження ОСОБА_1 є навмисним введенням в оману щодо наявності відповідної освіти, відповідачем не надано.

Верховним Судом в постанові від 18 червня 2019 року по справі № 855/150/19 (№ А/9901/112/19) зазначено, що якщо у документі пропущена буква або слово, використано невдалий чи неточний термін, словосполучення, або не тотожне речення, це не є перешкодою для розуміння змісту викладених даних, але викладена інформація спрямована на виконання норми законодавства, тоді це має вважатися помилкою, що підлягає виправленню або уточненню. Якщо ж документ оформлено не належним чином, тобто у ньому містяться не всі необхідні та важливі дані, що за Законом повинні бути вказані, або відсутні підпис, печатка та інші необхідні реквізити, тоді слід вважати, що документ відсутній. Недотримання певних вимог щодо оформлення документу є підставою для внесення до нього виправлень, а не підставою для прийняття рішення про відсутність такого документу взагалі.

Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд вважає обгрунтованими доводи позивача, що в автобіографії кандидата на посаду в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 допущено помилку в даті закінчення навчального закладу.

Відповідно до ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Разом з тим, відповідачем не надано будь-яких доказів на підтвердження надання Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє можливості виправити неточності, зазначені в автобіографії ОСОБА_1 та надати уточнений або інший документ для реєстрації кандидатів у депутати, як то передбачено ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України.

При цьому, приписами ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України чітко визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що наведені відповідачем в оскаржуваній постанові № 63 від 25.09.2020 року підстави для відмови Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє у реєстрації ОСОБА_1 в якості кандидата в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області не відповідають приписам ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України, а тому постанова Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 63 Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє є протиправною та підлягає скасуванню.

Також судом встановлено, що 25 вересня 2020 року о 17:40 год. Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області винесено постанову № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє (а.с. 14-15).

Згідно постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 64 від 25.09.2020 року, 22 вересня 2020 року до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії представник Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє подав заяву та інші визначені частиною першою статті 223 Виборчого кодексу України документи для реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів та голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади 25 жовтня 2020 року згідно до переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє . Розглянувши вищезгадані документи на засіданні 25.09.2020 Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія відмови у реєстрації в якості кандидатів в депутати по багатомандатному виборчому округу № 7 ОСОБА_1 через виявлену опечатку в автобіографії, після чого, встановила, що серед висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє відсутня передбачена ч. 7 ст. 220 ВКУ умова щодо присутності не менше 30 % осіб однієї статі у загальній кількості мандатів, а тому керуючись ст. 230 Виборчого кодексу України Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія постановила відмовити Одеській обласній організації політичної партії За майбутнє у реєстрації усіх висунутих кандидатів у депутати по багатомандатним виборчим округам відповідно до переліку кандидатів у депутати.

Тобто, підставою для прийняття Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області постанови № 64 від 25.09.2020 року слугувало винесення вказаною комісією постанови № 63 від 25.09.2020 року Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє , щодо якої суд дійшов висновку, що вона є протиправною та підлягає скасуванню.

При цьому, частиною 1 статті 230 Виборчого кодексу України визначено вичерпний перелік підстав за яких територіальна виборча комісія може відмовити в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, серед яких відсутня така підстава як відсутня передбачена ч. 7 ст. 220 ВКУ умова щодо присутності не менше 30 % осіб однієї статі у загальній кількості мандатів .

Відповідно до ч. 7 ст. 220 Виборчого кодексу України під час формування переліку кандидатів до відповідної ради організація партії повинна забезпечити представництво не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради.

Як вбачається з матеріалів справи, 22 вересня 2020 року представником Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, до якої додано зокрема, перелік кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє .

Згідно переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє до нього включено 13 кандидатів, а саме - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка висувається кандидатом у третьою багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , яка висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі.

Тобто до переліку кандидатів у депутати в Кароліно-Бугазську сільську раду Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє було включено 9 (дев`ять) чоловіків та 4 (чотири) жінки, що свідчить про забезпечення Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє під час формування переліку кандидатів до відповідної ради представництва не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що при прийнятті оскаржуваної постанови від 25 вересня 2020 року № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області діяла не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією України та Виборчим кодексом України, а тому постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

Що стосується позовних вимог про зобов`язання Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області зареєструвати кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області на перших місцевих виборах депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області 25 жовтня 2020 року згідно переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє", поданою разом із заявою Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє" 22 вересня 2020 року, а саме ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка висувається кандидатом у третьою багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , який висувається кандидатом у другому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , який висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який висувається кандидатом у третьому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який висувається кандидатом у першому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , яка висувається кандидатом у четвертому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі; ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , яка висувається кандидатом у сьомому багатомандатному виборчому окрузі, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ч. 1 ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Згідно ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Зі змісту вказаних правових норм вбачається, що відповідач, наділений дискреційними повноваженнями, тобто повноваженнями з певним ступенем свободи органу при прийнятті рішення, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення. А суди не мають право втручатися в дискреційні функції органів владних повноважень.

Суд може прийняти рішення про зобов`язання органу владних повноважень прийняти певне рішення, в разі, якщо можливість прийняття єдиного альтернативного рішення виключена судом.

Верховним Судом в постанові від 18 червня 2019 року по справі № 855/150/19 (№ А/9901/112/19) зазначено, що дискреційні повноваження - це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними); відповідно до завдань адміністративного судочинства, визначених статтею 2 КАС України, адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею; завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади; принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно - дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право, тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності; перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі адміністративного судочинства; адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесенні до компетенції цього органу.

В той же час, з приписів статті 206 Виборчого кодексу України вбачається, що саме відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови - реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.

При цьому, з оскаржуваної постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє не вбачається чи досліджувались виборчою комісією в повній мірі документи, подані до заяви від 22.09.2020 року про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області у відповідності до приписів Виборчого кодексу України.

За таких підстав, оскільки розгляд доданих до заяви про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області передбачає з`ясування обставин чи виконано позивачем усі визначені законом умови, необхідні для реєстрації кандидатів, суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесенні до компетенції цього органу, яким у даному випадку є Кароліно-Бугазська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області, а також з урахуванням ефективного захисту порушеного права позивача, позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом зобов`язання Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області повторно розглянути заяву Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області подану 22 вересня 2020 року, згідно доданого до неї переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє" та прийняти рішення відповідно до вимог Виборчого кодексу України з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Разом з тим, судом встановлено, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє судовий збір не сплачено.

Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 гривень.

Згідно ч. 3 ст. 4 ЗУ "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

За таких підстав, відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, з Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області на спеціальний рахунок Державного бюджету України слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4204,00 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 14, 78, 139, 245, 246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє (код ЄДРПОУ 36612687, адреса місцезнаходження: 65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 31, кв. 2А) до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43782503, адреса місцезнаходження: 67844, Одеська область, Овідіопольський район, с. Кароліно-Бугаз, вул. Приморська, 1) про визнання протиправними та скасування постанов, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 63 Про відмову у реєстрації ОСОБА_1 у якості кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Визнати протиправною та скасувати постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 вересня 2020 року № 64 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутої Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Зобов`язати Кароліно-Бугазську сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області повторно розглянути заяву Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області подану 22 вересня 2020 року, згідно доданого до неї переліку кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії "За майбутнє", та прийняти рішення відповідно до вимог Виборчого кодексу України, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43782503, адреса місцезнаходження: 67844, Одеська область, Овідіопольський район, с. Кароліно-Бугаз, вул. Приморська, 1) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 278 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 272 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91844163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/9573/20

Постанова від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 27.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 27.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні