Герб України

Рішення від 08.09.2020 по справі 905/1742/19

Господарський суд донецької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

08.09.2020р. м. Харків Справа №905/1742/19

Господарський суд Донецької області у складі колегії суддів: головуючого судді Ніколаєвої Л.В., суддів Курило Г.Є., Харакоза К.С.,

при секретарі судового засідання Ісаковій А.В.,

розглянувши справу № 905/1742/19

за позовом Акціонерного товариства Укртрансгаз

до відповідача Комунального виробничого підприємства Краматорська тепломережа Краматорської міської ради

за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія Нафтогаз України

за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Публічного акціонерного товариства По газопостачанню та газифікації Донецькоблгаз

про зобов`язання повернути безпідставно набуте майно та стягнення 30 914 285,40 грн.,

за участю представників:

від позивача: Кухтик В.М., адвокат

від відповідача: Коваль С.Є., в порядку самопредставництва

від третьої особи 1: не з`явився

від третьої особи 2: не з`явився

Суть спору: АТ Укртрансгаз звернулось до господарського суду Донецької області з позовом, в якому просить суд зобов`язати КВП Краматорська тепломережа міськради повернути АТ Укртрансгаз в натурі безпідставно набуте майно - природний газ в обсязі 4 626,128 тис.куб.м.; стягнути з КВП Краматорська тепломережа міськради на користь АТ Укртрансгаз 30 914 285,40 грн., що є вартістю безпідставно набутого майна - природного газу в обсязі 4 626,128 тис.куб.м.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на здійснення відповідачем з газотранспортної системи, оператором якої є позивач, через газорозподільну систему, оператором якої є третя особа 2 (ПАТ Донецькоблгаз ), відбору природного газу у жовтні 2016р. - грудні 2016р., квітні 2017р., за відсутністю постачальника природного газу та без оформлення договірних відносин з позивачем.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.09.2019р. справа розподілена судді Ніколаєвій Л.В. В подальшому, ухвалою суду від 18.12.2019р. справа призначена до колегіального розгляду та згідно з витягом повторного автоматичного визначення складу колегії суддів від 19.12.2019р. справа розподілена колегії суддів: головуючий суддя Ніколаєва Л.В., судді Левшина Я.О., Харакоз К.С., ухвалою суду від 19.12.2019р. справа прийнята до провадження вказаним складом суду. Склад судової колегії змінювався та згідно з витягом повторного автоматичного визначення складу колегії суддів від 04.08.2020р. справа розподілена колегії суддів: головуючий суддя Ніколаєва Л.В., судді Курило Г.Є., Харакоз К.С., ухвалою суду від 04.08.2020р. справа прийнята до провадження вказаним складом суду.

Під час розгляду справи залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача НАК Нафтогаз України , ПАТ Донецькоблгаз , про що постановлено ухвали суду від 21.11.2019р., від 18.02.2020р.

У відзиві на позовну заяву за вх. №21067/19 від 17.10.2019р. відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову з посиланням на безпідставне звернення позивача до суду з даним позовом до вирішення справи №905/1140/18, предметом розгляду якої є стягнення з третьої особи 2 (ПАТ Донецьоблгаз ) на користь позивача заборгованості за послуги з балансування природного газу. На даний час у цій справі призначена судова експертиза, на вирішення якої поставлено в т.ч. питання щодо постачання відповідачу природного газу у жовтні 2016р. в обсязі 699,242 тис. куб. м., у листопаді 2016р. в обсязі 1 598,042 тис. куб. м., у грудні 2016р. в обсязі 2 190,570 тис. куб. м., у квітні 2017р. в обсязі 138,274 тис. куб. м. з ресурсу НАК Нафтогаз України .

У відповіді на відзив за вх. №21487/19 від 23.10.2019р. позивач посилається на те, що постановами КМУ №758 від 01.10.2015р., №187 від 22.03.2017р. затверджено Положення про покладання спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, за пп. 4 п. 3 яких на третю особу 1 (НАК Нафтогаз України ) покладено обов`язок постачати природний газ виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії за цінами, на умовах та у порядку, що визначені цими Положеннями. При цьому, у п. 17 Положення КМУ №758 від 01.10.2015р. та п. 12 Положення № 187 від 22.03.2017р. визначено, що постачання природного газу (надання номінацій) виробнику теплової енергії здійснюється виключно у разі виконання останнім, як мінімум, двох умов: укладення з третьою особою 1 (НАК Нафтогаз України ) договору постачання природного газу відповідно до законодавства, а також забезпечення хоча б однієї з передбачених Положенням умов щодо розрахунків за газ. Тобто, лише наявність укладеного договору не може свідчити про здійснення поставки природного газу відповідачу, оскільки доказом, який підтверджує факт поставки газу є підписаний між сторонами акт приймання - передачі природного газу. Отже, за відсутності такого акту факт відбору відповідачем природного газу з ресурсу третьої особи 1 (НАК Нафтогаз України ) не є підтвердженим.

У клопотанні за вх. №22511/19 від 06.11.2019р. відповідач просить суд зупинити провадження у даній справі до винесення рішення господарським судом Донецької області у справі № 905/1140/18. Вказане клопотання відхилено судом, про що у підготовчому засіданні 18.08.2020р. постановлено ухвалу у протокольній формі.

У поясненнях за вх. №5146/20 від 10.03.2020р. третя особа 1 (НАК Нафтогаз України ) підтримує позовні вимоги з посиланням на те, що: по - перше, у спірному періоді третя особа 1 (НАК Нафтогаз України ) не здійснювала постачання природного газу відповідачу на підставі договорів постачання природного газу №4645/1617-ТЕ-6 від 20.09.2016., №4698/1617-РО-6 від 28.09.2016р., №4905/1617-БО-6 від 09.11.2016р. у зв`язку із порушенням останнім п. 17 Положення Про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (відносини у перехідний період) , затв. постановою КМУ від 01.10.2015р. №758, між ними не підписані акти приймання-передачі природного газу, а саме лише наявність цього договорів не підтверджує факт поставки газу; по - друге, третя особа 1 (НАК Нафтогаз України ) не подавала позивачу номінації щодо відповідача, тим самим не підтверджувала постачання газу, як і не замовляла у позивача послуги транспортування природного газу, тобто в газотранспортній системі фізично був відсутній газ третьої особи 1 (НАК Нафтогаз України ), який міг би спожити відповідач; по - третє, спірний обсяг газу фактично відібрано відповідачем з ресурсу позивача, який придбав його у третьої особи 1 (НАК Нафтогаз України ) на підставі відповідних договорів, які наявні у матеріалах справи.

У поясненнях за вх. №6879/20 від 06.04.2020р. третя особа 2 (ПАТ Донецькоблгаз ) посилається на те, що споживання відповідачем спірних обсягів природного газу не можна вважати несанкціонованим відбором з огляду на наявність договорів на постачання природного газу, укладених між третьою особою 1 (НАК Нафтогаз України ) та відповідачем, а також існування спеціально покладеного на третю особу 1 (НАК Нафтогаз України ) обов`язку видати номінації відповідно до укладених договорів та поставити природний газ виробникам теплової енергії та теплопостачальним підприємствам. Водночас, відповідач не оформив належним чином поставку природного газу, тобто не підтвердив споживання природного газу на достатній правовій підставі, не довів правомірності відбору природного газу, а тому такий газ має бути ним повернутий.

У доповненнях до відзиву за вх. №11572/20 від 22.06.2020р. відповідач посилається на наявність договірних відносин між відповідачем та третьою особою 1 (НАК Нафтогаз України ) щодо постачання природного газу, та між відповідачем та третьою особою 2 (ПАТ Донецькоблгаз ) щодо розподілу природного газу, що виключає застосування до правовідносин між сторонами у даній справі положень гл. 83 ЦК України, зокрема, ст.ст. 1212,1213 ЦК України.

Представник позивача у судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 08.09.2020р. підтримав позов та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 08.09.2020р. проти позову заперечив та просив суд відмовити у його задоволенні.

Треті особи 1, 2 (НАК Нафтогаз України , ПАТ Донецькоблгаз ) у судове засідання щодо розгляду справи по суті 08.09.2020р. не з`явились, але про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, оскільки ухвала суду від 18.08.2020р. одержана ними, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення №6102252834442, №6102252834469.

З огляду на те, що дана справа розглядається судом по суті, тобто на момент її розгляду всі заяви по суті справи та відповідні докази є зібраними, клопотання та заяви учасників справи розглянуті у підготовчому провадженні, а також приймаючи до уваги положення ч. 1 ст. 202 ГПК України, суд визнав за можливе вирішити справу у даному судовому засіданні.

На підставі ст. 240 ГПК України у судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 08.09.2020р. господарським судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, третьої особи 1, господарським судом встановлено:

10.12.2015р. між ПАТ Укртрансгаз (на т.ч. АТ Укртрансгаз ) (газотранспортне підприємство, позивач) та КВП Краматорська тепломережа міськради (замовник, відповідач) укладено договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами №10-Крм.

За цим договором газотранспортне підприємство зобов`язується надати замовнику послуги з транспортування магістральними трубопроводами природного газу замовника від пунктів приймання - передачі газу в магістральні трубопроводи до пунктів призначення - газорозподільних станцій (далі ГРС), а замовник зобов`язується внести плату за надані послуги з транспортування природного газу магістральними трубопроводами в розмірі, у строки та порядку, передбачені умовами договору (п. 1.1 договору).

Договором узгоджено плановий обсяг транспортування природного газу замовника на 2016 - 2017рр. (п. 1.2 договору з урахуванням додаткової угоди № 1 від 03.01.2017р. до договору).

Цей договір набирає чинності з моменту підписання та розповсюджує свою дію на відносини, що склались між сторонами з 01.01.2016р., договір укладається на строк до 31.12.2017р. (з урахуванням додаткової угоди № 1 від 03.01.2017р. до договору). Договір вважається продовженим на кожний наступний рік, якщо не менше ніж за місяць до закінчення строку дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов (п. 11.1 договору).

Угодою №6 від 03.05.2019р. договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами №10-Крм від 10.12.2015р. розірвано з 01.05.2019р. за згодою сторін.

01.01.2016р. між ПАТ Донецькоблгаз (оператор ГРМ, третя особа 2) та КВП Краматорська тепломережа міськради (споживач, відповідач) укладено договір на розподіл природного газу №06-13Т шляхом підписання останнім заяви - приєднання до умов цього договору.

За цим договором оператор ГРМ зобов`язується надати замовнику послугу з розподілу природного газу, а споживач - прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим договором (п. 2.1 договору).

Цей договір укладається на невизначений строк (п. 12.1 договору), а згідно додатковою угодою № 2 до договору встановлено термін дії договору з 01.01.2017р. по 31.12.2017р.

У жовтні - грудні 2016р., квітні 2017р. третьою особою 2 надано, а відповідачем прийнято послуги з транспортування природного газу розподільними трубопроводами в обсягах 699,242 тис. куб. м., 1 598,042 тис. куб. м., 2 190,570 тис. куб. м., 138,274 тис. куб. м. відповідно, про що свідчать відповідні акти від 31.10.2016р., 30.11.2016р., 31.12.2016р., 30.04.2017р., підписані сторонами цього договору.

20.09.2016р., 28.09.2016р., 09.11.2016р. між ПАТ НАК Нафтогаз України (на т.ч. АТ НАК Нафтогаз України /НАК Нафтогаз ) (постачальник, третя особа 1) та КВП Краматорська тепломережа міськради (споживач, відповідач) укладені договори постачання природного газу №4645/1617-ТЕ-6, №4698/1617-РО-6, №4905/1617-БО-6 відповідно.

За цими договорами постачальник зобов`язується поставити споживачеві у 2016-2017 роках природний газ, а споживач зобов`язується оплатити його на умовах цього договору (п. 1.1 договорів).

Природний газ, що постачається за цими договорами, використовується споживачем виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, для виробництва теплової енергії для релігійних організацій, для виробництва теплової енергії, яка споживається бюджетними установами/організаціями (п. 1.2 договорів).

Цими договорами узгоджено планові обсяги постачання газу з 01.10.2016р. по 30.09.2017р. (перші два договори), з 01.11.2016р. по 30.09.2017р. (третій договір) (п. 2.1 договорів (з урахуванням додаткових угод №№2,4 від 31.03.2017р. до договорів).

Договорами визначено в т.ч. порядок та умови передачі газу щодо оформлення споживачем заявок на плановані обсяги використання газу, підтвердження постачальником номінацій, складання актів приймання - передачі природного газу, порядок та умови проведення розрахунків, зокрема, щодо сплати постачальником оператору газотранспортної системи вартості послуги балансування у випадку встановлення негативного небалансу та відшкодування споживачем постачальнику таких витрат (розд. 3, 6 договорів).

Договори набирають чинності з дати підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення їх підписів печатками сторін, за їх наявності, і діють в частині реалізації природного газу з 01.10.2016р. до 30.09.2017р. (включно) (перші два договори), з 01.11.2016р. по 30.09.2017р. (включно) (третій договір), а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення (з урахуванням додаткових угод №№2,4 від 31.03.2017р. до договорів).

Акти приймання - передачі природного газу за жовтень 2016р. на обсяг газу 699,242 тис. куб. м., за листопад 2016р. на обсяг газу 1 598,042 тис. куб. м., за грудень 2016р. на обсяг газу 2 190,57 тис. куб. м., за квітень 2017р. на обсяг газу 138,274 тис. куб. м. сторонами цих договорів не підписані.

При цьому, вказані акти приймання - передачі природного газу були надіслані відповідачем на адресу третьої особи 1, але остання їх повернула без підписання з посиланням на наявність заборгованості відповідача за спожитий у минулі періоди природний газ, низький рівень розрахунків за всіма договорами, відсутність графіку погашення заборгованості, не підтвердження третьою особою 1 планових обсягів (не надання номінацій) природного газу та на нездійснення нею постачання природного газу у вказані періоди, про що свідчать відповідні листи третьої особи 1 № 26-8318/1.2-16 від 21.11.2016р., № 26-8994/1.2-16 від 15.12.2016р., № 26-315/1.2-17 від 17.01.2017р., № 26-4148/1.8-17 від 15.05.2017р.

30.05.2016р. та 30.04.2017р. між ПАТ НАК Нафтогаз України (на т.ч. АТ НАК Нафтогаз України /НАК Нафтогаз ) (продавець, третя особа 1) та ПАТ Укртрансгаз (на т.ч. АТ Укртрансгаз ) (покупець, позивач) укладені договори про закупівлю природного газу №1605001357-ВТВ, №1704000321-ВТВ, №1704000324-ВТВ, №1704000325-ВТВ.

Продавець зобов`язується передати у власність покупця у травні-грудні 2016 року, квітні - грудні 2017 року природний газ/газове паливо (природний газ для забезпечення виробничо - технологічних потреб та власних потреб, природний газ для забезпечення балансування (далі газ), а покупець зобов`язується прийняти та оплатити газ на умовах договору (розд. 1 цих договорів).

Приймання-передача газу, переданого продавцем покупцеві у відповідному місяці продажу, оформлюється актом приймання-передачі газу (п.п. 3.2, 3.3 договорів).

Ці договори набирають чинності з дати підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення їх підписів печатками сторін і діють в частині поставки газу до 31.12.2016р. та 31.12.2017р. включно, а в частині розрахунків до їх повного здійснення (п. 11.1 договорів).

У жовтні - грудні 2016р., квітні 2017р. третя особа 1 поставила, а позивач прийняв імпортований природний газ за кодом згідно УКТ ЗЕД 2711 21 00 00, ввезений на митну територію України ПАТ Національна акціонерна компанія Нафтогаз України, для забезпечення виробничо - технологічних потреб, власних потреб та для забезпечення балансування: за договором №1605001357-ВТВ від 30.05.2016р. в обсязі 331 321,167 тис. куб. м. (жовтень 2016р.); в обсязі 398 600,253 тис. куб. м. (листопад 2016р.); в обсязі 345 000 тис. куб. м. (грудень 2016р.); за договором №1704000321-ВТВ від 30.04.2017р. в обсязі 218 000 тис. куб. м. (квітень 2017р.); за договором №1704000324-ВТВ від 30.04.2017р. в обсязі 20 000 тис. куб. м. (квітень 2017р.); за договором №1704000325 -ВТВ від 30.04.2017р. в обсязі 20 000 тис. куб. м. (квітень 2017р.), про що свідчать акти приймання - передачі природного газу від 31.10.2016р., від 30.11.2016р., від 31.12.2016р., від 30.04.2017р., підписані сторонами цих договорів.

Позивач посилається на те, що у жовтні - грудні 2016р., квітні 2017р. жодним постачальником не було подано до газотранспортної системи жодного обсягу природного газу (не підтверджено обсяг газу) для відповідача, але останнім здійснено відбір природного газу в обсязі 4 626,128 тис. куб. м. Відбір такого обсягу природного газу здійснений відповідачем з обсягів природного газу позивача, що були придбані ним за результатами проведення публічних закупівель за вищевказаними договорами про закупівлю природного газу та подані до газотранспортної системи на виконання функцій оператора ГТС, що підтверджується довідкою про списання газу на балансування за період 01.01.2016р. - 30.06.2018р. за підписом головного бухгалтера АТ Укртрансгаз .

Обставини щодо відбору відповідачем природного газу в обсязі 4 626,128 тис. куб. м. підтверджуються звітами про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз , між замовниками послуги транспортування за жовтень - грудень 2016р.; алокацією (звітом) про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз , між замовниками послуги транспортування за квітень 2017р.; звітами про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз з ресурсу НАК Нафтогаз України за жовтень - грудень 2016р.; звітом про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз з ресурсу НАК Нафтогаз України між замовниками послуг транспортування (постачальниками) в розрізі їх контрагентів (споживачів) за квітень 2017р., які складені ПАТ Донецькоблгаз ; інформаціями про надходження на точках входу та розподіл по точках виходу обсягів природного газу віднесених на операторів газорозподільних мереж з зазначенням обсягів небалансу за жовтень - грудень 2016р., квітень 2017р., які складені АТ Укртрансгаз .

Оскільки відповідач набув природний газ позивача без будь-якої правової підстави, останній звернувся до суду з даним позовом про зобов`язання відповідача повернути в натурі безпідставно набуте майно - природний газ в обсязі 4 626,128 тис. куб. м. та стягнення вартості такого майна у розмірі 30 914 285,40 грн. на підставі ст. ст. 1212, 1213 ЦК України.

При цьому, вартість газу визначена позивачем виходячи із ціни 6 682,54 грн. з ПДВ, що сформувалася протягом газового місяця липня 2019р. та розміщена на офіційному сайті АТ Укртрансгаз .

Крім того, судом встановлено, що 01.08.2016р. між АТ Укртрансгаз (оператор, позивач) та ПАТ Донецькоблгаз (замовник, третя особа 2) укладено договір транспортування природного газу №1512000703.

За цим договором оператор надає замовнику послуги транспортування природного газу на умовах, визначених у цьому договорі, а замовник сплачує оператору встановлену в цьому договорі вартість таких послуг (п. 2.1 договору).

Оператором може бути надана замовнику в т.ч. послуга балансування обсягів природного газу, які подаються до газотранспортної системи і відбираються з неї (балансування) (п. 2.3 договору).

Договором визначено обов`язок замовника щодо вчасного врегулювання небалансів та сплати вартості послуг балансування у разі їх не врегулювання замовником. Вартість послуг балансування за газовий місяць визначається на підставі даних про негативний місячний небаланс замовника за формулою: В балансування = БЦГ х К х Qбг, де БЦГ - базова ціна газу, Qбг - обсяг негативного місячного небалансу замовник послуг транспортування, К - коефіцієнт компенсації, що дорівнює 1,2. При розмірі небалансу до 5% від обсягу природного газу, відібраного з газотранспортної системи, застосовується коефіцієнт, що дорівнює 1 (п.п. 4.1, 9.1, 9.2 договору).

Цей договір набирає чинності з дня його укладення на строк до 31.12.2016р., умови договору застосовуються до відносин сторін, які виникли до його укладення, а саме з 01.12.2015р. Цей договір вважається продовженим на кожний наступний рік, якщо не менше ніж за місяць до закінчення строку дії цього договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов (п. 17.1 договору).

Також судом встановлено, що в провадженні господарського суду Донецької області перебуває справа №905/1140/18 за позовом АТ Укртрансгаз до ПАТ Донецькоблгаз за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача НАК Нафтогаз України та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача в т.ч. КВП Краматорська тепломережа міськради про стягнення заборгованості за послуги балансування обсягів природного газу та пені, 3% річних, інфляційних втрат у загальному розмірі 2 032 739 822,35 грн.

Підставою позовних вимог у даній справі є неналежне виконання ПАТ Донецькоблгаз зобов`язань в частині оплати послуг балансування обсягів природного газу, наданих АТ Укртрансгаз за договором транспортування природного газу №15120000703 від 01.08.2016р. та Кодексом ГТС.

При цьому, за обставинами справи №905/1140/18 небаланс природного газу, який врегульовано АТ Укртрансгаз шляхом надання послуг балансування, виник, зокрема, внаслідок того, що в жовтні-грудні 2016р., квітні 2017р. КВП Краматорська тепломережа міськради спожито природний газ у загальному обсязі 4 626,128 тис. куб. м. без підтверджених номінацій НАК Нафтогаз України .

На даний час у справі №905/1140/18 проводиться судова економічна експертиза, призначена господарським судом Донецької області на підставі ухвали суду від 10.09.2018р.

Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, з наступних мотивів.

За змістом ст. ст. 15, 16 ЦК України кожна особа має право на звернення до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу у разі їх порушення, невизнання або оспорювання.

Перелік способів захисту, зазначений в ч. 2 ст. 16 ЦК України, не є вичерпним, та суду надано право захистити цивільне право або інтерес особи іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках (ч.3 ст. 16 ЦК України).

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення. З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних правовідносин сторін (предмет та підставу позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб (така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.12.2019р. у справі № 910/1997/18).

Якщо спеціальні норми права визначають конкретні заходи з урахуванням специфіки порушеного права та характеру правопорушення, особа вправі скористатися такими способами захисту. Належний спосіб захисту, виходячи із застосування спеціальної норми права, повинен гарантувати особі спосіб відновлення порушеного права або можливість отримання нею відповідного відшкодування.

У тих випадках, коли спеціальна норма закону установила інший, ніж визначений ст. 16 ЦК України спосіб захисту, застосовується спосіб захисту, встановлений спеціальною нормою. Одночасно можуть застосовуватися положення ст. 16 ЦК України і положення спеціальної норми щодо способу захисту у випадку, коли ці способи тотожні й на них поширюється дія ЦК України.

Власник порушеного права може скористатися не будь-яким, а конкретним способом захисту свого права, який прямо визначається спеціальним законом, що регламентує конкретні цивільні правовідносини.

З огляду на правову природу спірних правовідносин та суб`єктний склад їх учасників, оцінка правомірності заявлених вимог має здійснюватися судом з урахуванням приписів ЗУ Про ринок природного газу №329-VIII від 09.04.2015р., Кодексу газотранспортної системи (далі - Кодекс ГТС), затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2493 від 30.09.2015р., та Кодексу газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРМ), затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2494 від 30.09.2015р., які набрали чинності 27.11.2015р. (зі змінами та доповненнями).

ЗУ Про ринок природного газу визначає правові засади функціонування ринку природного газу України, заснованого на принципах вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також здатного до інтеграції з ринками природного газу держав - сторін Енергетичного Співтовариства, у тому числі шляхом створення регіональних ринків природного газу.

За ст. 1 цього Закону оператор газорозподільної системи - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників);

- оператор газотранспортної системи - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників);

- постачальник природного газу (далі - постачальник) - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу;

- ринок природного газу - сукупність правовідносин, що виникають у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), послуг установки LNG;

- споживач - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, а не для перепродажу, або використання в якості сировини;

- суб`єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач.

АТ Укртрансгаз (позивач) утворено на виконання постанови КМУ від 24.07.1998р. №1173 Про розмежування функцій з видобування, транспортування, зберігання і реалізації природного газу , та є оператором газотранспортної системи (оператор ГТС), який на підставі ліцензії серії АЕ №194511 від 11.03.2013р. у спірний період здійснював діяльність з транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами.

АТ Укртрансгаз , як оператор ГТС, відповідно до приписів ч. 1 ст. 20 ЗУ Про ринок природного газу на виключних засадах відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання в належному стані та розвиток, включаючи нове будівництво та реконструкцію, газотранспортної системи з метою задоволення очікуваного попиту суб`єктів ринку природного газу на послуги транспортування природного газу, враховуючи поступовий розвиток ринку природного газу.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 7 ст. 22 ЗУ Про ринок природного газу права та обов`язки оператора газотранспортної системи визначаються цим Законом, кодексом газотранспортної системи, іншими нормативно-правовими актами, а також договором транспортування природного газу. З метою виконання функцій, передбачених частиною першою статті 20 цього Закону, оператор газотранспортної системи зобов`язаний: здійснювати балансування та функції оперативно - диспетчерського управління газотранспортною системою в економний, прозорий та недискримінаційний спосіб. Оператор газотранспортної системи придбаває енергоресурси, необхідні для здійснення своєї господарської діяльності, у недискримінаційний і прозорий спосіб та на ринкових умовах.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 ЗУ Про ринок природного газу оператор газотранспортної системи є юридичною особою, яка не є складовою вертикально інтегрованої організації і здійснює свою господарську діяльність незалежно від діяльності з видобутку, розподілу, постачання природного газу, діяльності оптових продавців. Оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу.

У п. 5 гл. 1 розд.1 Кодексу ГТС (у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин), який є регламентом функціонування газотранспортної системи України та визначає правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газотранспортної системи України, надано наступні визначення термінів:

- алокація - підтвердження поділу за певний розрахунковий період фактичного обсягу (об`єму) природного газу, поданого для транспортування в точку входу або відібраного з точки виходу, між замовниками послуги транспортування, у тому числі в розрізі їх контрагентів (споживачів), що здійснюється відповідно до вимог розділу ХІІ цього Кодексу;

- балансування системи - діяльність, яка здійснюється оператором газотранспортної системи в рамках надання послуг транспортування, що полягає у врівноваженні попиту та пропозиції природного газу у газотранспортній системі, що охоплює фізичне балансування та комерційне балансування;

- комерційне балансування - діяльність оператора газотранспортної системи, що полягає у визначенні та врегулюванні небалансу, який виникає з різниці між обсягами природного газу, що надійшли через точки входу, і обсягів природного газу, відібраного через точку виходу, у розрізі замовників послуг транспортування, що здійснюється на основі даних, отриманих у процедурі алокації;

- небаланс - різниця між обсягами природного газу, поданими замовником послуг транспортування для транспортування на точці входу, та відібраними замовником послуг транспортування з газотранспортної системи на точці виходу, що визначається за процедурою алокації;

- несанкціонований відбір природного газу - відбір природного газу: за відсутності по суб`єкту ринку природного газу підтвердженої номінації (підтвердженого обсягу природного газу) на відповідний розрахунковий період; без укладення відповідного договору з постачальником; шляхом самовільного під`єднання та/або з навмисно пошкодженими приладами обліку природного газу або поза охопленням приладами обліку; шляхом самовільного відновлення споживання природного газу;

- номінація - заявка замовника послуг транспортування, надана оператору газотранспортної системи стосовно обсягів природного газу, які будуть подані замовником послуг транспортування протягом доби до газотранспортної системи в точках входу та відібрані з газотранспортної системи в точках виходу, у тому числі у розрізі контрагентів (споживачів) замовника та їх точок комерційного обліку (за необхідності);

- фізичне балансування - заходи, що вживаються оператором газотранспортної системи для забезпечення цілісності газотранспортної системи, а саме, необхідного співвідношення обсягів природного газу, що фізично надійшли через точки входу, і обсягів природного газу, фізично відібраного з точок виходу.

Правовідносини між оператором газотранспортної системи та оператором установки LNG/оператором газосховища/газовидобувним підприємством/оператором газорозподільної системи/прямим споживачем щодо одержання доступу до потужності, надання послуг із транспортування, у тому числі послуг балансування газотранспортної системи, регулюються договором транспортування природного газу, укладеним відповідно до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2497 (п. 2 гл. 1 розд. IV Кодексу ГТС).

Пунктом 1 гл. 1 розд. VIII Кодексу ГТС визначено, що одержання доступу до потужності, надання послуг із транспортування, у тому числі послуг балансування системи, є складовими послуги транспортування природного газу та здійснюються виключно на підставі договору транспортування. Оператор газотранспортної системи не має права відмовити в укладенні договору транспортування за умови дотримання заявником вимог щодо його укладення, передбачених цим розділом.

За приписами п.10. гл. 3 розд. ХІІ Кодексу ГТС алокація фактичних обсягів споживача можлива тільки на постачальника, зазначеного у відповідній підтвердженій номінації/реномінації, крім випадків, передбачених нижче. У разі несанкціонованого відбору газу споживачем весь відповідний обсяг вноситься в алокацію на відповідного оператора газорозподільної системи. У разі письмової вимоги замовника послуг транспортування, що є постачальником, або оператора газотранспортної системи до оператора газорозподільної системи про припинення розподілу газу споживачу замовника, яка подається в установленому законодавством порядку, оператор газорозподільної системи після строку, установленого законодавством на припинення розподілу природного газу такому споживачу, здійснює алокацію із зазначенням, що фактичні обсяги природного газу є обсягами оператора газорозподільної системи.

Розділом ХІІІ Кодексу ГТС встановлено, що замовник послуг транспортування зобов`язаний подавати та відбирати до/з газотранспортної системи природний газ в обсягах, які виникають на підставі умов укладених договорів постачання природного газу, договору транспортування природного газу, технічної угоди та підтверджених номінацій. Замовники послуг транспортування зобов`язані своєчасно врегульовувати свої небаланси. Оператор газотранспортної системи надає послуги балансування виключно з метою підтримання звичайного рівня функціонування газотранспортної системи в разі недотримання замовниками послуг транспортування своїх підтверджених номінацій. Якщо існує загроза цілісності газотранспортної системи, оператор газотранспортної системи вживає таких заходів: купівлю-продаж природного газу за короткостроковими договорами в точці, в якій відбувається передача природного газу, а в разі відсутності такої можливості - за конкурсною процедурою та за ринковими цінами; регулювання обсягу надходження газу в газотранспортну систему (точки входу та/або виходу) у випадках, передбачених Національним планом дій та цим Кодексом; регулювання обсягу природного газу, який знаходиться в газотранспортній системі; регулювання обсягу природного газу, який зберігається у газосховищах, які знаходяться в управлінні оператора газотранспортної системи. З метою забезпечення безпечності функціонування та цілісності газотранспортної системи, у тому числі балансування газотранспортної системи, оператор газотранспортної системи управляє потоками природного газу, які закачуються та відбираються до/з газосховища, що є в управлінні оператора газотранспортної системи, а також частиною газосховищ відповідно до пункту 3 цього розділу. Оператор газотранспортної системи для забезпечення власної господарської діяльності (у тому числі для балансування, власних виробничо-технічних потреб, покриття витрат та виробничо-технологічних витрат) придбає природний газ у власника природного газу (у тому числі у газовидобувного підприємства, оптового продавця, постачальника) на загальних підставах та ринкових умовах. Оператор газотранспортної системи, здійснюючи балансування газотранспортної системи, бере до уваги очікуваний результат від використання тих чи інших заходів балансування з огляду на забезпечення стабільного рівня функціонування газотранспортної системи, а також час, необхідний для їх впровадження.

У гл. 1 розд. XIV Кодексу ГТС визначено, що замовник послуг транспортування є відповідальним за виникнення небалансу, у тому числі щодо споживачів, з якими укладені договори постачання, та зобов`язується застосувати всі доступні заходи для його уникнення. При розрахунку небалансу замовників послуг транспортування оператор газотранспортної системи враховує всі обсяги газу у розрізі кожного замовника послуг транспортування, переданого до газотранспортної системи та відібраного з газотранспортної системи, у тому числі у розрізі його контрагентів (споживачів). Перевищення обсягів відібраного природного газу з газотранспортної системи над обсягами переданого природного газу є негативним небалансом, а перевищення обсягів переданого природного газу над обсягами відібраного природного газу - позитивним небалансом.

В силу приписів гл. 3 розд. XIV Кодексу ГТС оператор газотранспортної системи визначає місячний небаланс для кожного місяця як різницю між обсягом природного газу, який замовник послуг транспортування передав у точках входу і отримав з газотранспортної системи у точках виходу (у тому числі щодо власних споживачів) за цей газовий місяць. Місячний небаланс розраховується оператором газотранспортної системи до 10-го числа наступного місяця на підставі фактичних даних, одержаних у процесі алокації, яку здійснює оператор газотранспортної системи, а також алокацій, одержаних від операторів суміжних газотранспортних систем, операторів газорозподільних систем, операторів газосховищ, газовидобувних підприємств або прямих споживачів. У разі негативного значення небалансу замовник послуг транспортування до 12-го числа наступного місяця: здійснює купівлю природного газу в інших замовників послуг транспортування; здійснює відбір природного газу шляхом подання оператору газосховища балансуючої номінації для врегулювання остатнього небалансу за цей газовий місяць. Замовники послуг транспортування після проведення заходів, передбачених пунктами 3 - 5 цієї глави, для врегулювання місячного небалансу оформлюють, підписують та скріплюють печатками додаткові акти приймання-передачі і коригуючі реєстри та надсилають оператору газотранспортної системи в строк до 12-го числа наступного місяця. Місячний небаланс, який виник у замовника послуг транспортування та не був врегульований в строк до 12-го числа наступного місяця, врегульовується оператором газотранспортної системи за рахунок таких заходів: при негативному місячному небалансі - за рахунок надання послуг балансування.

Положення гл. 4 розд. XIV Кодексу ГТС передбачають, що розрахунок вартості послуг балансування (ПБ), що були надані замовнику послуг транспортування за місяць, проводиться оператором газотранспортної системи після закінчення газового місяця на підставі даних про місячний небаланс замовника послуг транспортування відповідно до договору транспортування природного газу. Базова ціна газу (БЦГ) - ціна, яка формується протягом розрахункового періоду оператором газотранспортної системи на основі витрат на закупівлю природного газу, транспортування та його зберігання. Оператор газотранспортної системи визначає БЦГ щомісяця в строк до 10-го числа місяця та розміщує відповідну інформацію на своєму веб-сайті. Підставою для проведення розрахунку послуг з балансування є дані, визначені у звіті про надані послуги з транспортування. Оператор газотранспортної системи до 14-го числа наступного місяця надає замовнику послуг транспортування звіт про надані послуги та рахунок на оплату. Замовник послуг транспортування повинен здійснити оплату у строк, що не перевищує 5 банківських днів. У разі невиконання замовниками положень пункту 4 цієї глави неврегульовані обсяги небалансу, які виникли у замовника послуг транспортування (постачальника) у віртуальних точках виходу до газорозподільної системи, вважаються обсягами небалансу відповідного оператора газорозподільної системи. Положення цього пункту не стосуються замовників послуг транспортування (постачальника), які поставляють виробникам теплової енергії в рамках виробництва теплової енергії для релігійних організацій та надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню.

Відповідно до п. 4 гл. 5 розд. VІ Кодексу ГРМ якщо за підсумками місяця фактичний об`єм (обсяг) споживання природного газу за споживачем (побутовими споживачами), буде перевищувати підтверджений обсяг природного газу, його (їх) постачальник має врегулювати об`єми небалансу (дефіцит) природного газу відповідно до вимог Кодексу ГТС. У разі якщо після запровадження заходів, передбачених Кодексом ГТС, залишиться неврегульований небаланс (фактичний об`єм/обсяг споживання природного газу по об`єкту споживача буде перевищувати об`єм/обсяг, фактично поставлений його постачальником/постачальниками за даними Оператора ГТС протягом зазначеного періоду), який буде віднесений на небаланс Оператора ГРМ, тоді споживач має компенсувати Оператору ГРМ його вартість (об`єм/обсяг), що розраховується за формулою В = (Vф - Vп) х Ц х К. При цьому, якщо неврегульований небаланс станеться внаслідок відсутності у споживача підтвердженого обсягу природного газу на розрахунковий період, або внаслідок відмови в доступі до об`єкта споживача для здійснення Оператором ГРМ припинення розподілу природного газу, або внаслідок невиконання споживачем письмової вимоги Оператора ГРМ самостійно припинити (обмежити) споживання природного газу, коефіцієнт компенсації має становити 2.

З наведеного можна зробити висновок про те, що ринок природного газу - це сукупність правовідносин, які виникають, зокрема, у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, між постачальником природного газу, оператором ГТС, оператором ГРМ та споживачем природного газу, які наділені та обмежені певними правомочностями.

Оператор ГТС є суб`єктом ринку природного газу, на якого покладено функції здійснення балансування та функції оперативно - диспетчерського управління газотранспортною системою в економний, прозорий та недискримінаційний спосіб.

Передумовами надання оператором газотранспортної системи послуг балансування є наявність негативної різниці між обсягами природного газу, поданими замовником послуг транспортування для транспортування на точці входу, та відібраними замовником послуг транспортування з газотранспортної системи на точці виходу, що визначається за процедурою алокації, а також відсутність факту добровільного закриття місячного негативного небалансу замовником послуг транспортування природного газу.

Кодекс ГТС визначає негативний небаланс як перевищення обсягів відібраного природного газу з газотранспортної системи над обсягами переданого природного газу. Такий негативний небаланс виникає в т.ч. внаслідок несанкціонованого відбору природного газу, яким є відбір природного газу, зокрема, за відсутності по суб`єкту ринку природного газу підтвердженої номінації (підтвердженого обсягу природного газу) на відповідний розрахунковий період; без укладення відповідного договору з постачальником. При цьому, небаланс природного газу, який виник внаслідок його несанкціонованого відбору споживачем, врегульовується за рахунок віднесення оператором ГТС його вартості у складі послуги балансування на оператора ГРМ та сплатою останнім цієї послуги. В свою чергу, споживач компенсує оператору ГРМ вартість такого газу з підвищеним коефіцієнтом.

В іншому випадку - якщо небаланс природного газу віднесений оператором ГТС на постачальника природного газу (замовника послуг транспортування), його врегулювання здійснюється оператором ГТС шляхом надання такому постачальнику послуги балансування та сплати останнім вартості наданої послуги. Водночас, відшкодування постачальнику відповідних витрат здійснюється споживачем в порядку, визначеному договорами про постачання природного газу, укладеними між постачальником та споживачем.

Отже, з огляду на спеціальне законодавство у сфері газопостачання, яке встановлює певний механізм регулювання відносин на ринку природного газу, при виникненні різниці в поданих та відібраних обсягах газу оператор ГТС здійснює захист свого права у спосіб комерційного балансування шляхом надання послуги балансування на відповідний обсяг газу та стягнення її вартості з особи, на яку здійснено алокацію обсягу природного газу (оператор ГРМ або постачальник). При цьому, вартість послуги балансування враховує в т.ч. і ціну природного газу, закупівлю якого здійснено оператором ГТС для надання такої послуги.

Наявні у справі звіти про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз , між замовниками послуги транспортування за жовтень - грудень 2016р.; алокація (звіт) про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз , між замовниками послуги транспортування за квітень 2017р.; звіти про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз з ресурсу НАК Нафтогаз України за жовтень - грудень 2016р.; звіт про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Донецькоблгаз з ресурсу НАК Нафтогаз України між замовниками послуг транспортування (постачальниками) в розрізі їх контрагентів (споживачів) за квітень 2017р. містять відомості, згідно з якими підтверджений обсяг природного газу (номінація) КВП Краматорська тепломережа міськради у жовтні-грудні 2016р., квітні 2017р. становить 0,00 тис. куб. м. за кожним місяцем, а фактичний обсяг спожитого (відібраного) ним природного газу у жовтні 2016р. становить 699,242 тис. куб. м.; у листопаді 2016р. - 1 598,042 тис. куб. м.; у грудні 2016р. - 2 190,57 тис. куб. м.; у квітні 2017р. - 138,274 тис. куб.м. відповідно, що протранспортований АТ Укртрансгаз , розподілений ПАТ Донецькоблгаз та віднесений останнім на постачальника НАК Нафтогаз України як обсяги небалансу. Вказані документи складені ПАТ Донецькоблгаз , як оператором ГРМ, та надані АТ Укртрансгаз , як оператору ГТС, на виконання приписів гл. 1 та гл. 3 розд. ХІІ Кодексу ГТС, гл. 2 розд. ХІІ Кодексу ГРМ.

Інформації про надходження на точках входу та розподіл по точках виходу обсягів природного газу віднесених на операторів газорозподільних мереж з зазначенням обсягів небалансу за жовтень - грудень 2016р., квітень 2017р., які складені АТ Укртрансгаз , як оператором ГТС, свідчать про віднесення останнім вказаних обсягів газу, як таких, що спожиті (відібрані) споживачем КВП Краматорська тепломережа міськради без підтверджених номінацій, на небаланс ПАТ Донецькоблгаз , як оператора ГРМ.

Договори про закупівлю природного газу №1605001357-ВТВ від 30.05.2016р., №1704000321-ВТВ, №1704000324-ВТВ, №1704000325-ВТВ від 30.04.2017р., які укладені між НАК Нафтогаз та АТ Укртрансгаз , та акти приймання - передачі природного газу до них, довідка про списання газу на балансування за період 01.01.2016р. - 30.06.2018р. за підписом головного бухгалтера АТ Укртрансгаз свідчать про купівлю АТ Укртрансгаз природного газу та подання його до газотранспортної системи на виконання функцій оператора ГТС для здійснення балансування системи.

З поданих доказів можна зробити висновок про вчинення АТ Укртрансгаз дій, направлених на врегулювання небалансу природного газу шляхом закупівлі природного газу для виконання функції оператора ГТС щодо балансування газотранспортної системи, який (небаланс природного газу) визначений останнім за процедурою алокації та віднесений на ПАТ Донецькоблгаз , як оператора ГРМ, у зв`язку із відбором КВП Краматорська тепломережа міськради у жовтні-грудні 2016р., квітні 2017р. природного газу без підтверджених номінацій.

Тому, у даному конкретному випадку, захист майнових інтересів позивача, як оператора ГТС, має здійснюватися в межах правовідносин з надання послуг балансування в порядку, встановленому Кодексом ГТС та договором про транспортування природного газу, укладеним між АТ Укртрансгаз та ПАТ Донецькоблгаз .

При цьому, такий захист майнових інтересів на даний час вже здійснюється позивачем в межах справи №905/1140/18 за позовом АТ Укртрансгаз до ПАТ Донецькоблгаз за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача НАК Нафтогаз України та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача в т.ч. КВП Краматорська тепломережа міськради про стягнення заборгованості за послуги балансування обсягів природного газу та пені, 3% річних, інфляційних втрат.

Суд вважає, що позивачем неправильно надано кваліфікацію спірним правовідносинам, та з огляду на спеціальне законодавство у сфері газопостачання, яким врегульовано такі правовідносини, положення гл. 83 ЦК України, зокрема, ст. ст. 1212, 1213 ЦК України щодо безпідставного набуття, збереження майна, на які посилається позивач, застосуванню не підлягають.

За таких обставин, обраний АТ Укртрансгаз спосіб захисту не відповідає змісту права оператора ГТС, яке він вважає порушеним, а також характеру та наслідкам такого порушення з боку КВП Краматорська тепломережа міськради, що є підставою для відмови у задоволенні позову.

При цьому, з огляду на попередні висновки суду в межах розгляду даної справи не підлягають оцінці докази та встановленню обставини щодо виконання/невиконання договірних зобов`язань НАК Нафтогаз України за договорами постачання природного газу №4645/1617-ТЕ-6 від 20.09.2016р., №4698/1617-РО-6 від 28.09.2016р., щодо видачі/невидачі НАК Нафтогаз України номінацій (в т.ч. підстав їх невидачі), щодо правомірності/ неправомірності споживання (відбору) КВП Краматорська тепломережа міськради природного газу, а також кваліфікації спірних обсягів газу як санкціонованого чи несанкціонованого відбору КВП Краматорська тепломережа міськради природного газу.

Відповідно до положень ст. 129 ГПК України, у зв`язку із відмовою у задоволенні позову, витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Відмовити Акціонерному товариству Укртрансгаз у задоволенні позову.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 24.09.2020р. (у зв`язку з тим, що останній день складання повного рішення припадав на період перебування члена колегії - судді Харакоза К.С. на лікарняному з 09.09.2020р. по 23.09.2020р. включно).

Головуючий суддя Л.В. Ніколаєва

Суддя Г.Є. Курило

Суддя К.С. Харакоз

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91872922
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1742/19

Постанова від 08.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 05.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 01.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Постанова від 04.01.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Ільїн Олег Володимирович

Постанова від 04.01.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Ільїн Олег Володимирович

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Ільїн Олег Володимирович

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Ільїн Олег Володимирович

Ухвала від 09.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Ільїн Олег Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні