Рішення
від 30.09.2020 по справі 120/5207/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

30 вересня 2020 р. Справа № 120/5207/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Наталії Володимирівни,

суддів: Заброцької Людмили Олександрівни,

Маслоід Олени Степанівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Драло В.О.,

представника позивача: Сільницької С.М.,

представника відповідача: Мазай В.М.,

третьої особи: ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга Народу", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 до Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанов, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Вінницька обласна організація політичної партії Слуга народу , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області, в якому просила:

- визнати протиправною та скасувати постанову № 7 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області

- визнати протиправною та скасувати постанову № 9 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області

- зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та прийняти відповідне рішення про реєстрацію

- зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що 15.09.2020 на позачерговій сесії конференції Вінницької обласної організації Політичної Партії Слуга народу було висунуто кандидатом на посаду Козятинського міського голови Хмільницького району Вінницької області громадянина України ОСОБА_1 та кандидатом у депутати Козятинської міської ради. На день проведення конференції ОСОБА_1 мав статус безпартійний.

23.09.2020 уповноваженою особою, було подано заяви на реєстрацію кандидатом на Козятинського міського голову ОСОБА_1 та подання на реєстрацію кандидатом у депутати до Козятинської міської ради висунутих партією осіб. Заяви були подані з відповідними пакетами документів, про що комісією було видано дві Довідки-описи прийнятих документів від 23.09.2020 за підписом голови ТВК Заєць Н.М. та секретаря комісії ОСОБА_2

25.09 2020 перед початком засідання Козятинської міської виборчої комісії голова комісії ОСОБА_3 повідомила про те, що надійшло декілька листів, одним з яких є лист від Вінницької обласної організації ВО Батьківщина за підписом голови Мейдича О.Л., відносно кандидатів, що реєструються, зокрема щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 являється членом ПП Батьківщина і знаходиться на обліку обласної організації та не може висуватися іншою політичною партію і бути зареєстрованим як кандидат. На підставі чого члени комісії перенесли розгляд заяв від політичної партії Слуга Народу на 26.09.2020. Позивач вказує, що при цьому зареєстрували інші подання від інших політичних партій.

26.09.2020 на засіданні Козятинської міської виборчої комісії було розглянуто лист від ВО Батьківщина № 02-02-64 від 24.09.2020 та статут ВО Батьківщина в редакції 2010 року.

Після розгляду вказаного листа комісією, ОСОБА_1 , на вимогу комісії, надав пояснення, вказав, що 22.06.2020 написав відповідну заяву про припинення його членства до Бюро Козятинської міської організації Батьківщина . На вказаній заяві є відповідна відмітка про отримання та дату розгляду вказаної заяви на Бюро.

Однак, за наслідками розгляду листа комісія прийняла оскаржувані постанови №7 до протоколу №9 та постанову №9 до протоколу №9 від 26.09.2020, якими відмовлено у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу .

Позивач вважає так дії відповідача протиправними, а постанови комісії №7 до протоколу №9 та постанови №9 до протоколу №9 від 26 вересня 2020 року, такими що прийняті з перевищенням повноважень членами комісії та незаконними, в зв`язку з чим звернулись з цим позовом до суду.

Ухвалою суду від 28.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених ст. 268 - 272, 273 КАС України. Призначено колегіальний розгляд справи, визначивши колегію суддів відповідно до ч. 7 ст. 31 КАС України. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подачу відзиву на позов та залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 28.09.2020 призначено підготовче судове засідання на 29.09.2020 о 09:30 год.

29.09.2020 від відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній заперечує щодо задоволення адміністративного позову з тих підстав, що висування організацією партії кандидатом у депутати особи, яка є членом іншої партії, є порушенням порядку висування окремого кандидата та є підставою для відмови в реєстрації такого кандидата територіальною виборчою комісією. Зазначає, що як стало відомо Козятинській міській територіальній виборчій комісії Хмільницького району Вінницької області з листа-повідомлення Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про те, що громадянин ОСОБА_1 в даний час є членом партії Батьківщина і відповідно до п. 2 ст. 217 Виборчого Кодексу України не може балотуватися кандидатом від іншої політичної партії.

Крім того вказали, що у відповідності до п. 1-1 ч. 2 ст. 230 Виборчого Кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови встановленого статтями 216-221 Виборчого Кодексу України. На підставі вищевикладеного просив відмовити в задоволенні позову.

29.09.2020 в судовому засіданні, протокольною ухвалою суду, із занесенням до протоколу судового засідання, суд, керуючись ст. 49 КАС України, відмовив в задоволенні заяв ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 про вступу їх у справу в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, як представників Вінницької обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина .

Протокольною ухвалою суду, із занесенням до протоколу судового засідання 29.09.2020 суд, керуючись 65 КАС України, відмовив з підстав необґрунтованості в задоволенні заяви Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про виклик свідків, а саме членів Козятинської міської ТВК Михайловської О.С., ОСОБА_7 та членів Вінницької обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина ОСОБА_6 та ОСОБА_4 .

Ухвалою суду від 29.09.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 29.09.2020 о 12:00 год. в залі судового засідання № 1 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

В судовому засіданні представник позивача підтримала заявлені позовні вимоги та просив позов задовольнити.

Представники відповідача, під час розгляду справи по суті заперечували щодо задоволення позову та зазначили, що підставою для відмови у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду голови Козятинської міської ради та кандидатом у депутати Козятинської міської ради від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу є п. 6 ч. 2 ст. 230 ВК України, який передбачає, що Комісією виявлено інші обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Третя особа ОСОБА_1 підтримав позицію позивача і просив адміністративний позов задовольнити. Зазначив, що Козятинська міська ТВК не має права вимагати інші документи, ніж ті що визначені статтями 222 та 224 ВК України. Положення статтей 227 та 229 ВК України передбачає реєстрацію кандидата у депутати та міського голови, за умови подання документів передбачених статтями 222 та 224 ВК України.

Також вказав на засіданні Козятинської міської виборчої комісії що він є безпартійним та вийшов з політичної партії Батьківщина 22.06.2020 та на підтвердження чого надав для ознайомлення заяву до Бюро Козятинської міської організації Батьківщина про припинення членства в політичній партії ВО Батьківщина . На вказаній заяві є відповідна відмітка про отримання та дату розгляду вказаної заяви на Бюро. Дані обставини також підтверджуються Витягом з протоколу № 44 засідання бюро Козятинської міської організації Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , згідно якого вирішено виключити з партії ВО Батьківщина ОСОБА_1

ОСОБА_1 також зазначив, що з 2010 по 2013 рік він був членом Козятинської міської організації політичної партії Фронт змін , а в подальшому був членом політичної партії ВО Батьківщина до 22.06.2020.

Крім того зазначив, що відповідно до п. 3.6. чинної редакції статуту ВО Батьківщина передбачено, що членство у партії припиняється в разі подання до будь-якого статутного органу, крім контрольно-ревізійних комісій, письмової заяви про вихід з партії за власним бажанням з дня подання цієї заяви. Так вважає, що він припинив членство в партії ВО Батьківщина з 22.06.2020.

В судовому засіданні 29.09.2020 оголошено перерву, розгляд справи призначено на 30.09.2020 о 10:00 год.

Представник позивача в судовому засіданні просила адміністративний позов задовольнити. При цьому додатково надала письмовий виступ у судових дебатах.

Представник відповідач просив відмовити в задоволенні позову, також надавши письмовий виступ у судових дебатах.

Третя особа просив позов задовольнити.

Колегія суддів, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та докази, встановила наступне.

Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25.10.2020.

23.09.2020 уповноваженою особою подано перелік документів до Козятинської міської ТВК про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови. До заяви додано документи передбачені ст. 224 ВК України, а саме Рішення зборів конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидата на посаду голови Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу , заява ОСОБА_1 про згоду балотуватися кандидатом на посаду Козятинського міського голови Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу на перших місцевих виборах 25.10.2020, автобіографія кандидата на посаду голови, документ про внесення грошової застави, фотографія кандидата на посаду голови, копія першої та другої сторінок паспорта громадянина України.

Також уповноваженою особою подано перелік документів до Козятинської міської ТВК про реєстрацію кандидатів у депутати Козятинської міської ради, які передбачені ст. 222 ВК України, зокрема і щодо ОСОБА_1 . Серед поданих документів є зокрема і заява ОСОБА_1 на згоду балотуватися кандидатом у депутати від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу .

Пакет документів поданий з відповідним переліком документів у відповідності до вимог ст. 222, 224, 227, 229 Виборчого кодексу України, що підтверджується Довідками-описами прийнятих документів від 23.09.2020 за підписом голови ТВК Заєць Н.М. та секретаря комісії ОСОБА_2

25.09.2020 на засіданні Козятинської міської виборчої комісії, голова комісії Заєць Н.М. повідомила, що є лист від Вінницької обласної організації ВО Батьківщина за підписом голови Мейдича О.Л., про те що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 являється членом партії ВО Батьківщина і знаходиться на обліку обласної організації та не може висуватися іншою політичною партію і бути зареєстрованим як кандидат.

На підставі чого було перенесено розгляд подань від політичної партії Слуга Народу на 26.09.2020.

26.09.2020 на засіданні Козятинської міської виборчої комісії ОСОБА_1 зазначив, що 22.06.2020 написав відповідну заяву до Бюро Козятинської міської організації ВО Батьківщина про припинення членства в політичній партії ВО Батьківщина . На вказаній заяві є відповідна відмітка про отримання та дату розгляду вказаної заяви Бюро. Дані обставини також підтверджуються Витягом з протоколу № 44 засідання бюро Козятинської міської організації Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , згідно якого вирішено виключити з партії ВО Батьківщина ОСОБА_1

26.09.2020 Козятинською міською територіальною виборчою комісією Хмільницького району Вінницької області, розглянувши подані документи на підставі виявлених обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом на посаду міського голови право бути обраним та керуючись ч. 2 ст. 217, ст. 230 Виборчого Кодексу України прийняла постанову № 7 від 26.09.2020, якою відмовила в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови.

Крім того, 26.09.2020 Козятинською міською територіальною виборчою комісією Хмільницького району Вінницької області, розглянувши подані документи на підставі виявлених обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області право бути обраним та керуючись ч. 2 ст. 217, 230 Виборчого Кодексу України прийняла постанову № 9 від 26.09.2020, якою відмовила в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу .

Позивач вважає вищевказані постанови протиправними, такими що порушують його права, в зв`язку із чим звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходила з наступного.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 193 Виборчого Кодексу України встановлено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Згідно ч.3 ст. 216 ВК України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Відповідно до ч. 5 ст. 218 ВК України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.

У відповідності до ч.1 ст. 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Частиною 2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно ч.4 ст.217 ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 ВК України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), зокрема:

1. Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

2. Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

3. Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

4. Кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради.

5. У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

6. Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

7. Особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

8. Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

9. Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

10. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

11. Форми єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від організації партії затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть бути змінені під час виборчого процесу.

Згідно ч.1 ст.222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України, який серед іншого, передбачає, що :

1. Кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

2. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

3. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.

4. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.

5. У разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

6. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

7. Список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

8. У разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Стеттею 221 ВК України передбачено порядок висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови:

1. Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

2. Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.

3. Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

4. Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. У разі висування на конференції, зборах організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії

5. У рішенні зборів, конференції організації партії зазначаються відомості про особу, висунуту кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови:

1) прізвище, ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності) кандидата;

2) число, місяць і рік народження;

3) громадянство;

4) відомості про освіту;

5) посада (заняття), місце роботи;

6) партійність;

7) адреса місця проживання;

8) відомості про наявність чи відсутність судимості;

9) відомості про наявність чи відсутність представницького мандата;

10) дата прийняття такого рішення.

Статтею 224 ВК України визначено умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови:

1. Відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Документи, передбачені частинами першою та другою цієї статті, подані до відповідної виборчої комісії з порушенням строку, встановленого частиною другою статті 229 цього Кодексу, не розглядаються, рішення виборчої комісії у такому разі не приймається, про що повідомляється суб`єкту звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.

5. Документи для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.

У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

У разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про застосування електронних сервісів для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови положення частини другої цієї статті щодо особистого пред`явлення документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, кандидатом, який балотується шляхом самовисування, не застосовуються. В такому разі документи, передбачені пунктами 4-7 частини першої та частиною другою цієї статті, підписуються (засвідчуються) відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Частиною першою ст. 227 ВК України передбачено, що кандидат у депутати, включений організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструється відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Частиною першою статті 229 ВК України передбачено, що кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

При цьому, відповідно до частини сьомої вказаної статті сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Частина друга статті 230 ВК України встановлює підстави за яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зокрема такими підставами є:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Відповідно до ч. 4 ст. 230 ВК України, рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Суд також встановив, що в протоколі засідання Козятинської міської ТВК також відсутні посилання на підстави відмови партії Слуга народу у реєстрації ОСОБА_1 як кандидата у депутати Козятинської міської ради та Козятинського міського голови. Згідно протоколу, комісія, при вирішенні питання щодо реєстрації взяла до уваги лише лист голови ВОО ВО "Батьківщина" від 24.09.2020. В судовому засіданні представники ТВК усно зазначили, що до документів, поданих згідно довідки-опису від 23.09.2020 уповноваженою особою партії "Слуга народу", які, відповідно до вимог ст. 227, 229, є підставою (умовою) для реєстрації, зауважень не мають.

При цьому, при винесені оскаржуваних постанов ТВК не надано оцінку доводам ОСОБА_1 про припинення членства в партії ВО "Батьківщина", шляхом подання заяви до статутного органу партії-бюро міського осередку ВО "Батьківщина".

Суд також зазначає, що згідно з ч. 6 ст. 6 Закону України Про політичні партії в Україні , громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Додатково у відзиві та в судовому засіданні ТВК зазначено, що при прийнятті постанов враховано лист Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) № 5.4/536-20 від 17.09.2020 з додатками на 350 арк., яким, відповідно до ч. 5 ст 218 ВК України повідомлено відповідні виборчі комісії про перелік зареєстрованих партій у межах Вінницької області. В п. 37 додатку зазначено партію Козятинську міську організацію політичної партії "Фронт змін , головою якої є ОСОБА_1 з 2010 року. На думку представників відповідача, дана обставина виключає факт безпартійності ОСОБА_1 .

Суд критично сприймає такі додаткові доводи відповідача, оскільки такий лист інформує про перелік зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих (обласний організацій) політичних партій в межах Вінницької області та поданий відповідно до вимог ч. 5 ст. 218 ВКУ, яка корелюється з нормами ч. 3 ст. 216 ВК України, яка передбачає, що організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Крім того, 14 червня 2013 року партія Фронт Змін на своєму з`їзді прийняла рішення про самоліквідацію партії з метою створення об`єднаної політичної сили з ВО Батьківщина . Згідно з рішенням з`їзду, депутати місцевих рад усіх рівнів від Фронт Змін вступають в Батьківщину , одночасно припинивши існування фракцій Фронту Змін . Лідер партії Фронт Змін ОСОБА_8 за пропозицією голови Батьківщини був обраним головою політради ВО Батьківщина .

Щодо посилання на ч. 2 ст. 217 суд зазначає, що така не може бути зазначена як підстава для відмови в реєстрації, оскільки ст. 217 ВК України регулює питання висування кандидатів організацією партії.

В оскаржуваних постановах відповідач послався як на підставу для відмови в реєстрації на положення статті 230 Виборчого Кодексу України в загальному.

В судовому засіданні представники відповідача вказали, що єдиною підставою для відмови в реєстрації ОСОБА_1 , як кандидата на посаду Козятинського міського голови та кандидата у депутати Козятинської міської ради та прийняття оскаржуваних постанов є саме п. 6 ч. 2 ст. 230 ВК України, а саме виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, що підтверджується звукозаписом судового засідання.

Однак у своєму відзиві на позов відповідач вказує, іншу підставу для відмови в реєстрації ОСОБА_1 як кандидата на посаду Козятинського міського голови та кандидата у депутати Козятинської міської ради, а саме на п. 1-1 ч. 2 ст. 230 Виборчого Кодексу України, згідно якого територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови встановленого статтями 216-221 Виборчого Кодексу України, в тому числі щодо заборони одночасного висування.

З огляду на це, такі дії відповідача не узгоджуються з вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України та не сумісні з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави.

Відповідно до п. 3. ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Обґрунтованість рішення суб`єкта владних повноважень полягає в дослідженні усіх обставин, що є істотними у процесі його прийняття, аналізі таких обставин та їх правової оцінки. Усі мотиви, якими керується суб`єкт у процесі оцінки та аналізу обставин повинні бути чітко та повно відображені у рішенні. В такий спосіб зацікавленій особі створюються гарантії того, що навіть у випадку якщо рішення прийнято не на її користь, вона зможе оскаржити його, та обґрунтувати свою незгоду із одним чи декількома аргументами, які чітко зазначені в рішенні.

Висновок узгоджується із нормами абз 2 ч. 2 ст. 77 КАС України, в силу яких суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Тому адміністративний суд під час перевірки правомірності оскаржуваних постанов про відмову в реєстрації ОСОБА_1 в кандидати в депутати та посаду Козятинського міського голови, повинен надати правову оцінку тим обставинам, що зазначені безпосередньо у постановах, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності ("виправдання") свого акта.

Із встановлених обставин слідує, що при прийнятті оскаржуваних постанов відповідачем не виконано законодавчо встановлені вимоги щодо змісту, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії, що свідчить про їх протиправність.

Враховуючи вкладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані постанови Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області №7 та №9 до протоколу №9 від 26.09.2020 є невмотивованими та необґрунтованими, прийнятті з порушенням ст. 230 ВК України, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та кандидатом у депутати, суд звертає увагу на таке.

За приписами частини сьомої статті 229 ВК України до повноважень сільської, селищної, міської виборчої комісії після прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів належить прийняти рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Наведений висновок зумовлений тим, що відповідно до пункту 4 частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 6 ст. 64 ВК України, у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду.

Відтак, враховуючи, що суд дійшов висновку про скасування оскаржуваних постанов, належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є саме зобов`язання відповідача прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови та кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу , тому адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

В прохальній частині позивач також просить допустити рішення до негайного виконання, з приводу чого суд зазначає наступне.

Статтею 371 КАС України визначено, що негайно виконуються рішення щодо:

1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць;

2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць;

3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби;

4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності;

5) уточнення списку виборців;

6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань;

7) включення фізичних осіб, юридичних осіб та організацій до переліку осіб, пов`язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, виключення фізичних осіб, юридичних осіб та організацій з такого переліку та надання доступу до активів, що пов`язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням.

Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1-4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Так, суд зазначає, що вищевказаними положеннями ст. 371 КАС України визначено вичерпний перелік підстав щодо негайного виконання рішення.

Разом з тим, в такому переліку відсутні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій.

Враховуючи наведене, суд відмовляє в задоволенні такого клопотання позивача.

Згідно із частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не доведено, що при прийнятті оскаржуваних постанов діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до частин 1-5 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, а адміністративний позов підлягає задоволенню частково, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Вінницького окружного адміністративного суду судового збору за подання позовної заяви в розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 7 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 9 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області.

Зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови.

Зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії Слуга народу .

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області (площа Героїв Майдану, 20, м. Козятин, Хмільницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 43760170) на користь Державного бюджету України (УК у м. Вінниці/отг м.Вінниця/22030101, код ЄДРПОУ 38054707, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA028999980313181206084002856), несплачений судовий збір у розмір 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Головуючий суддя Віятик Наталія Володимирівна

Суддів:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91874604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5207/20-а

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні