Постанова
від 04.10.2020 по справі 120/5207/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/5207/20-а

Головуючий у 1-й інстанції: Віятик Н.В.

Суддя-доповідач: Курко О. П.

04 жовтня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М.

за участю:

секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,

представника позивача: Сільницької С.М.,

представника відповідача: Мазая В.М.,

третьої особи: ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року (м. Вінниця) у справі за адміністративним позовом Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга Народу", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_1 до Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанов, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

28 вересня 2020 року Вінницька обласна організація політична партія "Слуга Народу" звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області, в якому просила:

- визнати протиправною та скасувати постанову № 7 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області;

- визнати протиправною та скасувати постанову № 9 до протоколу № 9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області;

- зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та прийняти відповідне рішення про реєстрацію;

- зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року позов задоволено частково, а саме: визнано протиправною та скасовано постанову №7 до протоколу №9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області; визнано протиправною та скасовано постанову №9 до протоколу №9 від 26.09.2020 Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області; зобов`язано Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови; зобов`язано Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу"; в решті позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Так, відповідач стверджує, що громадянин ОСОБА_1 в даний час є членом партії "Батьківщина" і відповідно до п. 2 ст. 217 Виборчого Кодексу України не може балотуватися кандидатом від іншої політичної партії.

В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та просив суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції - скасувати.

Представник позивача та третя особа в судовому засіданні заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

В апеляційній скарзі відповідачем було заявлено клопотання про виклик свідків, однак під час судового засідання представник відповідача відмовився від вказаного клопотання, а тому колегія суддів прийшла до висновку про залишення клопотання без розгляду.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25.10.2020.

23.09.2020 уповноваженою особою подано перелік документів до Козятинської міської ТВК про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови. До заяви додано документи передбачені ст. 224 ВК України, а саме Рішення зборів конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидата на посаду голови Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу", заява ОСОБА_1 про згоду балотуватися кандидатом на посаду Козятинського міського голови Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу" на перших місцевих виборах 25.10.2020, автобіографія кандидата на посаду голови, документ про внесення грошової застави, фотографія кандидата на посаду голови, копія першої та другої сторінок паспорта громадянина України.

Також уповноваженою особою подано перелік документів до Козятинської міської ТВК про реєстрацію кандидатів у депутати Козятинської міської ради, які передбачені ст. 222 ВК України, зокрема і щодо ОСОБА_1 . Серед поданих документів є зокрема і заява ОСОБА_1 на згоду балотуватися кандидатом у депутати від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу".

Пакет документів поданий з відповідним переліком документів у відповідності до вимог ст. 222, 224, 227, 229 Виборчого кодексу України, що підтверджується Довідками-описами прийнятих документів від 23.09.2020 за підписом голови ТВК Заєць Н.М. та секретаря комісії ОСОБА_2

25.09.2020 на засіданні Козятинської міської виборчої комісії, голова комісії Заєць Н.М. повідомила, що є лист від Вінницької обласної організації ВО "Батьківщина" за підписом голови Мейдича О.Л., про те що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 являється членом партії ВО "Батьківщина" і знаходиться на обліку обласної організації та не може висуватися іншою політичною партію і бути зареєстрованим як кандидат.

На підставі чого було перенесено розгляд подань від політичної партії "Слуга Народу" на 26.09.2020.

26.09.2020 на засіданні Козятинської міської виборчої комісії ОСОБА_1 зазначив, що 22.06.2020 написав відповідну заяву до Бюро Козятинської міської організації ВО "Батьківщина" про припинення членства в політичній партії ВО "Батьківщина". На вказаній заяві є відповідна відмітка про отримання та дату розгляду вказаної заяви Бюро. Дані обставини також підтверджуються Витягом з протоколу № 44 засідання бюро Козятинської міської організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", згідно якого вирішено виключити з партії ВО "Батьківщина" ОСОБА_1

26.09.2020 Козятинською міською територіальною виборчою комісією Хмільницького району Вінницької області, розглянувши подані документи на підставі виявлених обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом на посаду міського голови право бути обраним та керуючись ч. 2 ст. 217, ст. 230 Виборчого Кодексу України прийняла постанову № 7 від 26.09.2020, якою відмовила в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови.

Крім того, 26.09.2020 Козятинською міською територіальною виборчою комісією Хмільницького району Вінницької області, розглянувши подані документи на підставі виявлених обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області право бути обраним та керуючись ч. 2 ст. 217, 230 Виборчого Кодексу України прийняла постанову № 9 від 26.09.2020, якою відмовила в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу".

Позивач, вважаючи вищевказані постанови протиправними, звернувся з позовом до суду.

Ухвалюючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані постанови Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області №7 та №9 до протоколу №9 від 26.09.2020 є невмотивованими та необґрунтованими, прийнятті з порушенням ст. 230 ВК України, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Виборчий кодекс України (далі - ВК України) від 19.12.2019 № 396-IX відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 193 ВК України встановлено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Згідно ч.3 ст. 216 ВК України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Відповідно до ч. 5 ст. 218 ВК України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.

У відповідності до ч.1 ст. 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Частиною 2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно ч.4 ст.217 ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 ВК України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), зокрема:

1. Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

2. Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

3. Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

4. Кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради.

5. У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

6. Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

7. Особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

8. Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

9. Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

10. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

11. Форми єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від організації партії затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть бути змінені під час виборчого процесу.

Так, згідно ч.1 ст.222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України, який серед іншого, передбачає, що:

1. Кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

2. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

3. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.

4. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.

5. У разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

6. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

7. Список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

8. У разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Статтею 221 ВК України передбачено порядок висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови:

1. Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

2. Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.

3. Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

4. Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. У разі висування на конференції, зборах організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії

5. У рішенні зборів, конференції організації партії зазначаються відомості про особу, висунуту кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови:

1) прізвище, ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності) кандидата;

2) число, місяць і рік народження;

3) громадянство;

4) відомості про освіту;

5) посада (заняття), місце роботи;

6) партійність;

7) адреса місця проживання;

8) відомості про наявність чи відсутність судимості;

9) відомості про наявність чи відсутність представницького мандата;

10) дата прийняття такого рішення.

Статтею 224 ВК України визначено умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови:

1. Відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Документи, передбачені частинами першою та другою цієї статті, подані до відповідної виборчої комісії з порушенням строку, встановленого частиною другою статті 229 цього Кодексу, не розглядаються, рішення виборчої комісії у такому разі не приймається, про що повідомляється суб`єкту звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.

5. Документи для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.

У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

У разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про застосування електронних сервісів для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови положення частини другої цієї статті щодо особистого пред`явлення документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, кандидатом, який балотується шляхом самовисування, не застосовуються. В такому разі документи, передбачені пунктами 4-7 частини першої та частиною другою цієї статті, підписуються (засвідчуються) відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Частиною першою ст. 227 ВК України передбачено, що кандидат у депутати, включений організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструється відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Згідно частини першої статті 229 ВК України кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

При цьому, відповідно до частини сьомої вказаної статті сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Так, частина друга статті 230 ВК України встановлює підстави за яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зокрема такими підставами є:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Відповідно до ч. 4 ст. 230 ВК України, рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Колегія суддів звертає увагу апелянта, що в протоколі засідання Козятинської міської ТВК також відсутні посилання на підстави відмови партії Слуга народу у реєстрації ОСОБА_1 як кандидата у депутати Козятинської міської ради та Козятинського міського голови.

При цьому, згідно протоколу, комісія, при вирішенні питання щодо реєстрації взяла до уваги лише лист голови ВОО ВО "Батьківщина" від 24.09.2020.

Як свідчать матеріали справи, до документів, поданих згідно довідки-опису від 23.09.2020 уповноваженою особою партії "Слуга народу", які, відповідно до вимог ст. 227, 229, є підставою (умовою) для реєстрації, зауважень не мають.

До того ж, при винесені оскаржуваних постанов ТВК не надано оцінку доводам ОСОБА_1 про припинення членства в партії ВО "Батьківщина", шляхом подання заяви до статутного органу партії-бюро міського осередку ВО "Батьківщина". Колегія суддів зазначає, що вказана заява містить підписи членів Бюро про ії прийняття від ОСОБА_1 .

Відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

З аналізу вказаної норми апеляційний суд приходить до висновку, що порядок припинення членства в політичній партії має декларативний характер, здійснюється шляхом подання особою відповідної заяви і не вимагає додаткового оформлення рішенням. При цьому, з дня подання такої заяви припиняється як членство в партії так і перебування громадянина на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Водночас, право подати заяву про вихід з партії до будь-якого статутного органу партії передбачене пунктом 3.6 Статуту ВО "Батьківщина" в редакції, затвердженій ХІV з`їздом політичної партії ВО "Батьківщина" від 16.09.2017.

Судова колегія вважає, що при розгляді питання про реєстрацію кандидата на міського голову та кандидата у депутати ОСОБА_1 відповідач не дав належної оцінки зазначеній заяві, однак такі документи мали істотне значення та безпосередньо впливали на прийняття Комісією рішення по суті.

Також судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваних постанов, ТВК було враховано лист Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Хмельницький) № 5.4/536-20 від 17.09.2020 з додатками на 350 арк., яким, відповідно до ч. 5 ст. 218 ВК України повідомлено відповідні виборчі комісії про перелік зареєстрованих партій у межах Вінницької області. В п. 37 додатку зазначено партію Козятинську міську організацію політичної партії "Фронт змін", головою якої є ОСОБА_1 з 2010 року. На думку відповідача, дана обставина виключає факт безпартійності ОСОБА_1 .

Однак, судова колегія вважає такі доводи відповідача безпідставними та такими, що не відповідають обставинам справи, оскільки такий лист інформує про перелік зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих (обласний організацій) політичних партій в межах Вінницької області та поданий відповідно до вимог ч. 5 ст. 218 ВКУ, яка корелюється з нормами ч. 3 ст. 216 ВК України, яка передбачає, що організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Крім того, 14 червня 2013 року партія "Фронт Змін" на своєму з`їзді прийняла рішення про самоліквідацію партії з метою створення об`єднаної політичної сили з ВО "Батьківщина". Згідно з рішенням з`їзду, депутати місцевих рад усіх рівнів від "Фронт Змін" вступають в "Батьківщину", одночасно припинивши існування фракцій "Фронту Змін". Лідер партії "Фронт Змін" ОСОБА_3 за пропозицією голови "Батьківщини" був обраним головою політради ВО "Батьківщина".

Щодо посилання в оскаржуваних постановах на ч. 2 ст. 217 ВК України, то суд зазначає, що така не може бути зазначена як підстава для відмови в реєстрації, оскільки ст.217 ВК України регулює питання висування кандидатів організацією партії.

Стосовно зазначення відповідачем в оскаржуваних постановах, як на підставу для відмови в реєстрації, положення статті 230 ВК України в загальному, то колегія суддів вважає це помилковим, оскільки останнім не зазначено конкретну підставу для відмови в реєстрації ОСОБА_1 .

В судовому засіданні в суді першої інстанції представник відповідача вказав, що єдиною підставою для відмови в реєстрації ОСОБА_1 , як кандидата на посаду Козятинського міського голови та кандидата у депутати Козятинської міської ради та прийняття оскаржуваних постанов є саме п. 6 ч. 2 ст. 230 ВК України, а саме виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, що підтверджується звукозаписом судового засідання.

Однак у своєму відзиві на позов та в апеляційній скарзі відповідач вказує іншу підставу для відмови в реєстрації ОСОБА_1 як кандидата на посаду Козятинського міського голови та кандидата у депутати Козятинської міської ради, а саме на п. 1-1 ч. 2 ст. 230 ВК України, згідно якого територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови встановленого статтями 216-221 ВК України, в тому числі щодо заборони одночасного висування.

Під час судового засідання представник відповідача також не зміг пояснити суду підстави прийняття оскаржуваних постанов щодо відмови в реєстрації ОСОБА_1 , зазначивши як п. 6 ч. 2 ст. 230 ВК України, так і п. 1-1 ч. 2 ст. 230 ВК України.

Суд зазначає, що такі дії відповідача не узгоджуються з вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України та не сумісні з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави.

Відповідно до п. 3. ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Обґрунтованість рішення суб`єкта владних повноважень полягає в дослідженні усіх обставин, що є істотними у процесі його прийняття, аналізі таких обставин та їх правової оцінки. Усі мотиви, якими керується суб`єкт у процесі оцінки та аналізу обставин повинні бути чітко та повно відображені у рішенні. В такий спосіб зацікавленій особі створюються гарантії того, що навіть у випадку якщо рішення прийнято не на її користь, вона зможе оскаржити його, та обґрунтувати свою незгоду із одним чи декількома аргументами, які чітко зазначені в рішенні.

Висновок узгоджується із нормами абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України, в силу яких суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відтак, адміністративний суд під час перевірки правомірності оскаржуваних постанов про відмову в реєстрації ОСОБА_1 в кандидати в депутати та посаду Козятинського міського голови, повинен надати правову оцінку тим обставинам, що зазначені безпосередньо у постановах, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності ("виправдання") свого акта.

Із встановлених обставин слідує, що при прийнятті оскаржуваних постанов відповідачем не виконано законодавчо встановлені вимоги щодо змісту, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії, що свідчить про їх протиправність.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що оскаржувані постанови Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області №7 та №9 до протоколу №9 від 26.09.2020 є невмотивованими та необґрунтованими, прийнятті з порушенням ст. 230 ВК України, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Доводи апеляційної інстанції не спростовують висновки суду першої інстанції в цій частині.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області, суд звертає увагу на таке.

На законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

Також, суд звертає увагу на те, що статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції належним чином дослідив всі фактичні обставини справи та надав належну правову оцінку оскаржуваним постановам Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області №7 та №9 до протоколу №9 від 26.09.2020.

Водночас, судова колегія вважає, що суд першої інстанції, зобов`язавши Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області прийняти рішення щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови та кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу", не в повній мірі захистив порушені права позивача та третьої особи, що призвело до множинного трактування оскаржуваного судового рішення.

Відповідно до пунктів 2, 4 та 10 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення; визнати бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії; визначити інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відтак, у цій справі, за наявності достатніх та належним чином поданих документів, з урахуванням позиції суду про необґрунтованість причин відмови у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голови та кандидатом у депутати Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області від Вінницької обласної організації політичної партії "Слуга народу", недоведеністю відповідачем існування інших, передбачених чинним законодавством обставин, що можуть слугувати підставою для відмови у реєстрації, колегія суддів приходить до висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача та третьої особи, у межах спірних правовідносин буде зобов`язання відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області та кандидатом у депутати до Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області.

За змістом ч. 1 ст. 317 КАС підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

За правилами ч. 3 вказаної статті зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.

За таких підстав апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню зі зміною судового рішення щодо обрання способу захисту порушеного права.

Суд зазначає, що відповідачем до суду подано дану апеляційну скаргу без доказів сплати судового збору.

Як свідчать матеріали справи, відповідачем оскаржується рішення суду першої інстанції, яким було задоволено дві вимоги немайнового характеру.

Таким чином, за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року стягненню з Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області на користь Державного бюджету України підлягає несплачений судовий збір в розмірі 6306 грн. (4204*150%)

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області задовольнити частково.

Рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року - змінити.

Абзац третій та четвертий резолютивної частини рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року викласти у наступній редакції:

"Зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Козятинського міського голову Хмільницького району Вінницької області.

Зобов`язати Козятинську міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області."

В решті - рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року залишити без змін.

Стягнути з Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області (площа Героїв Майдану, 20, м. Козятин, Хмільницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 43760170) на користь Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 6306 грн. за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 жовтня 2020 року.

Головуючий Курко О. П. Судді Гонтарук В. М. Біла Л.М.

Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5207/20-а

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні