РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
30 вересня 2020 року м. Рівне№460/7177/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є., перевіривши виконання вимог статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою
ОСОБА_1
до Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області
про визнання протиправною та скасування постанови від 24.09.2020 №23 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати та зобов`язання вчинення певних дій,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернуся з позовом до Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, за змістом якого просить суд:
визнати протиправною та скасувати постанову Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області від 24.09.2020 р. № 23, якою відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії "НАШ КРАЙ";
зобов`язати Здолбунівську міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 43769079, вул.Гетьмана Івана Мазепи, 25, м.Здолбунів, Рівненський р-н, Рівненська обл., 35705, приміщення Здолбунівського районного територіального центру соціального обслуговування, надання соціальних послуг) зареєструвати кандидатів у депутати Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії "НАШ КРАЙ" витрати в справі покласти на відповідача.
Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником) (пункт 2); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу (пункт 3); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом (пункт 6).
Відповідно до вимог статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування (частина перша).
Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб (частина друга).
Згідно частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються, зокрема, зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (пункт 5); у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача (пункт 9).
Відповідно до частини четвертої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів) (частина четверта).
Положеннями статті 279 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що особа, яка відповідно до закону про вибори чи референдум зареєстрована як уповноважена особа (представник) партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму, діє як представник відповідної партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму у справах, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, без додаткового уповноваження (частина друга).
Документом, що підтверджує повноваження представників, визначених частинами першою і другою цієї статті, є відповідне посвідчення, видане в порядку, встановленому законом про вибори чи референдум (частина третя).
Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Нормами статті 59 КАС України "Документи, що підтверджують повноваження представників" визначено зокрема таке:
1. Повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи; 2) свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна. 2. Довіреність фізичної особи повинна бути посвідчена нотаріально або, у визначених законом випадках, іншою особою
…3. Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами. 4. Повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність". 5. Оригінали документів, зазначених у цій статті, копії з них, засвідчені суддею, або копії з них, засвідчені у визначеному законом порядку, приєднуються до матеріалів справи.
Як вбачається з матеріалів адміністративного позову, позивачем вказаних вимог Кодексу адміністративного судочинства України не дотримано, а саме: не додано до позовної заяви документу на підтвердження повноваження позивача як представника Рівненської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", яким підписано позовну заяву.
Так, позивач в своєму позові зазначає що він є представником Рівненської обласної організації політичної партії "Наш край". Крім того, зі змісту адміністративного позову вбачається що позивач звертається з позовними вимогам які стосуються реєстрації всіх кандидатів у депутати Здолбунівської міської Ради, тобто звернення до суду спрямовано в інтересах вказаної політичної організації як суб`єкта виборчого процесу в цілому, а не особисто позивача.
Також суд звертає увагу, що рішення Здолбунівської територіальної виборчої комісії яке оскаржує позивач прийняте на підставі заяви Горбачова О.М. як уповноваженого представника Рівненської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" на підставі довіреності.
Проте, до позовної заяви копії такої довіреності позивачем надано не було, що унеможливлює суд виконати вимоги частини першої статті 171 КАС та з`ясувати адміністративну процесуальні дієздатність особи що подала адміністративний позов та чи має представник належні повноваження.
Наведені вище обставини свідчать про невідповідність позовної заяви вимогам, встановленим статтями 94, 160, 161, 171, 279 Кодексу адміністративного судочинства України.
Недоліки позову є очевидними і суттєвими, а тому унеможливлюють відкриття провадження в адміністративній справі та використання стадії судового провадження для виправлення помилок позивача/заявника, що можуть і повинні усуватися на стадії подання позову/виправлення його недоліків.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху (частина перша). В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (частина друга).
Керуючись статтею 169 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
1. Позовну заяву ОСОБА_1 до Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною та скасування постанови від 24.09.2020 №23 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати та зобов`язання вчинення певних дій залишити без руху.
2. Встановити позивачу строк до 18:00 год. 30 вересня 2020 року для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяви на усунення недоліків позовної заяви із посиланням на номер цієї справи, до якої позивачу слід додати: документ на підтвердження повноваження представника Рівненської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" згідно вимог статті 59, 279 Кодексу адміністративного судочинства України.
3. Роз`яснити позивачу, що у разі неусунення ним у встановлений судом спосіб і строк недоліків позовної заяви, яку залишено без руху, позовну заяву буде повернуто відповідно до вимог пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали надіслати позивачу.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.
Суддя Д.Є. Махаринець
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 30.09.2020 |
Номер документу | 91876457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.Є. Махаринець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні