Ухвала
від 30.09.2020 по справі 580/4211/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття позовної заяви до розгляду

та відкриття провадження у адміністративній справі

30 вересня 2020 року справа № 580/4211/20 м. Черкаси

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Бабич А.М., перевіривши матеріали позову ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ КОМАНДА СЕРГІЯ РУДИКА. ЧАС ЗМІН! до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання прийняти рішення,

УСТАНОВИЛА:

29.09.2020 ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ОГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ КОМАНДА СЕРГІЯ РУДИКА. ЧАС ЗМІН! (20701, Черкаська обл., м.Сміла, вул.Незалежності, буд.37; код ЄДРПОУ відсутній) (далі - позивач) подала у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (20700, Черкаська обл., м.Сміла, вул.незалежності, буд.37; код ЄДРПОУ 43770532) (далі - відповідач) про:

визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 №8 Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду голови міста Сміла Черкаського району Черкаської області, висунутої шляхом висування від позивача ;

зобов`язання відповідача прийняти рішення, яким зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Смілянського міського голови Черкаського району Черкаської області, висунутої від позивача.

Додатково позивач просив витребувати від відповідача документи, що стали підставою для винесення постанови від 25.09.2020 №8 та судові витрати покласти на відповідача. У позовній заяві до переліку суб`єктного складу учасників вказано третіми особами на стороні позивача ЦЕНТРАЛЬНУ ВИБОРЧУ КОМІСІЮ та ОСОБА_1 .

В обгрунтування позову зазначено, що відповідач 25.09.2020 прийняв спірну постанову, яка мотивована тим, що документи подані для реєстрації не відповідають вимогам ч.2 ст.224 Виборчого кодексу України, а саме платіжне доручення не відповідає вимогам ст.225 вказаного кодексу. Позивач стверджує, що право на внесення грошової застави надано організації партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, та організації відповідної партії вищого рівня.

Ознайомившись із матеріалами позову суд дійшов висновку про наявність підстав для відкриття провадження з огляду на таке.

Спір виник із публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів та має розглядатись у порядку адміністративного судочинства. Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом. Також відповідає вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні. Отже, наявні підстави прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

Згідно з ч.6 ст.273 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Зважаючи на предмет спору, значення його для сторін, кількість учасників та обсяг обставин необхідних для з`ясування суду, справа має ознаки складної та має вирішуватися терміново.

Частинами 1, 2 ст.173 КАС України встановлено, що підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі. Завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті. Згідно з ч.ч.1-2 ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, що розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій.

Тому наявні підстави відкрити провадження та призначити підготовче засідання.

Відповідно до ст.32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово.

Згідно з ч.1 ст.33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.

Частиною 2 статті 32 Виборчого кодексу України встановлено, що до виборчих комісій належать:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) територіальні виборчі комісії;

4) дільничні виборчі комісії.

Відповідно до ч.ч.3, 4 ст.33 Виборчого кодексу України визначено, що окружні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів. Окружні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Отже, статус окружної виборчої та територіальної виборчої комісій не є тотожним, з огляду на що КАС України не встановлює обов`язку колегіального вирішення такої категорії справ.

Зважаючи на суб`єктний склад учасників, спір можливо вирішити суддею одноособово.

Суд врахував, що Центральна виборча комісія (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України (ч.1 ст.1 Закону України від 23.07.2020 №1932-IV Про Центральну виборчу комісію ) (далі - Закон України №1932-IV).

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України №1932-IV визначено, що Комісія є колегіальним державним органом, який здійснює свої повноваження самостійно, незалежно від інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб.

Отже, Комісія є самостійним і незалежним державним органом, який вправі самостійно звертатися до суду за захистом і відновленням свої прав та інтересів.

Згідно з положеннями ч.2 ст.49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Оскільки позовна заява не містить обгрунтованих доводів щодо одного правого інтересу вказаних позивачем осіб, як третіх осіб на його стороні, а правовий інтерес особи, якій відмовили у реєстрації кандидатом у депутати, відповідає ознакам самостійного позивача, зважаючи на безпосередню її участь у таких правовідносинах, суд дійшов висновку про відсутність підстав для залучення вказаних позивачем третіми особами на його стороні - ЦВК та ОСОБА_1 .

Керуючись ст. ст.2-20, 32-33, 48-49, 160-161, 171-173, 243, 248, 273 КАС України, суддя

УХВАЛИЛА:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за позовом ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ КОМАНДА СЕРГІЯ РУДИКА. ЧАС ЗМІН! до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання прийняти рішення.

Розглянути її правилами загального позовного (термінового) провадження.

2. Призначити підготовче засідання на 30 вересня 2020 року о 16 год. 00 хв. , що буде проводитись одноособово суддею Бабич А.М. у залі Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: м.Черкаси, бульвар Шевченка, 117, - із повним фіксуванням судового засідання.

У підготовче засідання викликати учасників справи. Сторони, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд.

Учасники справи мають право надати клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

3. Встановити відповідачу строк до 15 год. 300 хв. 30 вересня 2020 року для надання: суду - відзивів на позовну заяву та всіх письмових і електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову (за наявності); позивачу - копії відзивів та доданих до нього документів.

Зобов`язати відповідача в разі надання відзиву зазначити у ньому, серед іншого, конкретні правові підстави та фактичні обставини прийняття спірного рішення, а також надати до вказаного строку суду та позивачу належним чином завірені копії:

доказів щодо особового складу відповідача та регламенту його роботи (робочий час тощо);

усіх матеріалів, в межах яких прийняте спірне рішення щодо підстав, передумов їх прийняття, докази прийняття спірного рішення повноважним складом відповідача на відповідному засіданні (протоколи тощо).

Зобов`язати у разі неможливості надати наявні докази у вищевказаний строк письмово невідкладно повідомити суд про причини та надати на їх підтвердження відповідні докази. Попередити відповідачів, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, спір буде вирішено за наявними матеріалами справи.

Встановити позивачу строк до 16 год. 00 хв. 30 вересня 2020 року у разі завчасного отримання відзиву для подання суду відповіді на нього.

4. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/ .

5. Копію ухвали направити учасникам спору та виборчу комісію вищого рівня.

6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя А.М. Бабич

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91876975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/4211/20

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні