Постанова
від 30.09.2020 по справі 826/10962/17
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/10962/17 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Земляної Г. В.

суддів: Мєзєнцева Є. І., Файдюка В. В.

за участю секретаря Скидан С. В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РАЙОН-СЕРВІС"

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року

у справі № 826/10962/17 (розглянуто в порядку письмового провадження)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РАЙОН-СЕРВІС"

до відповідача Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)

про визнання протиправним та скасування Наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

У серпня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "РАЙОН-СЕРВІС" (надалі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (надалі - відповідач), в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасування Наказу "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності" від 13.07.2017 року №227;

- зобов`язати Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) подати для внесення Державною архітектурно-будівельною інспекцією України до реєстру документів, що дають право виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання про початок виконання будівельних робіт №КВ 083160821431 від 22.03.2016 року, декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності №КВ 143162560159 від 12.09.2016 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачами зазначено, що 22.03.2016 року відповідачем було зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт, а саме: будівництво житлового будинку за адресою вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі міста Києва за №КВ 083160821431. Після закінчення будівництва даного об`єкту, 12.09.2016 року відповідачем зареєстрована декларація про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності за №КВ 143162560159.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року в задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "РАЙОН-СЕРВІС" - відмовлено повністю.

Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням позивачем (надалі - апелянт) подано апеляційну скаргу, в якій останній просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове рішення, яким задовольни позовні вимоги позивача у повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ`єктивність рішення суду, порушення судом норм матеріального права, що є підставою для скасування судового рішення.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки тим обставинам, що слугувала підставою для проведення перевірки відповідачем. Крім того, апелянт зазначає, що відповідачем не доведено, а судом першої інстанції не встановлено, що дані у декларації про початок будівельних робіт зазначено недостовірну інформацію.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи був належним чином повідомлені, про причини неявки суду не повідомили.

Представник відповідача заперечував проти апеляційної скарги, з підстав викладених у письмовому відзиві на апеляційну скаргу та просив рішення першої інстанції залишить в силі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду слід залишити без змін, з наступних підстав.

Відповідно до положень статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно зі статтями 315, 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об`єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини справи, наданим доказам дав правильну правову оцінку і прийшов до про відмову в задоволенні позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, що Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Район" є замовником декларації про початок виконання будівельних робіт "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Райдужна, 50 (стор. 12-16 том І).

Департаментом з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу КМР 22 березня 2016 року зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Райдужна, 50, за № КВ 083160821431.

Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Район" є замовником декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Райдужна, 50 (стор. 17-22 том І).

Департаментом з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу КМР 12 вересня 2016 року зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Райдужна, 50, за №143162560159.

Відповідно до договору №2 про передачу житлового будинку управителю (експлуатуюча організація) від 21.10.2016 року, Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Район" передав управителю ТОВ "РАЙОН-СЕРВІС" повністю розпоряджатись та управляти майном, відповідно до законодавства України та з урахуванням положень даного договору, а управитель шляхом залучення на конкурсних засадах фізичних та/чи юридичних осіб для надання послуг споживачам (власникам приміщень з управління неподільним та загальним майном житлового будинку забезпечує належну його експлуатацію, вчасне проведення капітального і поточного його ремонту, якісне та своєчасне надання житлово-комунальних послуг, забезпечує відповідні умови користування неподільним та загальним майном власника(ків) (стор. 25-28 том І).

Департаментом з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу КМР (КМДА) 13 липня 2017 року прийнято Наказ №227 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності" (стор. 11 том І). Зобов`язано Управління дозвільних процедур забезпечити невідкладне направлення копії наказу до Державної архітектурно-будівельної інспекції України для виключення запису щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 22.03.2016 року №КВ 083160821431 та декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності від 12.09.2016 року №КВ 143162560159 з єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Вищезазначений наказ прийнято на підставі частини 2 статті 39 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", пункту 5 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності" від 17.01.2017 року №1817-VIII, листа Департаменту містобудування та архітектури ВО КМР (КМДА) від 07.04.2017 року №055-6267, листа Держгеокадастру від 27.04.2017 року №10-10-0.441-7949/2-17 та акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою від 12.04.2017 року №28-10-0.411-230/91-17.

Позивач, не погоджуючись із спірним наказом та діями відповідача, звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Департамент з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу КМР при винесенні Наказу від 13.07.2017 року №227 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності" щодо будівництва житлового будинку за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Райдужна, 50 від 22.03.2016 року №КВ 083160821431 та від 12.09.2016 року №КВ 143162560159, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законами України. Відтак, позовні вимоги ТОВ "РАЙОН-СЕРВІС" до Департаменту з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу КМР про визнання протиправним та скасування наказу є безпідставними.

Колегія суддів погоджується із зазначеним висновком суду першої інстанції, оскільки вони знайшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011р. № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI), Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553 (надалі - Порядок № 553), Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (надалі - Порядок № 466), Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 461 (надалі - Порядок № 461) (у редакціях на момент їх виникнення).

Згідно статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. На виконання зазначеного припису Закону, Кабінет Міністрів України постановою від 23.05.2011 року за № 553 затвердив Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, яким визначено процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів будівництва (надалі - Порядок №533, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За змістом пункту 7 Порядку №533 визначено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності ; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 533 Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

У разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, щодо якого неможливо встановити суб`єкта містобудування, який будує чи збудував такий об`єкт, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування та органів Національної поліції. Документи, оформлені за результатами такої перевірки, надсилаються до відповідного органу внутрішніх справ для встановлення особи суб`єкта містобудування.

Так, частиною 2 статті 39 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Судом першої інстанції встановлено, що підставою для проведення позапланової перевірки звернення ГО "Стоп свавіллю" від 16.03.2017 року №77 та вимог прокуратури міста Києва від 13.06.2017 року №04/2/4/1-153-17.

Колегія суддів звертає увагу, що на виконання вимог ухвали суду апеляційної інстанції представником відповідача надано суду вищезазначені звернення.

Крім того, в матеріалах справи міститься лист Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 27.04.2017 р. №10-10-0.441-7949/2-17, в якому зазначено, що згідно інформації Головного управління Держгеокадастру у м. Києві земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:66:148:0118, яка знаходиться за адресою вул. Райдужна, 44 в м. Києві, належить на праві приватної власності ТОВ Район-Сервіс від 23.03.2017, реєстраційний номер земельної ділянки у Державному реєстрі прав - 19649397. Площа земельної ділянки 0,100 га, цільове призначенням - для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва; вид використання - будівництво і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд. Проте, під час перевірки з виїздом на місцевість встановлено, що на земельній ділянці розташований 6-ти поверховий багатоквартирний житловий будинок. Дані обставини підтверджено актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 12.04.2017 р. №28-10-0.411-230/91-17 (стор. 61-67 том І).

Наказом від 19.06.2017 р. №401 Департаментом з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва призначено позапланову перевірку (стор. 54 том І).

З аналізу матеріалів справи та норм права, колегія суддів доходить до висновку, що у відповідача були наявні підстави для проведення позапланової перевірки обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Район .

Так, згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 р. № 687-XIV (надалі - Закон № 687-XIV), будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації , державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Пунктом 2 частини 1 статті 34, частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня надходження декларації.

Відповідно до статті 10 Закону № 687-XIV, для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що до Департаменту надійшов лист ГУ Держгеокадастру у Київській області від 03.05.2017 року №08/7809) з додатками, а саме: з копією акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою, згідно з яким цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:66:148:0129, яка розташована за адресою: вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі м. Києва - для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва; вид користування - будівництво і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Департаментом, у свою чергу, було направлено лист від 05.04.2017 року №073-2938 до Департаменту містобудування та архітектури ВО Київської міської ради (КМДА) щодо надання інформації стосовно видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі м. Києва.

На вказаний вище лист Департаментом отримано відповідь №055-6267 від 07.04.2017 року (вх. від 07.04.2017 року №073/2777), згідно з якою містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 не надавались , а також вих.№05/14/03/011-16 від 29.02.2016 року відсутній в електронній базі документообігу Департаменту містобудування та архітектури.

Для з`ясування всіх обставин справи, судом апеляційної інстанції витребувано у позивача належним чином засвідчені копії документи містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі міста Києва та письмові пояснення, яким чином в даному випадку наказ відповідача порушує права позивача, оскільки останній не є забудовником, а є виключно організацією, яка обслуговує будинок.

Як вбачається з матеріалів справи, що Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в м. Києві замовник будівництва ОК "ЖБК "Район" зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, вул. Райдужна, 50 , у Дніпровському районі за №КВ 083160821431 від 22.03.2016 року та декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності "Будівництво житлового будинку" за адресою: м. Київ, вул. Райдужна, 50 , у Дніпровському районі за №КВ 143162560159 від 12.09.2016 року.

Відповідно до листа Департаменту містобудування та архітектури, як компетентного органу, згідно бази "Документооблік", за адресою м. Київ, вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не реєструвались (стор. 60 том І).

Згідно відомостей наведених замовником будівництва у вищевказаній декларації про початок виконання будівельних робіт, Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) замовнику будівництва ОК "ЖБК "Район" зареєстровано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за № 05/14/03/011-16 від 29.02.2016 року.

Статтею 29 Закону №3038-VI, встановлено, що основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки ; технічні умови; завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Відповідно до частини 2 статті 26 Закону №3038-VI, суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Згідно абзацу 3 статті 23 Закону №687-XIV, замовники на проектування і будівництво об`єктів архітектури мають право затверджувати проект, якщо він не суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки.

З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що проект на будівництво створює правові наслідки за умови його відповідності встановленим вимогам і виключно у разі дотримання таких вимог проект на будівництво може бути затверджений замовником будівництва.

Самочинним вважається будівництво, яке здійснюється хоча і на підставі проекту, але за наявності істотних порушень зазначених норм та правил як у самому проекті, так і при будівництві, та за наявності рішень спеціально уповноважених органів про усунення порушень.

Згідно Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України № 913/19651 (чинний на момент реєстрації декларацій), містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно п.3.19* ДБН 360-92** "Планування і забудова міських і сільських поселень", район садибної забудови може бути сформований окремими житловими чи блокованими будинками з присадибними (приквартирними) ділянками з господарськими будівлями або без них. Забудова цих районів не повинна перевищувати 4-х поверхів. Відповідно до додатку "В" ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", при визначенні поверховості надземної частини будинку до кількості поверхів включають усі надземні поверхи (включаючи мансардний), у тому числі технічний і цокольний, якщо верх його перекриття знаходиться вище середньої планувальної позначки землі не менше ніж на 2 м.

Судом першої інстанції встановлено та не спростовано апелянтом, що проектна документація, яка розроблена ТОВ "Да Вінчі Груп" та передана замовнику будівництва ОК "ЖБК "Район" для виконання будівельних робіт на об`єкті - будівництво житлового будинку по вул. Райдужна, 50 у Дніпровському районі м. Києва, розроблена без отримання вихідних даних для проектування, а саме: містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, чим порушено вимоги ч.2 ст.26 Закону №3038-VI та ст.26 Закону №687-XIV.

Відповідно до статті 36 Закону №3038-VI замовник будівництва самостійно несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Так, достатньою та необхідною правовою підставою для скасування органом архітектурно-будівельного контролю реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність об`єкта до експлуатації є встановлення факту наведення у ній замовником недостовірних даних, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуваний Наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 13.07.2017 року №227 "Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності" є правомірним.

Судом першої інстанції звернуто увагу, з чим погоджується колегія суддів, що скасування реєстрації декларації про початок будівельних робіт може бути наслідком самостійного виявлення органом державного архітектурного контролю недостовірних даних встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в декларації не відповідала дійсності, та /або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації.

Також, Департаментом у відповідності до Порядку №466, Порядку №461 листом від 14.07.2017 року №073-6334, письмово повідомив замовника будівництва - ОК "ЖБК "Район" про скасування реєстрації вказаних вище декларацій та направив оскаржуваний Наказ рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (стор. 80 том І).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуваний Наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 13.07.2017 року №227 "Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності" є правомірним, а позовні вимоги є необґрунтованими.

Щодо посилання апелянта на те, що в оскаржуваному наказі не зазначено підстави для скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, колегія суддів не погоджується з даними твердженнями, з наступних підстав.

Так, в оскаржуваному наказі чітко зазначено, що він прийнятий на підставі листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.04.2017 року №055-6267, лист Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 27.04.2017 р. №10-10-0.441-7949/2-17 та актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 12.04.2017 р. №28-10-0.411-230/91-17, якими встановлено використання земельної ділянки не за цільовим призначення (обслуговування житлового будинку з гаражем) та відсутністю містобудівних умов, а отже твердження апелянта є безпідставними та такими, що не приймаються до уваги.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що позивачем не виконано вимоги суду апеляційної інстанції, а саме не надано містобудівні умови.

Щодо посилання апелянта на те, що в матеріалах справи відсутні докази того, що на замовлення позивача здійснювалася саме садибна забудова, колегія суддів звертає увагу, що лист Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 27.04.2017 р. №10-10-0.441-7949/2-17 та актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 12.04.2017 р. №28-10-0.411-230/91-17 підтверджено, що земельна ділянка відведена під садибну забудову, а не будівництво шести поверхового будинку.

Суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції правомірно відмовлено позивачу в задоволенні позовних вимог позивача, а отже апеляційна скарга позивача не підлягає задоволенню, оскільки є необґрунтованою.

Також, колегія суддів звертає увагу, що зміст апеляційної скарги є ідентичним позовній заяві поданою позивачем під час розгляду справи на першій інстанції, а отже, доводи, викладені заявником в апеляційній скарзі були предметом дослідження суду першої інстанції і не знайшли свого належного підтвердження під час розгляду апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на позиції Європейського Суду з прав людини, які він висловив, зокрема, в п. 53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , п. 43 рішення у справі Кобець проти України , відповідно до якої, суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом .

Тобто, встановлюючи істину в справі суд повинен базуватися передусім на доказах, які належно, достовірно й достатньо підтверджують ті чи інші обставини таким чином, щоби в суду не залишалося щодо них жодного обґрунтованого сумніву.

Дослідження матеріалів справи дає підстави для висновку про те, що відповідачем не спростовано доводи позивачів та не доведено наявності обставин, які стали підставою для винесення оскаржуваних постанов та не надано на обґрунтування своїх доводів жодних належних і допустимих доказів, які би могли поза розумним сумнівом підтверджувати висновки перевірки дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

З аналізу матеріалів справи та норм права, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час перегляду справи судом апеляційної інстанції.

При цьому апеляційна скарга не містять посилання на обставини, передбачені статтями 317-319 Кодексу адміністративного судочинства України, за яких рішення суду підлягає скасуванню.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права, в зв`язку з чим апеляційна скарга залишається без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

На підставі викладеного, керуючись 34, 242, 243, 246, 308, 311, 316, 321,322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РАЙОН-СЕРВІС" - залишити без задоволення .

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів із дня складання повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного суду у порядку ст. ст. 329-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови буде складено протягом п`яти днів з моменту його проголошення.

Головуючий суддя Г. В. Земляна

Судді: Є. І. Мєзєнцев

В. В. Файдюк

Повний текст постанови складено 30 вересня 2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91883285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10962/17

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні