Рішення
від 01.10.2020 по справі 160/12026/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2020 року 14:05 год .Справа № 160/12026/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С.

при секретарі судового засідання - Сітайло О.В.

за участю:

представника позивача - Падашулі Є.Г.

представника відповідача - Донця С.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовною заявою Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України (53081, Дніпропетровська область, Криворізький район, смт.Радушне, вул.Заводська, буд.6-А, код ЄДРПОУ 42078603) до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії (49004, Дніпропетровська область, м.Дніпро, пр.Поля Олександра, буд.2, код ЄДРПОУ 43766324) про визнання протиправною та скасування постанови і зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду о 14 год. 30 хв. 29.09.2020 року надійшла позовна заява Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії, в якій позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову № 19 від 25.09.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України зазначено, що факт подачі останньою єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, підтверджується довідкою від 23.09.2020 р., що видана Дніпропетровською обласною територіальною виборчою комісією. Про будь-які встановлені недоліки у поданих для реєстрації документах під час прийняття цих списків та інших документів відповідач не зазначав, однак згідно з оскаржуваною постановою останнім було встановлено, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів за № № 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів. Тобто відповідачем встановлено відсутність в поданих на реєстрацію єдиному та територіальних виборчих списках інформації щодо кандидатів, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог Виборчого кодексу України. Разом з тим, позивач вказав, що всупереч положенням ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України жодних повідомлень (ані усних, ані письмових) від Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії йому не надходило. При цьому, позивач вважає, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Отже, позивач вважає, що не повідомлення його про відсутність в поданих на реєстрацію єдиному та територіальних виборчих списках інформації щодо кандидатів, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог Виборчого кодексу України, свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка фактично призвела до передчасного винесення оскаржуваної постанови та позбавила особу, що подала документи для реєстрації можливості виправити помилки шляхом надання уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати відповідно до імперативного правила, встановленого частиною 3 статті 230 Виборчого кодексу України. Таким чином, ігнорування відповідачем права на помилку, яке заздалегідь передбачене законодавцем у Виборчому кодексі України, на думку позивача, призвело до усунення Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України від участі у виборах та, відповідно, до обмеження права останньої бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (пасивне виборче право) гарантоване статтею 38 Конституції України, що в свою чергу свідчить про протиправність оскаржуваної постанови № 19 від 25.09.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.09.2020 року було відкрито загальне позовне провадження по даній справі з призначенням підготовчого засідання на 30.09.2020 року о 10:30 год.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 року було задоволено заяву судді Дєєва Миколи Владиславовича про самовідвід у розгляді справи №160/12026/20. Справу передано на повторний перерозподіл для визначення складу суду.

Відповідно до розпорядження Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 року №346д та реєстру передачі справ судді №4835/20 від 30.09.2020 року, справу було передано судді Кучмі К.С. 30.09.2020 року о 12:38 год.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 року вищезазначену справу прийнято до провадження судді Кучми К.С. та призначено підготовче засідання на 01 жовтня 2020 року о 10:30 год. Крім того, данною ухвалою суд зобов`язав Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію надати належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи та оригінали для огляду в судовому засіданні наступних документів:

- усіх поданих Дніпропетровською регіональною організацією Аграрної партії України документів для реєстрації кандидатів у депутати Дніпропетровської обласної ради;

- протоколу засідання територіальної виборчої комісії, на якому прийнято постанову Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії № 19 від 25.09.2020 року;

- постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії № 19 від 25.09.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 р. закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті в судове засідання призначене на 01 жовтня 2020 року об 11:40 год.

Представник відповідача в підготовчому засіданні надав оригінали витребуваних судом документів для огляду в судовому засіданні, завірені копії яких були долучені судом до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги повністю.

В судовому засіданні представник відповідача пред`явлені позовні вимоги не визнав та зазначив, що під час прийняття спірної постанови №19 від 25.09.2020 року Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія діяла на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством. Так, єдиний виборчий список був сформований та затверджений Дніпропетровською регіональною партійною організації Аграрної партії України у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів за № № 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів. Тобто відповідачем встановлено відсутність в поданих на реєстрацію єдиному та територіальних виборчих списках інформації щодо кандидатів, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог Виборчого кодексу України. Щодо надання повідомлень (усних або письмових) від Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії представник відповідача зазначити не зміг, оскільки документів від позивача особисто не отримував. За викладених обставин, представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що відповідно до складеної представником Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії довідки від 23 вересня 2020 року про прийняття документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року відповідачем прийнято від представника Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України наступний перелік документів:

- заява про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії на 2 арк.;

- рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати на 1 арк.;

- єдиний виборчий список кандидатів у депутати, висунутих в єдиному багатомандатному виборчому окрузі:

- на паперовому носії на 5 арк.;

- територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у

територіальних виборчих округах 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14:

- на паперовому носії на 10 арк.;

- в електронному вигляді (єдиний та територіальні списки) на 10 арк.;

- передвиборна програма організації партії на 2 арк.;

- документ про внесення організацією партії грошової застави на 1 арк.;

- заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватись кандидатами у депутати у кількості 50 шт. на 50 арк.;

- автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати:

- на паперовому носії на 50 арк.;

- в електронному вигляді на 50 арк.;

- довідки про наявність чи відсутність судимості;

- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини на 50 арк.;

- фотографії кандидатів у депутати (по 1 шт.):

- на паперовому носії на 50 арк.;

- в електронному вигляді на 50 арк.;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати у кількості 80 шт. на 80 арк.;

- диски (інші електронні носії інформації) - USB накопичувач - 1шт.

25 вересня 2020 року о 17 год. 30 хв. Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія, на підставі п.1 частини 1 статті 230, частини 4 статті 225 Виборчого кодексу України, керуючись частинами 1, 4 статті 33, частинами 1, 12, 14 статті 36, частинами 3, 4 статті 37 Виборчого кодексу України, відповідно до Постанови ЦВК від 11 вересня 2020 року № 249 Про Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах , враховуючи положення Постанови ЦВК від 10.08.2020 року №173 Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів прийняла постанову №19 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, у зв`язку з тим, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати місцевих рад з кількістю виборців 10 тисяч і більше.

Згідно з даною постановою, 23 вересня 2020 року до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії надійшла заява та документи про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, висунутих 15 вересня 2020 року на конференції цієї організації партії.

Надалі у постанові зазначено, що розглянувши надані документи, Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія встановила, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати місцевих рад з кількістю виборців 10 тисяч і більше.

На підставі викладеного Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія постановила:

Відмовити в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Повернути Дніпропетровській регіональній партійній організації Аграрної партії України грошову заставу у п`ятиденний термін.

Копію постанови видати представнику Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України.

Дану постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії у визначений законодавством термін.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст.38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.3 ст.77 Конституції України - порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Пунктом 20 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

01.01.2020 р. набрав чинності Виборчий кодекс України, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 р. призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року (день тижня - неділя).

Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020" від 08.08.2020 р. №160 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

При вирішені спору суд виходить із того, що згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

У статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до статті 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України (ч.1 ст.206 Виборчого кодексу України).

В силу ч.2 ст.216 Виборчого кодексу України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначений статтею 218 Виборчого кодексу України, відповідно до приписів якої, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 227 Виборчого кодексу України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Виключний перелік підстав для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах визначений статтею 230 вказаного Кодексу.

Так, відповідно до ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Частиною 4 ст.230 Виборчого кодексу України встановлено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Як вже встановлено судом, підставою для прийняття оскарженого рішення слугували посилання виборчої комісії на ч.5 статті 219 Виборчого кодексу України із зазначенням, що до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів.

Водночас, суд зауважує, що положення ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України передбачають, що у разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Тобто, при отриманні від представника Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України заяви із відповідними документами для реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, висунутих 15 вересня 2020 року на конференції цієї організації партії, представник відповідача мав невідкладно повідомити суб`єкта, який подавав вказані документи про відсутність у таких документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена.

Натомість, належних та допустимих доказів отримання позивачем від представника Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії відповідного повідомлення відповідачем та його представником до суду не надано та у матеріалах справи відсутні.

Одночасно з цим, суд зауважує, що представником позивача не заперечується факт наявності у поданих представником Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України недоліків, про те що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів.

Натомість, представник позивача мотивує протиправність спірної постанови тим, що при винесенні останньої відповідачем не було дотримано вимог ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, в силу яких позивач мав би змогу усунути відповідні недоліки шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати до Дніпропетровської обласної ради, однак, як стверджує представник позивача, останнім таке повідомлення від відповідача не надходило.

Суд звертає увагу, що відповідачем не надано до суду жодних доказів на підтвердження повідомлення позивача про невідповідність або відсутність будь-якого з документів Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України після прийняття документів, поданих представником позивача на реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, висунутих 15 вересня 2020 року на конференції цієї організації партії.

Таким чином, ні суб`єкт висування, ні його представник, не були обізнані про наявність у поданих документах недоліків, у зв`язку з чим суд доходить висновку, що позивачем вчинено необхідні дії для реєстрації кандидатів від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України у депутати Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, шляхом подання передбачених законом документів у визначені виборчим законом строки, що давало їм підґрунтя розраховувати на реєстрацію відповідних кандидатів для участі у місцевих виборах.

З урахуванням викладеного вище, відповідач повинен був дотриматись вимог ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України та належним чином повідомити суб`єкта висування про наявність відповідних недоліків, доказів чого до суду до теперішнього часу відповідачем не надано.

Таким чином, приймаючи постанову № 19 від 25 вересня 2020 року відповідачем не дотримано принципу пропорційності, закріпленому у статті 2 КАС України, зокрема: з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, у зв`язку з чим така постанова є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням відсутності доказів належного повідомлення Дніпропетровською обласною територіальною виборчою комісією представника позивача про наявність відповідних недоліків у поданих останнім документах, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення заявлених Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України до суду позовних вимог.

Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

При зверненні до суду з позовною вимогою немайнового характеру позивачем доказів сплати судового збору не надано.

З огляду на приписи статті 4 Закону України «Про судовий збір» №3674-VI від 08.07.2011 р., за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №294-IХ від 14.11.2019 р. установлено, що у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102,00 грн.

З огляду на вищевикладене, оскільки при зверненні до суду із даною позовною заявою Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України не було сплачено судовий збір та зважаючи на те, що судом прийнято рішення про задоволення позову, суд вважає за необхідне, з урахуванням статі 139 КАС України, стягнути з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Дніпропетровського окружного адміністративного суду судовий збір у розмірі 2 102 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 268, 272, 273 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 19 від 25.09.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Стягнути з Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії (49004, Дніпропетровська область, м.Дніпро, пр.Поля Олександра, буд.2, код ЄДРПОУ 43766324) за рахунок бюджетних асигнувань до Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989253; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судовий збір у розмірі 2 102 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Дата проголошення повного тексту рішення - 01 жовтня 2020 року.

Суддя К.С. Кучма

Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91907790
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови і зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/12026/20

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні