ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2020 року 15:00 год.Справа № 280/6902/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання Стовбур А.Ю., представників позивача: адвоката Цилюрик О.В., адвоката Романенко І.В., представника відповідача: Голіщева В.Ю., розглянувши за правилами, передбаченими статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України, у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Запорізької регіональної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.111; код ЄДРПОУ 39400010)

до Енегодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Курчатова, буд.11, каб.305)

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

30.09.2020 о 12:40 год. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізької регіональної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (далі - позивач) до Енегодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд:

1) визнати протиправною та скасувати постанову Енегодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області №48 Про відмову у реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ ;

2) зобов`язати Енегодарську міську територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області розглянути в межах повноважень подані 24.09.2020 позивачем документи для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ та зареєструвати кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Позовна заява подана представником позивача адвокатом Цилюрик О.В., яка діє на підставі ордеру серія АІ №1058674 від 29.09.2020.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що відповідач дійшов хибних висновків про те, що подані позивачем документи для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , зокрема, заява про згоду балотуватися на посаду міського голови, не відповідають вимогам Виборчого кодексу України. Звертає увагу, що ним надано усі необхідні документи для реєстрації кандидата на посаду міського голови, передбачені Виборчим кодексом України, при цьому помилки і неточності, виявлені в поданих документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидата. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 30.09.2020 відкрито загальне позовне провадження у справі з урахуванням положень статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), призначено підготовче засідання на 01.10.2020 на 09:00.

01.10.2020 представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому не погоджується із заявленими позовними вимогами та зазначає, що при перевірці поданих позивачем документів для реєстрації кандидата на посаду міського голови на відповідність вимогам Виборчого кодексу України комісією встановлено, що в заяві кандидата про згоду особи балотуватися кандидатом не зазначено про відсутність представницького мандату, що у розумінні пункту 3 частини 1 статті 244 Виборчого кодексу України означає наявність такого мандату. Водночас у рішенні конференції про висування кандидата на посаду міського голови та в автобіографії кандидата вказано, що представницький мандат відсутній. Зазначена обставина свідчить про те, що подані позивачем документи на реєстрацію кандидата на посаду міського голови не відповідають вимогам Виборчого кодексу України. Вважає, що у даному випадку мали місце не неточності у документах, а протилежні відомості у декількох документах щодо представницького мандата кандидата. Вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв в межах повноважень, в порядку та у спосіб, що передбачено законами України. Просить в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 01.10.2020 закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті у той самий день 01.10.2020.

Ухвалою суду від 01.10.2020 оголошено перерву у судовому засіданні до 01.10.2020 о 14:30 год.

У судовому засіданні 01.10.2020 представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві.

У судовому засіданні 01.10.2020 представник відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

У судове засідання 01.10.2020 о 14:30 учасники справи не прибули, подали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи наведене, подальший розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні вступне слово представників сторін, безпосередньо дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році на неділю, 25.10.2020, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Рішенням XIV конференції Запорізької регіональної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ від 15.09.2020 висунуто кандидатом на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 .

24.09.2020 представник позивача подав до Енегодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області заяву та документи, визначені частиною 1 статті 224 Виборчого кодексу України, для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області на перших виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 .

28.09.2020 о 18 год. 29 хв. відповідач прийняв постанову №48 Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ . Відмова мотивована тим, що, у заяві про згоду балотуватися на посаду Енергодарського міського голови від 16.09.2020 зазначено про зобов`язання у разі обрання головою скласти представницький мандат несумісний з посадою голови; про зобов`язання у разі обрання головою припинити діяльність, несумісну з посадою голови; про зобов`язання у разі обрання головою протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права. Однак відповідно до поданої кандидатом автобіографії встановлено, що у останнього відсутній представницький мандат. Дані відомості не зазначені у заяві особи про згоду балотуватися на посаду міського голови. Наведені обставини свідчать про встановлення комісією факту невідповідності поданої заяви про згоду балотуватися вимогам Виборчого кодексу України, що є підставою для відмови в реєстрації такого кандидата (пункт 1 частини 2 статті 230 Кодексу).

Не погодившись з вищезазначеною постановою, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 1-1 частини 1 статті 64 Виборчого кодексу України, виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються: рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови визначені статтею 224 Виборчого Кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 224 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлений статтею 229 Виборчого кодексу України.

Згідно з частиною 1 статті 229 Виборчого кодексу України кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

Відповідно до частини 3 статті 229 Виборчого кодексу України, подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від такої організації партії, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто, крім випадків подачі таких документів за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Частиною 7 статті 229 Виборчого кодексу України встановлено, що сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Підстави відмови в реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови передбачені частиною 2 статті 230 Виборчого кодексу України.

Так, відповідно до частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Згідно з частиною 3 статті 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Як зазначено у частині 4 вказаної статті рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Як встановлено судом, підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 стала невідповідність інформації, зазначеної у заяві про згоду балотуватися кандидатом на посаду міського голови, тій інформації, яка вказана в автобіографії ОСОБА_1 .

Так, у заяві про згоду балотуватися кандидатом ОСОБА_1 зазначив, що зобов`язується у разі обрання його головою скласти представницький мандат, який відповідно до Конституції України та законів України несумісний з посадою голови, проте у автобіографії ОСОБА_1 вказав про відсутність у нього представницького мандату.

З огляду на вказану обставину відповідач ввжає, що мають місце протилежні відомості у декількох документах щодо представницького мандата кандидата, у зв`язку з чим встановлено невідповідність поданої заяви про згоду балотуватись вимогам Виборчого кодексу України та відмовлено у реєстрації кандидата на посаду міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 на підставі пункту 1 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України.

Разом з тим, суд звертає увагу, що форма заяви про згоду балатуватись кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації політичної партії не унормована. Вимоги до такої заяви визначені положеннями пункту 3 частини 1 статті 224 Виборчого кодексу України, яка встановлює, що заява про згоду балатуватись кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації політичної партії повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність).

Одже, зазначена норма визначає перелік обов`язкової інформації, яка має бути зазначена в заяві про згоду балатуватись кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації політичної партії. При цьому застосована словесна конструкція а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність) не конкретизує яке саме формулювання має бути зазначено в заяві у випадку відсутності представницького мандата: дослівне про зобов`язання припинити будь-яку діяльність, несумісну з посадою сільського, селищного, міського голови, із зазначенням про відсутність такої діяльності чи такого мандата, чи достатньо вказати лише про відсутність такої діяльності чи такого мандата.

Суд зазначає, що наявна в матеріалах справи заява ОСОБА_1 про надання згоди балотуватися на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області містить всю інформацію, впередбачену пунктом 3 частини 1 статті 224 Виборчого кодексу України, окрім інформації про відсутність представницького мандата.

При цьому суд вважає хибним твердження відповідача про те, що заява про згоду балатуватись містить відомості, протилежні відомостям в інших поданих документах (рішенні конференції про висування кандидата та автобіографії), оскільки за змістом заяви вона не містить твердження про наявність у позивача представницького мандата.

Суд зазначає, що передбачена пунктом 1 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України підстава для відмови в реєстрації кандидата, а саме невідповідність документів вимогам Виборчого кодексу України, не може бути застосована у випадку допущення неточності інформації в заяві, або у випадку, якщо заява містить не повну інформацію, яка обов`язково повинна бути зазначена, оскільки нормами частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України установлено імперативну заборону відмовляти в реєстрації кандидата на посаду, зокрема, міського голови, через помилки чи неточності, виявлені в поданому комплекті документів, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, або у випадку відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про що виборча комісія була зобов`язана невідкладно повідомити суб`єкта подання документів та надати йому час усунути виявлені недоліки.

При цьому, наведені відповідачем в оскаржуваній постанові неточності при оформленні заяви про згоду балотуватися кандидатом на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 об`єктивно могли бути усунуті суб`єктом подання вказаної заяви у випадку своєчасного повідомлення про їх наявність територіальною виборчою комісією.

До суду не надано доказів того, що відповідач виконав вимоги частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України та невідкладно повідомив суб`єкта подання документів про виявлені недоліки у його документах і надав можливість їх усунути.

Отже, на переконання суду фактичні обставини справи свідчать про те, що зі сторони суб`єкта подання документів були допущені неточності та неповне зазначення обов`язкової інформації у поданій на реєстрацію заяві про згоду балатуватись кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації політичної партії, що не створювало перешкод для розуміння змісту викладених відомостей. Про такі недоліки відповідач був зобов`язаний невідкладно повідомити суб`єкта подання документів для надання можливості усунути виявлені недоліки шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів, однак свого обов`язку не виконав. Натомість безпідставно прийняв постанову, якою відмовив в реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 .

Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи встановлені обставини та відсутність законних підстав для відмови в реєстрації кандидата на посаду міського голови, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

Вирішуючи позовні вимоги про зобов`язання відповідача розглянути подані 24.09.2020 позивачем документи для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 та зареєструвати кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 6 статті 64 Виборчого кодексу України у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.

За змістом частини 1 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення.

З урахуванням висновку суду про протиправність оскаржуваної постанови, враховуючи вищенаведені норми, з огляду на безперервність, швидкоплинність та етапність виборчого процесу, достатнім та ефективним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача повторно розглянути подані 24.09.2020 позивачем документи для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ на перших місцевих виборах 25.10.2020 та зареєструвати кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до приписів частини 1 статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При звернення до суду з даним позовом позивачем сплачений судовий збір в сумі 4 204,00 грн, який підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Енегодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 268-273, 278 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ №48 від 28.09.2020.

Зобов`язати Енегодарську міську територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області розглянути в межах повноважень подані 24.09.2020 Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ документи для реєстрації кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ та зареєструвати кандидата на посаду Енергодарського міського голови Василівського району Запорізької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , висунутого Запорізькою регіональною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Стягнути на користь Запорізької регіональної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ за рахунок бюджетних асигнувань Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4 204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 коп.).

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Запорізька регіональна організація політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , місцезнаходження: 69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.111; код ЄДРПОУ 39400010.

Відповідач - Енегодарська міська територіальна виборча комісія Василівського району Запорізької області, місцезнаходження: 71502, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Курчатова, буд.11, каб.305; код ЄДРПОУ 43758360.

Повне судове рішення складено 1 жовтня 2020 року.

Суддя М.О. Семененко

Дата ухвалення рішення 01.10.2020
Зареєстровано 01.10.2020
Оприлюднено 01.10.2020

Судовий реєстр по справі 280/6902/20

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 05.10.2020 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.10.2020 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.10.2020 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 01.10.2020 Запорізький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.09.2020 Запорізький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону