Рішення
від 30.09.2020 по справі 380/7965/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/7965/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року , 19:40

Львівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Москаля Р.М., суддів Крутько О.В., Сакалоша В.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Подвірного Т.М., представника відповідача Прохоренко Ю.О., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Львівська обласна організація політичної партії За майбутнє (далі - позивач, ЛОО ПП За майбутнє ) 28.09.2020 о 18 год. 51 хв. звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області (далі - Славська СТВК, відповідач) з таким вимогами:

- визнати протиправною та скасувати постанову №25 від 27.09.2020 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , якою Львівській обласній організації політичної партії За майбутнє відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області;

- зобов`язати Славську селищну територіальну виборчу комісію Стрийського району Львівської області негайно після набрання законної сили рішенням суду зареєструвати кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Представник позивача заявлені вимоги підтримав повністю та навів такі аргументи: ЛОО ПП За майбутнє 23 вересня 2020 року звернулася до Славської СТВК щодо реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі рішення, прийнятого 20.09.2020. Представник комісії вказав особі, що прибула подати документи, на недоліки оформлення списків кандидатів в депутати; 23.09.2020 заява про реєстрацію кандидатів у депутати не була зареєстрована, а заявник вирішив доопрацювати матеріали. 24.09.2020 ЛОО ПП За майбутнє на загальних зборах організації розглянула питання щодо внесення змін до питання порядку денного Про висування кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області та прийняла відповідне рішення, затвердила нові єдиний та територіальні виборчі списки до Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. 24.09.2020 представник заявника подав заяву про реєстрацію кандидатів в депутати Славської селищної ради, кінцевий (остаточний) варіант єдиного та територіальних виборчих списків та інші необхідні документи голові комісії ОСОБА_1 . Позивач вказує, що зважаючи на зміст оскарженої Постанови №25 від 27.09.2020, кінцевий (остаточний) варіант єдиного та територіальних виборчих списків комісією не розглядався, натомість з неочевидних причин була надана оцінка спискам, затвердженим 20.09.2020.

30.09.2020 від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить суд зобов`язати відповідача зареєструвати усіх кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків ЛОО ПП За майбутнє (на загальних зборах від 24.09.2020), на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Представник відповідача позов заперечує, просить суд в задоволенні позову відмовити, 30.09.2020 подав відзив. Вказує, що ЛОО ПП За майбутнє 24.09.2020 подало до Славської СТВК заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Славської селищної ради на перших місцевих виборах 25.10.2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів в депутати у територіальних виборчих округах №№1-3. Під час дослідження поданих документів виявлено дві редакції рішення про висування кандидатів, єдиного та територіальних виборчих списків, датованих 20 та 24 вересня 2020 року відповідно. При цьому списки в редакції, затвердженій рішенням загальних зборів 20.09.2020, були оформлені з порушеннями вимог частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України (далі - ВКУ) щодо черговості та кількості представників кожної статі. 25.09.2020 Славська СТВК прийняла рішення про надання можливості заявнику усунути недоліки списків в порядку, визначеному частиною третьою статті 230 ВКУ, проте ЛОО ПП За майбутнє нею не скористалася. Оскільки від заявника не надійшло уточнених документів, а комісія на підставі поданих документів не могла встановити черговість кандидатів у депутати, було прийняте оскаржене рішення №25 від 27.09.2020, яке ґрунтується на застосуванні пункту 1 частини першої статті 230 ВКУ.

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:

Відповідно до відомостей офіційного сайту Центральної виборчої комісії:

- політична партія За майбутнє є в списку політичних партій, що прийняли рішення про участь у місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року;

- місцеві вибори до Славської селищної ради Стрийського району Львівської області проводяться за системою пропорційного представництва, оскільки кількість виборців на території селищної ради складає 11290 осіб.

17.09.2020 ЛОО ПП За майбутнє на виконання вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) скерувала Славській селищній територіальній виборчій комісії повідомлення (том 1 а.с. 17) про те, що 20.09.2020 о 16.00 год. за адресою: Львівська область, місто Львів, вул. Гуцульська, буд. 7 відбудуться загальні збори партії з метою висування кандидатів у депутати до Славської селищної ради Стрийського району Львівської області та кандидата на посаду селищного голови Славської селищної територіальної громади Стрийського району Львівської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020.

20.09.2020 розпочалися Х Загальні збори Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє (протокол зборів, том 2 а.с. 2-67), збори затвердили порядок денний в кількості 106 пунктів, серед іншого розглянули такі питання: №1 Про затвердження передвиборчої програми Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє ; №76 Про висунення кандидатів у депутати Славської селищної територіальної громади Стрийського району Львівської області ; №106 Різне , прийняли рішення оголосити перерву в засіданні Х Загальних зборів ЛОО ПП За майбутнє до 08.00 год 24.09.2020.

23.09.2020 представник ЛОО ПП За майбутнє звернувся до Славської СТВК щодо реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на Загальних зборах партії 20.09.2020, із списками кандидатів у депутати від ЛОО ПП За майбутнє від 20.09.2020. Член Славської СТВК переглянула документи та повідомила представника заявника про неточності та помилки, допущені у списках кандидатів у депутати. Заява ЛОО ПП За майбутнє про реєстрацію кандидатів в депутати в цей день Славською СТВК не приймалася та не реєструвалася, а представник ЛОО ПП За майбутнє повідомив керівництво про виявлені проблеми з оформленням списків кандидатів в депутати (ці обставини повідомлені суду обома сторонами та визнаються).

24.09.2020 Х загальні збори ЛОО ПП За майбутнє на продовженому після перерви засіданні включили до порядку денного питання про висування кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, за результатами голосування прийняли рішення висунути кандидатів в депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, затвердили єдиний та територіальний виборчі списки кандидатів у депутати від Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє на чергових виборах депутатів місцевих рад, призначених на 25 жовтня 2020 року (том 2 а.с.66, 80).

24.09.2020 Львівська обласна організація політичної партії За майбутнє подала до Славської СТВК заяву від 24.09.2020 (том 2 а.с.71-72), просила зареєструвати кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків ЛОО ПП За майбутнє , сформованих та затверджених на Загальних зборах ЛОО ПП За майбутнє , що відбулися 24 вересня 2020; до заяви додані рішення зборів, єдиний та територіальні списки та інші документи згідно переліку на 115 аркушах.

Славська СТВК 24.09.2020 прийняла від представника місцевої організації партії За майбутнє описану вище заяву від 24.09.2020 з додатками, а також інші документи, в тому числі рішення та списки кандидатів, датовані 20.09.2020, всього - на 143 аркушах, про що складено довідку №17 від 24.09.2020 (том 1 а.с. 54).

Славська СТВК на засіданні 25.09.2020 серед іншого розглянула питання Про реєстрацію кандидатів в депутати до Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією політичної партії За майбутнє , що зафіксовано в протоколі №7 (том 1 а.с. 13-14). Відповідно до протоколу, комісія заслухала голову комісії ОСОБА_1 , яка надала для ознайомлення членам комісії документи, подані згідно з довідкою №17; комісія встановила неточності в списках, голова комісії ОСОБА_1 запропонувала надати можливість ЛОО ПП За майбутнє усунути зазначені вище недоліки шляхом надання уточнених виборчих списків; СТВК постановила надати можливість ЛОО ПП За майбутнє усунути недоліки шляхом надання уточнених виборчих списків. Це рішення комісії доведено до відома представника заявника 28.09.2020, що підтверджується довідкою №35 про видачу територіальною виборчою комісією документів від 28.09.2020.

27.09.2020 Славська СТВК провела засідання, на порядок денний серед іншого винесено питання про реєстрацію кандидатів в депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, висунутих ЛОО ПП За майбутнє . У витязі з протоколу засідання СТВК №8 (том 2 а.с. 212-214) обговорення цього питання відображено таким чином:

- Комісія заслухала голову комісії ОСОБА_1 , яка надала для ознайомлення членам Комісії документи, подані 24.09.2020 згідно з довідкою №17;

- при ознайомленні з цими документами комісія встановила, що єдиний виборчий список кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією політичної партії За майбутнє в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на загальних зборах організації політичної партії, що відбулися 20.09.2020 (рішення загальних зборів Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє від 20.09.2020 №9/20) включає в себе 22 кандидати. Кандидати із єдиного виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє під номерами 11-15 зазначені в наступному порядку: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 . ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ; під номерами 21-22 зазначені в наступному порядку: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ;

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією політичної партії За майбутнє в територіальному виборчому окрузі №1 з перших виборів депутатів Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 20.09.2020, включає в себе 6 кандидатів (далі - територіальний виборчий список № 1). Кандидати із територіального виборчого списку №1 зазначені під номерами 1-5 в наступному порядку: ОСОБА_9 , ОСОБА_3 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 ;

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією політичної партії За майбутнє в територіальному виборчому окрузі №2 з перших виборів депутатів Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на загальних зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 20.09.2020, включає в себе 6 кандидатів (далі - територіальний виборчий список №2). Кандидати із територіального виборчого списку №2 зазначені під номерами 1-5 в наступному порядку: ОСОБА_12 , ОСОБА_2 , ОСОБА_13 , ОСОБА_4 . ОСОБА_6 ; кандидати із територіального виборчого списку №2 зазначені під номерами 6-9 в наступному порядку: ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 .

- Славська селищна територіальна виборча отримала 24.09.2020 від представника Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє рішення Загальних зборів цієї партії від 24.09.2020, яким затверджено нову редакцію єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.

- Славська СТВК за пропозицією голови комісії прийняла рішення відмовити ЛОО ПП За майбутнє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, висунутих 20.09.2020 на загальних зборах організації політичної партії (рішення загальних зборів Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє від 20.09.2020 №9/20) та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати на перших виборах депутатів Славської селищної ради Стрийського району Львівської області 25 жовтня 2020 року, оскільки ці списки кандидатів у депутати були складені всупереч вимог частини дев`ятої статті 219 ВК України із порушення порядку висування кандидатів під час формування єдиного виборчого списку кандидатів у депутати та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати у територіальних виборчих округах №1 та №2.

Описане у витязі з протоколу №8 рішення оформлене окремим документом - постановою від 27.09.2020 №25 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (том 1 а.с. 8-12).

Як правову підставу прийняття цієї постанови зазначено частину четверту статті 23, статті 36, 37, статтю 206 ВКУ, , частину першу статті 13 Закону України Про Центральну виборчу комісію , постанову Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 №173 Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів .

Разом з тим, зазначена постанова не містить згадки щодо поданих Львівською обласною організацію політичної партії За майбутнє уточнених та затверджених на Х Загальних зборах партії від 24.09.2020 єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків (округ 1,2,3).

При прийнятті рішення суд керується такими нормами права:

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-ІХ (далі - ВКУ) визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 3 ВКУ в Україні проводяться в тому числі місцеві вибори, а саме: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Частина перша статті 22 ВКУ містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 196 ВК України визначено, що виборчий процес місцевих виборів включає етап висування та реєстрація кандидатів.

Відповідно до статті 219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом. Організація партії висуває кандидатів у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії. Кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів місцевої ради. У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати. Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Частина дев`ята статті 219 ВК України визначає, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Стаття 222 ВК України визначає умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Згідно з частиною першою статті 227 ВК України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

За нормами частини першої статті 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею вичерпного переліку документів.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи (частина друга статті 222 ВК України).

В частині шостій статті 227 ВК України зазначено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до статті 230 ВК України:

- територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій (пункт 1 частини першої);

- помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми (частина третя);

- рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування) (частина четверта).

Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму (частина перша статті 273 КАС України). Ця стаття кореспондується з положеннями ВК України, а саме частиною першою статті 64, в якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Частиною шостою цієї статті визначено, що у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.

При прийнятті рішення суд керується такими мотивами:

заява ЛОО ПП За майбутнє від 24.09.2020 (том 2 а.с.71-72) про реєстрацію кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, яка 24.09.2020 зареєстрована Славською СТВК, містить прохання зареєструвати кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, які сформовані та затверджені на Загальних зборах ЛОО ПП За майбутнє 24.09.2020. До цієї заяви додані відповідні рішення від 24.09.2020 (том 2 а.с.219), єдиний та територіальні списки кандидатів, затверджені 24.09.2020 (том 2 а.с.219-228).

Факт отримання цих документів Славською СТВК 24.09.2020 (в межах встановленого частиною другою статті 227 ВКУ строку) та їх наявності станом на дату прийняття оскарженого рішення (27.09.2020) підтверджується наявними в справі письмовими доказами та визнається відповідачем.

Славська ОВТК 27.09.2020 не розглянула ці документи та не прийняла жодного рішення (про реєстрацію чи про відмову в реєстрації кандидатів в депутатів, затверджених рішенням загальних зборів ЛОО ПП За майбутнє від 24.09.2020). Суд розцінює такі дії як ухилення від виконання обов`язків, покладених законом (ВКУ) на СТВК, що призвело до істотного порушення прав заявника.

Натомість Славська ОВТК розглянула та прийняла рішення про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, списки котрих були затверджені рішенням загальних зборів ЛОО ПП За майбутнє від 20.09.2020. Суд вважає це рішення протиправним з таких мотивів:

- сторони визнають, що 23.09.2020 представник заявника отримав від члена СТВК усні роз`яснення щодо недоліків оформлення списків кандидатів в депутати, затверджених рішенням загальних зборів ЛОО ПП За майбутнє від 20.09.2020, тому не подав заяви про реєстрацію цих кандидатів. Оскільки ЛОО ПП За майбутнє не подало заяви про реєстрацію кандидатів в депутати, затверджених рішенням загальних зборів ЛОО ПП За майбутнє від 20.09.2020, а СТВК не зареєструвало такої заяви, відповідач в принципі не мав підстав розглядати це питання;

- списки кандидатів в депутати, затверджені загальними зборами ЛОО ПП За майбутнє 20.09.2020, не були додатками до заяви від 24.09.2020; до цієї заяви було долучено 115 аркушів, а в довідці №17 (том 1 а.с.54) вказано про отримання документів на 143 аркушах. Отже, СТВК з незрозумілих суду причин прийняла від представника заявника не тільки заяву від 24.09.2020 з додатками, а й інші документи (рішення та списки від 20.09.2020), хоча такі не було вказано в тексті заяви як додатки до неї. Суд розцінює таку ситуацію як помилку, яку допустила голова СТВК, котра особисто приймала документи. Проте наслідки цієї помилки (отримання документів від 20.09.2020, що не були вказані в тексті заяви від 24.09.2020 як додатки до неї) не можуть покладатися на заявника шляхом розгляду та прийняття негативного рішення на підставі документів, які він не просив розглядати.

Суд вважає помилковим посилання відповідача на те, що СТВК 25.09.2020 надавала можливість заявнику уточнити питання списків кандидатів в депутати (протокол від 25.09.2020, том 1 а.с.13-14), а він такою можливістю не скористався. По-перше, надані відповідачем докази (том 2 а.с.86) свідчать про те, що рішення СТВК від 25.09.2020 доведене до відома заявника лише 28.09.2020 - тобто вже після прийняття оскарженого рішення). По-друге, відповідач мав можливість вчасно залучити до розгляду цього питання представника ЛОО ПП За майбутнє Подвірного Т.М. , контактні дані якого вказані в поданій комісії заяві про реєстрацію представника партії з правом дорадчого голосу (том 2 а.с.88-90), проте не зробив цього. По-третє, зі змісту заяви ЛОО ПП За майбутнє від 24.09.2020 і без додаткових роз`яснень зрозуміло, які саме списки кандидатів просить зареєструвати заявник, про що вказано вище.

Отже, постанова Славської СТВК №25 від 27.09.2020 не відповідає критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень, передбаченим частиною другою статті 2 КАС України та підлягає скасуванню.

При вирішенні питання про обрання ефективного способу захисту прав ЛОО ПП За майбутнє суд враховує положення частини шостої статті 64 ВКУ, відповідно до якої у разі скасування судом рішення виборчої комісії, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду; при цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення. Суд встановив, що Славська СТВК фактично не розглянула заяву ЛОО ПП За майбутнє від 24.09.2020 та не прийняла рішення по суті щодо реєстрації кандидатів в депутати, висунутих 24.09.2020 на загальних зборах ЛОО ПП За майбутнє . З огляду на це суд не вбачає підстав для прийняття рішення про реєстрацію кандидатів в депутати замість Славської СТВК. Суд вважає належним та достатнім способом захисту прав ЛОО ПП За майбутнє спонукання відповідача повторно розглянути заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , які сформовані та затверджені на Загальних зборах Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє від 24.09.2020. При цьому суд вказує, що відповідач при розгляді цього питання не має підстав оцінювати рішення та списки, датовані 20.09.2020.

Отже, позовні вимоги ЛОО ПП За майбутнє слід задовольнити частково.

Відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених статтею 139 КАС України, понесені ЛОО ПП За майбутнє витрати на сплату судового збору слід відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 9, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 262, 273, 278, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області №25 від 27.09.2020 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

Зобов`язати Славську селищну територіальну виборчу комісію Стрийського району Львівської області (82660, Львівська область, Сколівський район, селище міського типу Славське, вул. Шептицького, буд. 3; ідентифікаційний код 43778036) повторно розглянути заяву Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє від 24.09.2020 (79021, Львівська область, місто Львів, вул. Гуцульська, 7, офіс №2 та №3; ідентифікаційний код 36659966) про реєстрацію кандидатів у депутати Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє , які сформовані та затверджені на Х Загальних зборах Львівської обласної організації політичної партії За майбутнє 24.09.2020.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області (82660, Львівська область, Сколівський район, селище міського типу Славське, вул. Шептицького, буд. 3; ідентифікаційний код 43778036) на користь Львівської обласної організації політичної партії "За майбутнє" (79021, Львівська область, місто Львів, вул. Гуцульська, 7, офіс №2 та №3; ідентифікаційний код 36659966) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) гривня

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двох днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Москаль Р.М.

суддя Крутько О.В.

суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91908879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/7965/20

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні