Рішення
від 30.09.2020 по справі 580/550/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року справа № 580/550/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування висновку, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) подав позов до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (далі - Департамент, відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок від 06.09.2019 № 66572-З Департаменту архітектури та містобудування управління планування та архітектури Черкаської міської ради;

- зобов`язати Департамент архітектури та містобудування управління планування та архітектури Черкаської міської ради погодити проект землеустрою по зміні цільового призначення земельної ділянки площею 0,0475 га в товаристві садоводів «Енергетик» (кадастровий номер 7110136400:03:016:0198) з земель для ведення індивідуального садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що оскаржуваний висновок Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 06.09.2019 № 66572-З є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки згідно генерального плану міста на сьогоднішній день на земельній ділянці площею 0,0475 га в товаристві садоводів «Енергетик» (кадастровий номер 7110136400:03:016:0198) передбачена резервна територія під житлову забудову.

Як зазначає позивач, внесення змін до генерального плану міста Черкаси не відбулося, а тому відмова у погодженні висновку із зазначених в ньому підстав є неправомірною.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2020 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та встановлено позивачеві строк, протягом якого можуть бути усунуті вказані в даній ухвалі порушення.

28 лютого 2020 року позивач подав до суду супровідним листом позовну заяву в новій редакції та квитанцію про сплату судового збору.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 04 березня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 26 березня 2020 року.

19 березня 2020 року представник відповідача подав до суду заяву про відкладення розгляду справи на іншу дату.

20 березня 2020 року до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому відповідач просив у задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що висновок від 06.09.2019 № 66572-З Департаменту архітектури та містобудування управління планування та архітектури Черкаської міської ради є правомірним, оскільки земельна ділянка площею 0,0475 га в товаристві садоводів «Енергетик» (кадастровий номер:71101136400:03:016:0198) відноситься до території, яка потрапляє в межі санітарно-захисної зони від комунально-складських підприємств, в якій не передбачено розміщення житлової забудови.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 26 березня 2020 року підготовче засідання у справі відкладено та зазначено, що про дату та час проведення підготовчого засідання буде повідомлено сторін додатково судовими повістками, після скасування заході запобігання розповсюдження коронавірусу в Україні.

31 липня 2020 року ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду призначено підготовче засідання у справі на 10.08.2020.

10 серпня 2020 року представник відповідача подав до суду заяву з додатками .

10 серпня 2020 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, оголошено перерву у підготовчому засідання до 17.08.2020.

17 серпня 2020 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 01.09.2020.

01 вересня 2020 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, оголошено перерву у розгляді справи по суті до 14.09.2020.

01 вересня 2020 року позивач подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

14 вересня 2020 року представник відповідача подав до суду клопотання про приєднання до матеріалів справи копій документів, що посвідчують повноваження представника та клопотання про розгляд засідання, призначеного на 14.09.2020, без його участі.

14 вересня 2020 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, вирішено справу розглянути у порядку письмового провадження на підставі частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України.

17 вересня 2020 року представник відповідача подав до суду заяву з додатками.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Суд встановив, що 21.08.2019 позивач звернувся з листом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про погодження документації із землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,0475 га в товаристві садоводів «Енергетик» (кадастровий номер 71101136400:03:016:0198) з земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови.

Управлінням планування та архітектури Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради надано висновок від 06.09.2019 № 66572-з, оформлений у вигляді листа, в якому зазначено, що земельна ділянка площею 0,0475 га в товаристві садоводів «Енергетик» (кадастровий номер 71101136400:03:016:0198) відноситься до території, яка потрапляє в межі санітарно-захисної зони від комунально-складських підприємств, в якій не передбачено розміщення житлової забудови.

Позивач не погоджується з таким висновком, вважає відмову в погодженні протиправною, а мотиви її прийняття такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.

Під час вирішення спору по суті, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (далі - ЗК України) віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно із статтею 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Як свідчать матеріали справи, позивач є власником земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:03:016:0198 за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,0475 га. Цільове призначення вказаної земельної ділянки - для ведення садівництва.

Відповідно до фрагменту плану зонування території міста Черкаси об`єкт - земельна ділянка з кадастровим номером 7110136400:03:0106:0198, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,0475 га належить до функціональної зони Ж-1п-зона перспективної садибної забудови.

У зв`язку із зміною цільового призначення вказаної земельної ділянки позивач звернувся до ГУ Держгеокадастру для зміни цільового призначення із земель для індивідуального садівництва на землі будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Відповідно до висновку ГУ Держгеокадастру у Вінницькі області № 11633/82-19 від 20.09.2019 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель для індивідуального садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

Оскільки вказана земельна ділянка знаходиться у приватній власності позивача та в межах населеного пункту, тому відповідно до пункту 3 статті 186-1 ЗК України позивач подав проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до управління планування та архітектури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.

Висновком № 66572-з від 06.09.2019 відповідач відмовив у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель для індивідуального садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 за адренсою: м. Черкаси, товариство садівників «Енергетик» .

У висновку відповідач зазначає, що подальший розгляд документації із землеустрою можливий після розроблення у відповідності до вимог діючих державних будівельних норм проекту детального планування мікрорайону (мостобудівної документації, що визначає планування організацію та розвиток території з показом розміщення житлової забудови на території товариства садоводів «Енергетик» ) та затвердження його відповідно до вимог чинного законодавства.

Разом з тим, суд зазначає, що в матеріалах справи міститься належна містобудівна документація земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:03:0106:0198, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0475 га, та відповідно до вказаної містобудівної документації вказана земельна ділянка належить до функціональної зони Ж-1п-зона перспективної садибної забудови.

Посилання відповідача на те, що вищезазначена земельна ділянка відноситься до території, яка потрапляє в межі санітарно-захисної зони від комунально-складських підприємств, в якій не передбачене розміщення житлової забудови, суд вважає недоречним, адже на даному етапі погодження позивач просить лише змінити цільове призначення ділянки, яка перебуває у його власності, а не просить надати дозвіл щодо забудови земельної ділянки.

Суд зазначає, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель для індивідуального садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,00475 га гр. ОСОБА_1 за адресою: м. Черкаси, товариство садівників «Енергетик» кадастровий номер 7110136400:03:016:0198 відповідає положенням вимог законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації, а тому висновок від 06.09.2019 № 66572-З управління планування та архітектури є протиправним.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а позовні вимоги такими, що належить задовольнити.

Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги позивачів підлягають задоволенню, то всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати висновок управління планування та архітектури Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 06.09.2019 № 66572-З.

Зобов`язати управління планування та архітектури Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель для індивідуального садівництва на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площа 0,0475 га ОСОБА_1 за адресою: м. Черкаси, товариство садівників «Енергетик» (кадастровий номер 7110136400:03:016:0198).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Учасники справи:

1) позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 );

2) відповідач - Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради (18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36, код ЄДРПОУ 38715770).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 30.09.2020.

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91913834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/550/20

Постанова від 14.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні