Постанова
від 24.07.2009 по справі 2а-3771/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 липня 2009 року 12:00 № 2а-3771/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Давиденко Д.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

За позовом Прокурора Козелецького району в інтересах держави в особі Державної податкової

інспекції у Козелецькому районі Чернігівської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю „Україна-АГРО"

про стягнення заборгованості

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Прокурор Козелецького району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Козелецькому районі Чернігівської області (надалі ДПІ у Козелецькому районі, позивач) звернувся до суду з позовом про стягнення Товариства з обмеженою відповідальністю „Україна-АГРО" (надалі ТОВ „Україна-АГРО", відповідач) 61 158,66 грн. податкової заборгованості.

Ухвалою суду від 26.05.2009 р. відкрито провадження у адміністративній справі, закінчене підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача під час судового розгляду зменшив позовні вимоги мотивуючи це тим, що відповідачем в добровільному порядку було сплачено частину податкової заборгованості. Таким чином заборгованість за відповідачем становить 53 158,66 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Прокуратурою у Козелецькому районі Чернігівської області було проведено перевірку стану своєчасності сплати штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань по орендній платі за землю, якою встановлено порушення норм Закону України „Про орендну землі" від 06.10.1998р № 161-ХІV та Закону України „Про плату за землю" від 03.07.1992р. № 2535-ХІІ.

У відповідності до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" позивачем на адресу відповідача було направлені податкові вимоги № 1/13 від 26.01.2009 р. та 2/43 від 10. 03.2009 р., які отримані відповідачем, про що свідчать копії поштових повідомлень.

Позивач стверджує, що ним було вжито передбачених Законом України "Про погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, а тому позивач, посилаючись на пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вказаного Закону, просить стягнути з відповідача податковий борг.

Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, у судове засідання не з`явився, на адресу суду повернувся конверт з поштовою кореспонденцією з повідомленням про те, що підприємство за адресою не знаходиться, хоча позивачем надано разом з позовною заявою витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, де зазначено таку ж саму юридичну адресу, за якою був повідомлений відповідач.

У зв`язку з нез`явленням відповідача відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, адміністративний суд, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ „Україна-АГРО" зареєстроване Московською районною у місті Києві державною адміністрацією свідоцтво від 10.04.1998р. № 13003, ідентифікаційний номер 25586892.

Матеріалами справи підтверджується, що станом на час розгляду спору судом у ТОВ „Україна-АГРО" має податковий борг по орендній платі за землю на суму 53 158,66 грн.

Дана заборгованість виникла на підставі декларацій вх. № 18195 у ДПІ орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007 не сплачено орендної плати на суму 8 123,54 грн., декларації вх. № 19252 на суму 9 796,40 грн. та декларації вх. № 43 238,72 грн. у зв`язку з порушенням норм Закону України „Про орендну землі" від 06.10.1998р № 161-ХІV. Сума податкового зобов`язання по орендній платі за землю -61 158,66 грн. є узгодженою, оскільки до п.п. 5.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 218-ІІІ.

У зв`язку із тим, що вищевказану заборгованість було погашено за рахунок часткової сплати на суму 8 000,00 грн. заборгованість станом на 24.07.2009р. становить 53 158,66 грн.

Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону "Про систему оподаткування", платник податків зобов`язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов`язкових платежів) у встановлені терміни.

Відповідно до абз. 3 п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі визначення податкового зобов`язання контролюючим органом з підстав, зазначених у п. "а" п. 4.2.2 п.4.2. ст.4 даного Закону (платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію), платник податків зобов`язаний погасити нараховану суму податкового зобов`язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

Згідно п.п. 16.1.1 ст. 16 після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов`язання (в даному випадку після 10 днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення) на суму податкового боргу нараховується пеня.

За таких обставин позивачем відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами" рекомендованим листом з повідомленням про вручення було надіслано на адресу відповідача першу податкову вимогу № 1/13 від 26.01.2009 р. на суму 56 236,55 грн. та другу податкову вимогу № 2/43 від 10.03.2009 р. на суму 61 158,66 грн., які отримано відповідачем про свідчать поштові повідомлення (копії в матеріалах справи).

Згідно з пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв`язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Станом на день розгляду цього спору суду не надано доказів сплати відповідачем зазначеної заборгованості у розмірі 53 158,66 грн. Відповідачем було сплачено 6000 гривень згідно з платіжними дорученнями № 10, 11 від 13.07.2009 р. та 2000 гривень згідно з платіжним дорученням від 23.07.2009 р. № 19.

Беручи до уваги вищезазначені факти, позовні вимоги визнаються судом такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов`язання - це зобов`язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов`язання.

Відповідно до пп. "а" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов`язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов`язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов`язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до п. "б" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.

Відповідно до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 цього Закону джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов`язання в розмірі 53 158,66 грн. станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу товариства, беручи до уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Законом України "Про погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 53 158,66 грн. у відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Україна -АГРО" (01000, м. Київ, вул. Голосіївська, 9, код ЄДРПОУ 25586892) до Державного бюджету України (р/р 34120999700163, код 288824138, банк одержувача ГУ ДК України в Чернігівській області, МФО 853592) заборгованість у сумі 53 158,66 грн. (п`ятдесят три тисячі сто п`ятдесят вісім гривень 66 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -25.08.2009

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.07.2009
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91918968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3771/09/2670

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні