Справа № 428/6582/20
Провадження №3/428/1692/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2020 року м. Сєвєродонецьк
Сєвєродонецький міський суд Луганської області в особі судді Олійник В.М., за участю секретаря судового засідання Солошенка П.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Волкова М.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - НОМЕР_1 , паспорт серії НОМЕР_2 , не працюючого, який зареєстрований та мешкає за адресою АДРЕСА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення№ 50-30/179 від 22.07.2020, складеного Департаментом запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, відповідно до частини сьомої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал, а також оприлюднює такий звіт на своєму вебсайті (за наявності) у цей самий строк.
Згідно з пунктами 2, 4 розділу II Положенням про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 №2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за №1185/29315, граничний термін подання Звіту політичними партіями за IV квартал 2019 року встановлено до 10 лютого 2020 року включно.
Проте, політична партія НОВА ДІЯ (ідентифікаційний код 39735578) (далі - Партія) у визначений законом термін не подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2019 року (далі- Звіт) до Національного агентства (адреса: бульв. Дружби народів, 28, м. Київ, 01103).
На виконання вимог положень Закону України Про політичні партії в Україні Національне агентство оприлюднило список політичних партій, які не подали звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2019 року у строк, визначений цим Законом, за посиланням https://nazk.gov.ua у рубриці Протидія політичній корупції підрозділ Звіти політичних партій (інформація з вебсайту додається).
Таким чином, ОСОБА_1 , як керівник Партії, порушив порядок подання звіту партії про майно, доходи, витрати, і зобов`язання фінансового характеру, що є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення та притягнення його до відповідальності за статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Дії ОСОБА_1 особою, уповноваженою на складання адміністративного протоколу, кваліфіковано за ст. 212-21 КУпАП, а саме порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою провину щодо вчинення адміністративного правопорушення за ст. 212-21 КУпАП не визнав, та пояснив, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.09.2017 у справі № 826/3535/16 було анульовано реєстраційне свідоцтво політичної партії Нова дія від 05.03.2015 № 279-п.п, а рішенням державного реєстратора від 23.08.2018 № 384/194 було проведено державну реєстрацію рішення про припинення діяльності політичної партії Нова дія у зв`язку з анулюванням реєстраційного свідоцтва. У зв`язку з чим ОСОБА_1 вважає, що у нього відсутні підстави для подання будь-яких документів чи звітів щодо неіснуючої наразі політичної партії.
Захисник Волков М.М. у судовому засіданні просив закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, а саме за відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, з підстав зазначених ОСОБА_1 у судовому засіданні.
Свідок ОСОБА_2 у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 його рідний брат. Його брат брав участь у політичній партії Нова дія . Він від НАЗК не отримував листів щодо діяльності політичної партії Нова дія .
При наданні ОСОБА_2 у судовому засіданні копії документу з поясненнями, які підписано особою на прізвище ОСОБА_3 з ініціалами ОСОБА_4 , вказав, що це не його підпис та не підпис його брата.
Вислухавши особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, її захисника, дослідивши протокол про адміністративне правопорушення, а також докази, надані на підтвердження викладених у ньому обставин, суд установив наступні обставини.
У судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_1 було висунуто обвинувачення за фактом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Як видно зі ст. 212-21 КУпАП, дане правопорушення полягає у порушенні встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Поняття - політична партія визначено Законом України Про політичні партії в Україні . Як видно зі статті 2 вказаного Закону, політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Відповідно до ст. 11 вказаного Закону, реєстрація політичних партій, їхніх обласних, міських і районних організацій, первинних осередків або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , після перевірки поданих матеріалів.
З моменту реєстрації політичної партії у визначеному законом порядку вона набуває статусу юридичної особи.
Як встановлено у судовому засіданні, на підставі реєстраційного свідоцтва № 279-п.п. від 05.03.2015 було зареєстровано політичну партію Нова дія . Тож, у розумінні Закону, політична партія Нова дія з 05.03.2015 набула правоздатність, а отже набула не лише прав, а й обов`язків, визначених для політичних партій, зокрема обов`язку щодо подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. У зв`язку з чим вказана політична партія набула і статусу юридичної особи.
З постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.09.2017, у справі № 826/3535/16 за позовом Міністерства юстиції України, видно, шо реєстраційне свідоцтво політичної партії Нова дія № 279-п.п. від 05.03.2015 було анульованим.
Як видно з рішення державного реєстратора від 23.08.2018 № 384/194, було проведено державну реєстрацію рішення про припинення діяльності політичної партії Нова дія у зв`язку з анулюванням реєстраційного свідоцтва на підставі рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.09.2017, у справі № 826/3535/16.
Згідно з ч. 2, 3 ст. 24 вказаного Закону, рішення суду про анулювання реєстрації політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії, а також прийняття центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, та його територіальними органами рішень про припинення політичної партії та її структурних утворень відповідно.
У разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, в рішенні про припинення політичної партії, її структурних утворень визначається як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) політичної партії, її структурних утворень керівник органу управління або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено рішенням суду.
Проводячи аналіз положень статей 2, 11, а також ч. 2, 3, ст. 24 вказаного Закону, на думку суду, юридична особа Нова дія (код 39735578), запис про продовження існування якої досі перебуває у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, не є політичною партією у розумінні Закону, оскільки набуття статусу політичної партії та статусу юридичної особи не є тотожними, через те, що єдиною підставою вважати юридичну особу політичною партією, в розумінні статті 2 Закону України Про політичні партії в Україні , - наявність передбаченої Законом реєстрації, яка, як було встановлено у судовому засіданні, скасована на підставі рішення суду. При цьому, статусу юридичної особи політична партія отримує автономно, а саме після отримання відповідної реєстрації.
При цьому, суд зауважує, що судом, на виконання ч. 2 ст. 24 вказаного Закону, при постановленні рішення про анулювання реєстрації політичної партії не призначено комісію з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, як і в рішення про її припинення. Будь-яких інших вимог вказаний Закон - не містить, як і не зобов`язує у будь-який спосіб ОСОБА_1 на вчинення у певний час чи періодично відповідних дій, зокрема щодо обов`язку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Більш того, як вже було наведено, анулювання свідоцтва про реєстрацію політичної партії є наслідком, відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про політичні партії в Україні , припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії, що виключає можливість, у розумінні Закону, здійснювати будь-яку діяльність, зокрема фінансову. Отже існування реєстрації юридичної особи без статусу - політичної партії, не утворюють обов`язку в розумінні ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , подання відомостей щодо фінансової діяльності.
Аналогічними за висновками суду, є також висновки і рішенні Міністерства юстиції України від 07.11.2019 № 571/194 та наданого до нього повідомлення.
Інших документів чи або положень Закону, які визначали би за ОСОБА_1 певний статус або покладали чи зобов`язували вчиняти певні дії, особою, уповноваженою на складання адміністративного протоколу, суду не надано як і не зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення. Тим більше, неузгодженість дій між органами влади та положеннями Закону, не може бути підставою для будь-якого виду юридичної відповідальності.
Наведені судом висновки свідчать, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а саме порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Суд зауважує, що встановлені у судовому засіданні обставини дають підстави не оцінювати пояснення свідка ОСОБА_2 та викладену захисником у клопотанні позицію, що ОСОБА_1 не отримував вимог від НАЗК щодо надання пояснень за вказаним протоколом, оскільки судом встановлено, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, а зазначені захисником обставини свідчать про інші порушення - порушення процедури збору адміністративного матеріалу, що враховуючи викладене судом не оцінювалось.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, враховуючи положення п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП на підставі протоколу про адміністративне правопорушення№ 50-30/179 від 22.07.2020, складеного Департаментом запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, - підлягає закриттю.
Керуючись ст. 1, 7, 9, 22, 23, 26, 212-21, 247, 278, 280-287 КУпАП, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП на підставі протоколу про адміністративне правопорушення№ 50-30/179 від 22.07.2020, складеного Департаментом запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена до Луганського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Сєвєродонецький міський суд Луганської області.
Суддя В. М. Олійник
Суд | Сєвєродонецький міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91946525 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Адмінправопорушення
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Адмінправопорушення
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Адмінправопорушення
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні