Ухвала
від 01.10.2020 по справі 120/5377/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття провадження в адміністративній справі

01 жовтня 2020 р. Справа № 120/5377/20-а

22:10 год

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, перевіривши в м. Вінниці матеріали:

за позовом Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (код ЄДРПОУ 39971832, місцезнаходження: вул. Пирогова, 59, кв. 3, м. Вінниця, 21000)

до Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 43759715, місцезнаходження: вул. Європейська, 37, м. Іллінці, Іллінецький район, Вінницька область, 22700)

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

01.10.2020 близько 18:00 год до суду надійшла позовна заява Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (далі - ВОО ПП "НАШ КРАЙ") до Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (далі - Комісія), в якій позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Комісії № 15 від 28.09.2020 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради", якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ";

- зобов`язати Комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, висунутих ВОО ПП "НАШ КРАЙ", та прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ" на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 24.09.2020 представником позивача Комісії було подано документи для реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради Вінницького району Вінницької області від ВОО ПП "НАШ КРАЙ". На підтвердження отримання зазначеного пакету документів Комісія видала довідку № 16 від 24.09.2020. 27.09.2020 Комісія повідомила позивача про невідповідність поданих виборчих списків вимогам ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, а саме про те, що під час формування списків кандидатів у депутати недодержано гендерних квот.

При перевірці вказаної інформації було встановлено, що уповноваженим представником позивача Комісії було помилково подано попередній варіант списків, який в подальшому змінювався. У зв`язку з цим, 28.09.2020 до Комісії подані виборчі списки кандидатів у депутати, затверджені на зборах ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 20.09.2020. Подання вірного списку підтверджується довідкою Комісії № 20 від 28.09.2020.

Позивач вважає, що він вчасно усунув недоліки поданих документів для реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, а тому реєстрації підлягав саме той список кандидатів у депутати, що був поданий 28.09.2020.

Проте Комісія під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, висунутих позивачем, взяла до уваги список, який був поданий першочергово 24.09.2020.

Як наслідок, постановою Комісії № 15 від 28.09.2020 вирішено відмовити в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

Позивач вважає оскаржувану постанову незаконною і такою, що порушує його права як суб`єкта виборчого процесу, а тому звертається до суду з цим позовом.

Позовна заява відповідає вимогам ст.ст. 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду, визначеного ч. 6 ст. 273 КАС України. Судовий збір сплачений позивачем у визначених законом порядку і розмірі. Підстав для залишення позовної заяви без розгляду або її повернення позивачеві не встановлено.

Відтак подану позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.

Визначаючись щодо форми адміністративного судочинства для розгляду цієї справи, суд враховує положення ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

В силу вимог п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, категорію справи, предмет доказування, склад учасників справи, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті є необхідним проведення підготовчого провадження, суд доходить висновку про необхідність розгляду цієї адміністративної справи в порядку загального позовного провадження.

Відповідно до ст. 32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово.

За правилами ч. 1 ст. 33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.

Частиною другою статті 33 Виборчого кодексу України передбачено, що до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Предметом оскарження у цій справі є рішення Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області.

Отже, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України підстав для розгляду цієї справи колегією суддів немає.

Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 11 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В силу вимог ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).

Враховуючи зазначені норми процесуального права, для забезпечення повного та всебічного з`ясування всіх обставин у справі і постановлення законного та обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про необхідність витребування у відповідача належним чином засвідчених копій усіх документів, що стали підставою та пов`язані з прийняттям оскаржуваного рішення щодо відмови в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради", включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

При цьому суд зауважує, що витребувані письмові докази мають бути належної якості, доступними для читання та оцінки інформації, що на них міститься.

Керуючись ст.ст. 12, 32, 171, 268-273, 276 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії.

2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами загального позовного провадження.

3. Призначити підготовче засідання у справі на 14:00 год 02 жовтня 2020 року в залі судових засідань № 1 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

4. Встановити відповідачу строк до 13:30 год 02 жовтня 2020 року для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному статтею 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

5. Витребувати з Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області та зобов`язати її до 13:30 год 02 жовтня 2020 року надати суду належним чином засвідчені копії усіх документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення щодо відмови в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ".

6. Роз`яснити сторонам, що відповідно до ст. 268 КАС України у справах цієї категорії щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду. Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій .

7. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91949489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5377/20-а

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні