Рішення
від 03.10.2020 по справі 120/5377/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2020 р. Справа № 120/5377/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сала П.І.,

суддів Поліщук І.М., Віятик Н.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Михайловського М.В.,

представника позивача Гурби М.В.,

представника відповідача Бондаренка О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ"

до Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

01.10.2020 до суду надійшла позовна заява Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (далі - позивач, ВОО ПП "НАШ КРАЙ") до Іллінецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (далі - відповідач, Іллінецька МТВК, Комісія), в якій позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Комісії № 15 від 28.09.2020 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради", якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ";

- зобов`язати Комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, висунутих ВОО ПП "НАШ КРАЙ", та прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ" на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 24.09.2020 представник позивача подав Комісії документи для реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ". На підтвердження отримання пакету документів Комісія видала довідку за № 16 від 24.09.2020. Разом з тим, 27.09.2020 позивача було повідомлено про невідповідність вимогам ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України поданих виборчих списків, а саме, що під час формування списків кандидатів в депутати недодержано "гендерних квот". При перевірці вказаної інформації позивач встановив, що уповноважений представник ВОО ПП "НАШ КРАЙ" помилково надав Комісії попередній варіант списків, який в подальшому змінювався. У зв`язку з цим, 28.09.2020 до Комісії було подано виборчі списки, затверджені на зборах ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 20.09.2020. Подання вірних списків підтверджується довідкою Комісії за № 20 від 28.09.2020.

Позивач вважає, що він вчасно та у відповідності до ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України усунув недоліки документів для реєстрації кандидатів у депутати, а тому реєстрації підлягав саме той виборчий список, що був поданий відповідачу 28.09.2020. Однак, під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати, висунутих позивачем, Комісія взяла до уваги список, який подавався першочергово 24.09.2020 та був помилковим. Як наслідок, постановою Іллінецької МТВК № 15 від 28.09.2020 вирішено відмовити в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

Позивач вважає оскаржуване рішення Комісії незаконним і таким, що порушує права відповідних суб`єктів виборчого процесу на участь у місцевих виборах.

Ухвалою суду від 01.10.2020 відкрито провадження у цій справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними статтею 273 КАС України.

02.10.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач позовні вимоги заперечує та просить суд відмовити у їх задоволенні. Відповідач зазначає, що 24.09.2020 позивач подав до Іллінецької МТВК документи для реєстрації кандидатів в депутати міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ". Після розгляду документів, 25.09.2020 поштовим відправленням позивача повідомлено про невідповідність виборчих списків вимогам ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, а саме щодо недодержання вимог гендерних квот у виборчих списках. 28.09.2020 уповноважений представник позивача надав Комісії інший список кандидатів до Іллінецької міської ради. Того ж дня Комісія на своєму засіданні розглянула питання щодо реєстрації кандидатів у депутати, висунутих ВОО ПП "НАШ КРАЙ", та прийняла рішення про відмову у реєстрації з підстав, передбачених п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України. При цьому, на думку відповідача, аргументи позивача не свідчать про незаконність такого рішення.

Ухвалою суду від 02.10.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та надав пояснення згідно з обґрунтуваннями, наведеними у позовній заяві. Представник позивача вважає, що оскільки комісії для реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради помилково було подано не ті виборчі списки кандидатів, які насправді затверджувались на зборах ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 20.09.2020, і така помилка була усунута своєчасно шляхом надання правильних списків, відповідач був зобов`язаний їх врахувати. Водночас представник позивача зауважує, що допущені помилки при подані документів для реєстрації кандидатів в депутати не можуть бути достатньою підставою для позбавлення права бути обраним громадян, які були висунуті в депутати організацією партії. Крім того, при прийнятті оскаржуваної постанови Комісія не врахувала роз`яснення ЦВК за № 362 від 23.09.2015, згідно з якими не допускається відмова в реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад з мотивів недодержання положення щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів.

Представник відповідача в судовому засіданні позов заперечив та просить відмовити у його задоволенні. Звертає увагу суду на те, що позивачем порушено вимоги ч. 3 ст. 219 Виборчого кодексу України і це не є помилкою, яка може бути усунута. Представник позивача вважає, що Комісія не могла врахувати виборчі списки, подані позивачем 28.09.2020, оскільки строк для їх подання завершився. Крім того, позивач фактично замінив раніше подані списки та при цьому "перетасував" кандидатів, щоб дотриматись "гендерних квот". Проте після подання документів на реєстрацію це робити неможливо. Також представник відповідача просить суд врахувати, що до нових списків позивач додав заяви кандидатів про згоду бути обраним, зі зміненими номерами округів, тобто зовсім інші документи. Тому, на думку представника відповідача, подані позивачем 28.09.2020 документи є спробою підмінити попередньо надані та зареєстровані Комісією документи, що суперечить вимогам виборчого закону.

Вивчивши матеріали справи в їх сукупності та оцінивши доводи сторін на підтримку своїх вимог та заперечень, суд встановив таке.

Постановою від 15.07.2020 № 795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" Верховна Рада України призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

08.08.2020 постановою Центральної виборчої комісії № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" у зв`язку з прийняттям Верховною Радою України постанови від 17.07.2020 № 807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів", призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року, а постановою від 14.08.2020 № 176 "Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року" - перші вибори депутатів районних рад.

З метою участі у зазначених виборах, 20.09.2020 зборами ВОО ПП "НАШ КРАЙ" висунуто кандидатів у депутати Іллінецької міської ради Вінницького району Вінницької області та затверджено єдині та територіальні виборчі списки кандидатів.

24.09.2020 уповноваженою особою позивача ОСОБА_1 до Іллінецької МТВК подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ". До заяви додано документи, передбачені статтею 222 Виборчого кодексу України, що підтверджується довідкою Комісії № 16 від 24.09.2020 за підписом секретаря Комісії Чеботарьової С.П. Документи зареєстровані Комісією за вх. № 25 о 17 год 28 хв.

При вивченні поданих позивачем документів Комісія виявила, що:

- в єдиному виборчому списку та територіальних виборчих списках кандидатів у депутати Іллінецької міської ради невірно зазначено назву району;

- в територіальному виборчому списку № 2 кандидатів у депутати Іллінецької міської ради виявлено порушення порядку висування кандидатів у депутати відповідно до ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України (недотримання гендерної квоти);

- в територіальному виборчому списку № 4 кандидатів у депутати Іллінецької міської ради виявлено порушення порядку висування кандидатів у депутати відповідно до ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України (недотримання гендерної квоти).

25.09.2020 на адресу уповноваженої особи ВОО ПП "НАШ КРАЙ" Рябошапка О.В. поштою відповідач надіслав лист від 25.09.2020 № 18, в якому повідомляється про виявлення комісією вищезазначених порушень.

Як пояснив представник позивача, вказаний лист організація партії не отримувала. Водночас інформація про те, що подані виборчі списки не відповідають вимогам ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України в частині дотримання "гендерних квот" була усно передана з комісії представнику ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 27.09.2020. Представник відповідача щодо цього не заперечив.

28.09.2020 уповноважений представник позивача ОСОБА_2 подав до Іллінецької МТВК пакет документів, а саме: єдиний виборчий список кандидатів та територіальні виборчі списки кандидатів по всіх округах, передвиборчу програму партії, 5 заяв осіб про згоду балотуватися кандидатами у депутати та 5 заяв про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини.

На підтвердження отримання вказаних документів позивачу видано довідку від 28.09.2020 № 20 за підписом секретаря Комісії Чеботарьової С.П. Документи зареєстровані Комісією за вх. № 27 о 08 год 19 год.

28.09.2020 о 16 год 01 хв. розпочалося засідання Комісії. До порядку денного засідання включено питання про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, в тому числі від ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

За результатами обговорення питання щодо реєстрації кандидатів у депутати від ВОО ПП "НАШ КРАЙ", Комісія одноголосно вирішила відмовити у реєстрації всіх кандидатів. Таке рішення оформлене постановою Іллінецької МТВК № 15 від 28.09.2020. Правовими підставами для її прийняття зазначено ч. 9 ст. 219, п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, постанова ЦВК України № 249 від 11.09.2020 про надання роз`яснень щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах.

Водночас, як видно з протоколу засідання Комісії № 4 від 28.09.2020, фактичною підставою для прийняття вказаного рішення стало порушення позивачем встановленого законом порядку висування кандидатів, а саме недотримання "гендерних квот" під час формування виборчих списків кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ" у відповідності до ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України.

При цьому Комісія дійшла висновку, що отримані від позивача 28.09.2020 документи є підміною попередньо поданих документів 24.09.2020. В протоколі зазначено, що 28.09.2020 від представника партії Кордон О.П. надійшов новий пакет документів, в яких змінено єдиний виборчий список та територіальні виборчі списки № 1, № 2, № 4 та п`ять заяв про згоду балотуватись кандидатом у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та п`ять заяв щодо відсутності заборгованості зі сплати аліментів. Разом з тим, відповідно до ч. 3 ст. 223, ч. 3 ст. 224 Виборчого кодексу України комісія не розглядає документів для реєстрації кандидатів, якщо вони подані пізніше ніж за 30 днів до дня голосування.

Позивач з рішенням Комісії не погоджується, вважає його протиправною та незаконною відмову в реєстрації кандидатами у депутати Іллінецької міської ради осіб, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ", а тому звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам справи та спірним правовідносинам, суд керується такими мотивами.

Статтею 38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Водночас згідно із ст.ст. 69, 71 Основного закону народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України.

Стаття 3 Виборчого кодексу України встановлює типи виборів, які проводяться в Україні: 1) вибори Президента України; 2) вибори народних депутатів України; 3) місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Так, постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до ст. 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з ч. 1 ст. 21 Виборчого кодексу України виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах:

1) гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

3) законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес;

4) політичного плюралізму та багатопартійності;

5) публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу;

6) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій);

7) неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.

Частиною першою статті 22 Виборчого кодексу України передбачено хто є суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

За правилами статті 193 Виборчого Кодексу України депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Водночас статтею 216 ВК України встановлено загальний порядок висування кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Так, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

У відповідності до ч. 1 ст. 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Частиною другою статті 217 Виборчого кодексу України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно з ч. 4 ст. 217 Виборчого кодексу України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).

При цьому статтею 219 Виборчого кодексу України визначається порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), який передбачає, що:

1) висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом;

2) організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом;

3) організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

4) кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради;

5) у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати;

6) кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків;

7) особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії;

8) черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків;

9) під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

10) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

11) форми єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від організації партії затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть бути змінені під час виборчого процесу. У єдиному виборчому списку стосовно кожного кандидата зазначаються: 1) порядковий номер кандидата у єдиному виборчому списку; 2) прізвище, ім`я (усі імена), по батькові (за наявності) кандидата; 3) число, місяць і рік народження; 4) громадянство; 5) відомості про освіту; 6) посада (заняття), місце роботи; 7) партійність; 8) адреса місця проживання; 9) відомості про наявність чи відсутність судимості; 10) відомості про наявність чи відсутність представницького мандата; 11) номер територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата (крім першого кандидата); 12) порядковий номер кандидата у відповідному територіальному виборчому списку (крім першого кандидата). У кожному територіальному виборчому списку стосовно кожного кандидата зазначаються його порядковий номер у цьому списку та відомості, передбачені пунктами 2-10 частини дванадцятої статті 219 Виборчого кодексу України.

Таким чином, порядок висування кандидатів у депутати місцевих рад чітко регламентований законом та покладає на відповідного суб`єкта виборчого процесу, зокрема місцеву організацію партії, яка висуває кандидатів у депутати, обов`язок дотримуватись встановлених законом вимог, в тому числі щодо необхідності забезпечення присутності визначеної кількості осіб різної статі як у єдиному, так і в територіальних виборчих списках (так звана "гендерна квота").

Водночас недотримання наведених вимог свідчить про порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів.

Відповідно до ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи (ч. 2 ст. 222 Виборчого кодексу України).

Судом встановлено, що 24.09.2020 уповноваженою особою позивача до Комісії було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ" та документи, передбачені статтею 222 Виборчого кодексу України.

При цьому позивач подав Комісії виборчі списки кандидатів без додержання вимог закону щодо "гендерних квот". Ця обставина визнається позивачем та є безспірною. Цей факт також підтверджується самими списками (вх. № 25 від 24.09.2020), аналіз яких вказує на незабезпечення присутності у списках визначеної кількості осіб різної статі, що вимагається положеннями ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України.

Так, в територіальному виборчому списку (округ № 2) кандидатів у депутати Іллінецької міської ради усі кандидати є особами однієї статі. Крім того, в територіальному виборчому списку (округ № 4) у першій п`ятірці четверо кандидатів є особами однієї статі. Аналогічне порушення вбачається і при формуванні єдиного виборчого списку в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Отже, суд вважає встановленим той факт, що відповідно до виборчих списків, поданих позивачем Комісії 24.09.2020, має місце порушення ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, а отже і порядку висування кандидатів у депутати Іллінецької міської ради.

Як зазначає позивач, уповноважений представник ВОО ПП "НАШ КРАЙ" помилково надав Комісії попередній варіант списків, який в подальшому змінювався. А тому, отримавши від Комісії інформацію про недотримання у поданих списках "гендерних квот", 28.09.2020 Комісії було подано правильні виборчі списки, які в дійсності затверджувалися на зборах ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 20.09.2020.

Таким чином, позивач вважає, що він своєчасно та у відповідності до вимог ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України усунув недоліки раніше поданих документів, а тому Комісія повинна була взяти їх до розгляду під час вирішення питання про реєстрацію кандидатів у депутати Іллінецької міської ради ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

Втім, суд з вказаними доводами не погоджується з огляду на таке.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) здійснюється відповідно до статті 227 Виборчого кодексу України та передбачає, зокрема, що

- кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу (частина 1 статті 227);

- подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування (частина 2 статті 227).

- територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації (частина 6 статті 227).

- список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу (частина 7 статті 227).

Отже, відповідно до закону висування місцевими організаціями партії кандидатів у депутати на місцевих виборах у 2020 році могло здійснюватися до 24 вересня 2020 року включно шляхом подання до відповідної територіальної виборчої комісії документів, передбачених статтею 222 Виборчого кодексу України.

При цьому законодавцем встановлено імперативну заборону на можливість зміни списків та черговості кандидатів в депутати як в єдиному, так і у кожному територіальному виборчому списку, після їх подання місцевою організацією партії для реєстрації територіальною виборчою комісією.

Судом встановлено, що позивач подав документи для реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради в останній день, визначений законом, що підтверджується довідкою Комісії № 16 від 24.09.2020.

При цьому подані Комісії виборчі списки були оформлені без дотримання "гендерних квот", що є порушенням вимог ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України.

Суд критично оцінює доводи позивача про те, що мала місце помилка і Комісії були подані не ті списки, що затверджувалися на зборах місцевої організації партії 20.09.2020. Адже судом витребувано від Комісії єдиний та територіальні виборчі списки, подані позивачем 24.09.2020, та встановлено, що вони затверджені рішенням зборів (конференції) ВОО ПП "НАШ КРАЙ" від 20.09.2020, підписані головою цієї організації та скріплені необхідними печатками. Також списки відповідають формі, затвердженій Центральною виборчою комісією, та містять визначену нею інформацію.

Більше того, невід`ємною частиною виборчих списків організації партії можна вважати заяви осіб, включених до відповідних виборчих списків, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії.

Судом досліджено окремі заяви кандидатів від ВОО ПП "НАШ КРАЙ", а саме ОСОБА_3 від 02.09.2020, ОСОБА_4 від 10.09.2020, ОСОБА_5 від 07.09.2020, ОСОБА_6 від 09.09.2020, Загородських Н.І. від 09.09.2020, та встановлено, що вказані особи підтвердили свою згоду бути кандидатом у депутати у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та саме у тих територіальних виборчих округах, що зазначені у виборчих списках.

Таким чином, суд не вбачає достатніх підстав для висновку про те, що при поданні документів в Комісію 24.09.2020 мала місце помилка щодо списків кандидатів. Водночас позивач своїх доводів у цій частині належними та достовірними доказами не підтвердив.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що в порядку, визначеному ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України, можуть бути усунуті лише помилки і неточності, допущені у документах, і лише в тому випадку, якщо такі помилки і неточності не впливають на правильність розуміння змісту викладених у документах відомостей.

Закон не розкриває поняття термінів "помилка" чи "неточність", так само як і не визначає, яка помилка є підставою для відмови у реєстрації, або ж при наявності якої комісія може надати можливість відповідному суб`єкту усунути виявлені недоліки.

Разом з тим, на думку суду, норми ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України допускають можливість виправлення помилок і неточностей у документах, але без зміни їх суті. Тим паче, відповідну процедуру аж ніяк не можна використовувати для заміни одних документів іншими з метою усунення допущеного порушення виборчого закону.

Крім того, суд вважає застосованими в даному випадку висновки Верховного Суду, наведені у постанові від 18.06.2019 щодо оскарження рішення Центральної виборчої комісії про відмову у реєстрації особи кандидатом у депутати (справа № 855/150/19).

Так, у вказаній постанові зазначено, що якщо у документі пропущена буква або слово, використано невдалий чи неточний термін, словосполучення, або не тотожне речення, це не є перешкодою для розуміння змісту викладених даних, але викладена інформація спрямована на виконання норми законодавства, тоді це має вважатися помилкою, що підлягає виправленню або уточненню. Якщо ж документ оформлено не належним чином, тобто у ньому містяться не всі необхідні та важливі дані, що за Законом повинні бути вказані, або відсутні підпис, печатка та інші необхідні реквізити, тоді слід вважати, що документ відсутній. Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Отже, затвердження організацією партії та подання комісії на реєстрацію списків кандидатів у депутати з порушенням вимог ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, тобто без дотримання "гендерної квоти", є порушенням вимог виборчого закону, а не помилками (неточностями) в розумінні положень ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України, які можуть бути усунуті.

До того ж в силу вимог ч. 7 ст. 227 Виборчого кодексу України прямо заборонено можливість зміни списку та черговості кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією.

Натомість суд встановив, що у виборчих списках, поданих Комісії 28.09.2020, позивачем здійснено заміну кандидатів по територіальних виборчих списках № 1, № 2, № 4, в тому числі кількісну. Наприклад, по округу № 1: первинно було 8 кандидатів, а стало 5; по округу № 2: замінено двох кандидатів; по округу № 4: первинно було 7 кандидатів, а стало 10. При цьому здійснено зміну (ротацію) кандидатів по виборчих округах: наприклад, ОСОБА_5 була кандидатом по округу № 2, а стала кандидатом по округу № 4. Відповідно, також внесено зміни до єдиного виборчого списку в частині зазначення номерів територіальних виборчих округів, до яких віднесено кандидатів, та порядкові номери кандидатів у відповідних територіальних виборчих списках.

Крім того, зазначені зміни позивач підтвердив заявами окремих кандидатів про згоду бути обраним, вже із зміненими номерами округів. Наприклад, ОСОБА_3 згідно із заявою від 02.09.2020 (поданою Комісії 24.09.2020) давала згоду балотуватися по ТВО № 2, тоді як згідно із заявою від 02.09.2020 (поданою Комісії 28.09.2020) вже по ТВО № 1.

З огляду на викладене суд доходить висновку, що позивач не мав права подавати Комісії змінені виборчі списки та нові документи, і погоджується з твердженнями відповідача, що тим самим позивач намагався підмінити раніше подані документи задля усунення наслідків порушення вимог закону щодо "гендерних квот".

Отже, Комісія правомірно та з дотриманням вимог ч. 3 ст. 222, ч. 3 ст. 223 та ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України не взяла до розгляду документи, подані уповноваженим представником ВОО ПП "НАШ КРАЙ" 28.09.2020.

При вирішенні справи суд враховує, що Виборчий кодекс України допускає можливість відмови в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Вичерпний перелік таких підстав наведено у статті 230 Виборчого кодексу України.

Так, частиною першою вказаної статті 230 Виборчого кодексу України визначено підстави для відмови територіальною виборчою комісією в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

Однією з них є порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій (п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України).

Тобто порушення порядку висування кандидатів у депутати є законодавчого визначеною підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків відповідних місцевих організацій політичних партій.

Більше того, положення статті 230 Виборчого кодексу України зобов`язують виборчу комісію прийняти рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій, в разі недотримання порядку висування кандидатів.

Як встановлено судом в ході розгляду справи, під час формування виборчих списків кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ", позивач не дотримався вимог ч. 3 ст. 219 Виборчого кодексу України, оскільки не забезпечив присутність у списках організації партії визначеної законом кількості осіб різної статі.

Наведене є порушенням встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів у депутати міських, селищних, міських рад та підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України.

Оцінюючи доводи позивача про те, що недотримання "гендерних квот" не може бути підставою для відмови у реєстрації кандидатів, суд зазначає таке.

Згідно з прийнятими на себе міжнародними зобов`язаннями Україна гарантувала утвердження гендерної рівності, підписавши низку відповідних документів як універсального, так і регіонального рівня.

Одним з основних принципів проведення виборів, що закріплений положеннями статті 70 Конституції України, є принцип рівного виборчого права, а важливим елементом забезпечення його реалізації є визначена у частині 9 статті 219 Виборчого кодексу України вимога щодо гендерної квоти у представницьких органах влади.

Так, відповідно до ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, якою регламентовано процедуру висування кандидатів у депутати місцевих рад, під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Поряд з цим, в силу приписів п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Тобто законодавець передбачив санкцію за порушення вимог виборчого законодавства щодо забезпечення у списках партій гендерної квоти, а саме відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

При цьому порушення вимоги щодо гендерної квоти не може вважатися помилкою чи неточністю, наявність якої не є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати.

Аналогічного висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у постанові від 01.10.2020 в справі № 120/5193/20-а.

В обґрунтування своєї позиції позивач посилається на постанову ЦВК за № 362 від 23.09.2015, згідно з якою не допускається відмова в реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад з мотивів недодержання положення щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів.

Втім, суд зауважує, що вказаною постановою ЦВК надано роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про місцеві вибори" під час реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови та старости села, селища, висунутих місцевими організаціями політичних партій на чергових, позачергових та перших місцевих виборах.

Таким чином, вищезазначені роз`яснення стосуються норм закону, який на сьогодні втратив чинність (щодо спірних правовідносин) у зв`язку з прийняттям нового закону, а саме Виборчого кодексу України.

Крім того, суд враховує, що в цих роз`ясненнях ЦВК дійшла висновку про недопустимість відмови в реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад з мотивів недодержання положення щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів, оскільки спеціальна норма Закону України "Про місцеві вибори" (частина перша статті 46) не передбачала таких підстав для відмови.

Разом з тим, як вже зазначалося, Виборчий кодекс України передбачає інше правове регулювання цього питання та конкретні правові наслідки за недотримання "гендерних квот" при формуванні виборчих списків у кандидати в депутати, а саме відмову у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

При цьому у пункті 7 постанови ЦВК від 11.09.2020 № 249 "Про роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах" наголошено на обов`язковості забезпечення "гендерних квот" під час формування як єдиного, так і територіальних виборчих списків, а також надано роз`яснення щодо правильності застосування вимог ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України.

Враховуючи наведене колегія суддів вважає постанову Комісії № 15 від 28.09.2020 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради" правомірною і такою, що відповідає чинному виборчому законодавству.

Підсумовуючи, суд вважає, що при вирішенні питання щодо реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради від ВОО ПП "НАШ КРАЙ", Комісія діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законом, та обґрунтовано дійшла висновку про відмову у реєстрації всіх кандидатів у депутати на підставі п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, у зв`язку з порушенням встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів у депутати місцевої ради на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Відтак суд не вбачає підстав для визнання протиправною та скасування постанови Іллінецької МТВК № 15 від 28.09.2020 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради", якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Іллінецької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків від ВОО ПП "НАШ КРАЙ".

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 90 КАС України).

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності оскаржуваних рішень та дій, та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що у задоволенні позову ВОО ПП "НАШ КРАЙ" належить відмовити повністю.

З урахуванням положень статті 139 КАС України понесені позивачем витрати на сплату судового збору відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 77, 90, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 268-273, 278 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня його проголошення.

Інформація про учасників справи:

1) позивач: Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" (код ЄДРПОУ 39971832, місцезнаходження: вул. Пирогова, 59, кв. 3, м. Вінниця, 21000);

2) відповідач: Іллінецька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 43759715, місцезнаходження: вул. Європейська, 37, м. Іллінці, Вінницька область, 22700).

Повний текст рішення складено 03.10.2020 о 19:30 год.

Головуючий суддя Сало Павло Ігорович

Судді Поліщук Ірина Миколаївна

Віятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5377/20-а

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні