Рішення
від 01.10.2020 по справі 160/12057/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2020 року о 20 год. 25 хв.Справа № 160/12057/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тулянцевої І.В.,

при секретарі судового засідання Прогонній В.В.

за участю представників:

відповідача Білоуса Г.Б.,

третьої особи Хрипунова Д.Г.,

розглянувши у місті Дніпрі в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Марганецького міського осередку Партії захисників Вітчизни до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпропетровська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

30 вересня 2020 року о 08:18 год. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду поступив адміністративний позов Марганецького міського осередку Партії захисників Вітчизни до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області в якому просять:

- визнати протиправною та незаконною і скасувати постанову № 34 від 26.09.2020 року (10 год. 55 хв.) Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області Про реєстрацію кандидатів у депутати Марганецької міської ради включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року .

В обгрунтування позову позивачем зазначено, що при прийнятті Марганецькою міською територіальною виборчою комісією Нікопольського району Дніпропетровської області постанови від 26.09.2020 року № 34 Про реєстрацію кандидатів у депутати Марганецької міської ради включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року було порушено вимоги Виборчого кодексу України, а саме, не було забезпечено належної та повної перевірки виборчих списків Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина . Так, позивач зазначає, що відповідно до ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, під час формування єдиного та територіального списків кандидатів у депутати організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі), між тим, Дніпропетровською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина ці вимоги законодавства були порушені, у зв`язку із чим, реєстрація кандидатів у депутати Марганецької міської ради відбулось незаконно, а постанова ТВК підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 30.09.2020 року (15:00 год) по справі відкрито провадження за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 01.10.2020 року на 10:00 год. Також до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено - Дніпропетровську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання Батьківщина та витребувано від відповідача докази по справі.

01 жовтня 2020 року до суду відповідачем було подано відзив на позов та частково витребувані докази по справі.

У своєму відзиві на позов Марганецька міська територіальна виборча комісія Нікопольського району Дніпропетровської області зазначає, що з позовом не згодна та просить відмовити у його задоволенні у зв`язку із не обгрунтованістю. Так, відповідачем зазначено, що у єдиному виборчому списку кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина включено 34 кандидата у депутати. У кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) забезпечена присутність чоловіків та жінок не менше двох кандидатів кожної статі. При цьому зазначає, що Виборчим кодексом України не передбачено додержання черговості у п`ятірках. Останні кандидати у єдиному виборчому списку кандидатів під номерами 31-34 не є кратному п`яти, тому кандидати в депутати під номерами з 31 по 34 включені почергово, а саме: № 31- ОСОБА_1 ; № 32 - ОСОБА_2 ; № 33- ОСОБА_3 ; № 34 - ОСОБА_4 , що не є порушенням вимог ч. 9 ст. 219 ВК України. Аналогічним шляхом були складені списки кандидатів і по територіальним спискам. З урахуванням того, що подані Дніпропетровською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина для реєстрації кандидатів у депутати місцевої ради документи відповідали вимогам, визначеним у Виборчому кодексі України, виборчою комісією за результатами їх розгляду було прийнято законне та обгрунтоване рішення про реєстрацію вказаних кандидатів, у зв`язку із чим, підстави для скасування спірної постанови, відсутні.

Третя особа - Дніпропетровська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина правом подання заперечень проти позову не скористалась.

01 жовтня 2020 року в судове засідання з`явились представники відповідача та третьої особи, позивач не з`явився, заяв чи клопотань до суду не подав, причину неявки суду не повідомив.

Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч. 1 ст. 205 КАС України).

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Суд, заслухавши думку представників сторін, ухвалив продовжити розгляд справи за відсутності представника позивача.

В підготовчому засіданні 01 жовтня 2020 року представники відповідача та третьої особи не заперечували проти закриття підготовчого провадження та переходу до розгляду справи по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.

На підставі ухвали суду від 01.10.2020 року суд закрив підготовче судове засідання та перейшов до розгляду справи по суті.

В судовому засіданні при розгляді справи по суті представник відповідача - Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області проти позову заперечував та просив у задоволенні позову відмовити із викладених у відзиві підстав.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, зазначив, що при поданні до виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , були подані єдиний та територіальний виборчі списки, які були сформовані на конференції партії, що відбулась 18.09.2020 року в яких було дотримано вимоги ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України щодо забезпечення присутності у кожній п`ятірці кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). Доводи позивача про недотримання партією норм законодавства є безпідставними та спростовується наданими відповідачем завірених належним чином списків. За таких обставин, вважають, що територіальною виборчою комісією було прийнято законне та обгрунтоване рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати місцевої ради від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , у зв`язку із чим, підстави для скасування постанови № 34, відсутні.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено, що Дніпропетровською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , сформованих та затверджених на конференції Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , що відбулась 18 вересня 2020 року за переліком, визначеним статтею 222 Виборчого кодексу України, в тому числі єдиний виборчий список та всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів на 20 арк. та електронному носії, рішення конференції Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про висування кандидатів у депутати на 2-х арк.

26.09.2020 року о 10 год. 55 хв. Марганецькою міською територіальною виборчою комісією Нікопольського району Дніпропетровської області прийнято постанову № 34 Про реєстрацію кандидатів у депутати Марганецької міської ради включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року .

З мотивувальної частини постанови вбачається, що ТВК встановлено відповідність заяви та інших документів, передбачених ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу України для реєстрації кандидатів у депутати Марганецької міської ради на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати сформованих та затверджених на конференції Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина .

Вказане рішення було оприлюднено 29.09.2020 року на офіційному інтернет - порталі Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області.

У позові позивач зазначає, що при винесенні постанови № 34 від 26.09.2020 року відповідачем не було забезпечено належної та повної перевірки виборчих списків, у зв`язку із чим, кандидати у депутати місцевої ради від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина були зареєстровані незаконно, чим були порушені права позивача як суб`єкта виборчого процесу, у зв`язку із чим він звернувся до суду із вказаним позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Постановою Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році №795-ІХ від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Постановою Центральної виборчої комісії Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі, у межах Дніпропетровської області - Марганецьку міську територіальну виборчу комісію Нікопольського району Дніпропетровської області.

Згідно ч.1 ст.1 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Статтею 22 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 ст.22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів:

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ст.32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій належать, у тому числі, територіальні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.

За приписами ст.33 ВК України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.

Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

За приписами ст.63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Так, статтею 64 ВК України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються, зокрема, рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків; дії чи бездіяльність члена окружної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії України (п.п.1-1,1-2 ч.1 ст.64 ВК України).

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені статтею 273 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Аналізуючи приписи наведеної правової норми, суд приходить до висновку, що судовому захисту підлягає лише порушене право особи, а тому, звертаючись до суду з позовом щодо скасування рішення суб`єкту оскарження, позивач повинен довести перед судом факт порушення безпосередньо його права або інтересу у виборчому процесі, як того вимагає частина перша статті 273 КАС України.

При цьому, таке порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

З наведеного слідує, що суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб`єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або чи мають місце інші ущемлення прав та свобод позивача.

Тобто, при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який міг би відновити його становище та захистити порушене право.

Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

Загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначений статтею 218 Виборчого кодексу України, відповідно до приписів якої, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Згідно з частинами 1, 3 статті 219 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі) (абз. 1 ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку (абз. 2 ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України).

Зі змісту наведених норм судом зроблено висновок, що вимоги щодо чергового розміщення у списку кандидатів різної статі застосовується до останніх у списку кандидатів, які не входять до п`ятірок.

Судом встановлено, що Рішенням № 48.18 конференції Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про висування кандидатів у депутати Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області від 18.09.2020 року, були висунуті кандидатами в депутати 34 особи, серед яких 16 жінок та 18 чоловіків. Цим же рішенням було затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Так, в єдиному виборчому списку Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , копія якого була залучена до матеріалів справи, було зазначено 34 кандидата, та в якому за номерами від 1 (першого) до 30 (тридцятого) включно (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) забезпечена присутність чоловіків та жінок не менше двох кандидатів кожної статі.

Останні кандидати у єдиному виборчому списку кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина під номерами 31 - 34 (включно) не є кратному п`яти, тому кандидати в депутати під номерами від 31 по 34 включені почергово, а саме: № 31 ОСОБА_1 (жінка), № 32 ОСОБА_2 (чоловік), № НОМЕР_1 ОСОБА_3 (жінка), № 34 ОСОБА_4 (чоловік).

У територіальному виборчому списку кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у територіальному виборчому окрузі № 1 зазначено одинадцять кандидатів, одинадцятим кандидатом включений чоловік - ОСОБА_4 , тому почерговість не порушена бо її застосувати не можливо до однієї особи.

У територіальному виборчому списку кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у територіальному виборчому окрузі № 2 зазначено одинадцять кандидатів, одинадцятим кандидатом включений чоловік - ОСОБА_5 , тому почерговість не порушена бо її застосувати не можливо до однієї особи.

У територіальному виборчому списку кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у територіальному виборчому окрузі № 3 зазначено одинадцять кандидатів, одинадцятим кандидатом включена жінка - ОСОБА_6 , тому почерговість не порушена бо її застосувати не можливо до однієї особи.

Отже, вимоги щодо почергового включення кандидатів різної статі Дніпропетровською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина були дотримані, що відповідно свідчить про відсутність порушень ч. 9 ст. 219 ВК України, а доводи позивача в цій частині не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Частиною 1 статті 222 Виборчого кодексу України, передбачено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання документів, перелік яких наведено у підпунктах цієї статті.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Відповідно до частини 2, 6 статті 227 Виборчого кодексу України подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Згідно з пунктом 6 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, у разі виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

В ході розгляду справи судом було встановлено, що до поданих для реєстрації списків кандидатів у депутати місцевої ради від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина будь - яких зауважень з боку виборчої комісії висловлено не було, у зв`язку із чим, постановою ТВК № 34 від 26.09.2020 року всі особи, що були включені до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Марганецької міської ради, були зареєстровані.

За таких обставин, суд вважає, що оскаржуване рішення було прийнято Марганецькою міською територіальною виборчою комісією Нікопольського району Дніпропетровської області у відповідності до норм Виборчого кодексу України в рамках наданих повноважень.

Також, суд зазначає, що позивач не надав жодних доказів, які б вказували на порушення його виборчих прав, свобод та інтересів вказаною постановою ТВК.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи відповідачем доведено правомірність винесення оскаржуваного рішення, у зв`язку із чим, відсутні підстави для задоволення позову.

Щодо судових витрат, суд зазначає наступне.

Суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів до розгляду незалежно від сплати судового збору (ч.9 ст.273 КАС України).

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (ч. 2 ст. 132 КАС України).

Позивачем при зверненні з даним позовом до Дніпропетровського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України Про судовий збір розмірі, у зв`язку із чим, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору у розмірі 2 102,00 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 8, 9, 72-77, 90, 139, 242-244, 246, 250, 255, 272, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Марганецького міського осередку Партії захисників Вітчизни (Дніпропетровська обл., Нікопольський район, м. Марганець, вул.Староміська, бд. 9-а) до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області (Дніпропетровська обл., Нікопольський район, м. Марганець, вул. Єдності буд. 29-А) , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпропетровська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина (м. Дніпро, вул. Грушевського буд. 8) про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.

Стягнути з Марганецького міського осередка Партії захисників Вітчизни судовий збір у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) на користь Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; Код отримавача (код за ЄДРПОУ) 37989253; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101).

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст. 272 Кодексу адміністративного судочинства України.

Порядок та строки подання апеляційної скарги на рішення суду передбачено ст. 278 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91949935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12057/20

Постанова від 04.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні