Рішення
від 02.10.2020 по справі 160/12061/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року Справа № 160/12061/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кальника В.В.

за участі:

секретаря судового засідання Туренко К.М.

представника позивача Іваненкової Н.М.

представників відповідача Марченка В.А., Вишинського В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України до Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

О 08 годині 40 хвилин 30 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України до Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову від 29.09.2020 року Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області №42 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати Дніпровську районну територіальну виборчу комісію Дніпропетровської області (Код ЄДРПОУ 34148487, адреса місцезнаходження виборчої комісії: Україна, 52005, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, селище міського типу Слобожанське, вул. Теплична, будинок,5) зареєструвати кандидатів у депутати Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на протиправність оскаржуваної постанови відповідача, якою відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України. З посиланням на ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, зазначив, що оскаржувана постанова не містить посилань на жодну обставину, яка підпадала б під виключний перелік підстав для відмови у реєстрації кандидатів, не зазначив причини відмови, конкретні обставини, порушення, в яких документах виявлені, що, на думку позивача, є порушенням норм діючого законодавства

Також зауважив, що якщо при прийнятті пакету документів комісією були виявлені неточності, остання мала б повідомити позивача у визначений законодавством строк для надання строку для усунення неточностей, оскільки помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Від відповідача відзиву до суду не надійшло.

В судовому засіданні 02.10.2020 року представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов з підстав, наведених у позові.

Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували, просили відмовити у його задоволенні в повному обсязі. Зазначили, що в паперовому варіанті та в електронному варіанті документів позивача містили чисельні неточності, зокрема, вказана наступна назва партії: Дніпропетровська обласна організація Партія Зелених України . А згідно з даними, що містяться на офіційному сайті Міністерства юстиції України, назва партії наступна: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРТІЇ ЗЕЛЕНИХ УКРАЇНИ. Крім того, в єдиному виборчому списку та територіальних виборчих списках в паперовому варіанті та в електронному варіанті назва виборів вказана: чергових та перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 р . В єдиному виборчому списку в паперовому варіанту назва партії: Дніпропетровська обласна організація Партія Зелених України , а в територіальних виборчих списках назва партії зазначена: Дніпропетровська обласна організація партії ЗЕЛЕНИХ УКРАЇНИ. Також, звернули увагу на повідомлення про проведення конференції від 09.09.2020 року (вх.№ 167 від 15.09.2020 року) в шапці вказано: Дніпропетровська обласна організація ПАРТІЇ ЗЕЛЕНИХ УКРАЇНИ, а в самому тексті повідомлення зазначено: Дніпропетровська обласна організація Партії зелени України. В заяві про реєстрацію кандидатів у депутати назва партії зазначена: Дніпропетровська обласна організація Партії Зелених України. Рішення конференції про висування кандидатів у депутати Дніпровської районної ради у Дніпропетровській області - назва партії: Дніпропетровська обласна організація партії зелених України. Даний факт, на думку відповідачів, вказує на те, що документи подані неналежним суб`єктом подання, що також є грубим порушення вимог Виборчого Кодексу України та діючого законодавства України щодо виборчого процесу. Крім того, зазначили, що в наданих заявах кандидатів на посаду депутатів Дніпровської районної ради Дніпропетровської області наявні заяви про згоду балотуватися, заяви про відсутність аліментів та автобіографії написані однією особою, що ставить під сумнів волевиявлення означених кандидатів, а саме: ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7 ОСОБА_8 Ісаєв ОСОБА_9 ОСОБА_10 ОСОБА_11 ОСОБА_12 ОСОБА_13 ОСОБА_14 ОСОБА_15 ОСОБА_16 .

Крім того, представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що наведені вище порушення і недоліки не були підставою для відмови в реєстрації всіх депутатів, оскільки їх наявність не була перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, а відтак, і підставою для відмови в реєстрації кандидатів, що відповідає абз. 1 ч. 3 ст. 230 ВК України.

За твердженням представника відповідача, єдиною підставою для відмови у реєстрації кандидатів від Дніпропетровської обласної організації Партії Зелених України була відсутність в поданих документах територіального виборчого списку по округу №3, в паперовому вигляді, саме тому в оскаржуваній постанові в якості підстави відмови в реєстрації кандидатів в депутати було зазначено відсутність повного комплекту виборчих списків.

Таким чином, представники відповідача вважають, що позивачем порушено вимогу п. 1. ч. 1 ст. 222 Виборчого Кодексу України, а саме: не надано обов`язковий до подання територіальний виборчий список, що є грубим порушенням приписів чинного виборчого законодавства та самостійною підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Дніпропетровська обласна організація партія Зелених України зареєстрована в державному реєстрі (код ЄДРПОУ 25008416; адреса місцезнаходження: Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Московська, будинок 6, кімната 174), керівник - ОСОБА_17 з 07.09.2020 року, повноваження якої зокрема підтверджуються протоколом позачергової обласної конференції Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України.

24 вересня 2020 року Дніпропетровська обласна організація партія Зелених України звернулась до Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області із заявою та доданими до неї документами для реєстрацію кандидатів у депутати Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

29.09.2020 року Дніпровська районна територіальна виборча комісія Дніпропетровської області прийняла постанову №42 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

За результатами розгляду поданих позивачем документів, Дніпровською районною територіальною виборчою комісією Дніпропетровської області встановлено, що вони не відповідають вимогам Виборчого кодексу України, а саме, відсутній повний комплект виборчих списків, що повинні подаватись згідно пункту 3 частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України.

Враховуючи викладене, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, постанови Центральної виборчої комісії від 11 вересня 2020 року №249 Про роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах , від 25 серпня 2020 року №200 Про порядок інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів , керуючись статтями 36-37 Виборчого кодексу України, Дніпровська районна територіальна виборча комісія Дніпропетровської області постановою від 29.09.2020 №42 відмовила у реєстрації кандидатів у депутати, Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

Позивач вважає таку постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовано нормами Виборчого кодексу України.

Згідно статті 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно статті 20 Виборчого кодексу України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно статті 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Статтею 219 цього Кодексу передбачено, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Згідно із частинами 1 та 2 статті 227 Виборчого кодексу України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Виключний перелік підстав для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах визначений статтею 230 вказаного Кодексу.

Відповідно до приписів статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

При цьому, вказаною статтею також визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

При цьому, згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

В судовому засіданні було встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення слугували висновки виборчої комісії про порушення позивачем приписів пункту 3 ч. 1 статті 222 Виборчого кодексу України, а саме: відсутній повний комплект виборчих списків, що повинні подаватись згідно п. 3 ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу України.

При цьому, представником позивача в судовому засіданні факт не подання відповідного територіального списку в паперовому вигляді не спростовано, натомість зазначено, що представником було подано територіальній виборчий список по округу №3 у електронному вигляді, що позбавляло відповідача права приймати оскаржувану постанову.

Вирішуючи питання наявності підстав для відмови в реєстрації списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, суд враховує наступне.

Частина 1 ст. 222 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) передбачає вичерпний перелік документів, які необхідно подати до ТВК для реєстрації кандидатів у депутати, а саме:

Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

- заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

- рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

- передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

- документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

- заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

- заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

- автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати:

- по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4x6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Отже, суд зазначає, що відсутність документів, передбачених п. п. 1 - 5 ч. 1 ст. 222 ВК України, а також їх невідповідність вимогам нього Кодексу - є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків (п. 2 ч. 1 ст. 230 ВК України).

При цьому зі змісту ст. 230 ВК України, вбачається, що у постанові про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, територіальна виборча комісія не має права посилатись як на підставу для відмови в реєстрації на помилки і неточності, виявлені в поданих документах.

При цьому, у разі відсутності в поданих на реєстрацію документах обов`язкової інформації, виборча комісія зобов`язана невідкладно повідомити про такий недолік суб`єкта подання.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що конструкція відповідної норми передбачає право і обов`язок комісії здійснити повідомлення суб`єкта подання документів про наявні недоліки, саме у випадку встановлення наявності таких недоліків в поданих комісії та досліджених документах.

Як наслідок, суд приходить до переконання, що у випадку неподання будь якого з документів, перелік яких наведено в п. 2 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу, єдиним передбаченим чинним законодавством алгоритмом дій виборчої комісії є прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати включених до відповідних виборчих списків.

При цьому, суд не приймає як підставу протиправності оскаржуваної постанови посилання позивача на факт подання до комісії територіального виборчого списку по округу №3 в електронному вигляді, оскільки відповідно до п.3 ч.1 ст. 222 ВК України, на позивача було покладено обов`язок подання відповідних виборчих списків як у паперовому так і електронному вигляді.

Також, суд звертає увагу на відсутність підстав для застосування Дніпровською ТВК Дніпропетровської області абз. 2 ч. 3 ст. 230 ВК України при розгляді вищевказаних документів про реєстрацію кандидатів у депутати, оскільки в даній нормі йде мова про відсутність інформації в поданих документах, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу і лише в цьому випадку територіальна виборча комісія повинна повідомити відповідний суб`єкт подання документів про усунення недоліків.

Крім того, як вже було зазначено, виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

При цьому, суд погоджується з позицією відповідача, відповідно до якої, якщо документ взагалі не подавався, виправити та уточнити його можливим не представляється.

Щодо твердження позивача, що відповідачем в оскаржуваній постанові зазначено не всі вичерпні підстави для відмови в реєстрації кандидатів в депутати, суд вважає за необхідне зазначити нижченаведене.

Як вбачається зі змісту Постанови 42 від 29.09.2020, підставою для відмови в реєстрації визначено відсутність повного комплекту виборчих списків, що повинні подаватись відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу України, з огляду на те, що вказана норма містить в собі чіткий перелік документів, подання яких є обов`язковим для реєстрації, в той час як в судовому засіданні знайшов своє підтвердження факт неподання позивачем паперового варіанту територіального виборчого списку по округу №3, суд приходить до висновку, що відповідач навів в постанові всі підстави, що були покладені в основу оскаржуваного рішення.

Крім того, згідно п. 1.22 розділу 1 Порядку ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (додатку до постанови ЦВК № 173 від 10.08.2020 року) (далі - Порядок) - вимоги цього Порядку обов`язкові для всіх членів виборчої комісії та осіб, які залучаються до її роботи.

У відповідності до п. 9.1. абз. 1 п. 9.2, п. 9.3. п. 9.6 розділу 9 Порядку - за результатами розгляду та обговорення питання на засіданні виборча комісія ухвалює рішення. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених Виборчим кодексом України. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання порядку денного письмово оформляється у формі постанови згідно з вимогами пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.

Згідно п. 9.7 розділу 9 Порядку - Постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування постанови; час, дату та місце її прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обгрунтування; резолютивну частину.

Найменування постанови виборчої комісії повинно бути лаконічним та відображати її основний зміст. Якщо в постанові йдеться про кілька питань, найменування може бути узагальненим.

Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.

Нормативно-правовим обгрунтуванням постанови є посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня або судові рішення, якими керувалася комісія під час прийняття постанови.

Резолютивна частина постанови повинна містити відповідне рішення виборчої комісії, викладене у формі висновку, із зазначенням завдань і заходів, спрямованих на реалізацію повноважень комісії з питання, що розглядається.

Резолютивна частина постанови може містити вказівки на необхідність доведення змісту постанови до суб`єктів, на яких поширюється її дія. виконавців, осіб, на яких покладається контроль за виконанням документа, а також строки йог о виконання та додатки.

Резолютивна частина постанови складається з пронумерованих пунктів та підпунктів.

Як вбачається зі змісту постанови, посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні викладені у абзаці 1 постанови № 42, а встановлені факти та підстави для ухвалення рішення - це зазначена некомплектність документів, про що зазначено у абзаці 2, нормативно-правове обгрунтування міститься у абзаці 3 оскаржуваної постанови, а резолютивна частина постанови це абзац 4 та подальші абзаци.

Виходячи з вищенаведеного, суд вважає, що Постанова № 42 відповідає вимогам чинного виборчого законодавства та формі, затвердженій Постановою ЦВК № 173 від 10.08.2020 року, оскільки інших вимог до її оформлення чинним законодавством не передбачено.

Таким чином, суд вважає, що, приймаючи оскаржувану постанову, виборчою комісією дотримано принципу пропорційності, закріпленому у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема: з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, у зв`язку з чим, така постанова є правомірною та такою, що не підлягає скасуванню.

Зважаючи на те, що при розгляді справи суд дійшов висновку, що постанова Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області від 29.09.2020 року №42 є правомірною, тому відсутні підстави для задоволення похідної від цієї позовної вимоги про зобов`язання Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів у депутати Дніпровської районної ради Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України, у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі викладеного вище, оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, розподіл судових витрат (судовий збір) відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241-246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Дніпропетровської обласної організації партії Зелених України до Дніпровської районної територіальної виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Розподіл судових витрат у справі не здійснюється.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими частиною 2 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом двох днів з дня його проголошення.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91950018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12061/20

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні