КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 жовтня 2020 року 320/9080/20
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Лапія С.М.,
при секретарі судового засідання - Колесніковій О.І.,
за участю:
представника позивача Скрипця В.В.
представника відповідача Грищенка В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду 02.10.2020 о 14:22 год звернулась Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 29.09.2020 № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ ;
- встановити факт одноразового грубого порушення Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області Конституції України, цього Кодексу та законів України та достроково припинити повноваження всього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області;
- зобовязати вчинити відповідні дії, Вишневу міську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області, після сформування її нового складу, повторно розглянути заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих спиків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ та прийняти рішення про реєстрацію таких кандидатів.
На обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 23.09.2020 року Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" повідомила Вишневу міську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області про дату, час і місце проведення Конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.
Позивачем 24.09.2020 о 12 год 00 хв за адресою: м. Київ, вул. Введенська 6А, н.п. 1, оф. 12 проведено Конференцію, на якій було висунуто та одноголосно підтримано кандидатів, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
У цей же день о 21 год 12 хв до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були подані документи, передбачені ст. 222 Виборчого Кодексу України для реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Однак, відповідач протиправно прийняв рішення від 29.09.2020 № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , мотивуючи це тим, що позивачем 24.09.2020 о 12 год 00 хв конференція не проводилася.
Позивач наголошує, що окремі члени Вишневої міської територіальної виборчої комісії, самовільно наділивши себе незаконними повноваженнями, намагалися чинити тиск шляхом прибуття на конференцію партії, оскільки жодною статтею Виборчого Кодексу України не передбачено такої можливості бути присутніми на конференції.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якій він проти позову заперечив та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовуючи відзив, відповідач зазначив, що, керуючись п. 2 ч. 1 ст. 18 ЗУ Про політичні партії в Україні члени виборчої комісії прибули за місцем проведення конференції Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" у час, призначений для проведення даної конференції, однак конференція у зазначені в повідомленні час та місці не відбулася, про що було складено акт.
Оскільки конференція партії не відбулася, Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області прийнято рішення від 29.09.2020 № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ .
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Судом встановлено, що 03.09.2020 на З`їзді Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" прийнято Рішення №1 про участь місцевих організацій партії на усіх місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ 23.09.2020 надіслала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення № 28, про те, що 24.09.2020 о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.
Члени Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області 24.09.2020 о 11:50 год прибули за вказаною у повідомленні адресою, однак за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 з 12:00 до 12:30 конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області проведено не було, про що складено акт від 24.09.2020.
Як зазначає позивач, 24. 09.2020 о 12 год. 00 хв. за адресою: м. Київ, вул. Введенська 6А, н.п. 1, оф. 12 було проведено конференцію, на якій було висунуто та одноголосно підтримано кандидатів, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Також на даній конференції була одноголосно затверджена передвиборна програма Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ".
Позивачем 24.09.2020 о 21:12 хв до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були подані документи, передбачені ст. 222 Виборчого кодексу України, а саме:
заяву про реєстрацію;
передвиборну програму;
рішення Конференції;
єдиний виборчий список;
територіальні виборчі списки;
грошову заставу;
заяви про згоду балотуватися;
автобіографії;
заяви про відсутність заборгованості по аліментам;
фото;
копії паспортів;
диск.
Вишнева міська територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області 29.09.2020 о 20:25 год прийняла постанову № 15 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ .
За зазначену постанову проголосували 13 з 18 членів її складу, що підтверджується Протоколом № 9 засідання.
Як слідує з оскаржуваної постанови, Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області встановлено порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області , зокрема, ч. 1 ст. 218, ч. 3 ст. 219 Виборчого кодексу України.
Не погоджуючись з оскаржуваною постановою, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Виборчим кодексом України, ЗУ Про політичні партії в України , законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.
Відповідно до ч. 5 ст. 38 ВК України член виборчої комісії має права та обов`язки відповідно до цього Кодексу та законів України.
На час безпосереднього виконання обов`язків члена виборчої комісії (участь у засіданнях комісії, інших заходах на виконання цього Закону чи рішень комісії) на кожного члена виборчої комісії поширюються гарантії і компенсації, передбачені законодавством для працівників на час виконання ними державних або громадських обов`язків у робочий час. Члени виборчої комісії звільняються від виконання службових обов`язків за місцем постійної роботи на час, необхідний для здійснення обов`язків члена комісії, на підставі письмового повідомлення голови, заступника голови чи секретаря відповідної виборчої комісії про скликання засідання комісії або рішення виборчої комісії про залучення члена комісії до участі в інших заходах, передбачених цим Кодексом. Такі повідомлення або рішення повинні містити зазначення дати, часу та запланованої тривалості засідання виборчої комісії чи іншого заходу.
Відповідно ч.ч. 1-2 ст. 206 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, серед іншого здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України (п. 23).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 18 ЗУ Про політичні партії в Україні державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють:
центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії, територіальні виборчі комісії на відповідних місцевих виборах - за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі, а також, у межах визначених законом повноважень, за своєчасністю подання до відповідних виборчих комісій проміжних та остаточних фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на виборах, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.
Відповідно до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.
Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.
Згідно ч. 1, ч. 10 ст. 219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Відповідно ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
2. Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
3. Територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.
4. Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.
5. Документи для реєстрації кандидатів у депутати можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.
У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом у депутати з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до ч. 1 ч. 4 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Як слідує з матеріалів справи, Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ 23.09.2020 надіслала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення № 28 про те, що 24.09.2020 о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.
На підтвердження своєї позиції представником позивача надано копію протоколу конференції Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ від 24.09.2020.
Згідно зазначеного протоколу на конференції присутні всі обрані делегати відповідно до Рішення № 7 Вищої ради Партії від 07.09.2020 із розрахунку: один делегат-один голос.
Виступили: ОСОБА_1 , який запропонував обрати головуючим - ОСОБА_2 , секретарем Організації - ОСОБА_1 .
Голосували: ЗА - одноголосно, ПРОТИ - 0, УТРИМАЛОСЬ -0.
Порядок денний:
1) Про висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та затвердити єдиний і територіальні списки кандидатів у депутати від регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року
2) Затвердити Передвиборну програму Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ
Голосували: ЗА - одноголосно, ПРОТИ - 0, УТРИМАЛОСЬ -0.
Вирішили: затвердити запропонований порядок денний.
З першого і другого питання порядку денного було проголосовано: ЗА - одноголосно, ПРОТИ - 0, УТРИМАЛОСЬ -0.
Суд критично оцінює зазначений протокол та твердження позивача про те, що зазначена конференція проводилася, оскільки із зазначеного протоколу не можливо встановити, скільки делегатів були присутні на конференції, відсутній їх поіменний список, відсутні будь-які докази голосування делегатів.
Крім того, представник позивача у судовому засіданні зазначив про те, що є додаток до протоколу конференції, який є невід`ємною його частиною, однак зазначений додаток наданий суду не був, а у самому протоколі відсутні посилання на наявність будь-яких додатків до нього.
Як вже було зазначено судом, секретар Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області ОСОБА_4 та член виборчої комісії ОСОБА_3 за усним розпорядження голови виборчої комісії 24.09.2020 о 11:50 год, прибувши за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12, де мала відбуватися конференція, не змогли потрапити до зазначеного приміщення, оскільки двері були зачинені. За результатами цього заходу складено акт про порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від 24.09.2020.
У судовому засіданні свідки ОСОБА_4 та ОСОБА_3 підтвердили зазначений факт та кожен окремо додатково пояснили, що, не маючи змоги потрапити до приміщення, ОСОБА_4 здійснено декілька телефонних дзвінків на номер, вказаний у повідомленні про проведення конференції, однак вони позитивного результату не дали.
Окільки судом встановлено, що конференція Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ з метою висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області 24.09.2020 о 12:00 год за адресою: м. Київ, вул. Введенська, будинок 6А , н.п.1, офіс 12 не відбулася, то і висування кандидатів у депутати, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків від Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ є неправомірними.
Отже, постанова Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 29.09.2020 № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , прийнята відповідачем у відповідності до вимог статей 219, 222, 230 Виборчого кодексу України.
Щодо інших позовних вимог про:
встановлення факту одноразового грубого порушення Вишневою міською терит оріальною виборчою комісією Бучанського району Київської області Конституції України, цього Кодексу та законів України та достроково припинити повноваження всього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області;
- зобовязання вчинити відповідні дії, Вишневу міську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області, після сформування її нового складу, повторно розглянути заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих спиків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області висунутих Регіональною у Київській області партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ та прийняти рішення про реєстрацію таких кандидатів, то суд зазначає, що вони є похідними, а тому задоволенню не підлягають.
Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Регіональна у Київській області Партійна організація Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ідентифікаційний код 37474782, ліквідовується за рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації від 21.08.2013.
Ні З`їздом Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ні Вищою радою Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ як центральним керівним органом рішення про скасування ліквідації Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ідентифікаційний код 37474782, не приймалося, а також записи про це не вносилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до ст. 23 ЗУ Про політичні партії в Україні політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України.
Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з`їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з`їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) політичної партії з дня внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не може бути скасовано політичною партією.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в п. 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) №303-A, пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 по справі № 802/2236/17-а.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.
Належних і достатніх доказів, які б спростовували доводи відповідача, позивачем під час розгляду справи не надано.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із наступного.
Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених КАС України.
У зв`язку з тим, що у задоволенні позову відмовлено, суд вважає за можливе стягнути на користь Державного бюджету України з Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" не сплачений за подання даного позову судовий збір у розмірі 2 102,00 грн.
Керуючись ст.ст. 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 КАС України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2 102 (дві тисячі сто дві) 00 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2020 |
Оприлюднено | 04.10.2020 |
Номер документу | 91951272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні