Постанова
від 07.10.2020 по справі 320/9080/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/9080/20 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Єгорової Н.М.,

суддів - Сорочка Є.О., Федотова І.В.,

при секретарі - Казюк Л.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИЛА:

У жовтні 2020 року Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" звернулася до суду з позовом до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, в якому просила суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 29 вересня 2020 року № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ ;

- встановити факт одноразового грубого порушення Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області Конституції України, цього Кодексу та законів України та достроково припинити повноваження всього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області;

- зобовязати вчинити відповідні дії, Вишневу міську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області, після сформування її нового складу, повторно розглянути заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих спиків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ та прийняти рішення про реєстрацію таких кандидатів.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року у задоволенні позову відмовлено повністю. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що з наданого позивачем протоколу конференції Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" не можливо встановити скільки делегатів були присутні на конференції, відсутній їх поіменний список, відсутні будь які докази голосування делегатів. Підкреслив, що додаток до протоколу, який є його невід`ємною частиною, суду першої інстанції позивачем наданий не був. Звернув увагу на те, що посадові особи відповідача прибули за адресою, де мала відбуватися конференція, однак не змогли потрапити до зазначеного приміщення, оскільки двері були зачинені. При цьому зауважив, що згідно показань свідків, останніми було здійснено декілька телефонних дзвінків на номер, вказаний у повідомленні про проведення конференції, однак вони позитивного результату не дали.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що матеріали справи не містять доказів наявності у представників відповідача повноважень на відвідування саме конференції позивача. Наголошує, що позивач стає суб`єктом виборчого процесу тільки після висунення кандидатів на відповідних виборах, до того часу на нього не можливо розповсюджувати контроль з боку Вишневої МТВК. Зауважує, що приписи чинного законодавства не містять вимог щодо оформлення протоколу конференції політичної партії. Зазначає, що представники позивача перебували на двох партійних конференціях одночасно, що ставить під сумнів належність та допустимість складеного ними протоколу як доказу. Підкреслює, що норми ВК України не забороняють проведення конференцій/зборів в закритому партійному режимі.

У межах встановленого судом строку відзиву на апеляційну скаргу не надійшло.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, 03 вересня 2020 року на З`їзді Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" прийнято Рішення №1 про участь місцевих організацій партії на усіх місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" 23 вересня 2020 року надіслала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення № 28, про те, що 24 вересня 2020 року о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

Члени Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області 24 вересня 2020 року о 11:50 год прибули за вказаною у повідомленні адресою, однак за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 з 12:00 до 12:30 конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області проведено не було, про що складено акт від 24 вересня 2020 року.

Як зазначає позивач, 24. 09.2020 року о 12 год. 00 хв. за адресою: м. Київ, вул. Введенська 6А, н.п. 1, оф. 12 було проведено конференцію, на якій було висунуто та одноголосно підтримано кандидатів, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Також на даній конференції була одноголосно затверджена передвиборна програма Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ".

Позивачем 24 вересня 2020 року о 21:12 хв до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були подані документи, передбачені ст. 222 Виборчого кодексу України, а саме:

заяву про реєстрацію;

передвиборну програму;

рішення Конференції;

єдиний виборчий список;

територіальні виборчі списки;

грошову заставу;

заяви про згоду балотуватися;

автобіографії;

заяви про відсутність заборгованості по аліментам;

фото;

копії паспортів;

диск.

Вишнева міська територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області 29 вересня 2020 року о 20:25 год прийняла постанову № 15 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області Партійною організацією Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ".

За зазначену постанову проголосували 13 з 18 членів її складу, що підтверджується Протоколом № 9 засідання.

Як слідує з оскаржуваної постанови, Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області встановлено порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, зокрема, ч. 1 ст. 218, ч. 3 ст. 219 Виборчого кодексу України.

Не погоджуючись з оскаржуваною постановою, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

На підставі встановлених вище обставин, суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що відповідачем правомірно відмовлено на підставі п. 1 ч. 2 ст. 230 ВК України у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.

З таким висновком суду першої інстанції колегія суддів погоджується з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Відповідно до положень статті 69 Конституції України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Згідно пункту 20 частини 1 статті 92 Основного Закону, виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 ВК України член виборчої комісії має права та обов`язки відповідно до цього Кодексу та законів України.

На час безпосереднього виконання обов`язків члена виборчої комісії (участь у засіданнях комісії, інших заходах на виконання цього Закону чи рішень комісії) на кожного члена виборчої комісії поширюються гарантії і компенсації, передбачені законодавством для працівників на час виконання ними державних або громадських обов`язків у робочий час. Члени виборчої комісії звільняються від виконання службових обов`язків за місцем постійної роботи на час, необхідний для здійснення обов`язків члена комісії, на підставі письмового повідомлення голови, заступника голови чи секретаря відповідної виборчої комісії про скликання засідання комісії або рішення виборчої комісії про залучення члена комісії до участі в інших заходах, передбачених цим Кодексом. Такі повідомлення або рішення повинні містити зазначення дати, часу та запланованої тривалості засідання виборчої комісії чи іншого заходу.

Відповідно ч.ч. 1-2 ст. 206 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, серед іншого здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України (п. 23).

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 18 ЗУ "Про політичні партії в Україні" державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють:

центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії, територіальні виборчі комісії на відповідних місцевих виборах - за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі, а також, у межах визначених законом повноважень, за своєчасністю подання до відповідних виборчих комісій проміжних та остаточних фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на виборах, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.

Аналіз вказаних вище положень чинного законодавства свідчить про наявність у представників відповідача повноважень на відвідування конференцій політичних партій з метою здійснення державного контроль за їх діяльністю.

При цьому, приписи виборчого законодавства не встановлюють вимоги щодо письмового рішення про відвідування конференції тієї чи іншої політичної партії.

Відповідно до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" 23 вересня 2020 року надіслала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення № 28, про те, що 24 вересня 2020 року о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

Таким чином, вказане повідомлення вказує на проведення конференції у визначеному місці та у визначений час, що спростовує твердження апелянта про проведення конференції за допомогою мережі інтернет без особистої присутності делегатів.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.

Згідно ч. 1, ч. 10 ст. 219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Відповідно ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

2. Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

3. Територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.

4. Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.

5. Документи для реєстрації кандидатів у депутати можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.

У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом у депутати з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Відповідно до ч. 1 ч. 4 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, Регіональна у Київській області Партійна організація політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" 23 вересня 2020 року надіслала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення № 28 про те, що 24 вересня 2020 року о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

На підтвердження своєї позиції представником позивача надано копію протоколу конференції Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" від 24 вересня 2020 року.

Згідно зазначеного протоколу на конференції присутні всі обрані делегати відповідно до Рішення № 7 Вищої ради Партії від 07 вересня 2020 року із розрахунку: один делегат-один голос.

Виступили: ОСОБА_2 , який запропонував обрати головуючим - ОСОБА_3 , секретарем Організації - ОСОБА_2 .

Голосували: "ЗА" - одноголосно, "ПРОТИ" - 0, "УТРИМАЛОСЬ" -0.

Порядок денний:

1) Про висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та затвердити єдиний і територіальні списки кандидатів у депутати від регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ", на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

2) Затвердити Передвиборну програму Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ"

Голосували: "ЗА" - одноголосно, "ПРОТИ" - 0, "УТРИМАЛОСЬ" -0.

Вирішили: затвердити запропонований порядок денний.

З першого і другого питання порядку денного було проголосовано: "ЗА" - одноголосно, "ПРОТИ" - 0, "УТРИМАЛОСЬ" -0.

Колегія суддів критично оцінює згаданий протокол та твердження про те, що зазначена конференція проводилася, оскільки із зазначеного протоколу не можливо встановити, скільки делегатів були присутні на конференції, відсутній їх поіменний список, відсутні будь-які докази голосування делегатів.

Як встановлено раніше, секретар Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області Вишняков Д.Ю. та член виборчої комісії ОСОБА_4 за усним розпорядження голови виборчої комісії 24 вересня 2020 року о 11:50 год, прибувши за адресою: м. Київ, вул. Введенська, 6А, н.п. 1, офіс 12, де мала відбуватися конференція, не змогли потрапити до зазначеного приміщення, оскільки двері були зачинені. За результатами цього заходу складено акт про порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від 24 вересня 2020 року.

У судовому засіданні під час розгляду справи судом першої інстанції свідки ОСОБА_5 та ОСОБА_4 підтвердили зазначений факт та кожен окремо додатково пояснили, що, не маючи змоги потрапити до приміщення, ОСОБА_5 здійснив декілька телефонних дзвінків на номер, вказаний у повідомленні про проведення конференції, однак вони позитивного результату не дали.

При цьому, доводи апелянта про перебування членів Вишневої МТВК на двох партійних конференціях одночасно, на переконання суду апеляційної інстанції, є необґрунтованими, оскільки позивачем не надано до суду належних та допустимих доказів на їх підтвердження.

Крім того, у судовому засіданні під час розгляду справи судом апеляційної інстанції представник відповідача надав пояснення, відповідно до яких місце проведення конференції Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" знаходилося поряд з місцем проведення конференції іншої політичної партії, яку також відвідали члени виборчої комісії ОСОБА_5 та ОСОБА_4 .

З урахуванням наведеного та встановлених обставин, за яких конференція Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" з метою висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області 24 вересня 2020 року о 12:00 год за адресою: м. Київ, вул. Введенська, будинок 6А , н.п.1, офіс 12 не відбулася, то і висування кандидатів у депутати, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків від Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" є неправомірними.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що постанова Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 29 вересня 2020 року № 15 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Регіональною у Київській області партійною організацією політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ", прийнята відповідачем у відповідності до вимог статей 219, 222, 230 Виборчого кодексу України, а тому скасуванню не підлягає.

Крім іншого, суд першої інстанції вірно зазначив, що інша частина позовних вимог є похідною від вимоги про скасування постанови відповідача № 15 від 29 вересня 2020 року, а тому задоволенню не підлягають.

Поряд з викладеним, колегія суддів вважає за необхідне наголосити, що відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Регіональна у Київській області Партійна організація Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ідентифікаційний код 37474782, ліквідовується за рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації від 21 серпня 2013 року.

Ні З`їздом Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ні Вищою радою Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ як центральним керівним органом рішення про скасування ліквідації Регіональної у Київській області Партійної організації Політичної партії МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ , ідентифікаційний код 37474782, не приймалося, а також записи про це не вносилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ст. 23 ЗУ Про політичні партії в Україні політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з`їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з`їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) політичної партії з дня внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не може бути скасовано політичною партією.

Крім того, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 33, 34, 243, 272, 278, 310, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Регіональної у Київській області Партійної організації політичної партії "МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ" - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий судді Н.М. Єгорова

Судді Є.О. Сорочко

І.В. Федотов

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92051151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9080/20

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні