Рішення
від 02.10.2020 по справі 420/9925/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9925/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: адвокат Байло Є.С., за довіреністю

від відповідача: Іщенко О.В., за ордером

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє (код ЄДРПОУ: 36612687, місцезнаходження: вул. В. Арнаутська, 31, кв. 2А, м. Одеса, Одеська область, 65048) до Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43778958, місцезнаходження: вул. Чорноморців, 100, с. Сухий Лиман, Одеський район, Одеська область, 67821) про визнання протиправною та скасування постанови № 60 від 29.09.2020 року в частині, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 01 жовтня 2020 року о 18 годині 23 хвилин надійшла позовна заява Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє (код ЄДРПОУ: 36612687, місцезнаходження: вул. В. Арнаутська, 31, кв. 2А, м. Одеса, Одеська область, 65048) до Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43778958, місцезнаходження: вул. Чорноморців, 100, с. Сухий Лиман, Одеський район, Одеська область, 67821) про визнання протиправною та скасування постанови № 60 від 29.09.2020 року в частині відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати, зобов`язання зареєструвати кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та в територіальних виборчих округах №№ 1,2,3.

Ухвалою суду від 01 жовтня 2020 року о 19 години 17 хвилин цю позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито особливе провадження за окремою категорією термінових справ.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова № 60 від 29.09.2020 року в частині відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради є протиправною та належить скасуванню.

Так, позивач зазначив, що 24 вересня 2020 року представником позивача була подана заява про реєстрацію кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року. 28 вересня 2020 року Таїровська селищна територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області (надалі - Таїровська СТВК) листом за вих. № 31 повідомила позивача, що комісією виявлені певні недоліки у поданих документах.

29 вересня 2020 року позивачем подано виправлений єдиний виборчий список, територіальні виборчі списки та автобіографії.

Втім 29 вересня 2020 року відповідачем прийнято постанову № 60, якою виключено ОСОБА_1 з єдиного виборчого списку в єдиному багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати Таїровської селищної ради, включену до цього списку за № 5 та з територіального виборчого списку у територіальному виборчому окрузі № 1, включену до цього виборчого списку під № 5, а також відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та в територіальних виборчих округах № 1,2,3.

Позивач зазначив, що підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати стало, що ОСОБА_1 одночасно зареєстровано кандидатом у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі під № 17 та в територіальному виборчому окрузі № 1 під № 8 висунутої Одеською обласною організацією політичної партії Слуга Народу .

29 вересня 2020 року ОСОБА_1 подала до комісії заяву, якою підтвердила згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації політичної партії Слуга Народу .

У зв`язку з виключенням ОСОБА_1 зі списків, на думку відповідача, позивачем порушено ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України щодо включення до першої п`ятірці кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статті).

Позивач не погоджується з такими доводами відповідача, оскільки, позивач зазначає, що на момент подачі документів позивачем були дотримані приписи ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України. Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє затвердженням списку кандидатів з урахуванням гендерної політики, не було порушено порядку висування кандидатів.

До суду 02 жовтня 2020 (вхід. ЕП/15971/20) від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у задоволені позову, зазначивши, що 29 вересня 2020 року до виборчої комісії надійшла заява від ОСОБА_1 , яка була подана нею особисто, про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації політичної партії Слуга Народу , тому відповідно до ч. 5 ст. 227 ВК України, вона вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій, в тому числі виборчих списків Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє . На момент виключення ОСОБА_1 з виборчих списків партії, кандидати у депутати, включені до цих списків не були зареєстровані виборчою комісією. Тому, під час розгляду документів, поданих до виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, комісією встановлено, що місцевою організацією партії не дотриманий порядок висування кандидатів у депутати, встановлений ст. 219 ВК України, а саме: у територіальному виборчому окрузі № 1 включено чотири кандидата, троє з яких є чоловіками, що є порушенням вимог ч. 9 ст. 219 ВК України, а отже - порушенням порядку висування кандидатів у депутати, що стало підставою прийняття оскаржуваної частини постанови. Також відповідач заперечував проти зобов`язання комісію прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, посилаючись на дискреційність повноважень комісії та те, що комісія є колегіальним органом.

На вимогу суду відповідачем надані документи, на підставі яких прийнята оскаржувана постанова.

На відкритому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на те, що порядок висування кандидатів може бути порушено лише під час формування списків організацією партії, що відбувається до подачі документів в комісію для реєстрації. Представник позивача просив звернути увагу суду на те, що під час формування та затвердження виборчих списків, організацією партії був дотриманий порядок висування, передбачений ч. 9 ст. 219 ВК України. Висуванці від партії мають право відкликати свою заяву на згоду балотуватися від відповідної партії, але така заява не може мати негативні наслідки для всіх кандидатів у депутати, які висуваються від організації партії.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову повністю, зазначивши, що позивач має дотримуватись не лише ч. 9 ст. 219 ВК України, а всіх частин вказаної статті кодексу, зокрема, ч. 7, в якій зазначено, що особа повинна надати згоду на балотування лише від однієї партії. Втім із заяви ОСОБА_1 від 29 вересня 2020 року можна зробити висновок, що вона взагалі не надавала згоду балотуватися від політичної партії За майбутнє , тим самим можна вважати, що позивачем порушено порядок висування кандидатів.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступні слова представника позивача та представника відповідача, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Відповідно до Постанови Верховної Ради 15 липня 2020 року№ 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

Суд встановив, що 24 вересня 2020 року за вхід. № 10 представником позивача була подана до Таїровської СТВК заява про реєстрацію кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року.

До заяви додано:

- Рішення Загальних зборів Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє про висування кандидатів у депутати на 1 арк.

- Єдиний виборчий список кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє на 5 арк. та електронному носії;

- Територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє на 8 арк. та електронному носії;

- Заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації на 26 арк.;

- Автобіографії вказаних осіб на 26 арк.;

- Заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата у депутати на 26 арк. ;

- Документ про внесення грошової застави, фотографії осіб включених до виборчих списків на 26 арк.;

- Копії першої та другої сторінок паспорту громадянина України на 26 арк.

- Передвиборча програма партії на 2 арк.;

- Копія рішення керівного органу місцевої організації політичної партії про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальної виборчій комісії з правом дорадчого голосу.

28 вересня 2020 року Таїровська СТВК листом за вих. № 31 повідомила позивача, що комісією виявлені певні недоліки у поданих документах, а саме: неточності в автобіографіях кандидатів за № 1 ОСОБА_2 , № 3 ОСОБА_3 , № 5 ОСОБА_1 , № 6 ОСОБА_4 , № 9 ОСОБА_5 , № 12 ОСОБА_6 , № 16 , № 18, № 19.

Суд встановив, що 29 вересня 2020 року позивачем подано виправлений єдиний виборчий список, територіальні виборчі списки та автобіографії, що не заперечується представником відповідача, та зафіксовано у протоколі № 11 засідання Таїровської СТВК від 29 вересня 2020 року, а саме: заступник голови комісії доповів, що при перевірці вищевказаних документів було встановлено відповідність даних виборчому законодавству, недоліки і помилки, виявлені раніше - усунуті .

29 вересня 2020 року відповідачем прийнято постанову № 60 Про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, включених до єдиного багатомандатного та територіальних виборчих списків, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Вказаною постановою пунктом 1 виключено ОСОБА_1 з єдиного виборчого списку в єдиному багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати Таїровської селищної ради, включену до цього списку за № 5 та з територіального виборчого списку у територіальному виборчому окрузі № 1, включену до цього виборчого списку під № 5, а також пунктом 2 відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та в територіальних виборчих округах № 1,2,3.

Факт того, що 29 вересня 2020 року ОСОБА_1 подала до комісії заяву, якою підтвердила згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації політичної партії Слуга Народу , позивачем не заперечується, та визнається, що у такому випадку кандидат має бути виключений з виборчих списків.

Тому пункт 1 постанови № 60 позивачем не оскаржується.

Позивач не погоджується з пунктом 2 постанови № 60, що факт виключення ОСОБА_1 з виборчих списків став підставою для встановлення порушення позивачем порядку висування кандидатів та формування єдиного та територіальних виборчих списків з дотриманням порядку присутності у кожній п`ятірці кожного виборчого списку чоловіків і жінок, який був дотриманий позивачем на час подання документів для реєстрації кандидатів у депутати, та став підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов таких висновків.

Виборчий кодекс України (надалі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голі.

Статтею 2 ВК України передбачено, що підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.

Відповідно до ч. 2 ст. 216 ВК України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) врегульований ст. 219 ВК України.

Відповідно до ч. 9 ст. 219 ВК України, під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

Матеріалами справи підтверджено, що під час формування та затвердження на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , вказані списки були сформовані та затверджені з дотриманням вимог присутності у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

Суд встановив, що 24 вересня 2020 року за вхід. № 10 представником позивача була подана до Таїровської СТВК заява про реєстрацію кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року.

Наданий партією єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє на момент подачі документів станом на 24 вересня 2020 року відповідав вимогам ч. 9 ст. 219 ВК України.

Таким чином, суд доходить висновку, що на момент подання документів на реєстрацію кандидатів у депутати, позивачем не було допущено порушення ч. 9 ст. 219 ВК України.

Матеріалами справи підтверджено, що 29 вересня 2020 року ОСОБА_1 подала до комісії заяву, якою підтвердила згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської обласної організації політичної партії Слуга Народу .

Відповідно до ч. 5 ст. 227 ВК України, у разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

Як видно зі змісту вказаної частини цієї статті кодексу, виключення особи з виборчих списків решти організацій партій не є підставою для врахування цього факту при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків, на відміну від положень ч. 4 цієї статті кодексу.

Так, відповідно до ч. 4 ст. 227 ВК України, особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків.

Також суд враховує приписи ч. 7 ст. 227 ВК України, відповідно до яких список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

Отже, після виключення ОСОБА_1 з виборчих списків відповідним рішенням комісії за відповідною заявою особи після подачі документів на реєстрацію, позивач не має можливості внести зміни до поданих комісії списків.

Також суд враховує, що позивач жодним чином не може та не міг вплинути на рішення висунутих організацією партії осіб балотуватися від той чи іншої організації партій.

Статтею 230 ВК України передбачений вичерпаний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 230 ВК України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Враховуючи вище встановлені судом обставини щодо дотримання позивачем порядку висування кандидатів, передбаченого ст. 219 ВК України при висуванні таких кандидатів на загальних зборах організації партії та їх затвердження та при подачі документів на реєстрацію 24 вересня 2020 року, суд доходить висновку, що відповідачем протиправно прийнято пункт 2 постанови № 60 від 29 вересня 2020 року в частині відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Судом відхиляються доводи представника відповідача, що позивачем не дотримано приписи ч. 7 ст. 219 ВК України, в якій зазначено, що особа повинна надати згоду на балотування лише від однієї партії. Втім із заяви ОСОБА_1 від 29 вересня 2020 року можна зробити висновок, що вона взагалі не надавала згоду балотуватися від політичної партії За майбутнє , тим самим можна вважати, що позивачем порушено порядок висування кандидатів, з таких підстав.

Відповідно до ч.7 ст. 219 ВК України, особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

Тобто зміст вказаної статті кодексу доводить, що особа має право, а не обов`язок щодо надання згоди балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

По-друге, суд погоджується з позицією позивача, що організація відповідної партії не може нести відповідальність за неналежну реалізацію наданого особі права та надмірний тягар у зв`язку з недобросовісністю осіб, які бажають бути висунутими від організації партії. Крім того, суд враховує, що в оскаржуваній постанові підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати є саме порушення позивачем ч. 9 ст. 219 ВК України.

Також відхиляються доводи відповідача, що через те, що із заяви ОСОБА_1 від 29 вересня 2020 року можна зробити висновок, що вона взагалі не надавала згоду балотуватися від політичної партії За майбутнє , та можна вважати, що позивачем порушено порядок висування кандидатів, оскільки, суду не надано доказів навмисного включення ОСОБА_1 до виборчих списків без її згоди та такі підстави у відмові реєстрації кандидатів у депутати не передбачені ст. 230 ВК України.

Тому, суд доходить висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування постанови № 60 від 29 вересня 2020 року в частині відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє є обґрунтованими та належать задоволенню шляхом визнання протиправним та скасування пункту 2 постанови Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області № 60 від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, включених до єдиного багатомандатного та територіальних виборчих списків, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та в територіальних виборчих округах №№ 1,2,3, суд зазначає таке.

Згідно з ч. 6 ст. 227 ВК України, територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 227 ВК України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

На судовому засіданні у сторін з`ясовано, що позивачем подано всі документи, передбачені ст. 222 ВК України та підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати було саме порушення порядку висування кандидатів, згідно з ч. 9 ст. 219 ВК України.

Також на судовому засіданні з`ясовано, що позивачем подані документи на усунення недоліків, помилок, виявлені комісією раніше.

Втім на судовому засіданні представником відповідача зазначено, що комісією не розглядалися подані позивачем документи на усунення недоліків, помилок, виявлені комісією раніше щодо кожного кандидата у депутати окремо, а одразу через виключення із виборчих списків ОСОБА_1 прийнято рішення про відмову у реєстрації всіх кандидатів у депутати.

Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Оцінюючи наведені сторонами пояснення та надані суду докази, за фактичними обставинами у цій справі, суд доходить висновку, що відсутні правові підстави для зобов`язання відповідача прийняти рішення про реєстрацію всіх кандидатів у депутати, оскільки, як встановлено судом, комісією не розглядалися подані позивачем документи на усунення недоліків, помилок, виявлені комісією раніше щодо кожного кандидата у депутати окремо.

Тобто відповідачем доведено, що ним не дотримані всі умови визначені законом для прийняття рішення, у свою чергу, позивачем не надано доказів на спростування цих доводів.

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Також відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Тому, керуючись викладеними приписами процесуального закону, суд вважає необхідним вийти за межі позовних вимог та для ефективного захисту прав позивача зобов`язати Таїровську селищну територіальну виборчу комісію Одеського району Одеської області повторно розглянути заяву подану представником Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє від 24 вересня 2020 року за вхід. № 10 про реєстрацію кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року, з поданими Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє документами на усунення недоліків, помилок, виявлені раніше Таїровською селищною територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області та прийняти рішення, з урахуванням висновків, викладених у рішенні суду.

При розгляді заяви з документами та прийнятті рішення Таїровській селищній територіальній виборчій комісії Одеського району Одеської області слід врахувати такі висновки, викладені у рішенні суду:

1. Підстава для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати, передбачена п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України є протиправною, з підстав викладених у рішенні. Суд дійшов висновку, що позивачем дотримано порядок висування кандидатів у депутати відповідно до приписів ст. 219 ВК України.

2. На судовому засіданні судом встановлено шляхом з`ясування у сторін, що позивачем подано всі документи, передбачені ст. 222 ВК України.

3. На судовому засіданні з`ясовано, що позивачем подані документи на усунення недоліків, помилок, виявлені комісією раніше та комісією не розглядалися подані позивачем документи на усунення недоліків, помилок, виявлені комісією раніше лише щодо кожного кандидата у депутати окремо.

Одночасно, суд зазначає, що поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Тобто, дискреційними є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Натомість, відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи наведені докази, суд доходить висновку, що відповідач частково не довів правомірнсть свого рішення та дій, а тому позовні вимоги належать задоволенню частково.

Суд встановив, що при зверненні до суду з даним позовом Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє судовий збір не сплачено.

Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України , суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір , за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

За таких підстав, відповідно до ст. 139 КАС України , з відповідача на спеціальний рахунок Державного бюджету України слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн. відповідно до кількості задоволених позовних вимог позивача.

Керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,273, 278 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє (код ЄДРПОУ: 36612687, місцезнаходження: вул. В. Арнаутська, 31, кв. 2А, м. Одеса, Одеська область, 65048) до Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43778958, місцезнаходження: вул. Чорноморців, 100, с. Сухий Лиман, Одеський район, Одеська область, 67821) про визнання протиправною та скасування постанови № 60 від 29.09.2020 року в частині, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 2 постанови Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області № 60 від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, включених до єдиного багатомандатного та територіальних виборчих списків, висунутих Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє .

Зобов`язати Таїровську селищну територіальну виборчу комісію Одеського району Одеської області код ЄДРПОУ 43778958, місцезнаходження: вул. Чорноморців, 100, с. Сухий Лиман, Одеський район, Одеська область, 67821) повторно розглянути заяву подану представником Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє від 24 вересня 2020 року за вхід. № 10 про реєстрацію кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , сформованих та затверджених на загальних зборах партії 17 вересня 2020 року, з поданими Одеською обласною організацією політичної партії За майбутнє документами на усунення недоліків, помилок, виявлені раніше Таїровською селищною територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області та прийняти рішення, з урахуванням висновків, викладених у рішенні суду.

В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Стягнути з Таїровської селищної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43778958, місцезнаходження: вул. Чорноморців, 100, с. Сухий Лиман, Одеський район, Одеська область, 67821) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91951856
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови № 60 від 29.09.2020 року в частині, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/9925/20

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні