Справа № 420/9880/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2020 року м. Одеса
У залі судових засідань №33 о 17 годині 48 хвилин
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Балан Я.В.,
при секретарі судового засідання - Галат В.І.,
за участю сторін:
представника позивача - Ільїн М.В.,
представника відповідача - Троянда О.В.,
третіх осіб - не з`явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, з урахуванням особливостей встановлених статтями 268-273 КАС України розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, адміністративну справу за позовною заявою Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду, 01 жовтня 2020 року, об 11 годині 13 хвилин, з позовною заявою звернулась Регіональна організація політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області про:
визнання протиправними дії Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області щодо реєстрації та видачі посвідчення кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року Список кандидатів в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області включених до Єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина ;
визнання протиправною та скасування Постанови Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року у частині реєстрації та видачі посвідчення кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року Список кандидатів в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області включених до Єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина .
Адміністративний позов мотивовано наступним.
Регіональна організація політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області зазначила, що зі змісту єдиного виборчого списку (Додаток 3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії №14 від 26.09.2020 року), зареєстрованого постановою №14 від 26.09.2020 року Ананьївською міською територіальною виборчою комісією Подільського району Одеської області вбачається, що Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у першій п`ятірці кандидатів єдиного виборчого списку, замість двох кандидатів жіночої статі присутня лише одна жінка, у другій п`ятірці - замість двох кандидатів жіночої статі присутня лише одна жінка.
На думку Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області, Ананьївська міська територіальна виборча комісія Подільського району Одеської області, у порушення вимог ч. 9 ст.219 Виборчого кодексу України та вимог діючого законодавства, постановою №14 від 26.09.2020 року зареєструвала кандидатів включених до єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , чим порушила основні принципи гендерної квоти, рівності права та заборону привілеїв.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року, прийнято до розгляду позовну заяву Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови - відкрито провадження за окремою категорією термінових справ. Залучено до участі в адміністративній справі №420/9880/20 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , Одеську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання Батьківщина .
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.
У встановлений судом термін (до 11 години 00 хвилин 02 жовтня 2020 року) від Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області відзиву на позовну заяву не надійшло.
У відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Проте, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин, може бути кваліфіковано судом, як визнання позову.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Від третіх осіб по справі, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача жодних пояснень, клопотань по справі - не надходило.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
15 липня 2020 року, Верховною Радою України прийнято постанову №795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
30 серпня 2020 року, Центральною виборчою комісією винесено постанову №208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , якою оголошено з 05 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина подано до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Ананьївської територіальної громади Подільського району Одеської області, у тому числі, єдиний та територіальний виборчі списки кандидатів у депутати від Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , сформованих та затверджених на конференції Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , що відбулась 19 вересня 2020 року.
Постановою Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26.09.2020 року Про розгляд заяв щодо реєстрації кандидатів в депутати Ананьївської територіальної громади Подільського району Одеської області , зокрема, було зареєстровано кандидатами у депутати осіб, включених до єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина зазначених в Додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії №14 від 26 вересня 2020 року.
На думку Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області, Ананьївською міською територіальною виборчою комісією Подільського району Одеської області було протиправно прийнято постанову №14 від у частині реєстрації та видачі посвідчень кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року, оскільки, на думку позивача, Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина було порушено порядок висування кандидатів у депутати, зокрема, гендерні квоти.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України (далі - ВК України).
Згідно ст. 1 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Відповідно до ст.11 ВК України, громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їх місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.219 ВК України, висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Згідно ч.8 ст.219 ВК України, черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.
При цьому, частиною 9 статті 219 ВК України передбачено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.
Відповідно до ч.10 ст.219 ВК України, рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Отже, відповідно до положень ч.9 ст.219 ВК України, місця у списку з 1-го по 5-те, з 6-го по 10-те і так далі, повинні бути розподілені у співвідношенні 2/3 між кандидатами чоловічої та жіночої статі.
Судом встановлено, що у єдиному виборчому списку Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина зазначено таких кандидатів:
№1 ОСОБА_1 ;
№2 ОСОБА_26 ;
№3 ОСОБА_3 ;
№4 ОСОБА_4 ;
№5 ОСОБА_5 ;
№6 ОСОБА_6 ;
№7 ОСОБА_7 ;
№8 ОСОБА_8 ;
№9 ОСОБА_9 ;
№10 ОСОБА_10 ;
№11 ОСОБА_11 ;
№12 ОСОБА_12 ;
№13 ОСОБА_13 ;
№14 ОСОБА_14 ;
№15 ОСОБА_15 ;
№16 ОСОБА_16 ;
№17 ОСОБА_17 ;
№18 ОСОБА_18 ;
№19 ОСОБА_19 ;
№20 ОСОБА_20 ;
№ 21 ОСОБА_21 ;
№ НОМЕР_1 ОСОБА_22 ;
№23 ОСОБА_23 ;
№24 ОСОБА_24 ;
№ НОМЕР_2 ОСОБА_25 .
Тобто, до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області було подано виборчий список, у якому під номерами 1-5, 6-10, 21-25 не було дотримано розподіл кандидатів на осіб жіночої та чоловічої статті по співвідношенню 2/3, а саме: під номерами 1-5 розміщено чотири кандидата однієї статті - чоловіки, під номерами 6-10 розміщено також чотири кандидата однієї статті - чоловіки, під номерами 21-25 розміщено чотири особи однієї статті - жінки (а.с.10-13).
Відповідно до ч.1 ст.230 ВК України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Відповідно до ч.3 ст.230 ВК України, помилки і неточності, виявлені у поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності у поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Частиною 4 статті 230 ВК України передбачено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Отже, чинним законодавством України передбачено, що порушення порядку висування кандидатів у депутати є підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій.
Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати, як обставини на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само, недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Суд зазначає, що положення статті 230 ВК України зобов`язують виборчу комісію, як і прийняти рішення про відмову у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій, у разі недотримання порядку висування кандидатів, так і повідомити відповідний суб`єкт подання документів про наявність помилок і неточностей у таких документах.
При цьому ВК України не розкриває зміст поняття термінів помилка чи неточність та не визначає, яка саме помилка є підставою для відмови у реєстрації, а яку помилку можливо усунути шляхом надання додаткових документів. Тобто, вирішення таких питань залишається на власний розсуд виборчої комісії.
У свою чергу, частина 4 статті 230 ВК України містить імперативний припис, який зобов`язує виборчу комісію навести рішенні про відмову у реєстрації кандидата у депутати вичерпні підстави такої відмови, тобто, вимагає прийняття обґрунтованого рішення.
Суд зазначає, що прийняття рішення про повідомлення суб`єкта подання документів про наявність помилок і неточностей у поданих документах і є тією дією, яка нерозривно пов`язана із обґрунтованістю прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидата у депутати.
Під час судового розгляду справи, Ананьївською міською територіальною виборчою комісією Подільського району Одеської області були надані територіальні виборчі списки Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина №1, №2 та №3-го територіального виборчого округу затверджені на Конференції даної політичної партії 19 вересня 2020 року (а.с.36-41).
З вищевказаних списків судом встановлено, що територіальні виборчі списки по округам №1 (6 осіб), №2 (9 осіб) та №3 (9 осіб) сформовані у відповідності до ч. 9 статті 219 ВК України.
Зокрема, загальна кількість чоловіків складає - 15 осіб, жінок - 10 осіб, що у відсотковому співвідношенні складає - 60 відсотків та 40 відсотків, відповідно.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що невідповідність в окремих п`ятірках виборчого списку дотримання гендерної квоти, за умови дотримання гендерної квоти в єдиному виборчому списку у цілому, не може бути підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , оскільки відсутні помилки і неточності у поданих на реєстрацію документах, які були б перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей та підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати.
Отже, суд не вбачає підстав визнання протиправними дії Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області щодо реєстрації та видачі посвідчень кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року Список кандидатів в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області включених до Єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина та, відповідно, скасування вищевказаної постанови.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.
Достатніх доказів на спростування позиції відповідача, позивачем під час розгляду справи не надано.
Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області задоволенню не підлягають.
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що Регіональною організацією політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області під час звернення до суду з позовною заявою судовий збір сплачено не було.
Відповідно до ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
У свою чергу, правові засади справляння судового збору, платники, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України Про судовий збір №3674-VІ від 08.07.2001 року (далі - Закон України Про судовий збір ).
Згідно ч.1 ст.2 Закону України Про судовий збір , платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (ч.1 ст. 3 Закону).
Статтею 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, судовий збір становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Приписами Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік №294-IX від 14.11.2019 року, встановлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року - 2102,00 гривень.
У разі коли у позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Регіональною організацією політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області було заявлено дві позовні вимоги немайнового характеру, відтак сума судового збору яка підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету складає 4204,00 гривень (2102,00*2=4204,00).
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 241-246, 250, 268-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області (65039, м. Одеса, вул. Транспортна 10, кв.12, код ЄДРПОУ 26133326) до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області (66400, Одеська область, Ананьївський район, м. Ананьїв, вул. Незалежності 51, код ЄДРПОУ 43769194), третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_15 ), ОСОБА_16 (66431, Одеська область, Подільський район, с. Шелехове), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_16 ), ОСОБА_18 (66421, Одеська область, Подільський район, с. Ананьїв, Перша дільниця), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_17 ), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_18 ), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_19 ), ОСОБА_22 (66434, Одеська область, Подільський район, с. Новоолександрівка), ОСОБА_23 (66433, Одеська область Подільський район, с. Романівка), ОСОБА_24 (66441, Одеська область, Подільський район, с. Пасицели), ОСОБА_25 ( АДРЕСА_20 ), Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина (65045, м. Одеса, вул. Преображенська, будинок 45) про визнання протиправними дії Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області щодо реєстрації та видачі посвідчення кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року Список кандидатів в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області включених до Єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина ; визнання протиправною та скасування Постанови Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року у частині реєстрації та видачі посвідчення кандидата у депутати Ананьївської територіальної громади особам, зазначеним у додатку №3 до Постанови Ананьївської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №14 від 26 вересня 2020 року Список кандидатів в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області включених до Єдиного та територіального виборчих списків висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина - відмовити.
Стягнути з Регіональної організації політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 копійок) гривень.
Копію судового рішення невідкладно видати учасникам справи або надіслати, якщо вони не були присутні під час його проголошення.
Згідно статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Судове рішення суду апеляційної інстанції, за наслідками апеляційного перегляду справи, набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржене.
Суддя Балан. Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91951891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні