Рішення
від 01.10.2020 по справі 500/2838/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2838/20

01 жовтня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баб`юка П.М.

за участю:

секретаря судового засідання Косюк О.П.

представників позивача Галунька А.М., Кавійчик В.П.,

представників відповідача Пастущин М.П., Карманніков М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" до Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови №9 Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25.09.2020, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду 29 вересня 2020 року о 17:43 год надійшов адміністративний позов Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" до Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області, в якій позивач просить:

визнати протиправною та скасувати постанову №9 Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків;

зобов`язати Гусятинську селищну територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області скликати позачергове засідання та надати право Тернопільській обласній організації політичної партії "Довіра" усунути технічну помилку відповідно до ч.3 ст. 230 Виборчого Кодексу України;

зобов`язати Гусятинську селищну територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" з врахуванням вимог ч. 3 ст. 230 Виборчого Кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що постановою Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №9 відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Позивач вважає спірну постанову незаконною, такою що винесена з порушенням вимог статей 6, 11, 230 Виборчого Кодексу України, статті 38 Конституції України.

Зазначено, що як підтверджується витягом з протоколу зборів, черговість кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради, висунутих на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра для включення в територіальний виборчий список у виборчому окрузі №1, визначена наступна: ОСОБА_1 - №7, ОСОБА_2 - №8, що відповідає вимогам частини 9 статті 219 Виборчого кодексу України. Однак, при формуванні списків ОСОБА_1 та ОСОБА_2 помилково розміщені не за тими порядковими номерами - поміняно місцями.

Позивач вважає, що відповідачем при розгляді документів не повідомлено про наявність помилок та неточностей у виборчих списках, чим позбавлено права позивача на усунення недоліків відповідно до частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі з урахуванням вимог статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), призначено у справі судове засідання на 30 вересня 2020 року о 16:30 год.

30.09.20 справу за клопотанням представника відповідача було відкладено на 01.10.2020 о 15:00 год.

Ухвалою суду від 01.10.2020 представнику відповідача відмовлено у задоволенні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

Представник відповідача в судовому засіданні 01.10.2020 подав відзив на адміністративний позов, в якому він просить відмовити в задоволенні позову Тернопільській обласній організації політичної партії "Довіра", оскільки спірне рішення комісії прийнято відповідно до положень Виборчого кодексу України та скасуванню не підлягає.

Також вказано, що позивачем під час формування територіального виборчого списку у територіальному виборчому окрузі №1 порушено вимогу ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України щодо почергового включення кандидатів різної статі, а саме: під номерами 6 та 7 вказано ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , а під номерами 8 та 9 вказано ОСОБА_2 та ОСОБА_4 .

В судовому засіданні 01.10.2020 представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав викладених у позовній заяві та просили позовні вимоги задовольнити. Додатково вказали на помилки допущені при складанні рішення: відсутність години прийняття спірної постанови, невірне зазначення суб`єкта подання документів та назву організації партії якій відмовлено у реєстрації кандидатів.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечили, просили у задоволенні позовних вимог відмовити.

Додатково представник відповідача повідомив, що витяг з протоколу зборів Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" які проводились 19.09.2020 не подавався позивачем до комісії разом з документами, подані виборчі списки підписані та завірені печаткою організації партії, а тому будь-яких сумнівів у їх достовірності у комісії не виникло.

Також голова комісії повідомив суд, що у спірній постанові допущені описки вказані позивачем, однак на правильність рішення вони не впливають.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.

30 серпня 2020 року Центральна виборча комісія прийняла Постанову №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою постановила оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

19 вересня 2020 року Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" провела збори на яких, зокрема, прийнято рішення про висування кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року. (аркуш справи 46)

Зазначеним рішенням також затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати до вказаної ради. (аркуші справи 47-56)

Згідно з витягом з протоколу зборів Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" які відбулись 19 вересня 2020 року, черговість кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради, висунутих на зборах для включення в територіальний виборчий список у виборчому окрузі №1, визначена наступна:

1. ОСОБА_5 .

2. ОСОБА_6 .

3. ОСОБА_7 .

4. ОСОБА_8 .

5. ОСОБА_9 .

6. ОСОБА_3 .

7. ОСОБА_2 .

8. ОСОБА_1 .

9. ОСОБА_4 .

22 вересня 2020 Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" подала до Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, що підтверджується довідкою №4 від 22.09.2020 (аркуш справи 12).

Згідно з протоколом №4 засідання Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25.09.2020 голова Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області Пастущин М.П. інформував членів комісії про те, що подані політичною партією "Довіра" документи для реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року не відповідають вимогам частини 9 статті 219 Виборчого кодексу України.

Відповідно до поданого позивачем виборчій комісії територіальному виборчому списку кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №1 під номерами 6 та 7 вказано ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , а під номерами 8 та 9 вказано ОСОБА_2 та ОСОБА_4 .

25 вересня 2020 Гусятинською селищною територіальною виборчою комісією Чортківського району Тернопільської області прийнято постанову №9, якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради, висунутих та включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року (аркуш справи 8).

Не погодившись з постановою відповідача позивач звернувся до суду з даним позовом.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні релевантні джерела права.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Виборчий кодекс України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до ч.1 ст.64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Частина перша статті 273 КАС України визначає право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частина перша статті 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів, в тому числі, партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.

Статтею 196 Виборчого кодексу України визначено, що одним з етапів виборчого процесу місцевих виборів висування та реєстрація кандидатів.

Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша статті 219 Виборчого кодексу України).

Відповідно до частини 10 статті 219 Виборчого кодексу України рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Відповідно до ч.8 ст.219 Виборчого кодексу України черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Відповідно до ч.7 ст.227 Виборчого кодексу України список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією.

За нормами частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Згідно із частиною першою статті 227 Виборчого кодексу України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

За нормами частини першої статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею вичерпного переліку документів.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи. (частина друга статті 222 Виборчого кодексу України).

В частині шостій статті 227 Виборчого кодексу України зазначено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

За нормами пункту першого частини першої статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

- порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Відповідно до п.1-1 ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати у депутати у разі порушення порядку висування, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу.

Відповідно до частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. (частина четверта статті 230 Виборчого кодексу України).

Висновки та мотиви суду.

Спірним питанням в даній справі є недотримання позивачем вимоги щодо почергового включення осіб різної статі до виборчого списку, при кількості кандидатів не кратній п`яти.

Відповідно до поданого позивачем виборчій комісії територіальному виборчому списку кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №1 під номерами 6 та 7 вказано ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , а під номерами 8 та 9 вказано ОСОБА_2 та ОСОБА_4 . (аркуші справи 55-56)

Таким чином, останні у списку чотири кандидати зазначені з порушенням вимог щодо почергового включення кандидатів різної статі.

Також судом досліджено витяг з протоколу зборів Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра", проведених 19.09.2020, який скріплений печаткою Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" та підписами головуючого і секретаря зборів, згідно з яким сформовано територіальний виборчий список кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області у територіальному виборчому окрузі №1(аркуш справи 44-45).

Відповідно до вказаного витягу черговість чотирьох останніх кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради, висунутих на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра для включення в територіальний виборчий список у виборчому окрузі №1, визначена наступна: 6. ОСОБА_3 , 7. ОСОБА_2 , 8. ОСОБА_1 , 9. ОСОБА_4 .

Позивач у позовній заяві та поясненнях зазначає, що помилки у списках поданих виборчій комісії є технічними. У зв`язку з роздрукуванням великої кількості списків по всій Тернопільській області випадково у територіальному виборчому списку у виборчому окрузі №1 поміняно місцями гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2 .

Це призвело до зазначення невірного порядкового номера вказаних кандидатів у відповідному територіальному виборчому списку у виборчому окрузі №1, та, відповідно, у єдиному виборчому списку, в частині зазначення порядкових номерів кандидатів у відповідних територіальних списках.

Таким чином, на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра список та черговість кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради визначені у відповідності до вимог ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України, однак у територіальному виборчому списку у виборчому окрузі №1, та, відповідно, у єдиному виборчому списку допущено помилки у порядкових номерах кандидатів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

На думку суду, вказані помилки (описки) могли бути виправлені Тернопільською обласною організацією політичної партії Довіра , в тому числі шляхом прийняття рішення про внесення змін у вказані додатки до рішення зборів.

Щодо неможливості зміни черговості кандидатів у списках після подання документів для їх реєстрації, визначеній ч.7 ст.227 Виборчого кодексу України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.7 ст.227 Виборчого кодексу України список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією.

Тобто, не можуть бути змінені список та черговість кандидатів висунутих організацією партії на зборах.

Разом з тим, оскільки в даному випадку черговість кандидатів організацією партії на зборах визначено вірно, то виправлення помилки (описки) допущеної у додатках до рішення зборів, в тому числі шляхом внесення відповідних змін (виправлень) у встановленому порядку, на думку суду, не буде зміною черговості кандидатів, а є приведенням у відповідність списків кандидатів прийнятому на зборах рішенню.

Враховуючи наведене, виявлені недоліки у поданих документах могли бути усунуті позивачем, однак, виборчою комісією не повідомлено про них суб`єкта подання в порядку ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, та не надано такої можливості.

Відсутність у комісії протоколу зборів на яких відбувалось висування кандидатів на думку суду не є перешкодою надати час для усунення недоліків. Крім цього, згідно вимог Виборчого кодексу України, якщо позивач не надав би уточнені чи інші документи у вказаний строк, вони вважались би відсутні.

Крім цього, п.1-1 ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України передбачає повноваження територіальної виборчої комісії відмовити в реєстрації окремого кандидата (кандидатів) у депутати у разі порушення порядку висування, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу.

Тобто, Виборчим кодексом України передбачено також можливість відмови в реєстрації окремого кандидата (кандидатів) у депутати у разі порушення порядку висування, встановленого в тому числі ч.9 ст.219 цього Кодексу.

Разом з тим, виборча комісія відмовила у реєстрації всіх кандидатів у депутати до Гусятинської селищної ради, включених до всіх виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра , що, на думку суду, є непропорційним по відношенню до права на участь у виборах інших кандидатів від цієї організації партії.

Також суд звертає увагу на те, що у територіальному виборчому списку у виборчому окрузі №1 кандидатами з 6-го по 9-ий визначено дві особи чоловічої і дві особи жіночої статі, що відповідає положенням законодавства щодо дотримання принципу гендерної рівності чоловіків та жінок, тобто відповідає меті правового регулювання вказаних відносин.

Таким чином, з метою дотримання балансу між правами позивача та наслідками на які спрямоване оскарження рішення, виборча комісія, враховуючи повноваження надані Законом, могла повідомити позивача про виявлені недоліки та надати час для їх усунення, або розглянути можливість виключення окремих кандидатів з виборчих списків, розміщених з порушенням порядку черговості висування та/або перевірити дотримання позивачем принципу гендерної рівності чоловіків та жінок при формуванні виборчих списків.

Зазначені обставини не були взяті до уваги та не враховані при прийнятті відповідачем оскарженого рішення, у зв`язку з чим, суд приходить до висновку, що при винесені постанови комісія діяла необґрунтовано та не пропорційно.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправною та скасування постанови №9 Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації "Довіра" на місцевих виборах депутатів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Вимога позивача про зобов`язання відповідача скликати позачергове засідання та надати право усунути технічну помилку відповідно до пункту 3 статті 230 Виборчого Кодексу України, задоволенню не підлягає, оскільки як зазначено вище, виборча комісія враховуючи конкретні обставини має певну свободу дій під час вирішення питання реєстрації кандидатів у депутати, зокрема, надати час на виправлення помилки, виключити окремих кандидатів з виборчих списків чи зареєструвати кандидатів згідно поданих виборчих списків.

В будь-якому випадку рішення комісії має відповідати вимогам Закону, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, а також, з урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття.

З урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача Гусятинську селищну територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на перших місцевих виборах депутатів Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Таким чином, позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 272, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Гусятинської селищної територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області №9 від 25 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації "Довіра" на місцевих виборах депутатів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Зобов`язати Гусятинську селищну територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати Гусятинської селищної ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації "Довіра" на місцевих виборах депутатів, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Повне судове рішення складено підписано та проголошено 01 жовтня 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач: - Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" місцезнаходження: вул. Зелена, 15А, с. Петриків, Тернопільський район, Тернопільська область, 47720 ЄДРПОУ: 43743354

відповідач: -Гусятинська селищна територіальна виборча комісія Чортківського району Тернопільської області місцезнаходження: вул. С.Наливайка, 1, смт. Гусятин, Тернопільська область,48201 ЄДРПОУ 43781426.

Головуючий суддя Баб`юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено04.10.2020
Номер документу91952236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2838/20

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні