Рішення
від 02.10.2020 по справі 520/13373/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 жовтня 2020 року 15:20 № 520/13373/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Зінченко А.В.

при секретарі- Мурадли А.І.

за участі представників сторін:

позивача - Репетун К.В.

відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!" (вул. Соборна, буд. 31,м. Ізюм,Харківська область,64309, код ЄДРПОУ40419357) до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, буд. 39/1,м. Ізюм,Харківська область,64309, код ЄДРПОУ43759500) про скасування постанови та зобов`язання вичинити певні дії ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Регіональна Харківська обласна організація політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!", звернувся до суду з адміністративним позовом до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області, в якому просив суд :

-скасувати постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29 вересня 2020 року № 21 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Ізюмської міської ради Ізюмського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії «Блок Кернеса - Успішний Харків!» , включених до єдиного та територіальних виборчих списків на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

-зобов`язати Ізюмську міську територіальну виборчу комісію Ізюмського району Харківської області зареєструвати кандидатів у депутати Ізюмської міської ради Ізюмського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії «Блок Кернеса - Успішний Харків!» , включених до єдиного та територіальних виборчих списків на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування позовних вимог було заявлено, що Рішенням Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29 вересня 2020 року, оформленим постановою № 21 від 29.09.2020 року відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Ізюмської міської ради Ізюмського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії Блок Кернеса - Успішний Харків! , включених до єдиного та територіальних виборчих списків на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Позивач вважає таку постанову відповідача незаконною та необґрунтованою.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, але ним до суду було надано відзив на позов, в якому він проти позову заперечував, просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступне.

Відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною 2 ст. 216 ВК України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії, не пізніш як за 48 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 45 днів до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті.

Частиною 2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно ч.4 ст.217 ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 ВК України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), зокрема частинами 5-6 визначено, що у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Частиною 9 ст.219 ВК України встановлено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Згідно ч.1 ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею відповідних документів.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України.

Частиною 1 ст. 230 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє у реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

Судом встановлено, що Рішенням Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29 вересня 2020 року, оформленим постановою № 21 від 29.09.2020 року відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Ізюмської міської ради Ізюмського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії Блок Кернеса - Успішний Харків! , включених до єдиного та територіальних виборчих списків на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Підставою для відмови в реєстрації зазначено наступне: в третій п`ятирці № 11-15 єдиного виборчого списку (4 чоловіки та 1 жінка), що є порушенням вимоги щодо забезпечення присутності у кожній п`ятирці (місцях з 1 по 5, з 6 по 10 і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше 2-ох кандидатів кожної статі), що є невиконанням вимог частини 9 статті 219 Виборчого кодексу України, якою встановлено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і гак далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

Окрім цього, в єдиному виборчому списку в порядкових номерах списку № 31 та № 32 не дотримано вимоги щодо позачергового включення кандидатів різної статі, що є невиконанням вимог частини 9 статті 219 Виборчого кодексу України, якою встановлено, що у разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

На думку, відповідача вказані порушення є порушенням встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів, що згідно частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

Суд погоджується із висновками відповідача з огляду на наступне.

Відповідно до роз`яснення Центральної виборчої комісії щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах, що містяться у додатку до постанови Центральної виборчої комісії, а саме у п. 8 зазначено, що порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначено статтею 219 Кодексу, що передбачає висування кандидатів у депутати у вигляді єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків.

Кодексом визначено чіткі вимоги щодо формування єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, недотримання яких може свідчити про порушення встановленого Кодексом порядку висування кандидатів та є підставою для відмови в реєстрації кандидатів (пункт 1 частини першої статті 230 Кодексу).

Позивачем у поданому єдиному виборчому списку не було дотримано положень ч. 9 ст.219 ВК України, що не заперечувалось представником в судовому засіданні. Проте він вважав дане порушення лише технічною помилкою.

Дане твердження позивача суд вважає необґрунтованими, оскільки єдиний виборчий список був затверджений рішенням Конференції Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!", тобто це свідчить про порушення встановленого Кодексом порядку висування кандидатів та є підставою для відмови в реєстрації кандидатів (пункт 1 частини першої статті 230 Кодексу). .

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд приходить до переконання про доведеність відповідачем правомірності прийнятого рішення та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!" (вул. Соборна, буд. 31,м. Ізюм, Харківська область, 64309, код ЄДРПОУ 40419357) до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, буд. 39/1,м. Ізюм, Харківська область,64309, код ЄДРПОУ 43759500) про скасування постанови та зобов`язання вичинити певні дії - відмовити.

Стягнути з Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!" (вул. Соборна, буд. 31,м. Ізюм,Харківська область,64309, код ЄДРПОУ40419357) до Державного бюджету України (ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UA798999980000031211256026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими частиною 2 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом двох днів з дня його проголошення.

Суддя А.В.Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91952521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/13373/2020

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні