ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
02 жовтня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/1542/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Морської Г.М. , розглянувши у письмовому провадженні заяву Національного банку України про заміну сторони в адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "Ломбард-каса дрібного кредиту - ПП "Мега-С" і Компанія" про стягнення штрафних санкцій.
встановив:
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 21.08.2019 р. у справі №540/1542/19 прийнято рішення, яким стягнуто з повного товариства "Ломбард-каса дрібного кредиту - ПП "Мега-С" і Компанія" (код ЄДРПОУ 36236454, м. Херсон, проспект 200 років Херсону, 7, корп. 4) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, штраф у сумі 5100,00 (п`ять тисяч сто) грн.
25.09.2019 р. позивачу виданий виконавчий лист по справі №801 2019 р.
23.09.2020 року Національний банк України звернувся до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у якій просив замінити стягувача у справі Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України (код 00032106, 01601, м.Київ, вул.Інститутська, 9).
Ухвалою суду від 24.09.2020 р. заяву про заміну сторони правонаступником призначено до розгляду у судовому засіданні 02.10.2020 р. о 09:30 год.
Будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви сторони в судове засідання не з`явились. Позивач у заяві просив розгляд заяви здійснювати без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не повідомив.
Приписами ч.2 ст.379 КАС України передбачено, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає можливим розглянути заява про заміну сторони стягувача у виконавчому листі в порядку письмового провадження.
Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що 12.09.2019р. Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" №79-ІX, зі змісту якого вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів, а саме:1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг, Про цінні папери та фондовий ринок, Про недержавне пенсійне забезпечення, Про страхування, Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, Про державну підтримку сільського господарства України, Про організацію формування та обігу кредитних історій, Про зовнішньоекономічну діяльність, Про кредитні спілки, Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю, Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, Про іпотечні облігації, Про аудиторську діяльність, Про Національний банк України, Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні, Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", Про ліцензування видів господарської діяльності.
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передано до Національного банку України.
Так, Національний банк України на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Відповідно до пункту 1 Розділу "II Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР триватиме до 01.07.2020р.
Тобто, з 01.07.2020 функції які належали Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг виконує Національний банк України.
На виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президент України в Указі від 30.06.2020р. №259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність Указ Президента України від 23.11.2011р. №1070 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг".
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 08.07.2020 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг перебуває в стані припинення.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що Національний банк України є правонаступником суб`єкта владних повноважень, який вибув у спірних правовідносинах, а саме Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
З огляду на зазначене, суд прийшов до висновку про обґрунтованість заяви про заміну сторони в адміністративній справі №540/1542/19 з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника Національний банк України (код ЄДРПОУ 00032106, 01601, м.Київ, вул.Інститутська, 9).
Керуючись ст. 241, 248, 379 КАС України, суд
ухвалив:
Заяву представника Національного банку України про заміну сторони в адміністративній справі № 540/1542/19 задовольнити.
Замінити стягувача у справі №540/1542/19 Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника Національний банк України (код ЄДРПОУ 00032106, 01601, м.Київ, вул.Інститутська, 9).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Суддя Г.М. Морська
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91952705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні