Рішення
від 02.10.2020 по справі 580/4240/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року справа № 580/4240/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Кучеренко І.О.,

представника позивача - Чичиркози О.М. (за ордером),

представника відповідача - Яблуновської Г.І. (за посадою),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

30.09.2020 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , далі - позивач) з позовом до Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (вул. Гончара, 1-а, с. Лип`янка, Звенигородський р-н, 20650, далі - відповідач), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 28.09.2020 №37 про скасування реєстрації кандидата на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 30.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу призначено до судового розгляду на 14 год. 00 хв. 01 жовтня 2020 року.

Усною ухвалою суду від 01.10.2020, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, у судовому засіданні з розгляду цієї справи оголошено перерву до 11 год. 00 хв. 02.10.2020.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідач з порушенням вимог Виборчого законодавства України скасував реєстрацію кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області ОСОБА_1 , оскільки ним правомірно зазначено у автобіографії про відсутність представницького мандату (депутата Шполянської районної ради), оскільки у зв`язку з утворенням та ліквідацією районів згідно постанови ВРУ від 17.07.2020 №807-ІХ він вважає, що припинились його повноваження, як районного депутата ліквідованого Шполянського району Черкаської області. Також в оскаржуваній постанові відповідачем зазначено неіснуючі п. п. 7, 8 ч. 2 ст. 231 Виборчого кодексу України та трактує її на власний розсуд. Крім того, з відповіді Шполянської районної ради від 28.09.2020 №02-04/125 неможливо ідентифікувати, чи дійсно депутат ОСОБА_1 є саме позивачем - ОСОБА_1 . Зазначено, що всупереч вимогам ч. 2 ст. 231 Виборчого кодексу України позивача не було повідомлено про час та дату розгляду питання про скасування реєстрації кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області ОСОБА_1 .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, зазначених вище.

Представник відповідача позов не визнала, щодо його задоволення заперечила, надала до суду письмовий відзив на позов, у якому зазначила, що 26.09.2020 Лип`янською сільською територіальною виборчою комісією Звенигородського району Черкаської області при перевірці відомостей зареєстрованих кандидатів у депутати на посаду Лип`янського сільського голови встановлено, що позивачем в автобіографії у графі щодо наявності представницького мандату вказано, що такий відсутній, у зв`язку з чим відповідачем надіслано до Шполянської районної ради Черкаської області запит про надання публічної інформації. Оскільки листом Шполянської районної ради Черкаської області від 28.09.2020 №02-04/125 надано відповідачу список депутатів Шполянської районної ради VII скликання, у якому, зокрема, у п. 21 якого зазначено прізвище, ім`я та по батькові районного депутата - ОСОБА_1 , тому вказана обставина, на думку відповідача, свідчить про порушення порядку самовисування на посаду сільського голови та є перешкодою для самовисування.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

18.09.2020 ОСОБА_1 подано до Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області документи для реєстрації його у кандидати на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області шляхом самовисування.

Постановою Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області від 22.09.2020 №6 зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області шляхом самовисування.

26.09.2020 Лип`янською сільською територіальною виборчою комісією Звенигородського району Черкаської області при перевірці відомостей зареєстрованих кандидатів у депутати на посаду Лип`янського сільського голови встановлено, що позивачем в автобіографії у графі щодо наявності представницького мандату вказано, що такий відсутній, у зв`язку з чим відповідачем надіслано до Шполянської районної ради Черкаської області запит про надання публічної інформації.

Листом Шполянської районної ради Черкаської області від 28.09.2020 №02-04/125 надано відповідачу список депутатів Шполянської районної ради VII скликання, у якому, зокрема, у п. 21 якого зазначено прізвище, ім`я та по батькові районного депутата - ОСОБА_1 .

Постановою Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області від 28.09.2020 №37 скасовано реєстрацію кандидата на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області ОСОБА_1 .

Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам, суд зазначає, що гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України).

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 224 ВК України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів, зокрема, автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата , контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді).

Судом встановлено, що 18.09.2020 ОСОБА_1 подано до Лип`янської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області документи для реєстрації його у кандидати на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області шляхом самовисування, зокрема, автобіографію, у графі якої щодо наявності представницького мандату позивачем вказано, що такий відсутній. Постановою відповідача від 22.09.2020 №6 зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області шляхом самовисування.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі, зокрема, виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, сільським, селищним, міським головою.

Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 231 ВК України рішення про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови з підстав, передбачених у пунктах 3-8 частини першої цієї статті, приймається відповідною виборчою комісією не пізніш як на третій день після отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин.

Із матеріалів справи судом встановлено, що підставою для винесення оскаржуваної постанови від 28.09.2020 №37, слугував лист Шполянської районної ради від 28.09.2020 №02-04/125, яким надано відповідачу список депутатів Шполянської районної ради VII скликання, у якому, зокрема, у п. 21 зазначено прізвище, ім`я та по батькові районного депутата - ОСОБА_1 , однак позивачем у поданій ним автобіографії у графі щодо наявності представницького мандату вказано, що такий відсутній, тому вказана обставина, на думку відповідача, свідчить про порушення порядку самовисування на посаду сільського голови та є перешкодою для самовисування.

Суд зазначає, що згідно ч. 4 ст. 224 ВК України відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті (для осіб, висунутих шляхом самовисування - передбачених частиною другою цієї статті), поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, несуть особи, висунуті кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови.

Таким чином, ВК України визначено, що відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, зокрема, у автобіографії несуть особи, висунуті кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, відповідно, такою відповідальністю, яка визначена ст. 231 ВК України, є скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Щодо посилання позивача на те, що відповідачем всупереч вимогам ч. 2 ст. 231 Виборчого кодексу України не було повідомлено позивача про час та дату розгляду питання про скасування реєстрації його кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області, то суд зазначає наступне.

Відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 231 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у присутності такого кандидата та представника організації партії у виборчій комісії. Про час розгляду такого питання зазначені особи повідомляються не пізніш як у день, що передує дню розгляду. У разі відсутності зазначених осіб, належним чином повідомлених про засідання з розгляду цього питання, питання розглядається територіальною виборчою комісією за відсутності зазначених осіб.

У судовому засіданні представником відповідача зазначено, що про час та дату розгляду питання про скасування реєстрації позивача кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області ОСОБА_1 не повідомлявся, оскільки довірених осіб у нього станом на 28.09.2020 не було, а сам позивач у період з 23.09.2020 по час винесення оскаржуваної постанови перебував на стаціонарному лікуванні із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-COV-2, що також підтверджується листом КНП Шполянська багатопрофільна лікарня ім. братів М.С. і О.С. Коломійченків Шполянської районної ради.

Суд звертає увагу, що повідомлення або не повідомлення позивача при про час та дату розгляду питання про скасування реєстрації позивача кандидатом на посаду Лип`янського сільського голови Звенигородського району Черкаської області - не є підставою для скасування оскаржуваної позивачем постанови та не спростовує факт наявності у ОСОБА_1 представницького мандату - депутата Шполянської районної ради.

Щодо посилання позивача на те, що у зв`язку з утворенням та ліквідацією районів згідно постанови ВРУ від 17.07.2020 №807-ІХ він вважає, що припинились його повноваження, як районного депутата ліквідованого Шполянського району Черкаської області, то суд зазначає наступне.

Відповідно до абз. 1 п. 23 ч. 1 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ утворено у Черкаській області Звенигородський район (з адміністративним центром у місті Звенигородка) у складі територій Бужанської сільської, Ватутінської міської, Виноградської сільської, Вільшанської селищної, Водяницької сільської, Єрківської селищної, Звенигородської міської, Катеринопільської селищної, Лип`янської сільської, Лисянської селищної, Матусівської сільської, Мокрокалигірської сільської, Селищенської сільської, Стеблівської селищної, Тальнівської міської, Шевченківської сільської, Шполянської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 23 ч. 3 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ ліквідовано у Черкаській області: Городищенський, Драбівський, Жашківський, Звенигородський, Золотоніський, Кам`янський, Канівський, Катеринопільський, Корсунь-Шевченківський, Лисянський, Маньківський, Монастирищенський, Смілянський, Тальнівський, Уманський, Христинівський, Черкаський, Чигиринський, Чорнобаївський, Шполянський райони.

Пунктом 4 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ установлено, що вибори депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до пункту 3 цієї Постанови, не проводяться. Повноваження депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до пункту 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до пункту 1 цієї Постанови .

Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року, а Центральна виборча комісія постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Таким чином, повноваження депутатів Шполянської районної ради VII скликання будуть припинені лише в день набуття повноважень депутатами районних рад, обраних на перших виборах депутатів районних рад 25 жовтня 2020 року.

Посилання позивача на те, що з відповіді Шполянської районної ради від 28.09.2020 №02-04/125 неможливо ідентифікувати, чи дійсно депутат ОСОБА_1 є саме позивачем ОСОБА_1 - не приймається судом до уваги, оскільки згідно відомостей із офіційного сайту Шполянської районної ради ( http://shpolarada.gov.ua/sklad-i-struktura/deputati.html ) судом встановлено, що станом на час розгляду справи ОСОБА_1 є депутатом Шполянської районної ради.

Крім того, згідно довідки Шполянської районної ради від 28.09.2020 №02-04/124, гр. ОСОБА_1 дійсно, станом на 28 вересня 2020 року, є депутатом Шполянської районної ради.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 268, 272, 273, 275 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня проголошення рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91953083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/4240/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні