У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття провадження у адміністративній справі
02 жовтня 2020 року справа № 580/4288/20 м. Черкаси
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Бабич А.М., перевіривши матеріали позову Черкаської регіональної організації Політичної Партії Сила і честь до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії та прийняти рішення,
УСТАНОВИЛА:
02.10.2020 Черкаська регіональна організація Політична Партія Сила і честь (18005, м.Черкаси, вул.Калініна, 71, кв.92; код ЄДРПОУ 33363204) (далі - позивач) подала у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (20300, м.Шпола, вул.Лозуватська, буд.59; код ЄДРПОУ 43764699) (далі - відповідач) про:
визнання протиправною та скасування постанови відповідача від 27.09.2020 щодо відмови в реєстрації кандидатів у депутати Шполянської міської ради Звенигородського району Черкаської області, висунутих позивачем;
зобов`язання відповідача розглянути питання та прийняти рішення, яким зареєструвати кандидатів у депутати Шполянської міської ради Звенигородського району Черкаської області, висунутих позивачем.
Додатково позивач просив розглянути справу без виклику та участі сторін.
Позивач вважає, що спірне рішення прийняте з порушенням вимог закону за відсутності правових підстав.
Ознайомившись із матеріалами позову суд дійшов висновку про наявність підстав для відкриття провадження з огляду на таке.
Спір виник із публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів та має розглядатись у порядку адміністративного судочинства. Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом. Також відповідає вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні. Отже, наявні підстави прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Згідно з ч.6 ст.273 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Зважаючи на предмет спору, значення його для сторін, кількість учасників та обсяг обставин необхідних для з`ясування суду, справа має ознаки складної та має вирішуватися терміново.
Частинами 1, 2 ст.173 КАС України встановлено, що підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі. Завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті. Згідно з ч.ч.1-2 ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, що розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій.
Тому наявні підстави відкрити провадження та призначити підготовче засідання.
Відповідно до ст.32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово.
Згідно з ч.1 ст.33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.
Частиною 2 статті 32 Виборчого кодексу України встановлено, що до виборчих комісій належать:
1) Центральна виборча комісія;
2) окружні виборчі комісії;
3) територіальні виборчі комісії;
4) дільничні виборчі комісії.
Відповідно до ч.ч.3, 4 ст.33 Виборчого кодексу України визначено, що окружні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів. Окружні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Отже, статус окружної виборчої та територіальної виборчої комісій не є тотожним, з огляду на що КАС України не встановлює обов`язку колегіального вирішення такої категорії справ.
Зважаючи на суб`єктний склад учасників, спір можливо вирішити суддею одноособово.
Розглянувши клопотання позивача щодо розгляду справи без виклику сторін, суд дійшов висновку, що воно підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Оскільки явка позивача не визнана судом обов`язковою, відсутні перешкоди для подальшого руху справи.
Згідно з ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Тому суд дійшов висновку запропонувати відповідачу подати клопотання про розгляд справи без його участі у письмовому проваджені.
Керуючись ст. ст.2-20, 32-33, 48-49, 160-161, 171-173, 243, 248, 273 КАС України, суддя
УХВАЛИЛА:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за позовом Черкаської регіональної організації Політичної Партії Сила і честь до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії та прийняти рішення.
Розглянути її правилами загального позовного (термінового) провадження.
Задовольнити клопотання позивача про розгляд справи без його участі.
2. Призначити підготовче засідання на 04 жовтня 2020 року о 12 год. 00 хв. , що буде проводитись одноособово суддею Бабич А.М. у залі Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: м.Черкаси, бульвар Шевченка, 117, - із повним фіксуванням судового засідання.
У підготовче засідання викликати відповідача. Сторони, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд або надати клопотання про розгляд справи за його відсутності у письмовому прровадженні.
3. Встановити відповідачу строк до 11 год. 00 хв. 04 жовтня 2020 року для надання: суду - відзивів на позовну заяву та всіх письмових і електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову (за наявності); позивачу - копії відзивів та доданих до нього документів.
Зобов`язати відповідача в разі надання відзиву зазначити у ньому, серед іншого, конкретні правові підстави та фактичні обставини прийняття спірного рішення, а також надати до вказаного строку суду та позивачу належним чином завірені копії:
доказів щодо особового складу відповідача та регламенту його роботи (робочий час тощо);
усіх матеріалів, в межах яких прийняте спірне рішення щодо підстав, передумов їх прийняття, докази прийняття спірного рішення повноважним складом відповідача (протоколи засідань, пакет документів, з якими у спірних правовідносинах звертався позивач).
Зобов`язати у разі неможливості надати наявні докази у вищевказаний строк письмово невідкладно повідомити суд про причини та надати на їх підтвердження відповідні докази. Попередити, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, спір буде вирішено за наявними матеріалами справи.
Встановити позивачу строк до 11 год. 00 хв. 04 жовтня 2020 року у разі завчасного отримання відзиву для подання суду відповіді на нього.
4. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/ .
5. Копію ухвали направити учасникам спору та виборчу комісію вищого рівня.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91953099 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні