РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2020 року справа № 580/4288/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у одноособово в складі головуючого судді - Бабич А.М., за участю:
секретаря судового засідання - Остроушко Л.І.,
представників відповідача - Слободяника В.В.(згідно з посадою), Білого М.М. (згідно з ордером),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду правилами загального позовного (термінового) провадження адміністративну справу за позовом Черкаської регіональної організації Політичної Партії Сила і Честь до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії та прийняти рішення,
УСТАНОВИВ:
Черкаська регіональна організація Політична Партія Сила і Честь (18005, м.Черкаси, вул.Калініна, 71, кв.92; код ЄДРПОУ 33363204) (далі - позивач) подала у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (20300, м.Шпола, вул.Лозуватська, буд.59; код ЄДРПОУ 43764699) (далі - відповідач) про:
визнання протиправною та скасування постанови відповідача від 27.09.2020 щодо відмови в реєстрації кандидатів у депутати Шполянської міської ради Звенигородського району Черкаської області, висунутих позивачем;
зобов`язання відповідача розглянути питання та прийняти рішення, яким зареєструвати таких кандидатів.
Додатково позивач просив розглянути справу без виклику та участі сторін.
Позивач вважає, що спірне рішення прийняте з порушенням вимог закону за відсутності правових підстав.
Ухвалою суду від 02.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи одноособово за правилами загального позовного (термінового) провадження. Задоволено клопотання про розгляд справи за відсутності позивача. Призначено підготовче засідання на 04.10.2020 о 12год. 00хв. Установлено відповідачу строк до 11год. 00 хв. 04 жовтня 2020 року для надання суду - відзивів на позовну заяву та всіх письмових і електронних доказів, зобов`язано до вказаного часу надати визначені судом докази.
Відповідач надав суду 04.10.2020 відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позову. Стверджує, що спірне рішення виніс з дотриманням вимог закону, оскільки позивач у порушення його вимог надав замість оригіналу копію програми, включив до виборчих списків і висунув кандидатами у депутати осіб без отримання попередньо від них згод на обробку їх персональних даних і балотуватися на відповідних виборах.
Під час підготовчого провадження суд долучив надані сторонами всі письмові документи, відмовив у задоволенні клопотання відповідача про виклик для допиту свідка та задовольнив його клопотання про безпосередній огляд примірника програми позивача, що наданий в пакеті документів для реєстрації висунутих від позивача кандидатів у депутати, копію якої долучено до матеріалів справи.
Заслухавши учасників, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.
Відповідно до додатку №484 до постанови ЦВК від 10.08.2020 №172 відповідач діє в складі 18 осіб: голова комісії - ОСОБА_1 , заступник голови комісії - Тимошенко А.В., секретар комісії - ОСОБА_2 ; члени комісії: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Зінько Р.В., Колісник В.Г., ОСОБА_5 , Курінна А.В., Кучинський С.Ф., ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , Роганов Д.О., ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12
24.09.2020 позивач подав о 16год. 25хв. відповідачу заяву з додатками для реєстрації його кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіального виборчих списків організації партії.
Відповідач в особі члена комісії ОСОБА_2 склав та надав позивачу опис від 24.09.2020 о 16год. 25хв. реєстраційний номер №4 прийнятих документів: заяви про реєстрацію кандидатів у депутати (2арк), рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії (1арк.), єдиний виборчий список та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів (7арк.), передвиборна програма організації партії (3арк), документ про внесення грошової застави (1арк.), заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати (16арк.), автобіографії (16арк.), довідки щодо судимості (-), заяви про наявність/відсутність заборгованості зі сплати аліментів (16арк.), фотографії кандидата розміром 4х6 см (16 арк), копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспорту книжечки (16 арк.).
29.09.2020 відповідач прийняв оскаржувану постанову №28, якою відмовив позивачу у реєстрації кандидатів, висунутих позивачем, з мотивів невідповідності передвиборної програми організації партії Черкаської регіональної Політична Партія Сила і честь вимогам ст.222 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) та порушенням порядку висування кандидатів у депутати до Шполянської міської ради ОТГ. Зокрема, зазначив.
Програма не відповідає п.4 ч.1 ст.222 ВК України, не є оригіналом. Натомість є якісно роздрукованою копією (факт підтверджений представником згідно з дорученням від організації партії при розгляді на засіданні комісії - ОСОБА_13 ). Зазначена програма подана на паперових носіях, не засвідчена підписом керівника партії та не скріплена печаткою організації, як передбачено ст.222 ВК України. Крім того, порушено порядок висування кандидатів у депутати, оскільки у переважній більшості заяв кандидатів дата підписання заяви від 23.09.2020, хоча конференція проведена 21.09.2020. Отже, на конференцію подано кандидатури без їх письмової згоди та порушено ч.1 ст.222 ВК України, ст.32 Конституції України та ст.6 Закону України Про захист персональних даних .
Не погоджуючись зі вказаним рішенням відповідача, позивач звернувся з вищевказаним позовом до суду. Для вирішення спору суд врахував.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає ВК України від 19.12.2019 №396-IX.
Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ч.1 ст.2 ВК України).
Частиною першою статті 11 ВК України визначено, що громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом .
Відповідно до ч.1 ст.32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Частиною другою статті 32 ВК України визначено перелік виборчих комісій:
Центральна виборча комісія;
окружні виборчі комісії;
територіальні виборчі комісії;
дільничні виборчі комісії.
Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів визначені ст.206 ВК України.
Згідно з п.4 ч.2 ст.206 ВК України вона реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.
Відповідно до ч.2 ст.222 ВК України територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Згідно з ч.6 ст. 227 ВК України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Відповідно до ч.1 ст.230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1 ) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів , у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1 - 5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу , невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Відповідно до ч.4 ст.230 ВК України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови . Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
У контексті викладених в оскаржуваному рішенні підстав суд врахував.
Згідно зі ст.11 ВК України громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.
Участь громадян України відповідно до ст.15 ВК України у виборах є добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у голосуванні на виборах, а також у висуванні кандидатів, у передвиборній агітації, в інших виборчих заходах чи у здійсненні інших виборчих процедур, передбачених цим Кодексом.
Висування кандидатів організацією партії врегульоване ст.217 ВК України.
Суд врахував ч.6 ст.217 ВК України, якою визначено, що районна організація партії може висунути , а в разі відсутності відповідної районної організації у структурі політичної партії - обласна або республіканська в Автономній Республіці Крим організація політичної партії згідно з адміністративно-територіальним устроєм:
1) виборчий список кандидатів у депутати районної ради;
2) виборчий список кандидатів у депутати міської ради (міста районного значення, що входить до складу цього району згідно з адміністративно-територіальним устроєм);
3) виборчий список кандидатів у депутати сільської, селищної ради (села, селища, що входить до складу цього району згідно з адміністративно-територіальним устроєм);
4) по одному кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови міста районного значення, що входять до складу цього району згідно з адміністративно-територіальним устроєм (крім сіл, селищ, що входять до складу міста згідно з адміністративно-територіальним устроєм).
Районна організація партії не може висувати передбачених у цій частині кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, якщо відповідна обласна організація цієї політичної партії згідно з адміністративно-територіальним устроєм ухвалила рішення про висунення таких кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Міська організація партії міста районного значення, що входить до складу району згідно з адміністративно-територіальним устроєм, не може висувати кандидатів у депутати відповідної міської ради міста районного значення, якщо відповідна районна організація цієї політичної партії згідно з адміністративно-територіальним устроєм ухвалила рішення про висунення кандидатів у депутати відповідної міської ради міста районного значення у передбачений цим Кодексом спосіб.
Загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначений ст.218 ВК України.
Так, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.
Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.
Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначений ст.219 ВК України.
Згідно з положеннями ч.ч.1-3 ст.219 ВК України для територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах , конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом .
Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.
Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії відповідно до ч.10 ст.219 ВК України приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати , віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Отже, порушення порядку висунення кандидатів є підтвердженим, якщо наявні докази порушення з цього питання установчих документів партії або ВК України. У спірних правовідносинах у оскаржуваному рішенні відповідач стверджує про порушення саме визначеного ВК України порядку висування з підстави, що частина осіб надала письмову згоду балотуватися після рішення про включення їх до списку організацією партії.
Як свідчать вказані вище норми, ВК України не містить конкретної умови щодо надання особою письмової згоди балотуватися до часу вирішення партією чи її місцевою організацією питання висунення окремих кандидатур шляхом включення їх до списку. Відсутні докази щодо такої умови у реєстраційних документах партії, до якої входить позивач.
Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) встановлений ст.227 ВК України.
Згідно з ч.1 вказаної статті кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Відповідно до ч.3 ст.227 ВК України особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії . Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.
Отже, закон у контексті вільного волевиявлення особи бути обраною на визначених виборах допускає отримання письмової згоди особи балотуватися до часу подання заяви організацією партії щодо реєстрації висунутих нею кандидатів
Дослідивши заяви осіб, висунутих позивачем як кандидатів, та відповідне рішення конференції, що були надані позивачем відповідачу 24.09.2020, суд встановив.
Рішення конференції позивача про висування кандидатів у депутати Шполянської міської ради Звенигородського району Черкаської області прийняте 21.09.2020 №21/09-2. Того ж дня затверджено Програму позивача. Водночас заяви висунутих позивачем фізичних осіб щодо згоди балотуватися кандидатами в депутати датовані від 23.09.2020 - ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 .
Крім того суд звернув увагу на відсутність конкретної дати у заяві ОСОБА_13 (а.с.39) від вересня 2020року щодо згоди балотуватися кандидатом у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі і бути кандидатом у депутати в територіальному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Шполянської міської ради Звенигородського району Черкаської області від позивача на чергових місцевих виборах 25.10.2020 та згоди на оприлюднення його біографічних відомостей і обробку персональних даних.
Відповідно до ч.4 ст.227 ВК України особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.
Отже, застосовані відповідачем у цій частині підстави для прийняття спірного рішення не є обгрунтованими.
Відповідно до ч.1 ст.222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6 ) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки
Помилки і неточності , виявлені в поданих на реєстрацію документах , якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей , згідно з ч.3 ст.230 ВК України не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації , яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Системно проаналізувавши викладені норми, суд дійшов висновку, що надання замість встановленої законом вимоги щодо оригіналу документа його копії, у т.ч. без печатки та підписів не є неточністю чи помилкою, оскільки такі обставини не стосуються наявної інформації в поданих документах.
Як зазначено вище, ч.1 ст.230 ВК України надає право відповідачу відмовити у реєстрації відповідних кандидатів за відсутності документів, передбачених у пунктах 1 - 5 частини першої статті 222 чи невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу.
Пункт 4 ч.1 ст.222 ВК України визначає обов`язок надати передвиборну програму організації. Тобто, подання копії вказаного документа, у т.ч. не скріпленого підписом керівника та печаткою, є порушенням вказаної норми.
Під час дослідження доказів суд оглянув оригінал примірника Програми позивача, що надавався ним в складі документів для реєстрації висунутих ним фізичних осіб, як кандидатів у депутати, та встановив, що перший його аркуш, на якому наявні печатка та підпис уповноваженої посадової особи позивача, є фотокопією, виготовленою принтером кольоровими чорнилами.
Факт подання саме копії такого документа з`ясовувався на засіданні відповідача відповідно до даних протоколу його засідання від 27.09.2020 №5, на якому прийняте спірне рішення, та визнане запрошеним на таке засідання представником згідно з довіреністю від позивача - Закусілом О.М. (а.с.22-26).
Оскільки позивач надав копію вказаного документа, обґрунтованим є твердження відповідача про порушення позивачем вимог щодо документів, яке не є неточністю чи помилкою.
Тому суд дійшов висновку, що відповідач, відмовляючи позивачу у реєстрації висунутих ним кандидатів, діяв з дотриманням ч.2 ст.230 ВК України. Отже, заявлені доводи позивача не є обґрунтованими, а спірне рішення правомірне та скасуванню не підлягає.
Розподіл судових витрат здійснюється у порядку визначеному ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Відповідно до ч.1 вказаної статті при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Статтею 4 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI Про судовий збір (далі - Закон №3674-VI) визначені розміри ставок судового збору.
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (ч.1 ст.4 Закону №3674-VI).
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, справляється судовий збір у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (п.3 ч. 3 ст.4 Закону №3674-VI).
Оскільки позивач за звернення до суду не сплатив судовий збір, зважаючи на результат вирішеного суду, наявні підстави стягнути з позивача 2102,00грн.
Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 268, 272, 273, 275, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити повністю в задоволенні адміністративного позову Черкаської регіональної організації Політична Партія Сила і Честь (18005, м.Черкаси, вул.Калініна, 71, кв.92; код ЄДРПОУ 33363204) до Шполянської міської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (20300, м.Шпола, вул.Лозуватська, буд.59; код ЄДРПОУ 43764699) про: визнання протиправною та скасування постанови від 27.09.2020 №28 щодо відмови в реєстрації висунутих ним кандидатів у депутати та зобов`язання розглянути питання та прийняти рішення, яким їх зареєструвати.
2. Стягнути Черкаської регіональної організації Політична Партія Сила і Честь (18005, м.Черкаси, вул.Калініна, 71, кв.92; код ЄДРПОУ 33363204) судовий збір у розмірі 2102,00грн (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок) на користь Черкаського окружного адміністративного суду (код ЄДРПОУ 35158674; бульвар Шевченка, 117, Черкаси, Черкаська область, 18000) (реквізити: отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101 та призначення платежу: *;101;
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.
Суддя А.М. Бабич
Рішення ухвалене, складене у повному обсязі, проголошене та підписане 04.10.2020.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91969255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні