Ухвала
від 02.10.2020 по справі 600/1659/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову в забезпечені адміністративного позову

02 жовтня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1659/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнір В.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" про забезпечення позову у справі за позовом Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" до Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" звернулась до суду з позовом до Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області, у якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області від 30 вересня 2020 року №17 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року";

- зобов`язати Сокирянську міську територіальну виборчу комісію Дністровського району Чернівецької області зареєструвати кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів в депутати Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", висунутих на II етапі XVIII звітно-виборної конференції цієї організації партії 20 вересня 2020 року.

Позивачем разом із позовною заявою 02.10.2020р. подано заяву про забезпечення даного позову шляхом заборони Сокирянській міській територіальній виборчій комісії Дністровського району Чернівецької області вчиняти будь-які дії щодо проведення жеребкування з порядку розміщення у виборчому бюлетені назв організацій партій, кандидати в депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією на перших виборах депутатів Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області 25 жовтня 2020 року, затвердження тексту виборчого бюлетеня до винесення судом остаточного рішення у справі.

Заяву обґрунтовано тим, що за приписами Виборчого кодексу України у виборчому бюлетені назви організацій партій розміщуються у порядку їхніх номерів, визначених жеребкуванням, яке проводить відповідна територіальна виборча комісія, а текст виборчого бюлетеня для голосування у відповідних виборчих округах затверджується не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування (тобто, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року - до 7 жовтня 2020 року включно). При цьому, оскаржуване рішення ТВК, на думку позивача, містить очевидні ознаки протиправності та порушення його прав та інтересів, відтак, позивач вважає, що у випадку винесення судом рішення про задоволення позову, проведення відповідного жеребкування та затвердження тексту виборчого бюлетеня може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист та поновлення його порушених прав.

У відповідності до положень ч.1 ст.154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути питання забезпечення позову у письмовому провадженні без повідомлення учасників справи.

Розглянувши подану заяву про забезпечення позову, суд доходить до наступного висновку.

Відповідно до частини 1 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

За правилами ч.2 ст.150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч.1 ст.151 КАС України, позов може бути забезпечено:

- зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

- забороною відповідачу вчиняти певні дії;

- забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

- зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. (ч.2 ст.151 КАС України).

Отже, заходи забезпечення адміністративного позову мають вживатись виключно у двох випадках: 1) якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача (фізичної або юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), яка в майбутньому зробить неможливим їх захист або ускладнить виконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення позову; 2) якщо є очевидні ознаки протиправності рішень, дій та бездіяльності суб`єктів владних повноважень, що призводить до порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд оцінює доводи заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших осіб, які беруть участь в справі; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у випадку невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку з вжиттям таким заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового розгляду.

Таким чином, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Проаналізувавши вище наведене у співставленні з повідомленими позивачем в заяві про забезпечення позову та в позовній заяві фактичними обставинами, суд зазначає, що позивачем не наведено фактичних даних та не надано відповідних доказів, які б свідчили, що невжиття судом на теперішній час заходів забезпечення позову, у спосіб, про який просить позивач, істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду в даній справі або ефективний захист чи поновлення прав та інтересів позивача, які він вважає порушеними.

Так, позивач просить вжити заходи забезпечення позову шляхом заборони Сокирянській міській територіальній виборчій комісії Дністровського району Чернівецької області вчиняти будь-які дії щодо проведення жеребкування з порядку розміщення у виборчому бюлетені назв організацій партій, кандидати в депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією на перших виборах депутатів Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області 25 жовтня 2020 року, затвердження тексту виборчого бюлетеня до винесення судом остаточного рішення у справі.

При цьому, позивачем не повідомляється про вчинення зазначеною територіальною виборчою комісією таких дій на даний час або об`єктивну можливість їх вчинення в період, протягом якого розглядатиметься дана адміністративна справа. В тому числі позивачем не надано докази, на підтвердження таких обставин.

У зв`язку з цим, суд звертає увагу на те, що в силу ч.11 ст.273 КАС України, суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею (зокрема щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчої комісії), у дводенний строк після надходження позовної заяви.

В свою чергу, приписами Виборчого кодексу України встановлена певна послідовність дій та рішень, які має право та повинна вчиняти (приймати) виборча комісія, у чітко визначені Виборчим кодексом України, строки.

Так, подання до відповідної територіальної виборчої комісії документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування, тобто до 24 вересня 2020 року включно (частина друга статті 227, частина друга статті 228, частина друга статті 229 Виборчого кодексу України).

Не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата (кандидатів) та доданих до неї необхідних документів відповідною територіальною виборчою комісією приймається рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) або про відмову в реєстрації (частина шоста статті 227, частина шоста статті 228, частина сьома статті 229 Виборчого кодексу України).

Крім того, після закінчення реєстрації кандидатів у депутати до затвердження тексту виборчого бюлетеня, відповідною виборчою комісією здійснюється визначення жеребкуванням порядку розміщення у виборчому бюлетені з виборів депутатів обласної, районної, районної в місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) назв організацій партій, кандидати в депутати від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією (абзац перший частини першої статті 241 Виборчого кодексу України).

Лише після цього, не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування (до 7 жовтня 2020 року включно) відповідною виборчою комісією здійснюється затвердження тексту виборчого бюлетеня з виборів депутатів обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради та сільського, селищного, міського голови для голосування у відповідному виборчому окрузі (далі - виборчий бюлетень) та встановлення його ступеня захисту (частина друга статті 240 Виборчого кодексу України).

Наведені положення Виборчого кодексу України, з урахуванням часових проміжків прийняття оскаржуваного рішення, строку судового розгляду даної категорії справ, зазначеної вище послідовності дій, які має вчинити виборча комісія, не свідчать про наявність на даний час обставин, які б вказували на те, що невжиття судом заходів забезпечення позову у спосіб, обраний позивачем, істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду в даній справі та/або ефективний захист чи поновлення прав та інтересів позивача, які, на його думку, порушені.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку про відсутність підстав для вжиття заходів забезпечення позову.

Додатково суд зазначає, що оскаржуваною постановою від 30 вересня 2020 року №17 відмовлено Чернівецькій обласній партійній організації Всеукраїнською об`єднання Батьківщина в реєстрації кандидатів вказаної політичної сили у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, у зв`язку із не внесенням грошової застави від даної партії у визначений термін.

Натомість позивач просить суд забезпечити позов шляхом заборони відповідачу вчиняти будь-які дії щодо проведення жеребкування з порядку розміщення у виборчому бюлетені назв організацій партій, кандидати в депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією на перших виборах депутатів Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області 25 жовтня 2020 року, формування та затвердження тексту виборчого бюлетеня до винесення судом остаточного рішення у справі.

Суд вважає, що обраний позивачем вид забезпечення позову не узгоджується із предметом поданого позову, а відтак заходи забезпечення позову, які просить вжити позивач, є не співмірними із заявленими позовними вимогами.

Крім того, згідно з ч.4 ст.151 КАС України заходи забезпечення позову, які застосовує суд, не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність процесу призначення, підготовки і проведення виборів.

Суд звертає увагу, що спосіб, у який позивач просить суд забезпечити даний позов, на переконання суду, може зупинити та порушити безперервність процесу підготовки і проведення виборів депутатів Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області.

У зв`язку з цим, суд вважає, що заява позивача про забезпечення позову задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 150, 154, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні заяви Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" про забезпечення позову.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Апеляційну скаргу на дану ухвалу може бути подано до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня її проголошення.

Суддя В.О. Кушнір

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91953180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1659/20-а

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні