1Справа № 335/5758/20 1-кс/335/4111/2020
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю помічника судді, яка тимчасово виконує функції секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в кримінальному провадженні, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020081280000081 від 02.07.2020 за ознаками злочинів, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 388 Кримінального кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді з вищевказаним клопотанням, в якому просить надати тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , а саме: усіх договорів (надання поворотної фінансової допомоги, постачання, поставки, підряду, надання послуг, купівлі-продажу (товарів/послуг/робіт/майнових прав та іншого), відповідального зберігання, зберігання тощо), укладених між СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; усіх додаткових угод, специфікацій та інших додатків до вищезазначених договорів; калькуляцій витрат або інших документів, що підтверджують витрати по вказаним договорам; усіх рахунків на оплату товарів та/або послуг (робіт), видаткових накладних, товарно-транспортних накладних (з приводу відпуску та перевезення с/г культур з полів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), накладних, актів, товарних накладних, платіжних доручень, чеків, видаткових касових ордерів, касових книг тощо; усіх документів щодо листування із органом управління НААН України, арбітражними керуючими та СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ; виписок по бухгалтерським рахункам по контрагенту СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ; оборотно-сальдові відомості по контрагенту СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 за період часу з 01.01.2018 по 22.09.2020; плани бухгалтерських рахунків ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; інвентаризаційні описи, акти, звіряльні відомості й протоколи інвентаризації ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 за період з 01.01.2018 по 22.09.2020; документи щодо перебування на балансовому обліку активів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), в тому числі нерухомого майна та його оцінки та подальшої реалізації; належним чином завірені копії аркушів головної книги ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») за період часу з 01.01.2018 по 22.09.2020; баланси ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») станом на 31.12.2018, 31.12.2019; журнали реєстрації договорів, журнали реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, за період 2019-2020 роки; усіх актів надання послуг (обприскування, дискова, культивація, мульчування, посів, збір врожаю, обмолот, внесення добрив, аміаку тощо), актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), актів приймання-передачі майнових прав, актів зарахування зустрічних вимог, актів списання, актів обстеження посівів, актів обстеження та списання, актів на переведення посівів із зернової групи в кормову тощо; усіх документів щодо здійснення передпосівного обробітку ґрунту, сівби, догляду за рослинами та збирання врожаю (обмолоту) по договорам, укладеним з СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , в т.ч. карток аналізу сільськогосподарських культур (зерна, насіння тощо), відомостей руху зерна та іншої продукції, реєстрів відправки зерна та іншої продукції з поля, актів витрат насіння і посівного матеріалу, актів про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин, технологічних карт, прибуткових ордерів, актів про приймання матеріалів, накладних внутрішньогосподарського призначення, актів на списання виробничого та господарського інвентарю, книг складського обліку, карток складського обліку, талонів комбайнера, талонів водія, путівок на вивезення продукції з поля, реєстрів приймання зерна від шофера, лімітно-забірних карток (на отримання матеріальних цінностей, на отримання запасних частин тощо), реєстрів приймання зерна вагарем, звітів про рух матеріальних цінностей та усіх інших форм сільськгоспобліку щодо оформлення надходження та руху отриманої сільськогосподарської продукції (відправлення з поля, зважування, приймання, сортування, сушіння, переміщення, оприбуткування тощо); усіх документів по операціям, пов`язаних з трудовими затратами, здійсненими у процесі оприбуткування сільськогосподарських культур, в т.ч. наряди на відрядну роботу, облікові листи праці та виконаних робіт, облікові листів тракториста-машиніста, дорожні листи вантажних автомобілів, табелі обліку робочого часу, нарядів тощо, відомості нарахування заробітної плати тощо; усіх документів по передачі матеріалів (засобів захисту рослин при його закладенні на склади тощо) зі складу в підзвіт матеріально відповідальній особі (накладні форми № ВЗСГ-8, накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11) тощо; завірені копії наказів про призначення на посади ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та їх посадових інструкцій на усіх займаних посадах за вказаних період часу; усіх документів (договорів, додатків до них, додаткових угод, накладних, актів, рахунків тощо) щодо реалізації протягом червня-вересня 2020 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на адресу інших суб`єктів господарювання с/г продукції; усіх документів щодо зберігання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » с/г продукції на зернових складах (елеваторах), складських приміщеннях, ангарах тощо або у інших суб`єктів господарювання; усіх документів щодо опису та арешту майна ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (постанови, акти, судові рішення, виконавчі листи тощо); платіжних документів, банківських виписок руху грошових коштів по рахункам ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.01.2019 по 21.09.2020.
В обґрунтування клопотання зазначила, що у проваджені СУ ГУНП в Запорізькій області перебуває кримінальне провадження № 42020081280000081 відомості за яким внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 388 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 ) зловживаючи службовим становищем з метою отримання неправомірної вигоди для себе та СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ) протягом 2018 2019 років передали останньому майно державного підприємства шляхом укладання договорів підряду на виконання механізованих сільськогосподарських робіт, після виконання яких не розраховувалось ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 за виконані за договорами підряду роботи, таким чином, створюючи фіктивну кредиторську заборгованість ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». У подальшому, вказані підприємства укладали договори купівлі продажу майнових прав на незавершене сільськогосподарське виробництво, на виконання яких СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » фактично купувала урожай на земельних ділянках ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 , оплата за який не здійснювалась. Розрахунки проводились шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог сторін за вказаними договорами. Аналогічним чином здійснено обробіток земель ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 у 2020 році, чим фактично завдано збитків державному підприємству, які у двісті п`ятдесят та більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.
Крім того, службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за попередньою змовою між собою, здійснюють привласнення майна зазначеного державного підприємства, а саме врожаю сільськогосподарських культур, який було вирощено та зібрано на земельних ділянках, що розташовані у Веселівському районі Запорізької області.
21.07.2020, невстановлені особи, перебуваючи на території ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 , з метою приховування, вчинили незаконні дії щодо майна ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », на яке накладено арешт ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.07.2020, та яке 10.07.2020 було описано ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Також, до товарно-транспортних накладних, які були оглянуті на Товарній конторі ст. Мелітополь Регіональної філії « ІНФОРМАЦІЯ_8 » СП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » АТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », службовими особами СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » були внесені завідомо неправдиві відомості про місце навантаження зерна озимої пшениці з метою маскування своїх незаконних дій щодо зерна озимої пшениці, що належить ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », та на яке ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.07.2020 було накладено арешт.
В ході проведення обшуків за юридичною адресою ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 »: АДРЕСА_1 , та за юридичною адресою СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »: АДРЕСА_2 та фактичною адресою СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »: АДРЕСА_3 , слідчими були виявлені та вилучені лише частково документи щодо здійснення фінансово-господарської діяльності між вищезазначеними суб`єктами господарювання.
Зокрема, не було виявлено та вилучено договори щодо збирання с/г культур з земельних ділянок ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та здійснення розрахунків за ними, калькуляції витрат до договорів по наданню с/г послуг для ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (або інших документів, що підтверджують витрати по вказаним договорам), акти виконаних робіт до вказаних договорів, договори щодо купівлі-продажу с/г продукції у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », її збирання та її перевезення (ТТН, реєстри ТТН тощо), договори щодо купівлі-продажу с/г продукції в с. Миколаївка Херсонської області, її збирання та її перевезення, платіжні документи щодо розрахунків із ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », бухгалтерські виписки по рахункам розрахунків з контрагентом ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », журнали реєстрації договорів тощо.
Слідчий вказує, що документи до яких вона просить надати доступ, містять відомості, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, та обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо довести іншими способами, у зв`язку із чим звернулась до суду із вказаним клопотанням.
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів без його участі, просив клопотання задовольнити в повному обсязі.
Представник ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у судове засідання не викликався, відповідно до положень ч. 2 ст. 163 КПК України .
На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Вивчивши матеріали клопотання, перевіривши надані докази в його обґрунтування, слідчий суддя доходить до наступного висновку.
Відповідно до ст.ст.131, 159, 163 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім вищевказаних обставин, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.
Вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовано, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що документи, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_6 , мають суттєве значення для встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, відомості, що містяться в цих документах можуть бути використані як докази, та іншими способами їх довести неможливо, вважаю за необхідне задовольнити дане клопотання та надати тимчасовий доступ до вказаних у клопотанні документів.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.159-166, 369-372 КПК України, слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_8 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_9 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_10 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_11 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_12 , заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_13 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_14 , слідчому СВ Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_15 , тимчасовий доступ до оригіналів документів укладених за період часу з 01.01.2016 по 18.09.2020, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
усіх договорів (надання поворотної фінансової допомоги, постачання, поставки, підряду, надання послуг, купівлі-продажу (товарів/послуг/робіт/майнових прав), відповідального зберігання, зберігання), укладених між СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ;
усіх додаткових угод, специфікацій та інших додатків до вищезазначених договорів;
калькуляцій витрат або інших документів, що підтверджують витрати по вказаним договорам;
усіх рахунків на оплату товарів та/або послуг (робіт), видаткових накладних, товарно-транспортних накладних (з приводу відпуску та перевезення с/г культур з полів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), накладних, актів, товарних накладних, платіжних доручень, чеків, видаткових касових ордерів, касових книг;
усіх документів щодо листування із органом управління НААН України, арбітражними керуючими та СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;
виписок по бухгалтерським рахункам по контрагенту СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;
оборотно-сальдових відомостей по контрагенту СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 за період часу з 01.01.2018 по 22.09.2020;
планів бухгалтерських рахунків ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ;
інвентаризаційних описів, актів, звіряльних відомостей та протоколів інвентаризації ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), код ЄДРПОУ НОМЕР_1 за період з 01.01.2018 по 22.09.2020;
документів щодо перебування на балансовому обліку активів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), в тому числі нерухомого майна та його оцінки та подальшої реалізації;
належним чином завірених копій аркушів головної книги ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») за період часу з 01.01.2018 по 22.09.2020;
балансів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») станом на 31.12.2018, 31.12.2019;
журналів реєстрації договорів, журнали реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, за період 2019-2020 роки;
усіх актів надання послуг (обприскування, дискова, культивація, мульчування, посів, збір врожаю, обмолот, внесення добрив, аміаку тощо), актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), актів приймання-передачі майнових прав, актів зарахування зустрічних вимог, актів списання, актів обстеження посівів, актів обстеження та списання, актів на переведення посівів із зернової групи в кормову тощо;
усіх документів щодо здійснення передпосівного обробітку ґрунту, сівби, догляду за рослинами та збирання врожаю (обмолоту) по договорам, укладеним з СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , в т.ч. карток аналізу сільськогосподарських культур (зерна, насіння тощо), відомостей руху зерна та іншої продукції, реєстрів відправки зерна та іншої продукції з поля, актів витрат насіння і посівного матеріалу, актів про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин, технологічних карт, прибуткових ордерів, актів про приймання матеріалів, накладних внутрішньогосподарського призначення, актів на списання виробничого та господарського інвентарю, книг складського обліку, карток складського обліку, талонів комбайнера, талонів водія, путівок на вивезення продукції з поля, реєстрів приймання зерна від шофера, лімітно-забірних карток (на отримання матеріальних цінностей, на отримання запасних частин тощо), реєстрів приймання зерна вагарем, звітів про рух матеріальних цінностей та усіх інших форм сільськгоспобліку щодо оформлення надходження та руху отриманої сільськогосподарської продукції (відправлення з поля, зважування, приймання, сортування, сушіння, переміщення, оприбуткування тощо);
усіх документів по операціям, пов`язаних з трудовими затратами, здійсненими у процесі оприбуткування сільськогосподарських культур, в т.ч. наряди на відрядну роботу, облікові листи праці та виконаних робіт, облікові листів тракториста-машиніста, дорожні листи вантажних автомобілів, табелі обліку робочого часу, нарядів тощо, відомості нарахування заробітної плати;
усіх документів по передачі матеріалів (засобів захисту рослин при його закладенні на склади тощо) зі складу в підзвіт матеріально відповідальній особі (накладні форми № ВЗСГ-8, накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11);
завірених копій наказів про призначення на посади ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та їх посадових інструкцій на усіх займаних посадах за вказаний період часу;
усіх документів (договорів, додатків до них, додаткових угод, накладних, актів, рахунків) щодо реалізації протягом червня-вересня 2020 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на адресу інших суб`єктів господарювання с/г продукції;
усіх документів щодо зберігання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » с/г продукції на зернових складах (елеваторах), складських приміщеннях, ангарах або у інших суб`єктів господарювання;
усіх документів щодо опису та арешту майна ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (постанови, акти, судові рішення, виконавчі листи);
платіжних документів, банківських виписок руху грошових коштів по рахункам ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.01.2019 по 21.09.2020, з можливістю їх вилучення.
Встановити строк дії вказаної ухвали слідчого судді до 01.11.2020.
Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
У випадку вилучення речей і документів, за відсутністю яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати свою діяльність ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 91959439 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Гашук К. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні