ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2882/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" до Каховської районної територіальної виборчої комісії, за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області про визнання протиправною та скасування постанови Каховської районної територіальної виборчої комісії від 02.10.2020 року,

встановив:

03.10.2020 року об 17:30 год. Політична партія "Партія ОСОБА_1 "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (далі - позивач, ПП "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", політична партія) звернулась до суду з адміністративним позовом до Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області (далі - відповідач, Каховська РТВК), у якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Каховської РТВК від 02.10.2020 року Про скасування постанов Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області №№16, 17 і 18 від 25.09.2020 року в частині скасування постанови №17 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської регіональної організації Політичної партії Партія Ігоря Колихаєва НАМ ТУТ ЖИТИ! на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради".

Позовна вимога обґрунтована наступними обставинами. Так, постановою Каховської РТВК від 02.10.2020 року №30 скасовано постанову Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області (далі - Великолепетиська СТВК) від 29.09.2020 року №17, якою зареєстровано кандидатів у депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської регіональної організації ПП "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради. Позивач зауважує на тому, що правовою підставою скасування постанови №17 стало виявлене Каховською РТВК порушення порядку висування кандидатів, передбаченого ст. 219 Виборчого кодексу України (далі - ВК України), а саме п. 9 вказаної статті. За наведених обставин, керуючись приписами п. 1 ст. 230 ВК України, відповідач наголосив на тому, що виявлене порушення вказує на необхідність прийняття рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевої організації політичної партії. Позивач вважає спірну постанову незаконною, оскільки її прийняття призвело до порушення основних принципів виборчого права, закріплених у ст. ст. 6, 10, 11 ВК України, а саме право бути обраним та право висувати кандидатів на вибори. Окрім того, зазначає, що підстави для скасування реєстрації кандидата в депутати визначені положеннями ст. 231 ВК України, натомість підстава, яка зазначена у спірному рішенні в означеному переліку відсутня. Відтак, Каховська РТВК не мала законних підстав для скасування прийнятої Великолепетиською СТВК постанови №17, що безумовно вказує на незаконність спірної постанови.

Ухвалою від 04.10.2020 року відкрито провадження у справі з урахуванням установлених статтями 268-273 КАС України особливостей розгляду окремих категорій термінових справ за правилами спрощеного позовного провадження та призначено її розгляд на 04.10.2020 року о 14:00 год. Залучено до участі у розгляді справи Великолепетиську селищну територіальну виборчу комісію Каховського району Херсонської області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору (далі - третя особа). Відповідача та третю особу зобов`язано у строк до 14:00 год. 04.10.2020 року подати до суду документи та встановлено відповідачу строк для подачі відзиву.

Відповідач та третя особа отримали позовну заяву з доданими до неї документами засобами електронного зв`язку, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, проте витребуваних документів, як і відзиву, до суду останніми не подано.

Водночас заступником голови Великолепетиською СТВК у день проведення судового засідання засобами електронного зв`язку подано до суду пояснення, у якому не заперечується проти задоволення позовних вимог. Зазначає, що у зв`язку з відсутністю доступу до кабінету, який знаходиться в приміщенні Великолепетиської районної ради, відсутня можливість надати документи витребувані судом.

Суд не приймає до уваги надане до суду пояснення, оскільки ч.7 ст.59 КАС України визначено, що у разі подання представником заяви по суті справи в електронній формі він може додати до неї довіреність або ордер в електронній формі, підписані електронним цифровим підписом відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

З надісланого до суду пояснення суд встановив, що воно підписане заступником голови Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області Ю.М. Табота. Проте, до пояснення не долучено належних доказів повноважень зазначеної особи на представлення інтересів виборчої комісії. Окрім того накладення електронного цифрового підпису на зазначений документ також відсутній.

Відповідач та третя особа були повідомлені засобом телефонного зв`язку про дату, час і місце розгляду справи, що підтверджується наявними у справі телефонограмами, втім не забезпечили явки своїх представників до суду.

Представник позивача подав заяву, згідно якої просив здійснювати розгляд даної справи без його участі.

Згідно приписів ст. 268 КАС України, у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку (ч. 1).

Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду (ч. 2).

Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій (ч. 3).

Учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів (ч. 3 ст. 194 КАС України).

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).

Відтак, враховуючи наведені обставини та положення законодавства, суд здійснюватиме розгляд даної справи без участі сторін (у порядку письмового провадження).

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що Верховна Рада України Постановою від 15.07.2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року.

У свою чергу Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на 25.10.2020 року.

Рішенням конференції організації політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" від 19.09.2020 року затверджено єдиний і територіальний виборчі списки кандидатів у депутати Великолепетиської селищної ради висунутих Херсонською регіональною організацією Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!".

Від значеної політичної партії подано до єдиного виборчого списку 14 чоловіків і 8 жінок, до територіального списку у округу 1 - 3 чоловіка та 2 жінки, до територіального списку у округу 2 - 3 чоловіка та 3 жінки, до територіального списку у округу 3 - 3 чоловіка та 2 жінки, до територіального списку у округу 4 - 4 чоловіка та 1 жінка.

29.09.2020 року Великолепетиською селищною територіальною виборчою комісією Каховського району Херсонської області прийнято постанову № 17 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської регіональної організації Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради", відповідно до якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати згідно єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів № 1, 2, 3, 4 з виборів депутатів Великолепетиської селищної ради 25.10.2020 року від Херсонської регіональної організації Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" згідно з додатком.

Постановою Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області від 02.10.2020 року №30 "Про скасування постанови Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області № 16, 17 і 18 від 29.09.2020 року" вирішено визнати протиправними та скасувати постанови Великолепетиської СТВК № 16, 17 і 18 від 29.09.2020 року.

У постанові від 02.10.2020 року №30 вказано на те, що постанови за №16-18 прийняті Великолепетиською СТВК з порушенням норми п. 9 ст. 219 ВК України, у зв`язку із чим, керуючись наведеними приписами та положеннями п. п. 1, 2 п. 10.13 ч. 10 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями, затвердженого постановою ЦВК №192 від 21.08.2020 року, Каховською РТВК прийнято постанову від 02.10.2020 року №30.

Не погоджуючись зі спірною постановою, позивач оскаржив її до суду.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

За приписами ч. ч. 1, 2, 4 ст. 33 ВК України, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами. Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 3 ст. 196 ВК України виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів виборів у порядку, передбаченого цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст. 216 ВК України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Частиною 2 ст. 216 ВК України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч.3 ст. 216 ВК України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Частиною 2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно ч.4 ст.217 ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 ВК України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Пунктом 9 вказаної статті передбачено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Приписами ч. 1 ст. 222 ВК України передбачено вичерпний перелік документів, за умови отримання яких виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України.

Пунктом 1 ч.1 ст.230 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє у реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Термін "порядок висування кандидатів" застосований у виборчому кодексі у п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України не має вичерпного переліку дій, однак і не має конкретного алгоритму дій.

Так само, ВК України не містить диспозиції того, які саме дії є порушенням "порядку висування кандидатів".

Тому суд виходить з вимоги забезпечення основних принципів виборчого права, закріплених у Виборчому кодексі а саме у ст. 6, 10, 11 ВК: право бути обраним та право висувати кандидатів на вибори.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

У даному випадку перевищення дискреції суб`єктом владних повноважень у вигляді відмови у реєстрації кандидатів у депутати за недодержанням гендерної квоти, призвело до порушення права бути обраним та права громадян на висування кандидатів на вибори.

При цьому, слід зазначити, що ч. 9 ст. 219 ВК є вимогою, що адресована політичним партіям, механізм реалізації та відповідальність за невиконання якої передбачено Законом України "Про політичні партії в Україні".

Згідно пункту 10 частини першої статті 8 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено обов`язок політичних партій у статуті передбачити розмір гендерних квот у виборчому списку кандидатів у депутати місцевих рад в багатомандатних виборчих округах.

Отже, недотримання вказаних вимог не може розглядатись як підстава для відмови реєстрації кандидата у депутати.

Окрім того, суд наголошує на тому, що статтею 231 ВК України передбачено перелік підстав скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Згідно вказаної статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі:

1) звернення кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування. Така заява може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до відповідної виборчої комісії особисто;

2) звернення організації партії не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування щодо скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії, яке додається до такого звернення. Зазначені документи підписуються керівником та засвідчуються печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови;

4) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за межі України для постійного проживання;

5) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови визнано недієздатним;

6) набрання щодо кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку;

7) порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій;

8) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, сільським, селищним, міським головою.

Аналіз наведених приписів та встановлених судом обставин свідчить на користь висновку про відсутність у територіальної виборчої комісії повноважень щодо скасування реєстрації кандидата за гендерною підставою.

Відтак, наведене свідчить про протиправність спірної постанови та необхідність її скасування в частині визнання протиправною та скасування постанови Великолепетиської СТВК від 29.09.2020 року №17, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Окрім того, ч. 3 ст. 32 Виборчого кодексу України визначено, що виборчі комісії зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом (ч. 15 ст. 36 Кодексу).

Відповідно до ст.21 Закону України Про Центральну виборчу комісію при організації підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів Центральна виборча комісія, в тому числі, 1) здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; 2) здійснює контроль за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечує його однакове застосування на всій території України під час підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів.

Як вже зазначалося, відповідно до ч. 2 ст. 33, ч. 1 ст. 202 ВК України Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Повноваження територіальної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів викладені в ст.206 ВК України. Серед повноважень, визначених у вказаній статті, відсутнє право (повноваження) територіальної виборчої комісії скасовувати постанови виборчої комісії нижчого рівня.

Отже, при винесенні спірної постанови відповідач вийшов за рамки своїх повноважень, діяв всупереч вимог ч. 3 ст. 32 Виборчого кодексу України, що є окремою підставою для скасування спірної постанови.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI).

Стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачає встановлення станом на 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2102 грн.

Позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру.

При зверненні до суду позивачем судовий збір за подання адміністративного позову не сплачено.

Згідно приписів ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд задовольнив позовну вимогу політичної партії, то судовий збір у сумі 2102 грн. підлягає стягненню з відповідача у дохід Державного бюджету України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (код ЄДРПОУ 39550770, 73003, м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, буд. 12-14, офіс 24) до Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області (код ЄДРПОУ 43758093, 74900, Херсонська обл., м. Нова Каховка, пр. Дніпровський, буд. 30), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 43793473, 74502, Херсонська обл., Великолепетиський район, селище міського типу Велика Лепетиха, вул. Миру, буд. 18) про визнання протиправною та скасування постанови Каховської районної територіальної виборчої комісії від 02.10.2020 року, задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області від 02.10.2020 року Про скасування постанов Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області №№16, 17 і 18 від 25.09.2020 року в частині скасування постанови №17 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської регіональної організації Політичної партії Партія Ігоря Колихаєва НАМ ТУТ ЖИТИ! на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області судовий збір в Державний бюджет України (отримувач коштів ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) у сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.В. Гомельчук

кат. 101030200

Дата ухвалення рішення 04.10.2020
Зареєстровано 04.10.2020
Оприлюднено 05.10.2020

Судовий реєстр по справі 540/2882/20

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 07.10.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.10.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 07.10.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 04.10.2020 Херсонський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.10.2020 Херсонський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.10.2020 Херсонський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону