Постанова
від 04.10.2020 по справі 520/13102/2020
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2020 р.Справа № 520/13102/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Чалого І.С.,

суддів: Григорова А.М. , Бартош Н.С. ,

за участю секретаря судового засідання Олійник А.А.,

представника позивача - Воротняка С.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 30.09.2020, головуючий суддя І інстанції: Севастьяненко К.О., м. Харків, повний текст складено 30.09.2020 по справі № 520/13102/2020 за позовом Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану до Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Нововодолазька районна організація Партії ветеранів Афганістану звернулась до Харківського окружного, адміністративного суду з адміністративним позовом до Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області, в якому просить суд визнати протиправною та скасувати Постанову № 25 від 25 вересня 2020 р. Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області про відмову Нововодолазькій районній організації Партії ветеранів Афганістану в реєстрації кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області, включених до єдиного та окремих територіальних виборчих списків Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану на місцевих виборах 25 жовтня 2020 р.; зобов`язати Нововодолазьку селищну територіальну виборчу комісії Харківського району Харківської області повторно розглянути подані документи від Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану для реєстрації кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 р. та прийняти відповідне рішення згідно з вимогами ст.ст. 222, 227 Виборчого Кодексу України за результатами їх розгляду; вирішити питання щодо розподілу судових витрат.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 адміністративний позов Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану залишено без задоволення.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою задовольнити вимоги в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції неправильно витлумачено норми статті 219 Виборчого кодексу України, зокрема тлумачення ч. 5 ст. 219 ВК України у сенсі обов`язку висування кандидатів місцевою організацією політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі, суперечить одному з основних принципів виборчого права - принципу рівності. Тобто, організація політичної партії, яка не в змозі висунути кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі, що утворені в межах єдиного багатомандатного округу, взагалі не може брати участь у відповідних місцевих виборах, що безумовно є порушенням вимог ст. 38 Конституції України. Вважає посилання суду першої інстанції на відповідні роз`яснення ЦВК України такими, що не ґрунтуються на нормах матеріального права, оскільки Центральна виборча комісія не є тим органом, який має відповідні повноваження щодо тлумачення відповідних правових норм і її роз`яснення тлумачення норм Виборчого кодексу України можуть носити лише рекомендаційний характер.

Представник позивача в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтримав доводи апеляційної скарги, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Сторони по справі повідомлені належним чином про день, час та місце судового розгляду апеляційної скарги.

Апеляційна скарга розглядається у судовому засіданні згідно приписів ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позвиача, переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 24 вересня 2020 року до Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області надійшла заява Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану разом з іншими документами щодо реєстрації кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області на перших виборах депутатів сільських, селищних та міських голів 25 жовтня 2020 року, висунутих 20 вересня 2020 року на зборах цієї організації політичної партії та включених до єдиного та окремих територіальних виборчих списків Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області вказаної організації політичної партії.

Постановою Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області № 25 від 25 вересня 2020 року відмовлено Нововодолазькій районній організації Партії ветеранів Афганістану (далі Позивач) в реєстрації кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області (з кількістю виборців більше 10 тисяч), включених до єдиного та окремих територіальних виборчих списків округів позивача.

Підставою для відмови у реєстрації кандидатів від місцевої організації політичної партії позивача слугувало те, що позивачем надано для реєстрації єдиний виборчий список та лише два територіальних виборчих списки кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області, саме у територіальних виборчих округах №1 та №4, тоді як відповідно до постанови Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області від 05.09.2020 № 15 було утворено чотири виборчих територіальних округи з перших виборів депутатів Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області 25 жовтня 2020 року. Висування кандидатів у депутати позивачем лише в двох територіальних виборчих округах з чотирьох існуючих є порушенням вимоги ч. 5 ст. 219 В К України, що, на думку відповідача, є підставою для відмови в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України.

Вважаючи таку постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що установлена Виборчим кодексом України необхідність формування територіальних виборчих списків у кожному територіальному виборчому окрузі зобов`язує місцеву організацію політичної партії висувати кандидатів у єдиному та кожному територіальному виборчих округах. Суд першої інстанції дійшов висновку, що висування кандидатів у депутати позивачем лише в двох територіальних виборчих округах з чотирьох існуючих є порушенням вимоги ч. 5 ст. 219 В К України та в даному випадку виборці територіальних виоорчих округів № 2 та № 3 позбавлені можливості висловити своє ставлення до партії позивача.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-ІХ визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до частини першої статті 201 Кодексу систему територіальної організації виборів депутатів обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) складають єдиний багатомандатний виборчий округ, територіальні виборчі округи та виборчі дільниці.

Єдиний багатомандатний виборчий округ включає територію відповідно області, району, району в місті, міста, села, селища (частина друга статті 201 Кодексу).

Частиною третьою вказаної статті Кодексу визначено, що територіальні виборчі округи з виборів депутатів обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) утворюються відповідно обласною, районною, районною в місті, міською, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу (тобто до 6 вересня 2020 року включно) з дотриманням принципу неперервності меж (зв`язності територій) таких округів та, за можливості, з урахуванням адміністративно-територіального устрою. Відповідна виборча комісія тим самим рішенням присвоює номери територіальним виборчим округам.

Згідно з частиною четвертою статті 201 Кодексу орієнтовна кількість територіальних округів, зазначених у частині третій цієї статті, визначається як ціла частка від ділення кількісного складу відповідної ради на 10. При утворенні цих округів відхилення від їх середньої орієнтовної кількості не може становити більше ніж два округи.

Частиною п`ятою статті 201 Кодексу передбачено, що при утворенні територіальних виборчих округів з виборів депутатів міської ради міста з районним поділом територіальні округи утворюються, за можливості, в межах відповідних районів у місті. До меж територіального округу, утвореного в місті з районним поділом, не можуть входити частини територій різних районів у місті. У межах району в місті може бути утворено більше ніж один територіальний округ. До меж територіального округу з виборів депутатів міської ради міста з районним поділом може входити декілька суміжних районів у місті.

Рішення про утворення територіальних виборчих округів разом із зазначенням номера кожного такого округу відповідна територіальна виборча комісія не пізніше наступного дня після прийняття рішення про їх утворення оприлюднює у визначений нею спосіб з урахуванням положень Кодексу (частина сьома статті 201 Кодексу).

Отже, територіальні виборчі округи в межах єдиного багатомандатного округу утворюються з метою організації ефективної системи адміністрування виборів, оптимізації питань логістики на території єдиного багатомандатного округу.

Відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 № 795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та З цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.", згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

З наведеного вище вбачається, що чергові місцеві вибори у 2020 році відбуватимуться за новим Виборчим кодексом України та під час визначення територальних округів враховується кількісний аспект - виборчий процес має особливості в залежності від кількості виборців у громаді (до та більше 10 тисяч виборців).

У територіальних громадах з кількістю виборців 10 тисяч і більше депутатів обираються за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ.

Так, постановою Нововодолазької селищної територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області від 05.09.2020 № 15 було утворено чотири виборчих територіальних округи з перших виборів депутатів Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області 25 жовтня 2020 року (кількість виборців більше 10 тисяч), що не заперечується учасниками справи.

Частиною 2 ст. 216 Виборчого кодексу України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч. 3 ст. 216 Виборчого кодексу України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Згідно з частиною 7 статті 219 Виборчого кодексу України особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків, що передбачено ч. 8 ст. 219ВК України.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

В межах розгляду цієї справи спірні правовідносини виникли з приводу різного тлумачення учасниками справи норм статті 219 Виборчого кодексу України, зокрема вимоги щодо необхідності подання територіальних виборчих списків у кожному територіальному виборчому окрузі, які утворені в межах єдиного багатомандатного округу.

Статтею 219 Виборчого кодексу України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), зокрема частинами 5-6 визначено, що у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Згідно ч.І ст. 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею відповідних документів.

З системного аналізу вказаних вище норм права можна дійти висновку, що частина 5 статті 219 Виборчого кодексу України встановлює обов`язок для кожного суб`єкта виборчого процесу, який має намір примати участі у місцевих виборах, сформувати та затвердити єдиний виборчий список, до якого включаються всі кандидати, що приймають участь у виборах. З числа тих осіб, які включені до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), формуються територіальні виборчі списки, кількість яких має відповідати кількості визначених територіальних виборчих округів, які утворені в межах єдиного багатомандатного округу.

Словосполучення "у кожному територіальному виборчому окрузі", яке зазначено у ч. 5 ст. 219 Виборчого кодексу України, виключає можливість поширювального тлумачення цієї норми та зобов`язує місцеву організацію політичної партії висувати кандидатів не тільки у єдиному, але без виключення в кожному територіальному виборчу окрузі, що в свою чергу є запорукою дотримання пропорційного представництва за відкритими виборчими списками у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ.

З таких обставин, колегія суддів уважає, що Виборчим кодексом України визначено чіткі вимоги щодо формування єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, недотримання яких може свідчити про порушення встановленого Кодексом порядку висування кандидатів та є підставою для відмови в реєстрації кандидатів (пункт 1 частини першої статті 230 Кодексу).

Враховуючи те, що при формуванні територіальних виборчих списків Нововодолазькою районною організацією Партії ветеранів Афганістану висунуто та затверджено лише два територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Нововодолазької селищної ради Харківського району Харківської області з чотирьох утворених в єдиному багатомандатному окрузі, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Нововодолазька селищна територіальна виборча комісія Харківського району Харківської області, відмовляючи позивачу в реєстрації кандидатів у депутати, діяла правомірно та не допустила порушень виборчих прав позивача, які б потребували судового захисту.

З огляду на викладені вище правові висновки та нормативно-правове обгрунтування спірних правовідносин, колегія суддів відхиляє доводи заявника апеляційної скарги про те, що порядок висування кандидатів у депутати місцевою організацією партії, перш за все пов`язаний саме із формуванням та затвердженням на конференції або зборах єдиного виборчого списку кандидатів у депутати та норму ч. 5 ст. 219 ВК України слід розуміти, як встановлений обов`язок для організації партії саме щодо формування та затвердження територіальних виборчих списків у кожному територіальному окрузі, в якому висуваються кандидати, під час тієї ж самої конференції/зборів, на якій затверджено єдиний виборчий список, а не як обов`язок висувати кандидатів у кожному територіальному виборчому окрузі.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що поряд із обов`язком формування єдиного виборчого списку (в територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше), місцева організація політичної партії повинна сформувати і затвердити територіальні виборчі списки в такій кількості, яка дорівнює кількості утворених виборчих територіальних округів та норм, які звільняють від такого обов`язку, чинний Виборчий кодекс України не містить.

Колегія суддів також уважає безпідставними твердження позивача в апеляційній скарзі про відсутність прямої вимоги Закону щодо кількісного визначення кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку у розрізі по утвореним територіальним виборчим округам, окрім законодавчо встановленої верхньої межи (максимальної кількості) відповідно до кількості депутатів у місцевій ради, до якої проходять вибори.

Під час визначення кількості територіальних виборчих округів територіальна виборча комісія повинна враховувати вимоги частини п`ятої статті 219 Кодексу щодо кількості кандидатів у депутати, яку повинен включати територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії, та частини третьої статті 197 Кодексу стосовно загального складу відповідної ради з тим, щоб кількість визначених територіальних виборчих округів забезпечувала можливість висування кандидатів у депутати в територіальних виборчих округах відповідно до загального складу (кількості депутатів) місцевої ради.

Отже, враховуючи, що відповідно до вимог частини п`ятої статті 219 Кодексу територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії може включати не менше 5 та не більше 12 кандидатів у депутати, а також з метою забезпечення можливості висування місцевими організаціями політичних партій та включення до територіальних виборчих списків максимально допустимої кількості кандидатів у депутати, що відповідає загальному складу ради, законодавчо визначена лише верхня межа максимальної кількості кандидатів в депутати, що можуть бути включені до єдиного виборчого списку. В той же час визначення мінімальної кількості таких кандидатів залежить від кількості утворених виборчих округів з урахуванням того, що територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії може включати не менше 5 кандидатів в депутати.

З огляду на викладене, колегія суддів зважає на наявність чіткої норми в Виборчому кодексі України (ч. 5 ст. 219 цього Кодексу), яка регламентує правила визначення мінімальної кількості кандидатів у територіальному виборчому списку, що в свою чергу впливає на формування мінімальної кількості кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку в залежності від кількості утворених виборчих округів з дотриманням вимоги щодо неможливості дублювання прізвищ кандидатів у різних виборчих округах в межах єдиного багатомандатного округу.

Позивач в апеляційній скарзі стверджує, що тлумачення ч. 5 ст. 219 ВК України у сенсі обов`язку висування кандидатів місцевою організацією політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі, буде суперечити одному з основних принципів виборчого права - принципу рівності. Зокрема, вказує на те, що організація політичної партії, яка не в змозі висунути кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі, що утворені в межах єдиного багатомандатного округу, взагалі не може брати участь у відповідних місцевих виборах, що безумовно є порушенням вимог ст. 38 Конституції України.

На противагу вказаним доводам колегія суддів звертає увагу на те, що не висування місцевою організацією політичної партії кандидатів у депутати у всіх територіальних виборчих округах призведе до порушення принципу пропорційного представництва за відкритими партійними виборчими списками на дотриманні якого наголошує Виборчий кодекс України та до того, що виборці територіальних виоорчих округів № 2 та № 3 будуть позбавлені можливості висловити своє ставлення до партії позивача

Запровадження законодавцем правового інституту забезпечення пропорційного представництва за відкритими партійними виборчими списками має на меті дотримання базових принципів виборчого права: рівності та рівних можливостей усіх кандидатів у депутатів. За таких умов недотримання цих вимог під час формування територіальних виборчих списків може мати наслідком суттєвий дисбаланс у їх складі, й, відповідно, порушення означених базових принципів виборчого права.

Крім того, заявник апеляційної скарги вважає посилання суду першої інстанції на відповідні роз`яснення ЦВК України такими, що не ґрунтуються на нормах матеріального права, оскільки Центральна виборча комісія не є тим органом, який має відповідні повноваження щодо тлумачення відповідних правових норм і її роз`яснення тлумачення норм Виборчого кодексу України можуть носити лише рекомендаційний характер.

Колегія суддів зважає на те, що посилання суду першої інстанції на роз`яснення ЦВК України не впливає на результат вирішення цієї справи по суті, позаяк в межах розгляду цієї справи судом встановлено порушення встановленого статтями 216, 219, 222 Виборчого кодексом України порядку висування кандидатів у депутатів, що в свою чергу свідчить про правомірність дій територіальної виборчої комісії в частині відмови в реєстрації кандидатів у депутати.

На підставі вище викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про доведеність відповідачем правомірності прийнятого рішення та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши справу, дійшла висновку, що суд першої інстанції ухвалив рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

З огляду на результат апеляційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді апеляційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Нововодолазької районної організації Партії ветеранів Афганістану залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 по справі № 520/13102/2020 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню відповідно до ст. 272, 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.С. Чалий Судді А.М. Григоров Н.С. Бартош

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969513
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/13102/2020

Постанова від 04.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні